خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

عسل اقاقیا-خرید عسل اقاقیا-قیمت عسل اقاقیا-خواص عسل اقاقیا-عسل فروردین

عسل اقاقیا فروردین

خرید هدفمند

کیا با گرده نخل باردار شدن ؟  تحقیقات علمی و آمارهای پزشکی

چکیده :
پاسخ به سوال " کیا با گرده نخل باردار شدن " نیازمند بررسی های دقیق، علمی و مطالعات بالینی می باشد که ما سعی کردیم تا در مطلب پیش رو بر اساس نتایج این مطالعات به تاثیر گرده نخل برای بارداری بپردازیم و پاسخی دقیق و صحیح به آن دهیم.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [5,00 | آراء: 14]Loading…

کیا با گرده نخل باردار شدن؟ بررسی تاثیر گرده نخل برای بارداری

گرده نخل خرما بعنوان یک محرک جنسی و یک تقویت کننده قوای جنسی و جسمی در مردان و زنان و برای باروری و بارداری بسیار مورد آزمون و کارهای علمی قرار گرفته و نتایج این تحقیقات نشان دهنده اثرگذاری و عملکرد مثبت گرده نخل برای بارداری است.
آمارها نشان می دهد بصورت میانگین بیش از 10 تا 15 درصد زوج های جوان در کشورهای مختلف جهان درگیر ناباروری هستند.در این میان ناباروری مردان در 50% موارد یکی از دلایل ناباروری زوج ها و در 30% موارد تنها دلیل ناباروری زوج هاست بدین معنا که در این 30% این ضعف یا ناتوانی فقط در مردان مشاهده می شود.

طبق تحقیقات انجام شده نشان داده می شود که عناصر موجود در گرده نخل نظیر استروژن و استرول، می تواند احتمال باروری هم در مردان و هم در زنان را افزایش دهد. امیدواریم بتوانیم در این مقاله به سوال ” کیا با گرده نخل باردار شدن ” پاسخ دقیق، علمی و کاملی ارائه دهیم.

عناوین مهم این مطلب
گرده نخل خرما برای بارداری-

گرده نخل برای تنبلی تخمدان

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) شایع ترین اختلال هورمونی زنان در سنین باروری است که 5 تا 10 درصد از بانوان در این سنین دچار این اختلال می شوند. در 75 درصد از زنانی که درگیر سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند دیده می شود که علت این اختلال عدم تخمک گذاری و تنبلی تخمدان می باشد.

به همین علت مطالعاتی به روی این عامل یعنی تنبلی تخمدان و مواد طبیعی که می تواند برای آن مفید باشد انجام شد که بررسی می کند ترکیبات موجود در این ماده می تواند در کاهش بروز و حتی درمان این اختلال مفید باشد، بنابراین با تاثیری که گرده نخل برای تبلی تخمدان می گذارد می تواند در باروری و بارداری زنان کمک کننده باشد.

خرید گرده نخل خرما | اصل ، تازه ، بهاره

تحقیق انجام شده بر تاثیر گرده نخل بر تخمک در مصر

همانطور که گفته شد تنبلی تخمدان و سندرم تخمدان پلی کیستیک یک بیماری زنانه است که زنان در سنین باروری دچار آن می شوند و از جمله عواملی است که باروری را تحت تاثیر قرار می دهد. این تحقیق نشان داد که داروهای شیمیایی چون کلومیفن سیترات، تاموکسیفن و متفورمین برای درمان این اختلال در زنان استفاده می شود و تاثیرات مثبت خود را گذاشته است، اما مصرف آنها عوارضی را به همراه داشته که باعث شده محققان به دنبال داروهایی گیاهی با عوارض کمتر برای درمان این اختلال باشند.

که نتایج این تحقیقات نشان داد استروژن موجود در گرده نخل خرما می تواند جایگرینی مناسب برای درمان تنبلی تخمدان و به دنبال آن سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد که در نتیجه منجر به کاهش ابتلا به ناباروری خواهد شد. همچنین مصرف گرده نخل برای بارداری با کاهش سطح استروژن و افزایش پروژسترون اثرگذاری مثبتی را به روی تخمک خواهد گذاشت.

تحقیق انجام شده بر تاثیر گرده نخل بر تخمک در ایران - کرمان

با توجه به ترکیبات تغذیه ای و استروژنی فراوان گرده خرما و تأثیر آن بر عملکرد جنسی یک تحقیق با هدف بررسی تأثیر گرده خرما بر اختلالات جنسی در زنان یائسه انجام شد. که نتایج این تحقیقات به این شکل بود که میانگین نمرات اختلالات جنسی قبل مصرف گرده نخل 01/5±36/15 و 67/4±13/14 این بود و 4 هفته پس از مصرف گرده نخل به ترتیب 77/4±7/15 و 78/3±44/14 بود.

که با توجه به نتایج نشان داده شد که مصرف روزانه 300 میلی‌گرم عصاره گرده خرما تأثیری در بهبود اختلالات جنسی در زنان یائسه نداشت.

فواید گرده نخل برای بارداری - خواص گرده نخل برای بارداری- کیا با گرده نخل باردار شدن

خواص گرده نخل برای باروری مردان

تحقیقات به روی خواص گرده نخل برای باروری مردان نشان داده است که این ماده حاوی ترکیبات استروژن تحریک کننده غدد جنسی و استرول هایی است که می تواند به درمان ناباروری در مردان کمک کند و مصرف آن به طور قابل توجهی باعث بهبود حجم مایع منی، تعداد و مورفولوژی اسپرم می شود.

علاوه بر آن ” غلظت ایزوپروستان ” در مردان پس از مصرف گرده نخل کاهش یافت و در بیان ژن‌های PRDX1 و PRDX6 که با پارامترهای بهبود یافته اسپرم از جمله تعداد، حجم، تحرک و مورفولوژی همبستگی مثبت دارند شد.

تاثیر گرده خرما بر هورمون های جنسی مردانه و کیفیت اسپرم در یک مطالعه کارآزمایی بالینی

گرده نخل همچنین می تواند در پارامتر های مختلف اسپرم از جمله تحرک و زنده ماندن آن، واکنش آکروزوم و پراکسیداسیون نیز موثر عمل کند در نتیجه گرده نخل برای ناباروری مردان و افزایش احتمال باروری آن ها می تواند کمک کننده باشد.

نتایج تست اسپرمیوگرافی نیز پس از مصرف دوره سه ماهه گرده نخل (90 روز یا 8 هفته بهترین دوره مصرف برای حداکثر تاثیرگذاری) تغییرات قابل توجهی در تعداد اسپرم، تحرک پیشرونده و سریع نشان داد.

اثر گرده درخت خرما بر تستوسترون سرم و محیط داخل بیضه

در یک تحقیق که در سال 2014 روی اثر گرده نخل خرما بر تستوسترون سرم و محیط داخل بیضه انجام شد نشان داده شد که گرده خرما برای افزایش غلظت تستوسترون سرم ، هورمون محرک فولیکول (FSH) و هورمون جسم زرد (LH) در موش‌ها به خوبی و موثر عمل کرد. 

تصور می‌شود که تستوسترون داخل بیضه (ITT) نقش کلیدی در کنترل اسپرم‌زایی در نتیجه افزایش احتمال باروری دارد، اما به ندرت اندازه‌گیری می‌شود. اما با مصرف گرده نخل خرما غلظت تستوسترون، فولیکول هورمون محرک (FSH)، هورمون لوتئینه کننده (LH) به طور قابل توجهی افزایش یافت.

سوالات مهم و پر تکرار شما حول سوال " کیا با گرده نخل باردار شدن؟ "

ویتامین های B و K، آهن، پتاسیم، فولات، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد معدنی حیاتی همگی در گرده خرما یافت می شوند. در دوران بارداری، آهن و فولات از مواد مغذی حیاتی هستند. گرده نخل خرما یک ابر غذای مغذی است که ممکن است به شما در باردار شدن و همچنین در طول دوران بارداری کمک کند.

 

در یک تحقیق علمی مشخص شد که مصرف گرده خرما به صورت خوراکی با دوز 120 میلی گرم بر کیلوگرم به مدت 35 روز منجر به افزایش سطح تستوسترون سرم و افزایش همزمان وزن بدن شد.

ریز عناصر تشکیل دهنده درخت خرما مانند استرون و استرول ها می توانند تا حد زیادی به بهبود باروری مردان کمک کنند. عصاره گرده خرما می تواند اثرات مثبتی بر تحرک، کیفیت و تعداد اسپرم مردانه به طور گسترده داشته باشد.

میزان آهن موجود در گرده نخل خرما حدود 0.3 میلی گرم تا 10.4 میلی گرم در 100 گرم است. بنابراین، خوردن روزانه چند عدد خرما، آهن روزانه بدن شما را تامین می کند. همچنین خرما حاوی ویتامین C و فیبر است که جذب آهن را افزایش می دهد.

گرده نخل خرما ک از زمان های قدیم در طب سنتی استفاده می شده است، دارای پتانسیل شگفت انگیزی برای افزایش تولید تستوسترون، افزایش تعداد اسپرم، بهبود توده عضلانی و تقویت میل جنسی و شادابی در مردان است.

یک ماده 100 % طبیعی و بدون مواد شیمیایی یا مواد نگهدارنده است  گرده تولیدمثلی نر گل‌های خرما، DPP حاوی ترکیبات مختلفی از جمله اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب، فلاونوئیدها، ساپونین‌ها و استرول‌ها است. مقدار مصرف: روزانه ۱/۲ قاشق چایخوری را با نوشیدنی یا عسل مورد علاقه خود مخلوط کنید.

گرده نخل خرما به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند و سطح باروری را در مردان بهبود می بخشند. گرده خرما سرشار از ترکیبات استروئیدی مانند استریول، استرون، تری ترپن و استرادیول است که همه اینها پیش سازهای ساختاری مانند ساختارهای گنادوتروپیک و a-amyrin نابالغ هستند.

با توجه به مقالات علمی که از سال 2000 تا 2022 روی خواص گرده نخل برای بارداری در زنان و مردان انجام شده ، نتایج نشان می دهد گرده نخل خرما در مردان باعث بهبود تحرک و کیفیت اسپرم، افزایش میزان هورمون تستوسترون ، حجم مایع منی، اصلاح فرم اسپرم و … و در زنان با درمان سندرم تخمدان پلی کیتستیک یا تنبلی تخمدان، تامین ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای افزایش احتمال باروری، تعادل بخشی به هورمون های جنسی و زنانه و … می تواند برای بارداری موثر باشد.

منابع علمی این مقاله | sources of this article

برای پاسخ دقیق، علمی و کامل به شما در این مقاله کوشش کردین تا بیش از 50 عنوان و مقاله علمی و تجربی را مطالعه کنیم تا در نهایت پاسخ درخوری به سوال ” کیا با گرده نخل باردار شدن ” ارائه کرده باشیم که قابل اعتنا و اتکا باشد.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5540518/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37183847/

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0039128X21001008

 

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 124 نوشته ها
  • 679 دیدگاه ها

3 پاسخ

  1. من خودم بچه جنوبم و اینجا قدیمی ها اولین چیزی که به جوونا برای بچه دار شدن و نازایی پیشنهاد میدن گرده نخل هسته

  2. ممنون بابت این مطلب مفید اما کاش در مورد نحوه مصرف گرده نخل برای بارداری هم توضیح میدادین

    1. ۶۰۰گرم گرده نخل رو با یک کیلو عسل طبیعی و خالص قاطی کن خوب هم بزن میکس بشه. بعد بزار تو یخچال هر روز صبح یکبار یک قاشق بخور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *