خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

عسل بهارنارنج چیست ؟

چکیده :
عسل بهارنارنج چیست و چه خواصی دارد ؟ آیا عسل بهارنارنج برای بیماری های قلبی عروقی مفید است ؟ آیا عسل بهارنارنج برای بی خوابی و سر درد موثر است ؟
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,80 | آراء: 5]Loading…

عسل بهارنارنج چیست ؟

در پاسخ به سوال “عسل بهارنارنج چیست ” باید گفت عسلی با طعم بهشت و به غایت معطر و یک نماینده خوش عطر ، خوش طعم و پر خاصیت از درخت بهار نارنج و دیگر مرکبات مثل شکوفه لیمو و شکوفه پرتقال که ممکن است شهد آنها نیز در این عسل وجود داشته باشد. عسل بهار نارنج جز اولین عسل های بهاره است که در ابتدای سال تولید می گردد و کام زنبورداران را شیرین می کند. 

کافی است که کمی آفتاب همراهی کند تا زنبورهای عسل در باغات مرکبات شمال یا جنوب کشور از شکوفه های زیبای بهارنارنج بنوشند و در کمتر از یک هفته تا 10 روز عسل خوش رنگ و خوش طعم بهارنارنج را در شان های مومی خود ذخیره کنند.

خواص عسل بهارنارنج برای تقویت قلب و عروق چیست ؟

عسل بهارنارنج که از شهد و نکتار بی نظیر شکوفه های بهارنارنج در ابتدای فصل بهار تولید می گردد خواص کامل این گیاه معطر را داراست و برای تقویت قلب و عروق بی نظیر است و استفاده از عسل بهارنارنج مثل دیگر مشتقات بهارنارنج مثل دمنوش می تواند برای بی خوابی ، سر درد و میگرن بسیار موثر و مفید باشد.

بهتر است برای بهره مندی از خواص بهارنارنج آن را به شکل نوشیدنی استفاده کنید. کافی است برای هر لیوان نوشیدنی یا ماء العسل بهارنارنج از یک قاشق غذاخوری عسل بهارنارنج همراه کمی گلاب و آبلیمو تازه استفاده کنید و این شربت بهشتی را بصورت خنک بنوشید یا همراه با آب گازدار استفاده کنید.

گل بهار نارنج- عسل بهار نارنج چیست

خرید عسل بهارنارنج معطر فروردین

تولید عسل بهارنارنج و زمان برداشت و مناطق تولیدی

عسل بهارنارنج جز اولین عسل های تولیدی در سال است و بیشترین تولید این عسل در اردیبهشت ماه و در استان مازندران انجام می گردد. درخت بهارنارنج که جز مرکبات است و بصورت تقریبی همراه با دیگر مرکبات نظیر پرتقال و لیمو به شکوفه می نشنید، معمولا در عسل بهارنارنج شهد دیگر مرکبات نیز وجود دارد و در عطر و طعم نهایی آن تاثیرگذار است.

بسته به مناطق مختلف تولید عسل بهارنارنج می تواند از اواخر فروردین تا اواخر خرداد نیز ادامه داشته باشد و بیشترین سهم تولید مربوط به استان های شمالی کشور ( مازندران ، گلستان ، گیلان و البرز ) است.

گفتنی است ما در جنوب کشور عزیزمان نیز باغات مرکبات وسیعی داریم که در ان مناطق نیز عسل مرکبات بسیار با کیفیت و معطری تولید می گردد که معمولا بخاطر نوع آب و هوا از قوام بهتری نیز برخوردار است و طعمی اسانس گونه دارد که نشان از خلوص بالا و شهد صد در صدی مرکبات جنوب در شهرستان جهرم و جیرفت و … است.

عسل بهارنارنج خالص_شکوفه درخت بهارنارنج

خرید عسل بهارنارنج زنبورستان فروردین ( بهار 1403 )

ما در زنبورستان فروردین یکی از بهترین و خوش عطر ترین عسل های بهارنارنج و مرکبات را در بسته بندی های ارگانیک و شیشه ای عرضه می کنیم که مربوط به باغات مرکبات در شمال کشور و عمدتا شهرهای ساری و نکاح است.

عسل بهارنارنج فروردین که یکی از محبوب ترین عسل های زنبورستان ماست و برای وعده صبحانه بسیار انتخاب مناسبی است و برای ترکیباتی نظیر ” ارده و عسل ” بهترین انتخاب و مکمل است.رنگ کهربایی روشنی دارد و مثل غالب عسل های مناطق شمالی و مرطوب کشور نسبت به دیگر عسل ها کمی رقیق تر است.

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 722 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.