خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

نحوه تولید ژل رویال تازه و خام

چکیده :
نحوه تولید ژل رویال؟ معمولاً زنبورها مقادیر کمی از ژل رویال را برای تغذیه ی چند لارو ملکه تولید می کنند. بمنظور تولید مقادیر بیشتری از ژل رویال، زنبورداران از غریزه ی زنبورها برای تولید یک ملکه ی جدید هنگامی که ملکه اول یا قدیمی از کندو بدور است استفاده می کنند.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,81 | آراء: 21]Loading…

معمولاً زنبورها مقادیر کمی از ژل رویال را برای تغذیه ی چند لارو ملکه تولید می کنند. بمنظور تولید مقادیر بیشتری از ژل رویال، زنبورداران از غریزه ی زنبورها برای تولید یک ملکه ی جدید هنگامی که ملکه اول یا قدیمی از کندو بدور است استفاده می کنند. ژل رویال در زنبور سراهای مخصوص تولید میشود که تا 500 گرم از هر کلنی در یک فصل میتوانند تولید کنند.

نحوه تولید ژل رویال تازه و خام

دو روش برای نحوه تولید ژل رویال (آموزش تولید ژل رویال)

برای روش های تولید ژل رویال دو راه وجود دارد:

1- روش تولید ژل رویال بصورت ناپیوسته (غیر مداوم): زنبور ملکه را از کلنی (کندو) دور می کنند و یک فریم (شان) با سلول های مصنوعی ملکه را که حاوی لارو است به کندو معرفی می کنند. این فریم هر سه روز یکبار با یک فریم تازه تعویض می شود در حالیکه ژل رویال در حال برداشت است. بعد از 3-4 بار برداشت باید یک وقفه در برداشت ایجاد شود و الا در مقدار تولید ژل رویال کاهش شدیدی ایجاد خواهد شد.

2- روش تولید ژل رویال بصورت پیوسته (مداوم): این روش تولید ژل اجازه ی یک برداشت دایمی در طول کل فصل زنبورداری به زنبورداران می دهد. یک هسته تشکیل شده از زنبورعسل ملکه همراه با یک قسمت کوچک از کلنی که در مکانی نزدیک به کلنی مادر و اصلی قرار گرفته است.

بعد از هر ثانیه برداشت ژل رویال شانه های هسته و کلنی مادر بدون ملکه با هم تعویض می شوند پس به این ترتیب ملکه حجره های بیشتری برای تخم گذاری و زنبوران پرستار جدید دارد و لارو ها میتوانند از کلنی هسته به کلنی بدون ملکه منتقل شوند.

پیشنهاد مطالعه:
روش های تولید ژل رویال-آموزش تولید ژل رویال

در حال حاضر روش تولید ژل رویال بصورت پیوسته در تولید تجاری ژل رویال بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. گفتنی است مراحل تولید در هردو روش یکسان هستند.

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 681 دیدگاه ها

یک پاسخ

  1. جامعه ی زنبور عسل پر از شگفتی هستش و من مدتی واقعا دلم میخواد این غذای ملکه رو تست کنم ب۴رمایید چیکار باید کرد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.