طرز تهیه چای ماچا + ذکر تمام نکات آن

چکیده :
در این مقاله، طرز تهیه چای ماچا را با تمامی نکات و جزئیات خواهید آموخت. از آماده‌سازی تا میل کردن این نوشیدنی سلامت‌بخش ژاپنی را به سادگی و دقت یاد بگیرید.
طرز تهیه چای ماچا- چگونه چای ماچا درست کنیم

طرز تهیه چای ماچا

آیا تا به حال به فکر تهیه “چای ماچا در خانه افتاده‌اید؟ طرز تهیه چای ماچا برای دوستداران این چای سبز یکی از مهارت‌ لذت‌بخش است که به شما اجازه می‌دهد علاوه بر بهره مندی از خواص این نوشیدنی شگفت‌انگیز از نوشیدن آن نیز بسیار لذت ببرید. ما در این مقاله مراحل تهیه چای ماچا را به همراه تمامی نکات ضروری آشنا می کنیم تا بتوانید بهترین و خوش‌طعم‌ترین فنجان چای ماچا را در خانه تهیه کنید.

پاسخ به این سوال که چگونه چای ماچا را تهیه کنیم کوتاه و مختصر است : ابتدا پودر ماچا را با  4/1آب ترکیب کنید پس از اینکه به پودر به خوبی در آب حل شد باقی مانده لیوان را با آب پر کنید. اما همین تهیه ساده و بی دردسر جزئیاتی را دارد که رعایت کردن آن ها باعث می شود تا بهترین و خوش‌طعم‌ترین فنجان چای ماچا را تهیه کنید و از لحظات آرامش‌بخش خود لذت ببرید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه چای ماچا با شیر -چگونه چای ماچا درست کنیم

چگونه چای ماچا درست کنیم

توصیه ما این است که اگر اغلب چای ماچا درست می‌کنید روی یک همزن بامبو (ویسک) سرمایه‌گذاری کنید، زیرا طراحی خاص آن توده های پودر ماچا را در هم می شکند و لایه ای کف آلود از کف روی چای ایجاد می کند، اما اگرهمزن بامبو ندارید نگران نباشید، به جای آن می توانید از یک همزن معمولی یا یک دستگاه کف ساز شیر برقی استفاده کنید.

برای طرز تهیه چای ماچا ابتدا 1 قاشق چایخوری پودر چای ماچا را در یک کاسه یا لیوان کوچک الک کنید، این کار باعث می شود که پراکندگی پودر ماچا به صورت یکنواخت انجام شود و نوشیدنی یکدست و بدون گلوله شدن را داشته باشید.

سپس 4/1 آب داغ را به آن اضافه کنید. آب داغی که برای تهیه چای ماچا استفاده می کنید باید درمایی بین 75-تا 85 درجه سانتی گراد را داشته باشد تا پودر ماچای شما نسوزد و طعم تلخی به آن بدهد. اما اگر دما سنج ندارید نگران نباشید تنها کافیست کتری آب جوش شما 7 تا 10 دقیقه روی حرارت بماند و حالا آن آب برای تهیه چای ماچا مناسب است.

سپس آن را هم بزنید اما صبر کنید هم زدن یا دایره ای که در دستورهای پخت کیک توصیه می شود در اینجا کارساز نیست در عوض باید از یک طرف به سمت دیگر هم بزنید و این حرکت جلو به عقب را تکرار کنید تا پودر به صورت یکنواخت در آب پخش شود و یک لایه ای کف آلود روی لیوان مشاهده کنید و در نهایت در این مرحله روی آن آب داغ اضافه کنید. چای ماچا شما آماده میل کردن است.

اگر طعم تلخ چای ماچا را نمی پسندید می توانید از عسل طبیعی برای شیرین کردن آن استفاده کنید، زیرا عسل بهترین و سالم ترین مکمل برای چای ماچا است و مصرف آن در کنار چای سبز می تواند خواص آن را چند برابر کند.

طرز تهیه چای ماچا- نحوه مصرف چای ماچا -چگونه چای ماچا درست کنیم

طرز تهیه چای ماچا با شیر

چای ماچا با شیر، یا ماچا لاته، یک نوشیدنی خوش‌طعم و مغذی است که علاوه بر بهره‌مندی از خواص چای ماچا، از مزایای شیر نیز بهره‌مند می‌شوید. در واقع طرز تهیه چای ماچا با شیر تفاوت چندانی با طرز تهیه چای ماچا معمولی ندارد اما در ادامه به طور کامل به آ« پرداخته ایم:

1 قاشق چایخوری پودر ماچا را الک کرده و درون لیوان بریزید، سپس آّب داغی که دمای آن 75 تا 85 درجه سانتی گردا است را به پودر اضافه کنید و آن را به حالت رفت و برگشتی هم بزنید. در این مرحله اگی نیاز به شیرین کننده دلخواه دارید آن را اضافه کنید.

مخلوط ماچا را در یک لیوان یا فنجان بزرگ بریزید. سپس شیر گرم شده را به آرامی به ماچا اضافه کنید. اگر شیر را کف‌دار کرده‌اید، کمی از کف شیر را روی ماچا بریزید تا ظاهر زیباتری داشته باشد. ماچا لاته شما آماده است! آن را بنوشید و از طعم خوشمزه و خواص بی‌نظیر آن لذت ببرید.

روش نگهداری چای ماچا

برای نگهداری چای ماچا به این نکته دقت کنید که ماچا ماندگاری خاصی ندارد، به این معنا که پس از باز کردن درب آن عطر و طعمش زود از بین می رود. بنابراین برای داشتن بهترین رنگ و طعم از چای ماچا، ظرف 2 ماه از آن استفاده کنید و توصیه می کنم برای حفظ طراوت آن را در حجم کم بخرید و در یخچال نگهداری کنید.

سوالات مهم و پر تکرار شما پیرامون سوال "طرز تهیه چای ماچا "

برای تهیه چای ماچا در خانه، به یک قاشق چای‌خوری پودر ماچا، 60 میلی‌لیتر آب داغ (حدود 80 درجه سانتی‌گراد) و یک همزن بامبو یا همزن دستی نیاز دارید. پودر ماچا را در کاسه بریزید، آب داغ اضافه کنید و با همزن به سرعت هم بزنید تا کف کند.

بله، چای ماچا با شیر یا ماچا لاته بسیار محبوب است. یک قاشق چای‌خوری پودر ماچا را با 60 میلی‌لیتر آب داغ مخلوط کنید. 200 میلی‌لیتر شیر گرم را اضافه کنید و در صورت تمایل شیرین‌کننده‌ای مانند عسل یا شیره‌ی افرا به آن بیفزایید.

برای یک فنجان چای ماچا، معمولاً یک قاشق چای‌خوری پودر ماچا کافی است. اگر طعم قوی‌تری می‌خواهید، می‌توانید مقدار بیشتری استفاده کنید.

2 پاسخ

    1. درود بر شما
      چای ماچا گرید تشریفاتی در سه وزن موجوده و می تونید تهیه بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *