خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

درمان سوختگی با عسل

عسل می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های طبیعی برای درمان سوختگی استفاده شود. در این ویدیو با طریقه استفاده از عسل برای سوختگی آشنا خواهید شد.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,20 | آراء: 10]Loading…

درمان سوختگی با عسل

استفاده از عسل به عنوان یک روش درمانی طبیعی برای سوختگی‌ها یک روش متداولی می باشد که صدها است از آن بهره می گیرند و این ماده نقش مهمی را در بازسازی پوست‌های سوخته دارد. تحقیقات زیادی نشان داده است که عسل برای درمان سوختگی، بهبود و التیام سریع‌تر سوختگی‌های درجه 1 و 2 بسیار اثر بخش است تا حدی که حتی در مقایسه با دارو های ضدعفونی کننده و پانسمان های سوختگی نیز خود را ثابت کرده است. با این وجود نکته مهمی که باید قبل از اقدام به توصیه های پیش رو به آن توجه داشته باید این عسل که از نوع عسل و منبعی که آن را تهبه می کنید اطمینان حاصل کنید.

عسل موجب مرطوب نگه‌داشتن زخم می‌شود و از ایجاد اسکار بر روی زخم جلوگیری می‌کند. عسل تحریک‌کننده تولید گلبول‌های سفید است و باعث ترمیم و رشد بافت می‌شود. همچنین، اسیدیته عسل باعث کاهش PH زخم و جلوگیری از رشد باکتری‌ها و تسریع در بهبودی می‌شود. محتوای قندی عسل همچنین باعث کاهش آب محیط و مهار رشد باکتری‌ها می‌شود، در حالی که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل به کاهش التهاب کمک می‌کنند.

عسل خواص ضد التهابی، ضد قارچی و ضد باکتری است و به سرعت به تسکین درد و التهاب کمک می‌کند. همچنین، مالیدن عسل طبیعی بر روی محل سوختگی باعث خشک شدن و آرام شدن آن می‌شود. علاوه بر این، عسل برای بهبود سلامت پوست، بازسازی بافت‌ها و افزایش سلامت دفاعی بدن مفید است. از این رو، عسل به عنوان یک درمان طبیعی برای سوختگی‌های پوستی، مانند خوردگی، آتش‌سوزی و برق‌گرفتگی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، همواره توصیه می‌شود قبل از استفاده از عسل یا هر درمان دیگر، با پزشک مشورت کنید

 

طریقه استفاده از عسل برای سوختگی-عسل برای سوختگی خوبه-عسل برای سوختگی-معجزه عسل برای سوختگی-عسل فروردین

طریقه استفاده از عسل برای سوختگی

برای درمان سوختگی با عسل طبیعی، شما می‌توانید این روش‌ها را در نظر بگیرید.

روش اول:

۱. قبل از استفاده از عسل، پوست مبتلا به سوختگی را با آب‌سرد شستشو داده و خشک کنید.

۲. بر روی محل سوختگی، یک لایه باریک عسل با ملایمت بمالید.

۳. سپس آن را با پارچه استریل شده بانداژ کنید.

۴. این روش را بصورت روزانه تکرار کنید تا محل سوختگی بصورت کامل درمان گردد.

روش های دیگر درمان سوختگی با عسل:

محلول عسل و آب: یک قاشق عسل را در یک لیوان آب حل کنید و با یک پارچه نرم و تمیز آن را به محل سوختگی بمالید. این کار می تواند التهاب و درد را کاهش دهد.

درمان سوختگی با عسل و روغن زیتون: یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق عسل را با هم مخلوط کنید و به آرامی روی محل سوختگی بمالید. سپس به مدت حداقل ۱۵ دقیقه بگذارید تا مواد در پوست جذب شود. پس از این مدت زمان پوست را با آب جاری شسته و خشک کنید

نمک و عسل برای سوختگی: عسل را به تنهایی یا با یک ماده ضدعفونی کننده مانند نمک مخلوط کنید تا یک مرهم صاف و غلیظ ساخته شود. سپس روی محل سوختگی بمالید و روی آن یک بانداژ نرم و استریل شده قرار دهید تا مرهم در محل سوختگی باقی مانده و به درمان آن کمک کند.

با استفاده از قطره های عسل: قطرات عسل را برروی سوختگی ریخته و آن را با یک پارچه نرم بپوشانید. باید این روش را همیشه به صورت منظم تکرار کرد تا سوختگی بهبود یابد.


نکته ضروری و مهم: از استفاده از عسل برای سوختگی های شدید به شدت خودداری کنید. در این صورت بهترین گزینه، مراجعه به پزشک جهت درمان آن می باشد.


معجزه عسل برای سوختگی-طریقه استفاده از عسل برای سوختگی-درمان سوختگی با عسل-عسل فروردین

 

 

ویدئوهای پیشنهادی
محصولات عسل فروردین

یک پاسخ

  1. سپاس بابت مطلب خوبتون – خرید عسل طبیعی از زنبورستان فروردین بهترین انتخابی بود که داشتم بین بقیه فروشگاه های عسل طبیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *