خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

زنبورداری روی صخره در چین

زنبورداری روی صخره؛ عجایب زنبورداری در چین
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [5,00 | آراء: 4]Loading…

زنبورداری روی صخره

این جعبه های اسرار آمیز کندوهای عسل هستند که خانه ی زنبور عسل آسیایی محسوب می شوند. صدها کندوی چوبی که روی صخره های بلند و شیب دار در کوهستان گوآن من، شهر مویو چین نصب شده اند، منظره ی زیبایی از زنبورداری کوهستانی را ایجاد کرده اند. این دیوار صخره ای شیب دار، یکی از مکان های مورد علاقه ی زنبور آسیایی برای تولید مثل و رشد است. زنبور بومی این منطقه متعلق به نژاد آپیس سرانا (Apis Cerana) است که به زنبور آسیایی نیز معروف است که در زنبورداری در چین مرکزی یافت می شود.

زنبورداری-زنبورداری در کشور چین

بیش از ۷۰۰ کندو روی این صخره ها نصب گردیده و این کندوها در ارتفاع ۱۲۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته اند. زنبورداران شجاع و با سابقه ی این منطقه برای جمع آوری و برداشت عسل طبیعی و رسیدگی به کندو ها با تجهیزات و احتیاط از صخره ها بالا می روند. در سال های گذشته دست درازی افراد و دزدی از این کندوها به کشته شدن و جراحت افراد نیز انجامیده است. متاسفانه نژاد آپیس سرانا Apis cerana به صورت باور نکردنی در حال انقراض و نابودی است و باید گفت مدت هاست که در شمال و شمال شرقی چین این زنبور به کلی از بین رفته است.

ویدئوهای پیشنهادی
محصولات عسل فروردین

یک پاسخ

  1. سپاس بابت مطلب خوبتون – خرید عسل طبیعی از زنبورستان فروردین بهترین انتخابی بود که داشتم بین بقیه فروشگاه های عسل طبیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *