خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

راهنمای کامل طریقه مصرف گرده گل برای بهره برداری از خواص

چکیده :
گرده گل یکی از محصولات شگفت انگیز طبیعت است که به دلیل داشتن ترکیبات مغذی و خواص دارویی، جایگاه ویژه ای در سلامتی انسان دارد. از این رو قصد داریم راهنمای طریقه مصرف گرده گل را برای شما بیان کنیم.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [5,00 | آراء: 15]Loading…

طریقه مصرف گرده گل بعنوان مکمل غذایی و مصارف درمانی

اگر برای پاسخ به سوال نحوه مصرف گرده گل چگونه است به دنبال پاسخ سریع ، آسان ، دقیق و علمی هستید در همین ابتدا باید گفت که خیلی ساده می توانید دانه های خوش رنگ و خوشمزه گرده گل را به سادگی در دهان قرار داده و بجویید و از خواص گرده گل بهره مند شوید یا خیلی ساده می توان آن را با آبمیوه یا شربت عسل مخلوط کرد و نوشید. روش دیگری که برای مصرف گرده گل می توانیم پیشنهاد دهیم آسیاب کردن آن است.گرده را آسیاب کرده و روی ماست ، اسموتی ، آبمیوه و سالاد بریزید و میل کنید.(Bee Pollen)

گرده افشانی زنبور عسل

طرز مصرف گرده گل و تعادل و تداوم در استفاده آن رابطه مستقیمی با نتایجی که مشاهده می کنید دارد. شما می توانید گرده گل زنبور عسل را به صورت دانه های طبیعی تهیه نمایید و بسیار آسان و به صورت خام بدون اینکه با ماده ای دیگر آن را ترکیب کنید مصرف نمایید. حتی می توان به روش های مختلف و متناسب با باب میل خودتان آن را با موادی دیگر مخلوط کرده و میل کنید.

گرده گل زنبور عسل یک غذای غنی از نظر تغذیه ای است که حاوی بیشتر مواد مغذی مورد نیاز ما می باشد. مطالعات نشان داده است که گرده زنبور عسل حاوی بیش از 250 ماده فعال بیولوژیکی از جمله پروتئین ها، کربوهیدرات ها، لیپیدها، اسیدهای چرب، ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها و آنتی اکسیدان ها است و از نظر ترکیب تقریباً 35 درصد پروتئین خالص است.

بسته به گونه گیاهی که زنبورها گرده را از آن جمع آوری کرده اند، مقدار برخی از مواد مغذی می تواند متفاوت باشد، اما به هر حال هر سه ماده مغذی اصلی (کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی) و طیف گسترده ای از مواد مغذی اضافی در گرده زنبور عسل یافت می شوند.این ماده به قدری کامل و پر خاصیت است که به تعبیری می توان به عنوان “ابر غذا” نیز از آن یاد کرد.(Super Food)

گرده زنبور عسل به عنوان یک محصول برای استفاده انسان، به صورت دانه های کوچک زرد متمایل به نارنجی تا قهوه ای تیره یا سیاه ظاهر می شود. گرده گل به طور کلی مزه شیرینی دارد و بسته به اینکه زنبورها آن را از کدام گیاه جمع آوری کرده اند، گاها این مزه متفاوت است.

بهترین زمان مصرف گرده گل چه زمانی است؟

برای مصرف دانه های گرده گل محدودیت خاصی وجود ندارد و از آنجایی که این دانه های مقوی را می توانید به همراه مواد غذایی مختلف و اعم از سالاد، اسموتی، ماست و … مصرف نمایید، پس بهتر است بسته به نوع مصرف خودتان آن را در رژیم روزانه خود بگنجانید.

پادکست طریقه مصرف گرده گل

روش های مصرف گرده گل زنبور عسل- طریقه مصرف گرده گل

طریقه مصرف گرده گل برای لاغری

امروزه مکمل های زیادی برای لاغری توصیه می شوند، که به طور قطعی همه آنها بدون عوارض نیستند و حتی گاها سلامتی را به خطر می اندارند، از آنجایی که گرده گل زنبور عسل یک ماده کاملا طبیعی است می توانید از خواص آن برای لاغری بدون هیچ عوارضی بهره ببرید.

بسیاری از افراد به دلیل کم کالری بودن گرده گل از آن در رژیم غذایی خود استفاده می کنند، زیرا با خوردن 2 قاشق چایخوری تنها 40 گرم کالری و 4 گرم قند دریافت خواهید کرد. بنابراین جایگزین بسیار عالی برای غذا های پرکالری می باشد. علاوه بر آن فیبر موجود در این ماده نیز به روند کاهش وزن کمک می کند.

طریقه مصرف گرده گل برای لاغری بسیار آسان است و می توانید روزانه 1 الی 2 قاشق چایخوری گرده گل را به تنهایی میل کنید و یا آن را به نوشیدنی هایی که عموما در رژیم های لاغری قرار دارند اضافه کنید، اگر به دنبال بهترین زمان مصرف گرده گل برای لاغری هستید باید بگوییم فرقی نمی کند که این محصول را چه موقع از روز مصرف می کنید، بلکه متناسب با رژیم غذایی و نوع مصرف آن را در رژیم روزانه خود بگنجانید و در مصرف آن تداوم داشته باشید.

خرید گرده گل زنبورعسل برداشت کردستان و گرده نخل خرما برداشت دشتستان

طریقه مصرف گرده گل برای پروستات

از خواص بی نظیر گرده گل می توان به درمان پروستات اشاره کرد، معمولا آقایانی که درگیر پروستات هستند از گرده گل برای درمان آن استفاده می کنند. بر اساس توصیه دکتر آلن کایاس(پزشکی فرانسوی) مقدار مصرف گرده گل برای پروستات به این شکل است که، مصرف روزانه 15 گرم گرده گل در روز می توانند این بیماری را درمان کنند و ورم پروستات را کاهش دهند. ایشان بر این باور است که مصرف منظم گرده گل با این دستور می تواند پروستات هایی که گاها با داروهای شیمیایی نیز درمان نمی شوند را درمان کرد. ( Dr. Alan Kayas)

طریقه مصرف گرده گل برای پوست

گرده گل خاصیت ضد پیری داشته که به شما پوستی صاف و با چین و چروک کمتر را هدیه می دهد. همچنین آنتی بیوتیک های طبیعی این ماده در از بین بردن باکتری هایی ک موجب ایجاد آکنه می شوند کمک می کند. علاوه بر  این موارد، برای ترمیم زخم ها و آبرسانی پوست نیز مفید و موثر هستند.

علاوه بر طریقه مصرف گرده گل به صورت خوراکی که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم برای بهره مندی از خواص این برای پوست می توان از ماسک ها مختلف نیز استفاده کرد، که در ادامه به تعدادی از این ماسک ها و طرز تهیه آنها اشاره می کنیم.

ماسک عسل و گرده گل: برای تهیه این ماسک کافیست یک قاشق غذاخوری گرده گل پودر شده را به دو قاشق عسل اضافه نمایید و به صورت موضعی به روی پوست خود بمالید و نهایتا پس از یک ساعت صورت خود را با آب ملایم بشویید. کافیست در هفته چندبار در هفته از این ماسک استفاده منید تا شاهد تاثیر آن به روی پوست خود باشید.

ماسک ژل رویال و گرده گل: کافیست مقدار مناسبی از این دو ماده را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را به صورت خوراکی یا موضعی مصرف کنید.

راهنمای کامل طریقه مصرف گرده گل برای بهره برداری از خواص

10 روش طرز مصرف گرده گل ، آسان و بدون دردسر (گرده گل را چگونه مصرف کنیم؟)

اما تنها روش برای طرز استفاده گرده گل مصرف آن به صورت خام نمی باشد، قطعا افرادی هستند که طعم گرده گل به تنهایی باب میل شان نیست و تمایل دارند تا آن را با یک ماده دیگری ترکیب کنند و سپس میل نمایند، هیچ جای نگرانی نیست زیرا ترکیبات ساده و خوشمزه ای وجود دارند که می توانید آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و از خواص این ماده مغذی بهره مند شوید، که در ادامه به آنها می پردازیم.

1.روش مصرف گرده گل با عسل طبیعی

یک ترکیب بسیار موثر و کاملا طبیعی که می توانید برای روش مصرف گرده گل به کار ببرید اضافه کردن گرده گل به عسل طبیعی می باشد که هر دو محصولات فرآورده های زنبور عسل هستند. طریقه مصرف گرده گل با عسل بسیار راحت است، کافیست این دو ماده را با یکدیگر ترکیب کنید و میل نمایید.

زنبور عسل در حال گرده افشانی

2.طرز استفاده گرده گل با ماست

یک ترکیب دیگر که برای میل کردن گرده گل می توانید به کار ببرید، اضافه کردن دانه های گرده گل به ماست است که خیلی روش ساده و بدون زحمتی می باشد و می توانید پس از ترکیب کردن این دو ماده آن ترکیب را میل نمایید.

3.مصرف گرده گل با سالاد

سالادی خوشمزه و مقوی از ترکیب تکه های میوه یا سبزیجات تهیه کنید و دانه های گرده گل را به سالاد خود اضافه نمایید و از میل کردن این ترکیب جذاب لذت ببرید.

4.مصرف گرده گل با انواع آبمیوه و اسموتی

گرده گل را پودر کرده و آن را به آبمیوه ای که قصد نوشیدن آن را دارید اضافه کنید، از طرفی می توانید در دستور تهیه اسموتی های خانگی از گرده گل های پودر شده استفاده کنید.

5.مصرف گرده گل با غلات

از دیگر گزینه های طریقه مصرف گرده گل زنبور عسل که بسیار آسان و کاربردی می باشد این است که دانه های گرده گل را به صورت خام به روی غلات مصرفی خود ریخته و آن را میل کنید.

6.گرده گل و ترکیب آن با ادویه هایی مثل زنجبیل و زعتر

این ترکیب را میتوانید به عنوان یک نوشیدنی گرم و بسیار مقوی در روزهای سرد پاییزی و زمستانی مصرف کنید و از خواص فراوان آن بهره ببرید. به این شکل که گرده گل را با آب گرم و زنجبیل مخلوط کرده و سپس میل نمایید. همچنین از ترکیب گرده گل با زعتر (یک ادویه معروف در خاورمیانه و شمال آفریقا) نیز می توانید استفاده نمایید.

7.مصرف گرده گل و انواع شیرینی، دسر و بستنی

 شما می توانید دانه های گرده گل را به روی شیرینی ها، دسرها و بستنی خود پاچیده و میل کنید و یا از آن برای تهیه شیرینی در مواد اولیه خود استفاده نمایید.

8.مصرف گرده گل با قهوه

دوستداران قهوه اگر برای نوشیدنی خود به دنبال یک شیرین کننده طبیعی هستند می توانند از گرده گل به عنوان شیرین کننده قهوه استفاده نمایند.

انواع طریقه مصرف گرده گل

9.مصرف گرده گل با پاپ کورن

خیلی راحت دانه های گرده گل را به روی پاپ کورن های خود پاچیده و آن را میل کنید تا علاوه بر ظاهر زیبای آن از طعم و خواص بی شمار آن بهره ببرید.

10.قرص یا کپسول گرده گل

همچنین این ابر غذای طبیعی را می توانید به صورت کپسول گرده گل یا قرص تهیه نمایید و بدون هیچ دردسری و به راحتی بر اساس دستور پیشنهادی  آن را مصرف کنید.

"همکاری جوهره زندگی است. باد، زنبورها و گل ها با هم کار می کنند تا گرده ها را پخش کنند. از یک دانه کوچک گرفته تا دانه های گرده پراکنده که امیدوارند روزی شکوفا شوند."

کپسول گرده گل- طریقه مصرف گرده گل

طریقه مصرف گرده گل برای بدنسازی

گرده گل سرعت سوخت و ساز و فرآیند متابولیکی در بدن را بالا برده و با سوزاندن کالری بیشتر، شما را در رسیدن به وزن دلخواهتان کمک می کند. بدنسازان می توانند از این ماده به عنوان جایگزنی برای قرص ها و مکمل ها استفاده کنند، زیرا همانطور که گفته شد این ماده توانایی تامین تمام ویتامین ها، پروتئین ها و کربوهیدرات های مورد نیاز بدن را دارد و کالری کم آن باعث می شود تا زحمات این افراد هدر نشود.

همچنین ویتامین E موجود در گرده گل موجب سرعت بخشیدن به روند رشد ماهیچه ای شده و عضلاتی قوی و مستحکم می شود، از طرفی پروتئین های لازم برای بدنسازی را نیز تامین می کند. توصیه ای که ما برای طریقه مصرف گرده گل برای بدنسازی داریم این است که روزانه 2 الی 3 قاشق غذاخوری از دانه های گرده گل را میل کنید و یا می توانید 3 الی 6 عدد قرص یا کپسول 1000 میلی گرم را در روز استفاده نمایید.

جمع آوری گرده گل زنبور عسل- طریقه مصرف گرده گل

طریقه مصرف گرده گل برای کودکان

قبل از پرداختن به طریقه مصرف گرده گل برای کودکان به نظر می رسد گرده زنبور عسل برای اکثر افراد بی خطر است، حداقل زمانی که برای مدت کوتاهی مصرف شود. گرده زنبور عسل بسته به اینکه گرده زنبور عسل از کجا آمده است می تواند باعث واکنش آلرژیک جدی شود – از جمله خارش، قرمزی، تنگی نفس، کهیر، تورم و آنافیلاکسی.

گرده زنبور عسل برای کودکان یا زنان باردار بی خطر نیست. زنان همچنین در صورت شیردهی باید از استفاده از گرده زنبور عسل خودداری کنند.البته کودکان بالای 6 سال می توانند بعد از انجام تست حساسیت از گرده زنبور عسل استفاده کنند.

تست حساسیت به گرده زنبور عسل به این شکل است که باید به مدت سه روز ، هر روز صبح مقدار اندکی گرده گل ( حدود 10 الی 15 عدد گرانول گرده زنبور عسل ) را به کودک داده و در طول این سه روز در علایم و احوالات کودک دقیق باشید و اگر نشانه ای از حساسیت مشاهده کردید ، تست را متوقف و این به معنی این است که نباید کودک گرده گل مصرف کند. 

گرده زنبور عسل ممکن است باعث افزایش خونریزی شود اگر همراه با داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین مصرف شود. اگر از داروها، داروهای بدون نسخه یا گیاهان دارویی استفاده می کنید، قبل از مصرف گرده زنبور عسل با پزشک خود مشورت کنید.

دوز یا مقدار مصرف گرده زنبور عسل چقدر

از آنجایی که گرده گل یک مکمل غذایی است و نه دارویی از این رو هیچ دوز استانداردی مخصوص بیماری خاص یا دوز توصیه شده پزشکی ندارد. اما با توجه به برخی کارهای علمی و کتاب هایی که اخیرا به موضوع مصرف گرده گل پرداختند می توانیم بگوییم:

  • مقدار توصیه شده برای ورزشکاران و بدنسازان در هر وعده بین 50 تا 100 گرم ( به منظور تامین پروتیین و مواد معدنی)
  • مقدار توصیه شده برای رژیم لاغری بعنوان یک وعده کامل بین 50 تا 65 گرم (جبران کمبود ها و حس سیری بلند مدت و میزان کالری کم )
  • مقدار توصیه شده برای مصرف روزانه بین 25 تا 50 گرم (بعنوان مکمل غذایی و افزایش دهنده متابولیسم بدن)
خصوصیات گرده گل زنبور عسل- طریقه مصرف گرده گل

بهتر است که قرص یا کپسول گرده گل پس از وعده های غذایی با آب فراوان مصرف شود. همچنین دوز پیشنهادی این است که روزانه یک قرص یا کپسول 3000 میلی گرمی و یا 3 قرص یا کپسول 1000 میلی گرمی مصرف شود.

شما می توانید از هر عسلی که باب میل تا است برای مصرف به همراه گرده گل استفاده نمایید، اما بهتر است از خوردن عسل کنار به همراه گرده گل خودداری کنید.

خرید گرده گل زنبورعسل برداشت کردستان و گرده نخل خرما برداشت دشتستان

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 674 دیدگاه ها

6 پاسخ

  1. من یبار مصرف کردم و بدنم جوش زد فکر کنم طبعش گرمه ، چیکار کنم که جوش نزنم چون از قدرت و تاثیرش راضی بودم واقعا

    1. درود بر شما
      می تونید همراه با عرق کاسنی_شاطره میل کنید یا آسیاب کنید و روی ماست بریزید

  2. کپسول گرده گل رو از کجا میتونم تهیه کنم؟ شما خودتون موجود ندارید؟

  3. نوشتید برای بدنسازی مناسبه بفرمایید چقدر و چطور باید مصرف کرد ؟

    1. درود بر شما
      دوز یا میزان مصرف گرده گل برای ورزشکاران با توجه به نوع فعالیت شون متفاوت خواهد بود و بهتر هستش از مربی یا متخصص تغذیه مشورت بگیرید ولی برای ورزشکاران نیمه حرفه ای توصیه ما استفاده روزی 45 تا 70 گرم کرده گل در دو وعده همراه با آب ، آبمیوه یا اسموتی هستش و بهتره به شکل پودر و آسیاب شده باشه که راحت تر مخلوط بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.