خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

خواص چای ترش و عسل؛ یک دمنوش پرخاصیت

چکیده :
چای ترش و عسل یکی از بهترین نوشیدنی های گرم است که اگر از عسل طبیعی در کنار آن استفاده کنید، معجونی فوق العاده عالی به دست می آید که هم طعم دلچسبی دارد و هم بسیار پرخاصیت است.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,20 | آراء: 5]Loading…

چای ترش و عسل یکی از بهترین نوشیدنی های گرم است که اگر از عسل طبیعی در کنار آن استفاده کنید، معجونی فوق العاده عالی به دست می آید که هم طعم دلچسبی دارد و هم بسیار پرخاصیت است.

بسیاری از افراد گلی که با آن چای ترش تهیه می شود را با گل سرخ معمولی، اشتباه می‌گیرند. گل سرخ معمولی تنها یک گل تزئینی است و خاصیت دارویی چندانی بهویژه به صورت خوراکی ندارد. این در حالی است که گیاه مناسب برای دمنوش ترش یا همان چای ترش، از کالیکس خشک با رنگ‌های روشن به دست می‌آید. به این دمنوش، چای ترش، چای قرمز، چای سرخ و چای مکی گفته می شود.

چای ترش به رنگ قرمز است و به دلیل طعم ترشی که دارد دهان را جمع می‌کند. زمانی که این چای را می‌نوشید گویی لواشک و قره قوروت را با آب مخلوط کرده اید و میل می کنید. این چای با توجه به سلیقه های مختلف سرد یا گرم مصرف شود. با این حال بیشتر افراد ترجیح می دهند از این دمنوش طبیعی به صورت گرم استفاده کنند.(Sour tea)

 

به دلیل اینکه مقداری از ترشی چای ترش گرفته شود، از شیرین کننده ها در کنار مصرف این دمنوش استفاده می شود. معروف ترین این شیرین کننده ها نیز نبات است. چای ترش و نبات امروزه حتی در برخی کافی شاپ ها نیز عرضه می شود و طرفداران زیادی دارد. با این حال، شاید بهترین گزینه برای قرار گرفتن در کنار چای ترش به عنوان شیرین کننده، عسل طبیعی است.

عسل طبیعی به دلیل خواص مختلف می تواند به خاصیت دمنوش چای قرمز کمک کند. این دمنوش که به آن چای مکی نیز گفته می شود، در کنار عسل طبیعی خواص کامل تری دارد و همین موضوع باعث شده تا مصرف عسل طبیعی در کنار چای ترش پرطرفدار باشد. هم طعم چای ملس تر می شود و هم خاصیت آن بیشتر خواهد بود.

در این مطلب تلاش شده تا به برخی از خواص دمنوش و چای سرخ یا همان چای مکی در کنار عسل طبیعی اشاره شود. اگر شما هم عاشق طعم و عطر چای سرخ هستید، بد نیست این چای خوشمزه را با اطلاعات بیشتری که نسبت به آن دارید بنوشید.

عسل های خوش طعم جهت میل کردن همراه با چای مخصوصا چای ترش
خواص چای ترش و عسل؛ یک دمنوش پرخاصیت

خواص چای ترش با عسل را بشناسیم

چای ترش خواص زیادی دارد. برخی از این خواص آنقدرها بارز نیست؛ اما اگر در کنار عسل طبیعی مصرف شود، می تواند به عنوان یک خاصیت بروز پیدا کند. البته باید توجه داشته باشید که برای اضافه کردن عسل طبیعی به دمنوش چای ترش، باید بگذارید دمنوش از دما بیافتد و سپس عسل طبیعی را به آن اضافه کنید. در این صورت تمامی خواص عسل حفظ خواهد شد و از تمام خواص چای ترش با عسل بهره خواهید برد.

کاربرد نوشیدن چای ترش و عسل در درمان فشار خون

هر زمان احساس کردید دمای بدن بالا رفته است یا احساس سرگیجه می‌کنید حتما فشار خون خود را بگیرید. در شرایطی که با فشار بالا روبه‌رو شدید، یکی از بهترین گزینه ها، نوشیدن یک لیوان دمنوش چای ترش است.

چای ترش در کاهش فشار خون بسیار موثر است. حتی مصرف چای سرخ به تنهایی نیز می تواند باعث کاهش فشار خون شود. با این حال اضافه کردن عسل طبیعی به چای ترش که خود از مواد طبیعی کنترل کننده فشار خون به شمار می رود، اثر و خواص چای ترش با عسل را بیشتر خواهد کرد.

خواص چای ترش با عسل برای کاهش کلسترول

بسیاری از افراد در زندگی روزانه با بیماری‌های مربوط به کلسترول درگیر هستند. یکی از راه‌های سالم نگه‌داشتن بدن، آن است که سطح کلسترول به اندازه نیاز بدن باشد. با کمک کلسترول هضم چربی آسان‌تر خواهد شد. اما مقدار زیاد کلسترول نیز برای بدن مضر است. باید در مصرف غذاهایی که دارای کلسترول بالا هستند مانند گوشت، تخم مرغ، محصولات لبنی، دقت شود.

یکی از راه‌های رهایی از این بیماری‌ مصرف چای ترش است. با مصرف چای ترش سطح LDL کاهش یافته و در نتیجه کلسترول خون پایین می‌آید. نکته جالب توجه اینجاست که چای ترش به دلیل اینکه قند خون را پایین می‌آورد برای افراد دیابتی نوع دو بسیار مفید است.

در نتیجه افرادی که همزمان با کلسترول بالا و قند خون بالا مواجه هستند، دمنوش چای ترش و عسل می تواند گزینه خوبی باشد. با این حال افراد دیابتی باید زیر نظر پزشک از چای ترش استفاده کنند.

عسل طبیعی نیز یک ماده ضد کلسترول بالا است. اگر جزء آن دسته افرادی هستید که کلسترول بالایی دارید می‌توانید یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. میزان کلسترول عسل طبیعی صفر است و مواد مغذی زیادی مانند کلسیم، پتاسیم و ویتامین‌های گروه B را دارد.

همچنین عسل طبیعی باعث افزایش کلسترول خوب خون شده و به کاهش کلسترول بد کمک می کند. مصرف چای ترش و عسل طبیعی گزینه خوبی است تا به جنگ کلسترول خون بالا بروید.

خواص چای ترش و عسل؛ یک دمنوش خوش طعم و پرخاصیت - عسل فروردین

کبد سالم با چای ترش و عسل

کبد یکی از اعضای بدن است که می‌تواند روی سلامتی ما تاثیر فراوانی داشته باشد. پس باید بکوشیم از کبد خود محافظت کرده زیرا هر نوع مشکل در کبد باعث مختل شدن زندگی خواهد شد.

مصرف چای ترش به کبد در تصفیه خون کمک می کند. در نتیجه احتمال ابتلا به کبد چرب کاهش پیدا کرده و در صورت ابتلا، روند درمان را تسریع می کند. خواص عسل برای کبد چرب نیز در مقالات متعدد علمی ذکر شده است. یکی از خواص چای ترش با عسل پاکسازی کبد می باشد که نوشیدن دمنوش چای ترش و عسل طبیعی، سلامت کبد را تضمین خواهد کرد.

خواص چای ترش با عسل برای درمان گرفتگی عضلات

برای از بین بردن گرفتی‌های عضلات که همراه با درد است، نوشیدن چای گرم می‌تواند موثر باشد. اما برای آنکه سریع‌تر این دردها درمان شود نوشیدن چای ترش تاثیر فراوانی خواهد داشت. اگر از عسل طبیعی برای شیرین کردن چای سرخ استفاده کنید، اثرات این دمنوش برای رفع گرفتگی عضلات چندین برابر می شود و خواص چای ترش با عسل افزایش می یابد.

خواص چای ترش و عسل؛ یک دمنوش پرخاصیت

کاهش استرس به کمک مصرف چای ترش و عسل

اگر زمانی احساس کردید که دچار استرس شدید و به دنبال راهی هستید که استرس را کاهش دهید و به آرامش برسید، مصرف چای ترش به شما کمک خواهد کرد. عسل طبیعی نیز یک ماده طبیعی آرام بخش و ضد استرس است. چای ترش و عسل طبیعی معجونی برای کاهش استرس است.

استفاده از چای ترش و عسل برای رفع تشنگی

مصرف چای ترش در کاهش دمای بدن موثر است. به همین علت چای ترش می‌تواند در رفع تشنگی نیز مفید باشد و بسیاری از ورزشکاران از آن برای رفع تشنگی استفاده می‌کنند. مصرف چای ترش در هوای گرم عطش را کاهش می دهد و همین موضوع باعث شده تا در بسیاری از کشورهای عربی از این دمنوش استقبال شود.

خواص عسل برای رفع تشنگی نیز از گذشته تا به امروز مورد توجه بوده و قرار گیری این دو ماده در کنار هم می تواند فوق العاده عالی باشد. در واقع می توان گفت که دمنوش چای سرخ و عسل طبیعی، یکی از بهترین روش های طبیعی برای رفع عطش و تشنگی است.

چای ترش و عسل برای کاهش وزن

چای ترش مانند سایر چای های دیگر کالری کمی دارد و بدون کافئین است. علاوه بر اینکه مصرف چای ترش چاق کننده نیست، مصرف آن در کاهش وزن موثر است. به ویژه اگر بیخیال چای ترش و نبات یا قند شوید و چای سرخ را بدون مواد شیرین کننده مصنوعی میل کنید.

البته عسل هم چاق کننده نیست و به همین علت می تواند در کنار چای ترش قرار بگیرد. با این حال اگر به قصد کاهش وزن قصد میل کردن چای ترش را دارید، بهتر است هر از گاهی بدون هیچ شیرین کننده ای آن را میل کنید.

خواص چای ترش و عسل؛ یک دمنوش خوش طعم و پرخاصیت - عسل فروردین

خاصیت ضد پیری با چای ترش و عسل

یکی از نشانه های پیری ایجاد چین و چروک روی صورت است. بعضی از افراد برای ازبین بردن این چین و چروک‌ها از بوتاکس استفاده می‌کنند. اما استفاده از بوتاکس روش مناسبی نیست و عوارض جانبی زیادی به همراه دارد.

یک راه مناسب برای جوان سازی پوست نوشیدن چای ترش و عسل است. البته نوشیدن چای ترش بیشتر خواص پیشگیرانه برای سلامت پوست دارد اما می تواند به برطرف کردن مشکلات پوستی مثل چین و چروک نیز کمک کند.

چای ترش غنی از ویتامین ث

یکی از راه‌های بالا بردن سطح سیستم ایمنی بدن و تقویت آن در درمان و پیشگیری از بیماری ها، مصرف ویتامین ث است. یکی از خواص چای ترش با عسل، غنی بودن این دمنوش از ویتامین C می باشد. با مصرف این چایی می‌تواند بدن را درمقابل حمله ویروس‌ها و باکتری‌ها در امان نگاه داشت. عسل نیز یکی از بهترین تامین کنندگان ویتامین C بدن است.

رفع یبوست با چای ترش

چای ترش به دلیل آنکه خاصیت ملینی دارد در درمان یبوست نیز می‌توان از آن استفاده نمود. هر زمان دچار یبوست شدید نوشیدن یک فنجان چای ترش می‌تواند در بر طرف کردن یبوست موثر باشد.

اگر در کنار چای ترش از برخی عسل های تک گل مناسب برای رفع یبوست استفاده کنید، نتیجه بهتری به دست خواهد آمد و از خواص چای ترش با عسل در درمان یبوست نهایت استفاده را خواهید کرد.

خاصیت ضد سرطانی چای ترش و عسل

گل قرمزی که از آن چای ترش به دست می‌آید، ضد تومور است و اجازه تشکیل سلول‌های سرطانی را نمی‌دهد و همانند داروهای شیمی درمانی عمل می‌کند. البته هیچ کدام از عوارض جانبی داروهای شیمیایی را ندارد. در بسیاری از کشورهای عربی از چای قرمز به عنوان ماده ای ضد سرطان استفاده می شود که نتایج چشمگیری نیز داشته است.

همچنین یکی از خواص عسل طبیعی پیشگیری از ابتلا به سرطان است. همچنین عسل طبیعی در مبارزه با رشد تورمورها موثر است. عسل دارای فلاوونوئیدها* و ترکیبات فنولی است که آن را به غذایی کامل تبدیل می‌کند. عسل طبیعی به دلیل داشتن ترکیبات فنولی مانند اسید گالیک، کریسین، اسید الژیک، اسید پی، کوماریک، اسید سیرینژیک، اسید فرولیک و اسید کافئیک به ترمیم سلول‌های بدن کمک می‌کند.(flavonoid)

اضافه کردن عسل طبیعی به چای ترش یک معجون تمام عیار ضد سرطانی ایجاد می کند که اگر چای ترش و عسل به صورت منظم و ادامه دار مصرف شود، می تواند جلوی پیشرفت سرطان را گرفته و به درمان سرطان کمک کند. البته بهتر است با توجه به نوع سرطان حتما با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید یا از طبیب طب سنتی در این زمینه سوال بپرسید.

ماسک پاک کننده صورت با چای ترش و عسل

یک قاشق غذاخوری گیاه چای ترش و یک لیوان آب را به مدت 30 تا 40 دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد. بعد زا اینکه از دما افتاد عسل طبیعی را به آن اضافه کنید. سپس مقداری از سبوس جو دو سر به آن اضافه کرده و بر روی صورت بمالید. حدود 10 تا 15 دقیقه اجازه دهید روی صورت باقی بماند و بعد از آن صورت را با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید.

این ماسک طبیعی یکی از بهترین ماسک های صورت برای پاک کردن پوست از آلودگی ها است. برای نهایت استفاده از خواص چای ترش با عسل بهتر است حداقل 2 بار در هفته از این ماسک ویژه استفاده کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن با چای سرخ و عسل

هرچه سیستم ایمنی بدن قوی‌تر باشد می‌تواند در مقابل امراض و بیماری‌ها مقاومت کند. اگر سیستم ایمنی ضعیف باشد، شما احساس خستگی مفرط کرده و سریع‌تر به بیماری مبتلا خواهید شد. پس بهتر است به فکر تقویت سیستم ایمنی خود باشید.

تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از بیشمار خواص چای ترش با عسل می باشد که نوشیدن چای ترش و عسل طبیعی به طور منظم، به دلیل داشتن خاصیت ضد میکروبی و وجود آنتی اکسیدان در آن به بالا رفتن سیستم ایمنی کمک می‌کند.

خواص چای ترش و عسل؛ یک دمنوش پرخاصیت

سخن آخر

چای ترش یکی از بهترین نوشیدنی های گرم است که اگر از عسل طبیعی در کنار آن استفاده کنید، معجونی فوق العاده عالی به دست می آید که هم طعم دلچسبی دارد و هم بسیار پرخاصیت است. چای ترش می تواند به عنوان یک نوشیدنی فوق العاده عالی در شب های طولانی پاییزی و زمستانی، گرمابخش و دلچسب باشد. خود را از نوشیدن این دمنوش عالی محروم نکنید.

عسل های خوش طعم جهت میل کردن همراه با چای مخصوصا چای ترش
محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 663 دیدگاه ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.