خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

عسل زول چیست ؟

چکیده :
عسل زول چیست و چه خواصی دارد و مصرف عسل زول برای دیابت به چه صورت باید باشد و چه مقدار ؟ آیا عسل زول همان عسل بوقناق و زولنگ است یا این گیاهان با هم تفاوت دارند ؟
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [5,00 | آراء: 2]Loading…

عسل زول چیست ؟

عسل زول یک عسل کوهپایه ای یا کوهستانی است که از گیاه زولنگ یا بوقناق بدست می آید و بهترین عسل زول مربوط به استان کردستان و استان اصفهان می باشد.عسل زول و گیاه آن و تمام مشتقاتی که از آن برداشت می شوند بسیار معروف و شناخته شده هستند برای درمان دیابت یا بیماری قند و همچنین تقویت سیستم گوارشی و رفع ناراحتی های نظیر نفخ معده و ریفلاکس و حتی زخم معده که این سه از بیماری ها یا ناراحتی های مرسوم گوارشی هستند.

زول- عسل زول- عسل زول چیست

جاذبه های عسل زول ایرانی

عسل زول معمولا رنگ مایل به تیره تا سیاه دارد ولی آنچه که در مورد مشخصات این عسل بسیار مورد توجه است طعم و عطر این عسل است که در نظر غالب افراد زیاد خوشایند نیست و برخی آن را خاص و برخی بد طعم معرفی می کنند و البته این بسیار به ذائقه ی شما و تک گل بودن و نوع گیاه زول و منطقه تولید عسل زول بستگی دارد.اما باید بدانیم عسل زول یکی از با کیفیت ترین عسل های دارویی ایران است و باید بیشتر برای مصارف درمانی استفاده شود تا روزانه مثل صبحانه.

گیاه زول_عسل زول چیست_مصرف عسل زول برای دیابت

خرید زول یا بوقناق فروردین (تولید ارتفاعات کردستان)

خواص عسل بوقناق یا عسل زولنگ (Eryngium )

از دیگر خواص عسل زول می توان به تقویت کبد و کلیه ها اشاره کرد.عسل زول برای کم خونی نیز بسیار مفید است.اگر برای رفع ناراحتی های گوارشی استفاده می کنید بهتر است هر روز یک قاشق چای خوری سر پر از این عسل را در وعده صبح به آرامی بمکید و تاثیرات آن را از 10 روز تا 1 ماه مشاهده خواهید کرد.

با توجه به خصوصیات ذاتی خود گیاه زول یا زولنگ در ایران نمی توانیم هر سال عسل زول برداشت کنیم چرا که گیاه زول گیاه چند ساله است یعنی معمولا هر 2 الی 3 سال یکبار سبز خواهد شد و شکوفه می دهد که در هنگام شکوفه دادن یا گل کردن فرصتی برای زنبورداران فراهم می شود تا عسل زول را تولید کنند.

خرید عسل زول ارگانیک

ما در زنبورستان فروردین یکی از بهترین و کمیاب ترین عسل های زول یا عسل بوقناق را در بسته بندی های ارگانیک و شیشه ای عرضه می کنیم که مربوط به کوهپایه های شهر سقز (کردستان)و شهرهای فریدن و فریدون شهر (اصفهان) است.معمولا عسل زول فروردین ساکارز زیر یک تا نهایتا 2 دارد و پرولین بین 450 تا 800 را که نشان دهنده کیفیت بالای این عسل است شاهد هستیم.

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 664 دیدگاه ها

یک پاسخ

  1. من شنیدم عسل زول برای درمان دیابت خیلی موثره خواستم راهنمایی کنید که آیا واقعا همینطوره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.