خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

درمان کبد چرب

چکیده :
کبد چرب، بیماری شایعی در جامعه است و در نتیجه بسیاری از بیماری‌ها و یا حالت‌های تغذیه‌ای در بدن ایجاد می‌شود. انباشته‌ شدن چربی در سلول‌های کبدی می‌تواند به التهاب این سلول‌ها منجر شود. کبد نقش مهمی در سوخت و ساز و شکستن چربی‌ها در بدن دارد. در صورت بروز اختلال در آن، چربی در کبد رسوب کرده و موجب بروز کبد چرب می‌شود.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,80 | آراء: 5]Loading…
درمان کبد چرب

کبد چرب چیست؟

کبد چرب (fatty liver) مشکلی است که با اشتباهات غذایی ایجاد می شود و متاسفانه 40 درصد از مردم ایران مبتلا به آن هستند و عوارض شدیدی برای اعضای بدن ایجاد می کند. کبد چرب، بیماری شایعی در جامعه است و در نتیجه بسیاری از بیماری‌ها و یا حالت‌های تغذیه‌ای در بدن ایجاد می‌شود. انباشته‌ شدن چربی در سلول‌های کبدی می‌تواند به التهاب این سلول‌ها منجر شود. کبد نقش مهمی در سوخت و ساز و شکستن چربی‌ها در بدن دارد. در صورت بروز اختلال در آن، چربی در کبد رسوب کرده و موجب بروز کبد چرب می‌شود.

درمان کبد چرب

انواع کبد چرب

  • بیماری کبد چرب الکلی (ALD)
  • بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD)
  • استاتو هپاتیت غیرالکلی (NASH) و استاتو هپاتیت الکلی

در ایران بیشتر بیماران کبد چرب از نوع «کبد چرب غیرالکلی» هستند. فرم غیرالکلی این بیماری در تعدادی از اختلالات بالینی مانند دیابت، چاقی و سوء تغذیه رخ می‌دهد.

کبد چرب به ۴ گرید از نظر میزان پیشرفت دسته‌بندی می‌شود. گرید ۱ کبد چرب ساده‌ترین نوع آن است که دلیل آن خوردن مواد غذایی ناسالم است. البته این گرید با افزایش فعالیت‌های روزانه و استفاده از مواد دارویی قابل درمان است اما باید بدانید که برای افراد کهنسال کمی خطرناک به نظر می‌رسد. گرید ۲ کبد چرب در این حالت وضعیت بیمار کمی سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود به گونه ای که باید زیر نظر پزشک معالج قرار گیرد. این حالت از کبد چرب، رژیم غذایی خاص خود را نیز دارد. گرید ۳ کبد چرب تنها با بهبود سبک زندگی قابل درمان نخواهد بود البته این هشداری است برای افراد دارای کبد چرب گرید ۲ که در درمان بیماری خود سهل انگاری می‌کنند. در نهایت گرید ۴ کبد چرب که به سیروز کبدی معروف است، پیوند کبد برای فرد احتیاج می‌شود.

علائم و نشانه های کبد چرب

  • احساس خستگی و بی حالی مداوم
  • کاهش وزن و اشتها
  • حالت تهوع
  • ضعف عمومی
  • درد در مرکز و یا سمت راست بخش بالای شکم
  • سردرگمی، مشکل در تمرکز
  • گیجی
  • تمایل به خونریزی راحت تر و سریع
درمان کبد چرب - عسل فروردین
کبد سالم (چپ) - کبد چرب (راست)

مهم ترین نشانه هایی که از اختلال در کبدتان خبر می دهند

اگر کبد چرب تا نارسایی کبد (Liver failure) و سیروز یا التهاب شدید کبدی پیشرفت کند، علایم کبد چرب آن به شرح زیر است:

  • زرد شدن رنگ چشم از علائم اختلالات کبد
  • رنگ چشم های تان به زردی می گراید
  • شکم تان از آب پر می شود
  • به یکی از هپاتیت های آ، ب یا سی مبتلا هستید
  • در بدن تان احساس خارش دائمی می کنید
  • مدام خسته هستید
  • اضافه وزن دارید
  • سردرگم و فراموشکار شده اید
درمان کبد چرب

بره موم و تاثیر بی نظیر آن در درمان کبد چرب

شاید کلمه بره موم برای شما کلمه ای نا آشنا باشد. بره موم ماده ای مرغوب و شگفت انگیز است که توسط زنبور عسل از صمغ گیاهان و درختان مختلف تولید می شود. صمغ های جمع آوری شده توسط زنبور عسل به کندو منتقل شده و پس از مخلوط شدن با موم و عسل توسط آنزیم های بدن زنبور به بره موم تبدیل می شود. این ماده اعجاب آور می تواند در درمان بیماری های مختلف اثر گذار باشد. خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی این ماده توانسته آن را از خاص ترین ترکیبات درمانی در جهان قرار دهد.

کبد چرب یکی از انواع بیماری هایی است که بره موم می تواند تاثیر مثبت بر روی آن گذارده و حتی آن را درمان نماید. بره موم با فعال کردن چربی های روی کبد در درجه اول از رسوب بیش از حد چربی در کبد جلوگیری کرده و در صورت مصرف مداوم و به مرور زمان چربی های رسوب شده را نیز از بین می برد.

درمان کبد چرب با بره موم

آنچه که مشخص است بیماری کبد چرب باعث اختلال در زندگی فرد مبتلا می شود. فرد مبتلا به کبد چرب نمی تواند هر مواد غذایی که مطلوب و باب طبع اوست را میل کند و همین امر باعث ایجاد نوعی دلخوری نسبت به زندگی می شود. همچنین خستگی مداوم باعث کاهش بازدهی کاری می شود که مطلوب نخواهد بود. برای جلوگیری از این امر و یا حتی درمان کبد چرب ، بهتر است با مصرف به هنگام و پیشگیرانه از بره موم، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهیم.

درمان کبد چرب

درمان کبد چرب با ژل رویال هیجان انگیز

ژل رویال یکی دیگر از موادی است که برای درمان کبد چرب توصیه می شود. ژل رویال یا شاه انگبین ماده ای از دل زنبور عسل است که برای تغذیه لاروهای زنبور عسل و همچنین ملکه زنبور عسل تولید می شود. این ماده حیات بخش دلیل اصلی طول عمر و قدرت باروری زیاد ملکه است. ژل رویال در زندگی انسان ها نیز نقش فوق العاده ای دارد. در واقع از ژل رویال برای درمان بیماری های مختلف از جمله کبد چرب استفاده می شود

درمان کبد چرب با ژل رویال ویژگی های منحصر بفردی دارد. این نوع درمان روند طولانی تری را طی می کند و به همین علت ممکن است چندین ماه برای روند درمان منتظر بمانید. نکته قابل توجه دیگر این است که درمان کبد چرب با استفاده از ژل رویال هنوز به صورت قطعی اثبات نشده است اما از نظر تجربی تاثیرات فوق العاده ای از آن به ثبت رسیده است.

هنوز علم نتوانتسه حدود 50 درصد از مواد درونی ژل رویال را شناسایی کند و به همین علت اثرات آن بر درمان انواع بیماری مشخص نیست. آنچه که به صورت تجربی مشخص شده این است که این ماده می تواند در روند درمان کبد چرب نقش داشته باشد.

برای مثال ژل رویال یک تنظیم کننده آنزیم بسیار قوی است. مصرف مداوم و منظم ژل رویال می تواند باعث تنظیم آنزیم های کبدی شده و در درمان کبد چرب موثر باشد.

یکی از خواص شناخته شده دیگر ژل رویال که خود باعث بهبود و درمان کبد چرب می شود این است که این ماده چربی سوز بسیار قوی و موثری است.

درمان کبد چرب - عسل فروردین

ژل رویال نقش بسزایی در کاهش وزن به ویژه برطرف کردن چاقی شکمی دارد که خود از عوامل موثر و مهم در درمان کبد چرب است. همچنین به نظر می رسد ژل رویال در برطرف کردن لایه های چربی دور کبد نیز نقش ایفا می کند. البته این موضوع هنوز به صورت کامل به اثبات نرسیده و دانشمندان در حال فعالیت برای اثبات آن هستند.

درمان با استفاده از ژل رویال هر چند کمی گران به نظر می رسد، اما در عوض عوارض جانبی برای بدن نداشته و مشکلات دیگر را در بدن حل می کند. البته باید توجه داشته باشید که درمان کبد چرب با استفاده از ژل رویال باید به نحوی در دستور کار افراد قرار گیرد که فرد بتواند نظم در مصرف را رعایت کند. همچنین مداومت چندین ماهه در مصرف ژل رویال بسیار مهم و حیاتی است.

گرده گل و کبد چرب

گرده گل یک مکمل غذایی فوق العاده برای مبتلایان به کبد چرب است. گرده گل سرشار از ویتامین‌های مختلف و همچنین پروتئین‌های گوناگون است.

اصولا مصرف بسیاری از پروتئین‌ها برای مبتلایان به کبدچرب ممنوع می‌شود. همچنین استفاده از نان به شدت محدود است. گرده گل دقیقا نقش مواد پروتئینی را برای بدن انسان ایفا می‌کند و جای نان را برای این دسته از افراد پر خواهد کرد. در واقع تاثیر گرده‌گل در روند درمان کبد چرب بسیار مهم و چشمگیر است.

البته علاوه بر اینکه گرده گل به عنوان یک مکمل غذایی مطرح است، نقش خوبی در درمان کبد چرب نیز دارد. گرده گل چربی‌سوز خوبی است و به همین علت می‌تواند به عنوان یک ماده درمانگر در روند درمانی این بیماری کمک‌رسان باشد.

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 654 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.