خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

مقدار مصرف ژل رویال (شاه انگبین) از نظر درمانی

چکیده :
تحقیقات بیشتری برای تعیین مقدار مصرف ژل رویال نیاز است. اگر در مقدار و دوز مصرف ژل رویال خالص دقت نشود از خواص ژل رویال بهره مند نمی شویم. میزان مصرف ژل رویال پیشنهادی...
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,82 | آراء: 22]Loading…

تحقیقات دقیق بیشتری برای تعیین بهترین مقدار مصرف ژل رویال نیاز است. با توجه به نتایج تحقیقات برای رسیدن به نتایج مطلوب و علایم بهبود و رضایت بخش، بازه ی مصرفِ تقریباً گسترده ای از ژل رویال را روزانه پیش رو داریم که از دوز مصرف ژل رویال، 50-300 میلی گرم تا 12 گرم را نشان میدهد. داده های اطلاعاتی در مورد چگونگی استفاده و میزان مصرف ژل رویال بستگی به نویسنده و مولف آن دارد که غالبا یا شرکت ها و موسسات دارویی هستند یا فروشندگان سودجو یا کم در آمد.

مقدار مصرف ژل رویال (شاه انگبین) از نظر درمانی

مقدار مصرف ژل رویال و نکات مربوط به آن

شرکت های دارویی معتقدند که بهترین فرم ژل رویال برای مصرف نوع پودری آن (Lyophized) میباشد. روش تبدیل ژل رویال خام به پودر را اصطلاحاً فریز درای (Freeze-drying) می گویند. اما زنبورداران معتقدند که قرار دادن ژل رویال خام در زیر زبان بهترین روش مصرف ژل رویال می باشد که هر دو به نوعی صحیح می باشند.

اما نکته ی مهم اینجاست که ژل رویال بسیار حساس می باشد و نیاز به دقت زیادی دارد تا خواص درمانی خود را از دست ندهد. توصیه می شود که ژل رویال خام را در زیر زبان قرار داده و 5-10 دقیقه منتظر بمانید تا کاملا آب شود. در این روش، ژل رویال مستقیما وارد خون میشود و بهترین تاثیرگذاری را خواهد داشت.

توصیه نمی شود که ژل رویال را بلافاصله قورت دهید، زیرا عملکرد سیستم گوارش در معده بصورت قابل توجهی تاثیرات دارویی ژل رویال را کاهش میدهد و البته در این نوع مصرف بواسطه ی طعم خاص و بد ژل رویال، بسیار حس ناخوشایندی خواهد داشت.

بعداز مصرف 20 تا 40 روز ژل رویال لازم است یک وقفه به اندازه ی دوره مصرفتان ایجاد کنید که این بخاطر خاصیت آنتی باکتریالی ژل رویال است که میتواند باعث اختلال در فلور طبیعی دستگاه گوارش شود.

بهترین دوز مصرف ژل رویال توصیه شده در این روش روزی یک گرم برای بزرگسالان، برای کودکان بالای 5 سال توصیه می شود حداکثر نیم گرم در روز و برای نوزادان دوز مصرف یک میلی گرم به ازای هر کیلو وزن نوزاد یعنی اگر نوزاد شما 5 کیلو است شما باید 5 میلی گرم مصرف نمایید.

سوالی که توسط بسیاری از مردم به تکرار پرسیده می شود این است که بهترین دوز یا مقدار مصرف ژل رویال و روش مصرف برای برخی بیماری های خاص چگونه است؟

جواب شما بستگی به هدف مصرف شما دارد، اگر برای پیشگیری یا درمان بیماری یا مصارف دیگر استفاده می کنید پاسخ متفاوت است. 

ژل رویال را میتوان بصورت روزانه مصرف نمود که ترجیحا صبح و قبل از خوردن هرچیزی نظیر صبحانه (ناشتا) بهتر است و همچنین بهتر است اگر میتوانید روزی دو نوبت این کار را انجام دهید (صبح و عصر).

توصیه نمی شود که ژل رویال را در شب استفاده کنید چون باعث افزایش سطح انرژی در بدن شده و میتواند عامل بی خوابی شود. نکته مهم در مصرف ژل رویال این است که ژل رویال بصورت مرتب و با برنامه ی بدون وقفه مصرف شود تا بهترین تاثیر گذاری را داشته باشد.

مقدار مصرف ژل رویال (شاه انگبین) از نظر درمانی

بهترین دوز مصرف ژل رویال

ژل رویال را هم با عسل و هم به صورت خالص می توان مصرف نمود ولی بهترین طریقه مصرف ژل رویال به صورت زیر زبانی میباشد چرا که در سیستم گوارش و جذب مواد غذایی در بدن انسان که از دهان آغاز میشود و در روده به انتها می رسد کاملترین و سریعترین مکان برای جذب مواد غذایی از طریق مویرگ های زیر زبان می باشد.

مقدار مصرف ژل رویال، روزانه ۲ بار و هر بار یک قاشق چای خوری کوچک قبل از صبحانه و قبل از خواب می باشد. کودکان بالای 1 سال نیز مجاز به مصرف این ماده اعجاب انگیز هستند که مقدار مصرف ژل رویال برای کودکان، بصورت روزی ۲ بار قبل از صبحانه و قبل از خواب نصف قاشق چای خوری کوچک میل کنند.

ژل رویال را نیز میتوان به صورت مخلوط با عسل مصرف کرد ژل رویال در عسل خراب و فاسد نمی شود (گفتنی است در طب سنتی ایرانی-اسلامی بر این اعتقاد هستند که عسل جاذب و هاضم است و در نتیجه به جذب و هضم سریعتر و کامل مواد غذایی که همراه با آن استفاده می شوند کمک می کند) و کاملاً خواصش حفظ میگردد و تا ۱ ماه در بیرون از یخچال میتوان آن را نگهداری کرد.

ولی بهترین تاریخ مصرف ژل رویالی که با عسل مخلوط شده 15 روز می باشد. نسبت مخلوط کردن ژل رویال با عسل باید با توجه به نوع مصرف تعیین گردد که در طریقه و میزان مصرف ژل رویال با عسل توضیح خواهم داد.

مقدار و طریقه مصرف ژل رویال (شاه انگبین)

به علاوه ژل رویال را می توان به صورت سرم هم تزریق نمود Api serum که در این صورت نتیجه بهتری عاید خواهد شد. ژل رویال را به صورت خالص برای کودکانی که بیش از یک سال سن دارند روزانه ۳۰ – ۲۰ میلیگرم نیم ساعت قبل از صبحانه با استفاده از قاشق کوچکی زیر زبانی مصرف می کنند.

مدت معالجه ۲۰ روز می باشد که پس از یک هفته فاصله دوباره باید تکرار شود. این مقدار برای افراد مسن روزانه ۱۰۰ – ۵۰ میلیگرم می باشد که روزانه دو یا سه وعده ۳۰ دقیقه قبل از غذا باید مصرف شود.

بنا به عقیده برخی از دانشمدان طریقه مصرف ژل رویال باید با وزن انسان رابطه مستقیم داشته باشد و این رابطه مقدار یک میلیگرم ژل خالص در مقابل یک کیلو وزن در روز می باشد این بدین معنی است که اگر وزن شما 70 کیلو گرم باشد باید 7/0 گرم بصورت روزانه استفاده نمایید.

بنا به نظر یه ای چون ممکن است اسید معده در خاصیت ژل رویال اثر کند در بعضی از کشورها آنها را داخل کپسول های مخصوص (کپسول ژل رویال) قرار می دهند بنام سافت ژل (روده باز شو) که این کپسول ها در داخل معده حل نمی شود و نتیجه کپسول مستقیماً وارد روده می شود و در آنجا هضم شده مستقیماً وارد خون میگردد.

ضمناً ژل رویال را به صورت مخلوط با گرده و یا مخلوط با آب نیز استفاده می شود. ژل رویال در سایر مکملهای غذائی نیز استفاده می شود استفاده از ژل رویال باکیفیت به عنوان یک عنصر محرک به علت داشتن ویتامین ۵ B (اسید پانتوتنیک) در بسیاری از تولیدات بهداشتی استفاده می شود.

مهمترین روش مصرف ژل رویال که امروزه در بیشتر کشورهای خارجی معمول است تزریق زیر جلدی یا پوستی و با درون ماهیچه ای (عضلانی) آن است و از طریق زیر زبانی هم مورد استفاده زیادی دارد زیرا به سرعت توسط مویرگ های زیر زبانی جذب شده و بدون گذشتن از روده وارد جریان خون میگردد. مصرف زیر زبانی آن، امکان جذب سریع عناصر فعال آن را بدون دخالت شیره معده فراهم میکند.

میزان مصرف ژل رویال در کودکان-مقدار مصرف ژل رویال برای کودکان
تولید ژل رویال در زنبورستان فروردین
مقدار مصرف ژل رویال (شاه انگبین) از نظر درمانی

بهترین دوز یا مقدار مصرف شاه انگبین در هر وعده

یک قاشق چایی خوری سر پر میتواند تقریبا حاوی 10 گرم ژل رویال باشد که “حداکثر” میزان توصیه شده برای استفاده در یک وعده است مخصوصاً برای افرادی که به بیماری خاصی دچار نیستند و با توجه به میزان پروتیین، کربوهیدرات و چربی گزارش شده، هر 10 گرم ژل رویال دارای 30 کالری می باشد. 

گفتنی است که بسیار مهم است برای تعیین مقدار مصرف ژل رویال در هر وعده و مقدار مصرف شما در مجموع دوره ی درمانی می بایست شما از میزان ماده موثره ی ژل رویال مصرفی خود یا همان “10HDA” اطلاع داشته باشید (که در بخش مختص به این ماده در صفحه توضیحات کامل ارایه شده است). چرا که میزان یا دوز مصرف ژل رویال بر حسب این ماده تعیین می شود.

نحوه مصرف ژل رویال برای بیماران سرطانی-درمان سرطان با ژل رویال-عسل فروردین-03
تولید ژل رویال در زنبورستان فروردین
مقدار مصرف ژل رویال (شاه انگبین) از نظر درمانی

میزان مصرف ژل رویال در کودکان و گروه های دیگر

در ابتدا جهت تعیین مقدار مصرف ژل رویال ، ما مصرف کنندگان ژل رویال را به چهار گروه تقسیم می کنیم:

  1. گروه اول: مصارفی نظیر زیبایی، جوانی کمبود برخی ویتامین ها یا مواد مواد معدنی یا ورزشکاران غیر حرفه ای و در کل مصارف عمومی
  2. گروه دوم: ورزشکاران حرفه ای چین و چروک صورت تنظیم غدد داخلی و تنظیم هورمونها (بخصوص در خانم ها)
  3. گروه سوم: جبران عوارض ناشی از فقر شدید برخی مواد غذایی نظیر مینرال ها یا ویتامین ها، تقویت قلب و عروق برای افراد مسن، کم خونی شدید، تقویت قوای جنسی در خانم ها و آقایان، بیماری های خوش خیم و ساده ی عصبی نظیر سر درد یا کم خوابی، ضعف عمومی
  4. گروه چهارم: بیماری های خاص نظیر انواع سرطان ، ام اس ، ای ال اس ، میگرن های شدید، تشنج و حملات عصبی ، لرزه رعشه لغوه

غالباً ژل رویال هایی که در بازار ایران بعنوان محصول با کیفیت ارایه می شوند میزان ماده موثره ای بین 1 تا 1.6 دارند در حالیکه استاندارد میزان ماده موثره ژل رویال با کیفیت بالای 1.4 است.

  • مقدار مصرف ژل رویال برای گروه اول با ژل رویال ( 1.4 تا 1.6 ) بین یک تا سه گرم در هر وعده و در مجموع روزانه بین دو تا شش گرم.
  • میزان مصرف ژل رویال برای گروه دوم با ژل رویال (1.4 تا 1.6) بین چهار تا شش گرم در هر وعده و در مجموع روزانه بین هشت تا دوازده گرم.
  • مقدار و دوز مصرف ژل رویال برای گروه سوم با ژل رویال (1.4 تا 1.6) بین شش گرم تا نه گرم در هر وعده و در مجموع روزانه بین دوازده تا هجده گرم می باشد.

امیدوارم به پاسخ خودتون در مورد بهترین دوز یا مقدار مصرف ژل رویال برای کودکان و موارد دیگر رسیده باشید و اگر سوالی بود در بخش کامنت ها با ما در میون بزارید.

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 713 دیدگاه ها

4 پاسخ

  1. خیلی ممنونم ولی جسارتا باز هم مطلب کامل نیست و خیلی از زوایای مصرف ژل رویال و جزییاتش مبهم و مشخص نیست برای ما ای کاش مطلب رو کامل تر کنید

  2. جناب رسولی عزیز ممنون از محصولات درجه یکتون من برای خواهرم ژل های شما رو تهیه کردم و واقعا جواب گرفتم

  3. یکی از کامل ترین و بهتربن مطالبی بود که تو موضوع مقدار مصرف ژل رویال پیدا کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.