خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

عسل اقاقیا-خرید عسل اقاقیا-قیمت عسل اقاقیا-خواص عسل اقاقیا-عسل فروردین

عسل اقاقیا فروردین

خرید هدفمند

آیا گرده گل برای بدنسازی و ورزشکاران مفید است؟

چکیده :
آیا گرده گل برای بدنسازی مفید است یا خیر؟ و گرده گل برای ورزشکاران چه تاثیری را می گذارد؟ اگر برای شما هم سوال است در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی گرده گل، این مکمل گیاهی بپردازیم.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [5,00 | آراء: 4]Loading…

گرده گل برای بدنسازی و ورزش

گرده گل برای بدنسازی یک مکمل گیاهی، طبیعی و بسیار سالم است که می تواند طیف وسیعی از آمینو اسیدها و ریزمغذی های ضروری و مورد نیاز بدن را در طول فعالیت های سخت و حرفه ای ورزشکاران تأمین نماید، همچنین مصرف گرده گل برای بدنسازی باعث می شود تا متابولیسم و سوخت و ساز بدن بالا رفته و اگر این روند با رژیم غذایی مناسب همراه باشد منجر به عضله سازی و افزایش حجم ماهیچه ها خواهد شد.

اغلب ورزشکارانی که از گرده گل برای بدنسازی و تمرین استفاده می کنند و آن را در برنامه غذایی روزانه خود دارند تأیید می کنند که میزان انرژی و استقامت شان در طول مدت ورزش افزایش می یابد.

گرده گل با دارا بودن حدود ۳۰ تا 45 درصد پروتئین از حجم کل که اغلب آنها قابل جذب اند یک ترکیب غنی پروتئینی محسوب می شود که به دلیل نداشتن عوارض جانبی و مضرات معمول مکمل های پروتئینی می تواند جایگزین مناسبی برای آنها باشد.

گرده گل برای بدنسازی

گرده زنبور عسل ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها و مواد مغذی گیاهی فراوانی را به شما می دهد که همگی در دستیابی به سلامتی بهینه مهم هستند. به همین دلیل به ورزشکارانی که از بابت مصرف مکمل های ورزشی نگران هستند توصیه میشود حتماً گرده گل را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

خواص گرده گل برای بدنسازی

یک گزارش از ورزشکاران نشان داد که اکثر ورزشکاران و بدنسازانی که از گرده گل قبل از تمرین استفاده می کردند گفته اند که ” این به من انرژی می دهد ” در واقع یعنی می توان به آن به چشم یک نیرو زا و افزایش دهنده انرژی طبیعی نگاه کرد.

این گزارش از ورزشکارانی که عملکرد های ورزشی مختلف یعنی ورزش های سنگین، متوسط و حتی سبک انجام تهیه شده است، همچنین بیان کردند که این ماده علاوه بر تقویت عملکرد ورزشی به عنوان یک ریکاوری سریع پس از ورزش نیز شناخته می شود.

گرده گل علاوه بر این که 30 تا 45 درصد از آن پروتئین می باشد از 250 ماده مغذی دیگر، مواد معدنی و انواع ویتامین ها تشکیل شده است که می تواند نیازهای غذایی مختلف بدنسازان را تامین کرده و انرژِی آنها را افزایش می دهد.

از دیگر خواص گرده گل برای ورزشکاران باید به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • تجکیم و محافظت از استخوان ها
  • افزایش سوخت و ساز و کاهش وزن بدن
  • افزایش مقاومت، استقامت و انرژی بدن
  • محافظت از بافت های عضلانی و ماهیچه ای
  • اکسیژن رسانی بیشتر به سراسر بدن در طی انجام حرکات ورزشی هوازی
خواص گرده گل برای بدنسازی

بهترین محصولات گرده گل برای ورزشکاران

گرده گل کوهستان

۲۵۲,۵۰۰ تومان

آیا گرده گل برای بدنسازی و ورزشکاران مفید است؟

طریقه مصرف گرده گل برای بدنسازی

پیشنهاد ما به منظور طریقه مصرف گرده گل برای بدنسازی و افرادی که در پروسه عضله سازی هستند و تمرینات استقامتی سنگین انجام میدهند این است که مخلوطی از عسل و ۲۰ تا ۵۰ گرم گرده گل را در برنامه غذایی خود قرار داده و روزانه مصرف کنند. همچنین می توانند روزانه 2 الی 3 قاشق غذاخوری از دانه های گرده گل را به تنهایی میل کنند.

اگر مصرف گرده گل به تنهایی یا با عسل نیز کار مشکلی است پیشنهاد دیگر ما به منظور طریقه مصرف گرده گل برای ورزشکاران استفاده از کپسول های گرده گل 1000 میلی گرمی است که می توانند روزانه دو الی سه عدد از ان را میل نمایند.

طریقه مصرف گرده گل برای بدنسازی به منظور افزایش انرژی و استقامت در طول ورزش بهتر است نیم ساعت از قبل شروع تمرین گرده گل مصرف شود و علاوه بر آن جهت کسب انرژی از دست رفته نیز می توان این مکمل طبیعی را پس انجام تمرینات میل کرد.

نمونه افرادی که از گرده گل برای بدنسازی و ورزش بهره می برند

در این بین ده ها گزارش از ورزشکاران با سابقه بالا وجود دارد که نشان می دهد این افراد از گرده گل برای بدنسازی و تمرین به طور منظم استفاده می کردند. محمد علی، قهرمان سابق بوکس سنگین وزن جهان در طول دوران حرفه ای خود به طور مرتب گرده گل زنبور عسل مصرف می کرده است.

مورد بعدی مربی تیم پیست بسیار موفق فنلاند از المپیک 1972، آنتیی لاناناکی، است که ادعا کرد بیشتر ورزشکاران این تیم از مکمل هایی که حاوی گرده گل زنبور عسل بوده استفاده می کردند. او همچنین گفت که “مطالعات ما نشان می دهد که گرده گل برای ورزشکاران به طور قابل توجهی عملکرد آنها را بدون عوارض جانبی منفی بهبود می بخشد.”

گرده گل برای ورزشکاران

مروری بر مطالعات انجام شده پیرامون خواص گرده گل برای بدنسازی

از آن جایی که ورزشکاران زیادی این ادعا را داشتند که گرده گل هنگام ورزش انرژی آن ها را افزایش می دهد به همین دلیل چندین مطالعه خوب در مورد استفاده از گرده گل به عنوان یک تقویت کننده عضلات و تقویت کننده استقامت انجام شده است که ما نیز در این مقاله به آن می پردازیم:

طبق گزارش ها، یک مطالعه که توسط یک مربی سابق المپیک روسیه به نام رمی کورچمنی انجام شد مشخص کرد گرده زنبور عسل طول ریکاوری را پس از ورزش شدید را کوتاه می کند، همچنین زمان بازیابی ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد. در این مطالعه به دوندگان گرده زنبور عسل و از آنها خواسته شد که دورهای خود را با حداکثر شدت بدوند، نتیجه نشان داد دوندگانی که از گرده زنبور عسل استفاده کرده بودند، زمانی که از آن ها خواسته شد فعالیت های بیشتر و شدید تری انجام دهند نسبت به گروهی که دارونما مصرف کرده بودند بسیار بهتر عمل کردند.

مورد بعدی یک کارآزمایی کنترل شده که در مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی منتشر شد، در این مطالعه مشخص شد ورزشکارانی که گرده گل مصرف کرده اند در مقایسه با گروه دارونما عملکرد هوازی بهتری داشتند و قدرت عضلانی آنها بیشتر بود.

یک مطالعه بالینی دیگری درباره خواص گرده گل برای ورزشکاران توسط تیمی از محققان پزشکی فرانسوی موسسه Bee Culture در اروپا انجام شد. دکتر بتی لی مورالس، یکی از محققان پزشکی این موسسه گفت: گرده گل تنها ماده غذایی شناخته شده ای است که حاوی تمام مواد مغذی ضروری برای سلامتی کامل بدن است. این ماده خستگی مغز را کاهش می دهد و هوشیاری فرد را بهبود می بخشد. به افزایش تمرکز کمک می کند. علاوه بر این، گرده گل با افزودن ذخایر مواد مغذی ضروری به بدن از استرس و اضطراب ورزشکاران و بدنسازان می کاهد.

در سال 1977 در لیتوانی، مطالعه ای برای خواص گرده گل برای ورزشکاران حرفه‌ ای هندبال و بسکتبال انجام شد. آنها دو بار در روز 10 گرم گرده مصرف کردند. طبق نتایج این مطالعه نه تنها عملکرد ورزشکاران بلکه مقدار هموگلوبین خون آنها افزایش یافت.

سوالات مهم و پر تکرار شما پیرامون سوال " گرده گل برای بدنسازی "

بله موثر است، گرده گل با دارا بودن بیش از 30 تا 45 درصد پروتئین یک مکمل ورزشی ایزوله ( بدون هیچ افزودنی و شکر  و قابل جذب ) است، همچنین با افزایش سوخت و ساز و متابولیسم، باعث عضله سازی و  افزایش حجم در ورزشکاران می شود.

بله مناسب است، گرده گل با بالابردن متابولیسم و افزایش سوخت و ساز به چربی سوزی کمک می کند ، علاوه بر این 35 تا 50 گرم گرده گل می تواند جای یک وعده غذایی یا یک میان وعده کامل را برای شما پر کند که کمتر از 20 کالری داشته و می تواند حس سیری بلند مدتی را در شما ایجاد کند.

گرده حاوی پروتئین ها و اسیدهای آمینه ای است که می تواند به جذب و عضله سازی کمک کند و مطالعات نشان داده اند که گرده گل ممکن است رشد ماهیچه ها را بهبود بخشد، متابولیسم را تسریع کند و طول عمر را نیز افزایش دهد.

طریقه مصرف گرده گل برای بدنسازی به منظور افزایش انرژی و استقامت در طول ورزش بهتر است نیم ساعت از قبل شروع تمرین گرده گل مصرف شود و علاوه بر آن جهت کسب انرژی از دست رفته نیز می توان این مکمل طبیعی را پس انجام تمرینات میل کرد.

اگر قصد مصرف گرده گل برای ورزشکاران را دارید می توانید از دانه های طبیعی گرده گل و یا کپسول گرده گل استفاده نمایید، و انتخاب بین این دو محصول بستگی به نحوه مصرف شما دارد و می توانید با توجه به شرایط خود یکی از این دو محصول را انتخاب نمایید.

منابع علمی این مقاله | sources of this article

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10574696/

https://www.bee-pollen-buzz.com/buy-bee-pollen.html

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 124 نوشته ها
  • 679 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *