خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

گرده گل زنبورعسل بمب پروتئین یا خاویار ارزشمند گیاهی

چکیده :
آیا گرده گل زنبورعسل برای شما مفید است؟ گرده گل زنبورعسل یک ماده غذایی با مواد مغذی حیاتی و ترکیبات فعال زیستی است که اگر به طور منظم مصرف شود به شما کمک می کند تا سالم بمانید.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,92 | آراء: 12]Loading…
گرده گل زنبورعسل بمب پروتئین یا خاویار ارزشمند گیاهی

دانه ی گرده گل زنبور عسل چیست و مصرف روزانه اش به چه صورت است؟

اگر یه دوری تو اینترنت بزنید، اطلاعات بسیار زیادی درمورد محصولات زنبورعسل می بینید؛ که متاسفانه، اکثر مواقع درست نیستند و پر از مطالبی هستند که هیچ اعتبار علمی ندارند. بنابراین من تلاش میکنم یک دید کلی درمورد گرده گل زنبورعسل و خرید گرده گل و مهمترین خواص گرده گل به شما بدهم.

گرده گل یا اسپرم های گیاهی که به خاویار گیاهی هم معروفند محصول دیگری است که توسط زنبورهای عسل تولید می شود، مانند عسل، بره موم، موم، ژل رویال و زهر نیش زنبورعسل.

گرده ی زنبور چیست؟

گرده، گامتوفیت نرِ Gametophyte ها  و gymnosperm ها است. معنی این امر این است که گیاهانی که دارای گل یا مخروط هستند، مانند کاج، گرده تولید می کنند. اندازه آن از 15 تا 200 میکرومتر متغیر است، و شکل آن، در صورت خشک شدن، به طور کلی بیضی شکل یا کروی است (E. Pacini, 2015). دومآ بدان معنی است که این ذرات مشخص گرده میکروسکوپی هستند.

گامتوفیت به معنای ذرات گرده ای است که اطلاعات ژنتیکی نر گیاه را حمل می کنند. بنابراین وقتی گرده افشانی اتفاق می افتد، یعنی روشی که باد، حشرات یا پستانداران، مانند خفاش ها، گرده ها را از یک گل به گل دیگر منتقل می کنند، با کلاله (ساختار گل ماده) برخورد می کند و لقاح صورت می گیرد. هنگامی که گرده های زیادی در هوا شناور است، به عنوان مثال، در بهار، حساسیت به گرده در افراد حساس رخ می دهد.

زنبورها عمداً گرده ها را از گیاهان گرده افشان، جمع نمی کنند. این یک محصول جانبی از فرآیند جمع آوری است که برای حفظ گیاه مفید است. بنابراین زنبورهای عسل گرده را جمع می کنند زیرا مملو از مواد مغذی به ویژه پروتئین است.

از آنجایی که هر دانه گرده سلول زنده است، تنها دو منبع غذایی برای زنبورهای بالغ، شهد برای انرژی و گرده برای پروتئین و سایر مواد مغذی است. زنبورهای در حال رشد یا لارو از ژل رویال تغذیه می کنند، ترشحی که در غدد هیپوفارنکس زنبورهای بالغ جوان تولید می شود، اما در این مقاله به این موضوع نمی پردازیم.

زنبورها گرده را جمع آوری می کنند زیرا این تنها منبع پروتئینی است که آنها دارند.

گرده گل زنبورعسل بمب پروتئین یا خاویار ارزشمند گیاهی
منشا گرده گل زنبور عسل گل ها هستند اما توسط زنبورها جمع آوری میشوند تا از آن به عنوان منبع پروتئین استفاده کنند.
پیشنهاد مطالعه:

اکنون برای دسترسی زنبورها به مواد مغذی گرده، آنها باید به نوعی لایه بیرونی سلول را از بین ببرند، که بسیار سخت است. معده آنها به اندازه کافی اسید ندارد تا بتواند آن لایه را بشکند و مواد مغذی را آزاد کند. بنابراین، زنبورها راهی برای انجام این کار با کمک میکروارگانیسم ها تکامل بخشیدند.

برای انجام این کار، هنگامی که زنبور عسل با بار جدیدی از گرده که روی پاهای عقب خود حمل می کند (نان گرده گل) می آید، آن را در یک سلول در شانه می گذارد و محکم فشار می دهد.

بنابراین، بعد از اینکه بسیاری از زنبورها همین کار را در همان سلول و سلولهای دیگر انجام می دهند و آنها را تقریباً تا بالا پر می کنند، چیزی شبیه به آنچه در تصویر می بینید است. اکنون این گرده ی محکم بسته بندی شده تحت تخمیر اسید لاکتیک بی هوازی قرار دارد.

دومین مورد به این معنی است که تخمیر وقتی اتفاق می افتد که مخمرها و باکتری های مختلف فرآورده های فرعی اسیدی تولید می کنند، که پوسته بیرونی سخت دانه گرده را می شکند. از این طریق مواد مغذی در دسترس قرار می گیرند و بنابراین زنبورهای بالغ می توانند مواد مغذی خود را بدست آورند. درباره زنبورها و باکتری ها بیشتر یاد بگیرید.

گرده گل زنبورعسل درون سلول ها بسته بندی و تخمیر می شود و نان زنبورعسل نامیده می شود.

بنابراین، به طور کلی، این رابطه ی بین زنبورها و گرده است. اما در مورد ما انسانها چطور؟ آیا گرده زنبور عسل منبع خوبی از مواد مغذی است که ارزش مصرف داشته باشد؟ بیایید نگاهی به آن بیندازیم. گرده گل زنبورعسل به عنوان یک سوپرفود (Superfood)[1]در نظر گرفته می شود.

ادعاهای زیادی درمورد فواید این ماده برای سلامتی بدون حمایت علمی وجود دارد. از همه اینها گذشته، چه چیزی واقعی است و چه چیزی نه؟ اول از همه، چگونه گرده زنبور را برای مصرف خودمان برداشت کنیم؟ خوب، ما زنبورداران چیزی را نصب می کنیم که به آن دام گرده یا جمع کننده ی گرده گل می گوییم.


[1] Superfood: غذایی غنی از مواد مغذی که به ویژه برای سلامتی و تندرستی مفید است.

گرده گل زنبورعسل بمب پروتئین یا خاویار ارزشمند گیاهی
زنبورهای عسل گرده ی جمع آوری شده را در ساختاری در پاهای عقب خود به نام corbicula حمل می کنند.

طراحی این دستگاه ها به زنبوری که از مزرعه می آید درحالیکه پاهایش را در آنجا پر از گرده است، اجازه می دهد از سوراخ کوچکی عبور کند. او مجبور است برای عبور از آن فشرده شود و گرانولهای گرده ای که به بدن او چسبیده اند سست شوند و در یک سبد جمع می شوند.

این فرایند به زنبورها آسیب نمی رساند، و یک جمع کننده موثر، بیش از اندازه جمع آوری نمی کند. این یعنی محصول گرده گل باید حدود 80٪ چیزی باشد که  زنبورها به کندو می آورند. 20٪ دیگر باید از داخل عبور کنند تا زنبورها بتوانند آن را پردازش کرده و مصرف کنند.

وقتی مقدار کافی در جمع کننده وجود داشته باشد، ما زنبورداران گرده زنبور عسل را برداشت می کنیم. بنابراین، از آنجاییکه این گرده در سلول های کندو ذخیره نشده است، تخمیر نمی شود.

محتوای آب آنها بالا است و اگر در دمای اتاق رها شود، سریع کپک می زند. برای جلوگیری از خراب شدن و حفظ ویژگی های غذایی آن، آن را در دمای پایین به مدت 8 ساعت در دمای 50 درجه سیلیسیوس دِهیدارته میکنیم.

اکنون درنظرداشتن این نکته ضروری است: مقدار عناصر غذایی که گرده گل زنبورعسل دارد وابسته به گونه ها است. به این معنی که، گرده از چه گلی است، شبدر در ویژگی های غذاییش متفاوت است تا گرده های زنبور که از اکالیپتوس یا قاصدک هستند و غیره، همچنین رنگ و طعم گرده گل زنبورعسل بسته به منشا گیاهی آن متفاوت است و توجه به این نکته هنگام خرید گرده گل مهم است.

علاوه بر همه اینها، زنبورهای عسل تا جایی که ممکن است گرده ها را از گیاهان مختلف جمع آوری می کنند، بنابراین به همین دلیل است که در بیشتر مواقع می فهمید که گرده زنبورها آرایش رنگی متفاوتی دارند.

گرده گل زنبورعسل بمب پروتئین یا خاویار ارزشمند گیاهی

حقایق مواد مغذی گرده گل زنبورعسل

بگذارید در ترکیب مواد مغذی غوطه ور شویم. همانطور که در بالا ذکر کردم، مقدار دقیق مواد مغذی به جایی که زنبورها از آن گرده را برداشت کرده اند و سهم گرده های مختلف در یک برداشت مشخص، بستگی دارد.

اما صرف نظر از این، میزان پروتئین، اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه، اسیدهای چرب امگا 3، مواد معدنی و کاروتنوئیدهای گرده بسیار بالا می باشد.

نحوه مصرف گرده زنبورعسل (روش مصرف و مقدار مصرف گرده گل)

شما این محصول را باید خام بخورید، یعنی با آن غذا درست نکنید. کیفیت گرده گل موضوع بسیار مهمی است که موقع خرید گرده گل از فروشگاه گرده باید به آن توجه کرد. دمای بالا باعث قهوه ای شدن یا کاراملی شدن محصول می شود و به احتمال زیاد آن را تلخ می کند.

بنابراین خوردن گرده گل زنبورعسل کار نسبتاً ساده ای است. شما می توانید مستقیماً توسط یک قاشق آن را مصرف کرده و یا با ترکیب کردن آن با غلات، ماست، آب میوه یا چاشنی برای انواع غذاها، آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. از گوشت ها، تخم مرغ ها و مرغ گرفته تا پنکیک و همه انواع دسرها آن را بپاشید و آماده خوردن خواهد شد.

مصرف روزانه ی گرده گل زنبورعسل چقدر باید باشد؟

هیچ استانداردی درمورد اینکه روازنه چقدر باید مصرف کنید وجود ندارد. همه ی این بستگی دارد که شما چقدر این ماده را دوست دارید و چگونه با رژیم غذایی خود ترکیب می کنید. اما از آنجا که این ماده غذایی غنی از پروتئین است، می توانید در طول روز به اندازه دلخواه خود بخورید.

فقط آن را با غذاهای مورد علاقه خود مخلوط کنید. تازه بودن گرده موقع خرید آن اهمیت بالایی دارد که شما می توانید با اطمینان خاطر از فروشگاه عسل فروردین اقدام به خرید گرده گل تازه و با کیفیت کنید.

گرده گل زنبورعسل بمب پروتئین یا خاویار ارزشمند گیاهی
عسل گرده گل، یک منبع غنی از پروتئین و بمب انرژی زا می باشد
گرده گل زنبورعسل بمب پروتئین یا خاویار ارزشمند گیاهی

عسل درمقابل گرده زنبورعسل

عسل و گرده گل زنبورعسل اگرچه توسط زنبورهای عسل از گل جمع آوری می شوند، اما دو محصول متفاوت هستند. گرده گل زنبورعسل منبع غنی پروتئین و آنتی اکسیدان است، در حالی که عسل منبع انرژی سریع است.

از آنجاییکه عسل، کربوهیدرات های زیادی دارد و پروتئین ندارد. بنابراین، برای داشتن بهترین استفاده از فواید هر دوی آنها، بهتر است که هر دو را به طور منظم در رژیم خود مصرف کنید.

شما می توانید برای خرید گرده گل و خرید عسل طبیعی از فروشگاه عسل روی عسل فروردین حساب کنید.

گرده گل زنبورعسل بمب پروتئین یا خاویار ارزشمند گیاهی

فواید و خواص گرده گل زنبورعسل برای سلامتی

پرتکرارترین سوال در مورد این محصولات این است که آیا گرده گل زنبورعسل برای کاهش وزن مناسب است؟ آیا گرده گل زنبورعسل برای شما مفید است؟ و آیا گرده گل زنبورعسل به آلرژی کمک می کند؟

در قسمت دوم این مجموعه، می توانید جواب آخرین مورد را پیدا کنید. حال، بیایید به دو مورد اول بپردازیم. زمانی گرده گل زنبورعسل برای کاهش وزن مفید است که بخشی از یک سبک زندگی سالم، یک رژیم غذایی متعادل سالم، ورزش منظم و سطح کم استرس باشد.

از آنجا که گرده گل زنبورعسل متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را بالا می برد باعث چربی سوزی و کاهش وزن می شود و فرصت مناسبی است که با رژیم غذائی مناسب، عضله سازی هدفمند هم انجام شود.

هم چنین به دلیل اینکه چگالی مواد مغذی در گرده گل زنبورعسل بالاست، به کاهش اشتها نیز کمک می کند و در صورت مصرف حداقل در هر وعده 150 گرم احساس سیری طولانی مدتی به شما میدهد.

ضروری است که این نکته را در نظر داشته باشیم که این محصول دارو نیست. گرده گل زنبورعسل یک ماده غذایی با مواد مغذی حیاتی و ترکیبات فعال زیستی است که اگر به طور منظم مصرف شود به شما کمک می کند تا سالم بمانید اما برای درمان یک بیماری نیست.

با این حال، ممکن است گرده گل زنبورعسل به جلوگیری از بسیاری بیماری ها کمک کند. گرده گل برای سلامتی بسیار مفید است پس هنگان خرید گرده گل از فروشگاه گرده گل از تازه بودن گرده مطمئن شوید.

من درمورد جزئیات ویژگی های مواد مغذی در بخش دوم مجموعه گرده گل زنبورعسل بیشتر صحبت می کنم، زیرا در مورد این محصول خارق العاده صحبتهای زیادی وجود دارد. در فصل بعدی می بینیمتون. فعلاً، اگر می خواهید بدانید که گرده زنبورعسل Humming Bee چگونه می تواند به شما کمک کند، روی این لینک کلیک کنید.

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 678 دیدگاه ها

یک پاسخ

  1. درود
    برای بدنسازی و ورزش های سنگین چقدر در روز باید گرده گل مصرف کرد طوریکه از حجم پودر بدن سازی مثل کراتین کم کنم چون ظاهرا در دراز مدت عوارض داره و چند وعده در روز مصرف بشه خوبه
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.