خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

درمان کم خونی

چکیده :
کم خونی، وضعیتی است كه درآن، تعداد یا اندازه گلوبول های قرمز یا مقدار هموگلوبین موجود در خون كاهش یافته و تبادل اكسیژن و دی اكسید كربن بین خون و سلول ها دچار اختلال می شود.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [5,00 | آراء: 4]Loading…
درمان کم خونی

کم خونی چیست؟

کم خونی، وضعیتی است كه درآن، تعداد یا اندازه گلوبول های قرمز یا مقدار هموگلوبین موجود درخون كاهش یافته و تبادل اكسیژن و دی اكسید كربن بین خون و سلول ها دچار اختلال می شود. به این دلیل درمان کم خونی بسیار اهمیت دارد.

از علل ایجاد كننده كَم خونی می توان كمبودهای تغذیه ای ، خون ریزی، ناهنجاری های ژنتیكی، بیماریهای مزمن یا مسمومیت های دارویی را نام برد. منظور از كم خونی های تغذیه ای، كَم خونی هایی است كه در اثر دریافت كم مواد مغذی ایجاد می شوند.

از مهم ترین مواد غذایی جهت خون سازی ، كه كمبود آن در خون بدن موجب بروز كم خونی می شود می توان به آهن ، ویتامین B12 و اسید فولیك اشاره كرد كه از بین آنها كم خونی ناشی از کمبود آهن یكی از شایع ترین نوع كَم خونی تغذیه ای است و برای رفع کم خونی باید از منابع حاوی آهن در غذاها بهره برد تا بتوان درمان کم خونی را داشت.

آمارهای نگران‌کنند‌ه‌ای از فقر‌آهن و کم‌خونی در بین ایرانی‌ها بخصوص خانم‌ها و دختران ایرانی به گوش می‌رسد. آن‌طور که گفته می‌شود ۵۰ درصد خانم‌های باردار و نیمی از دختران و زنان ۱۴ تا ۴۳ سال دچار کمبود آهن هستند و حدود یک‌ سوم این افراد از کم‌ خونی شدید رنج می‌برند.

علائم و نشانه های کم خونی:

  • خستگی
  • ضعف
  • پوست رنگ پریده
  • تنگی نفس
  • دست ها و پاهای سرد
  • سردرد
  • سرگیجه
  • درد قفسه سینه
  • ریزش مو
  • ضربان قلب نامنظم
  • کاهش استقامت
  • دشواری در تمرکز
درمان کم خونی - عسل فروردین
پیشنهاد مطالعه:

خواص چای سبز و عسل طبیعی

درمانی بی نظیر برای کم خونی با عسل شگفت انگیز!

بسیاری از افراد برای درمان کَم خونی از مکمل های آهن، به منظور ساخته شدن گلبول های قرمز خون استفاده می کنند، اما متاسفانه، حتی بهترین قرص کم خونی هم کاملا بی خطر نیست. این مکمل ها، دارای عوارض جدی مانند اسهال یا یبوست، دل درد و در صورت مصرف نادرست مسمومیت با آهن هستند.

اما یک جایگزین کاملا طبیعی برای درمان کَم خونی وجود دارد و آن هم، عسل است. در طول هزاران سال، عسل به داشتن خواص تسکین دهندگی و دارا بودن مواد مغذی معروف بوده است و علت مفید بودن عسل برای درمان کم خونی، داشتن مواد معدنی بسیار مهمی است که به تولید هموگلوبین- آهن، مس و منگنز کمک می کنند.

به دلیل کم خونی و فقر آن دچار خستگی مزمن هستید؟

در صورت مصرف روزانه و منظم عسل، افزایش چشم گیری را در سطح انرژی خود مشاهده خواهید کرد. محققان دریافته اند که عسل می تواند میزان جذب کلسیم را افزایش داده، میزان هموگلوبین را بیشتر کرده و از کَم خونی های ناشی از فاکتورهای تغذیه ای پیشگیری کرده یا آنها را درمان کند.

اثر عسل طبیعی روی خون و کم خونی

برای ساخته شدن هموگلوبین خون، آهن و ویتامین ب۱۲ کافی باید فراهم باشد. عسل طبیعی از نظر عنصر آهن غذایی نسبتاً غنی که با مصرف آن سنتز هموگلوبین و در نتیجه گویچه های قرمز خون افزایش می یابد. با افزایش هموگلوبین در خون، قدرت اکسیژن رسانی خون به بافت ها نیز بیشتر می شود که این امر خود نتایج مفیدی را در سوخت و ساز و سلامت بدن به بار می آورد. بالا رفتن هموگلوبین خون در اثر مصرف مرتب عسل طبیعی با آزمایش های مختلف به اثبات رسیده است.

تمام پژوهش های پزشکی در اینکه عسل طبیعی یک داروی گیاهی مؤثر است، اتفاق نظر دارند، و معتقدند که عسل طبیعی به عنوان مهم ترین داروی کم خونی می باشد. پزشکانی که بیماران خود را با عسل طبیعی درمان کرده اند، نتایج خوبی به دست آورده اند . تجارب آنها نشان داده است که گلبول های قرمز بیشتر و خون بیماران پر رنگ تر شده است.

درمان کم خونی - عسل فروردین
درمان کم خونی

تاثیر ژل رویال بر روی کم خونی

استفاده از ژل رویال برای درمان کَم خونی به مکانیسم این بیماری و مواد درونی ژل رویال وابسته است. کافی است به مواد درونی ژل رویال دقت کنید تا علت تاثیر بسیار زیاد این ماده را بر روی کم خونی بیشتر لمس کنید. البته همانطور که می دانید در ترکیبات ژل رویال ، بخش عمده ای از مواد ناشناخته وجود دارد. مواد ناشناخته ای که با ترکیب با مواد شناخته شده سعی در درمان بیماری ها دارند که کم خونی نیز از جمله آن ها است.

یکی از دلایل تاثیر ژل رویال بر کَم خونی، وجود ویتامین ب12 درون ژل رویال است. ویتامین B12 درون ژل رویال زمانی که در کنار دیگر ویتامین ها و مواد معدنی مثل آهن درون این ماده قرار می گیرد، توان عملیاتی برای درمان کَم خونی را افزایش می دهد.

البته ژل رویال این خاصیت را مدیون موادی است که هنوز هم دانشمندان نتوانسته اند ترکیبات آن ها را کشف کنند؛ موادی که تنها قادرند از بزاق دهان زنبور کارگر ترشح شوند و خواص فوق العاده ای را به ارمغان بیاورند.

ناگفته نماند که اگر قرار است ماده ای مثل ژله رویال بر روی بدن انسان تاثیرگذار باشد، باید مصرفی مداوم و منظم داشته باشد. در صورتی که بعد از مصرف کوتاه ژل رویال تاثیر خاصی از آن برای شما ایجاد نشد، به هیچ وجه نا امید نشوید و مراحل درمان را ادامه دهید. ژل رویال و دیگر فراورده های گیاهی در طول زمان اثرات خود را نشان می دهند و باید در مصرف آن ها مداومت به خرج داد.

درمان کم خونی

رفع کم خونی با گرده گل

گرده گل در کَم خونی های خطرناک و کم کردن فشار خون موثر است و ان هموگلوبین واریتروسیت خون را افزایش میدهد.

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 116 نوشته ها
  • 654 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *