خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

روش نگهداری عسل طبیعی و 2 نکته ی حیاتی

چکیده :
توصیه شده است برای نگهداری عسل طبیعی این شهد گرانبها را در ظروف ساخته شده از شیشه ی تیره رنگ، سرامیک، چینی، چوب خشک (به غير از چوب بلوط یا کاج) و ظروف استیل نگه داری کنند.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,90 | آراء: 10]Loading…
روش نگهداری عسل طبیعی و 2 نکته ی حیاتی

در چه شرایطی عسل طبیعی فاسد می شود؟

بله، عسل نیز مانند تمام مواد غذائی دیگر فاسد می شود و باید در نگهداری عسل طبیعی دقت کرد. تنها عامل فساد عسل، رطوبت بالا است. درصورتی که میزان رطوبت عسل کمتر از ۱۸ درصد باشد و در صورت نگهداری عسل در شرایط مناسب جوانه زنی و رشد میکروارگانیسم ها و بخصوص مخمرها در عسل به هيچ وجه انجام نمی شود.

اما با افزایش رطوبت، عسل محیط مناسبی برای رشد مخمرها از جمله ساکارومایسس روكسي ايجاد شده و فرایند تخمير و ترش شدن عسل آغاز می گردد. این روند باعث تبدیل عسل به ترکیبات الكلى و سپس سرکه اصطلاحاً ترش و فاسد شدن عسل می شود.

طب

عسل های مناطق مرطوب از جمله عسل مرکبات و جنگل در شمال کشور و يا عسل های نارس معمولاً رطوبت بالای ۴۰ درصد دارند و مستعد تخمیر هستند. بنابراین انبارداری این عسل ها برای مدتهای طولانی تر از چند ماه توصیه نمی شود.

در هنگام ترش شدن عسل، یک لایه کف که در واقع مولکول های دی اکسید کربن است در سطح عسل تشکیل می شود و بوی ترشیدگی خاصی به مشام می رسد. در صورتی که علائم ترشیدگی در عسل را مشاهده کردید نیازی به دور انداختن عسل نیست. بلکه می توانید با دستورالعملی، از آن سركه عسلی تهیه کنید.

پیشنهاد مطالعه:

آیا عسل فاسد میشود؟

روش نگهداری عسل
روش نگهداری عسل طبیعی و 2 نکته ی حیاتی

شرایط نگهداری عسل طبیعی

اگر شما می خواهید کلیه ی خواص مفید عسل محفوظ بماند مهم است که تمامی توصیه های لازم برای شرایط ذخیره سازی را رعایت کنید. توصیه شده است که عسل را در ظروف ساخته شده از شیشه ی تیره رنگ، سرامیک، چینی، چوب خشک (به غير از چوب بلوط یا کاج) و ظروف استیل نگاه داری کنند.

ظروف از جنس روی، مس، سرب و آلیاژهای آنها و همچنین ظروف آهنی برای نگهداری عسل مناسب نیستند. اسیدهای آلی و قندها ممکن است با این فلزات واکنش نشان بدهند و مواد سمی تولید کنند.

لازم است که درب ظروف حاوی عسل را محکم ببندیم تا از تبخیر آب و مواد معطر عسل جلوگیری شود و همچنین از ورود بوهای خارجی و آب موجود در هوا به عسل جلوگیری شود. عسل طبیعی و ارگانیک باید در مکان خشک نگهداری شود و همچنین از نور مستقیم خورشید محافظت شود.

این ماده را نباید در کنار مواد سمی، فرار و یا فراورده هایی که ممکن است گرد شوند نگهداری کرد. دمای مناسب برای نگهداری عسل بین ۵ تا ۱۰ سانتی گراد و رطوبت بین ۵۸ تا ۶۶ درصد است (برای ظروف نگهداری عسل که دَر آن محکم نیست).

دانستنی های محصولات زنبورعسل، مهندس رفاهی، مهندس بهزاد رفاهی، محمد رفاهی، دانستنی های محصولات زنبورعسل، مهندس رفاهی، مهندس بهزاد رفاهی، محمد رفاهی،دانستنی های محصولات زنبورعسل، مهندس رفاهی، مهندس بهزاد رفاهی، محمد رفاهی

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 690 دیدگاه ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.