خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

عسل، انرژی نور خورشید

چکیده :
عسل نوع سحر آمیزی از انرژی خورشید است. این انرژی به شیوه ی پیچیده و با این حال شناخته شده ای طی فرآیندهایی تحت عنوان فتوسنتز تولید می گردد.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,83 | آراء: 6]Loading…
عسل، انرژی نور خورشید

عسل پرتو آفتاب

عسل، انرژی نور خورشید و پرتو آفتاب است یا به عبارت صحیح تر، عسل نوعی انرژی متراکم گرفته شده از خورشید است. عسل ترکیبی است از روشنایی و انرژی تشعشعی گرفته شده از خورشید که به زمین رسیده، در دام گیاهان افتاده و از طریق شهد گل ها به وسیله ی زنبورهای عسل به انگبین تبدیل گردیده است، ماده ای که سوخت بدن و مغز ما را فراهم می آورد، ظرفی سرشار از طلای مایع، عسل انرژی نور خورشید است.

عسل نوع سحر آمیزی از انرژی خورشید است، این انرژی به شیوه ی پیچیده و با این حال شناخته شده ای طی فرآیندهایی تحت عنوان فتوسنتز تولید می گردد.

فرایندی که از آن رهگذر به وسیله ی گیاهان از ریشه و ساقه گرفته تا برگ و گل ها به اشکال متنوع غذا تولید میکنند. گیاهان از انرژی خورشید برای تامین سوخت این فرایند معجزه آسا استفاده می کنند که حاصل آن تولید دانه ی گرده و شهد شیرین گل هاست.

عسل، انرژی نور خورشید

عسل؛ محصول شهد گل ها

درختان و گیاهان گلدار، شکوفه ها و گل های خود را در رنگ های اصلی و مایه رنگ های همراه با اشکال و آرایه هایی بی نهایت متنوع پدید می آورند. بسیاری از این گل ها از بابت توان خود برای تولید عطر های فرّار بی نظیرند و هر کدام بخشی از رایحه ی عسل را پدید می آورند که به طور دقیق با احساس های بویایی گروه ویژه ای از حشرات با پرندگان گرده افشان همخوانی دارد.

همه ی اینها برای جذب و راهنمایی گرده افشان ها به سوی شهد شیرین گیاه طراحی شده اند. در عوض گلها گرده گل خودشان را جهت حمل و لقاح دیگر گیاهان به حشرات می دهند. گل با شهد شیرین خود بسیاری از انواع حشرات را جهت گرده افشانی جلب می کند.

تنها زنبور عسل، این موجود فوق العاده است که شهد را به عسل تبدیل می کند که همان گونه که می دانیم در دوران باستان «غذای پادشاهان» نامیده می شد.

عسل، انرژی نور خورشید
عسل، انرژی نور خورشید
عسل، انرژی نور خورشید

زنبورعسل، حشره ای بی نظیر

زنبور عسل، حشره ی ویژه ای است که بدون وجود او حیات بسیاری از گیاهان روی کره زمین امکان پذیر نیست. این جانور کوچک دانه ی گرده و شهد گل ها را گردآوری و مواد شگفت آوری را از خود بدان می افزاید.

هر کجای گیاه گلداری می یابیم به زنبورهای عسل برخورد می کنیم، در تمام قاره ها مگر یک جا، از دایره ی قطبی گرفته تا خط استوا تا جنوبی ترین بخش های جهان، تنها بخشی از زمین که از وجود زنبورهای عسل بی بهره است قطب جنوب است.

زنبور عسل شهد را از انواع بسیار زیادی از گل هایی جمع آوری می کند که در سرتاسر جهان یافت می گردد و از آن ها صدها نوع عسل می سازد که هر کدام به شکل مشخص از لحاظ طعم و کمی هم از بابت ترکیب با همدیگر تفاوت دارند.

هیچ جانور گرده افشان دیگری شهد گل را به این نوع مایع غلیظ تولید کننده انرژی به نام عسل تبدیل نمی کند. این شکل تغییر ماهیت داده و غلیظ انرژی های نورانی و تشعشعی خورشید هم غذای زنبورها و هم غذای انسان هاست.

این ماده سرشار از مواد مغذی است. علاوه بر فروکتوز و گلوکز که در نسبت نزدیک به کامل 1:1 در آن پیدا می شود، عسل حاوی بسیاری مولکول های فعال حیاتی و محافظت کننده به نام آنتی اکسیدان (دست کم ۱۶ نمونه از آنها) و بیوفلاونوئیدها و بسیاری مواد سودمند گیاهی دیگر است.

همچنین مواد دیگری در عسل یافت می گردد که شامل مقدار کمی از قندهای دیگر، اسیدهای آمینه، مواد مغذی گیاهی، مقدار کمی ویتامین، اسیدهای آلی ( آمینه)، و عناصر معدنی، به اضافه تعداد کمی آنزیم است.

وقتی عسل خورده می شود، بهترین مواد مغذی به دست آمده از گل های گیاه (بدون فیبر یا آب) برای جذب بی درنگ به درون بدن برای تولید انرژی و به عنوان غذا در دسترس بدن قرار می گیرد.

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 660 دیدگاه ها

2 پاسخ

  1. تبریک میگم جناب مهندس بخاطراطلاعا ت نابی، که تااکنون چنین تخصصی درجایی مشاهده نکرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.