خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

گرده گل چیست؟ 10 خواص گرده گل و بررسی عوارض آن

در تعریفی ساده گرده گل همان دانه های رنگارنگ روی گیاهان هستند که بدلیل غنی و کامل بودن از لحاظ غذایی وظیفه بارور کردن گیاه را دارند و به انگلیسی به آن Pollen یا Bee Pollen گفته می شود.

گرده گل که در واقع اسپرم گیاهی محسوب میشود به علت داشتن ویتامین ها و هورمون های با ارزش یک ماده غذایی و یک داروی بسیار عالی شناخته شده است که ارزش غذایی و خواص درمانی آن را نباید فراموش کرد.

شاید مهمترین نکته در مورد گرده گل زنبور عسل این است که ما با یک منبع غنی و بسیار کامل و زود جذب از پروتیین ها رو به رو هستیم .که برای ورزشکاران و بدنسازان بهترین و سالمترین گزینه است. 

و در تعریفی دقیق تر دانه‌های گرده کوچک هستند، سلولهای جنسی نر کیسه های گرده در گیاهان پر گل تشکیل می‌شوند و در داخل شیپور گل که غالباً در گل‌ها طویل هستند، رشد می کنند. رشد به داخل کیسه جنین در تخمدان گل ادامه می یابد، در داخل آن یک سلول تخمک با اسپرم (نطفه) ترکیب شده و سپس بارور می‌شود و بالأخره لقاح تکمیل می گردد.

پادکست گرده گل

گرده گل چیست-گرده گل قیمت-قیمت گرده گل ایرانی-خرید گرده گل ایرانی-عسل فروردین
گرده گل چیست؟ 10 خواص گرده گل و بررسی عوارض آن

گرده گل برای چی خوبه؟

گرده گل کردستان

۲۵۲,۵۰۰ تومان

گرده گل نیز مانند عسل طبیعی، ژل رویال اصل و بره موم از محصولات زنبورعسل می باشد. پس اجازه بدید در ترکیب مواد مغذی این بمب انرژی غوطه ور شویم. مقدار دقیق آن به جایی که زنبورهای عسل از آن گرده گل را برداشت کرده اند و سهم گرده های گل مختلف در یک برداشت مشخص، بستگی دارد. اما صرف نظر از این، میزان پروتئین، اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه، اسیدهای چرب امگا 3، مواد معدنی و کاروتنوئیدهای گرده گل بسیار بالاست که کیفیت و کمیت این مواد مغذی روی قیمت گرده گل تاثیرگذار است.

تا آنجا که به شکل ظاهر غذایی و معجزه آسای گرده مربوط می‌شود، تنوع گرده باید دوباره مورد تاکید قرار گیرد و به این حقیقت توجه داشت که بعضی از نمونه‌های گرده (از قبیل گرده کاج و صنوبر و اکالیپتوس‌ها) خاصیت غذایی کمتری دارند. حتی برای رشد لاروهای زنبورعسل، در یک جمع‌بندی متوسط پروتئین، چربی، مواد معدنی و ویتامین محتوی گرده را با دیگر غذاهای اصلی مقایسه کردند.

اگر گرده بر اساس وزن یا ظرفیت کالری غذاهایی مثل گوشت گاو، جوجه سرخ کرده، لوبیای پخته، نان گندم، سیب، کلم خام و گوجه فرنگی مورد مقایسه قرار گیرد از نظر مواد مغذی غنی‌تر بوده و در مقایسه با پروتئین و مواد معدنی نسبت به گوشت گاو و لوبیا بالاتر بوده و بطور متوسط گرده حاوی بیش از 10 برابر ویتامین و ریبوفلاوین و چندین برابر نیاسین می‌باشد. گرده معمولاً در مقادیر کم جهت تامین نیازهای روزانه ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، مواد معدنی مصرف می‌شود و می توان از آن به عنوان یک منبع غذایی مکمل استفاده نمود.

خواص گرده گل برای سرطان-خواص گرده گل برای روده-خواص گرده گل برای پوست و مو-گرده گل برای چاقی صورت-عکس گرده گل-گرده زنبورعسل برای چی خوبه-عسل فروردین

تعریف علمی گرده گل، گامتوفیت نرِ Gametophyte ها و gymnosperm ها می باشد. به این معنا که گیاهانی که دارای گل یا مخروط هستند، مانند کاج، گرده تولید می کنند.

اندازه آن از 15 تا 200 میکرومتر متغیر است و شکل آن، در صورت خشک شدن، به طور کلی بیضی شکل یا کروی است (E. Pacini, 2015). دوماً بدان معنی است که این ذرات مشخص گرده میکروسکوپی هستند.

گامتوفیت به معنای ذرات گرده ای است که اطلاعات ژنتیکی نر گیاه را حمل می کنند. بنابراین وقتی گرده افشانی اتفاق می افتد، یعنی روشی که باد، حشرات یا پستانداران، مانند خفاش ها، گرده ها را از یک گل به گل دیگر منتقل می کنند، با کلاله (ساختار گل ماده) برخورد می کند و لقاح صورت می گیرد.

بهترین زمان مصرف گرده گل

گرده گل زنبورعسل، غذای کامل و به عنوان سوپرفود (Superfood) در نظر گرفته می شود. هیچ استانداردی درمورد اینکه روزانه کی و چقدر باید این محصول شگفت طبیعت را مصرف کنید، وجود ندارد. همه ی این موارد بستگی به این دارد که شما چقدر به ماده علاقه دارید و چگونه با رژیم غذایی خود ترکیب می کنید. اما از آنجا که گرده گل سرشار از پروتئین است، می توانید آن را در طول روز به اندازه دلخواه خود مصرف کنید.

شما باید این محصول را خام بخورید، یعنی هنگام پختن غذا از آن استفاده نکنید، چون دمای بالا باعث قهوه ای شدن یا کاراملی شدن محصول می شود و به احتمال زیاد آن را تلخ می کند. کیفیت گرده گل موضوع بسیار مهمی است که موقع خرید گرده گل باید به آن توجه کنید.

بنابراین خوردن گرده گل زنبورعسل کار نسبتاً ساده ای است. شما می توانید مستقیماً توسط یک قاشق آن را مصرف کرده و یا با ترکیب کردن آن با غلات، ماست، آب میوه یا چاشنی برای انواع غذاها، آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. از گوشت ها، تخم مرغ ها و مرغ گرفته تا پنکیک و همه انواع دسرها آن را بپاشید و آماده خوردن خواهد شد.

طریقه مصرف گرده گل برای بدنسازی-طریقه مصرف گرده گل برای پروستات-طریقه مصرف گرده گل برای دیابت-عوارض گرده گل-گرده زنبورعسل چیست-عسل فروردین
گرده گل چیست؟ 10 خواص گرده گل و بررسی عوارض آن

ترکیبات گرده گل

آیا گرده زنبورعسل منبع خوبی از مواد و ترکیبات مغذی است که ارزش مصرف داشته باشد؟ ادعاهای زیادی درمورد فواید و خواص گرده گل برای سلامتی بدن، بدون تائید و حمایت علمی وجود دارد. از همه اینها گذشته، کدام یک از این ادعاها واقعی است و کدام یک نه؟

اکنون درنظرداشتن این نکته ضروری است: مقدار عناصر غذایی که گرده گل زنبورعسل دارد وابسته به گونه های آن می باشد. به این معنا که، گرده زنبورعسل از چه گلی است؟ گل شبدر در ویژگی های غذاییش متفاوت است تا گرده های زنبور که از اکالیپتوس یا قاصدک هستند و غیره، همچنین رنگ و طعم گرده گل زنبورعسل بسته به منشا گیاهی آن متفاوت است. علاوه بر همه این موارد، زنبورهای عسل تا جایی که ممکن است گرده های گل را از گیاهان مختلف جمع آوری می کنند، که خواص بسیار زیادی به آن بخشیده است و به همین دلیل است که در بیشتر مواقع می فهمید که گرده زنبورها آرایش رنگی متفاوتی دارند.

پروتئین گرده گل زنبورعسل

گرده زنبورعسل پروتئین بالایی دارد. مقدار آن بسته به خواستگاه گیاهی، از حدود 19 درصد تا 30 درصد می باشد. اما مقدار پروتیئن فقط نیمی از ماجراست. نکته ی بسیار حیاتی برای هر ماده ی غذایی کیفیت پروتئین موجود در آن است. حالا با توجه به این نکته، پروتئین ها از آمینواسیدها تشکیل شده اند. 20 نوع آمینواسید استاندارد وجود دارد. البته در طبیعت بسیار بیشتر از این ها آمینو اسید وجود دارد، که بدن انسان به همه ی آن 20 نوع نیاز دارد.

بدن انسان، 11 نوع از این اسیدهای آمینه را با کمک آمینو اسیدهای دیگر که نقش سازنده را دارند، می سازد که به آن ها، آمینواسیدهای غیرضروری می گوییم. اما 9 آمینو اسید دیگر را باید از طریق مواد غذایی که مصرف می کنیم به دست بیاوریم، چون بدن ما قادر به تولید آن ها نیست. این ها آمینواسیدهای ضروری نامیده می شوند. بنابراین کیفیت یک پروتئین به تعداد آمینو اسید ضروری و غیرضروری و مقدار نسبی آن ها در پروتئین بستگی دارد.

همچنین میزان نسبی آمینو اسیدهای موجود در گرده زنبورعسل بسته به منشا گیاهی آن ها متفاوت است. علاوه بر این موارد، هیچ پروتتئین کاملی وجود ندارد، بنابراین شما باید رژیم غذایی متنوعی داشته باشید تا بتوانید آمینواسیدهایی که در یک غذای مشخص کم هستند را هم دریافت کنید.

گل برای چاقی صورت گرده گل تقلبی طبع گرده گل چیست قیمت گرده گل کیلویی گرده گل ایرانی عسل فروردین | دانشنامه و فروشگاه عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل | عسل فروردین

چربی گرده گل

یک بخش اساسی ویژگی ها و خواص گرده گل زنبورعسل، چربی ها هستند. خب، چربی موجود در گرده از نوع اسیدهای چرب امگا 3 می باشد. روزانه یک قاشق پر از گرده ی زنبور عسل، حدود نیمی از نیاز روزانه ی شما به امگا 3 را برطرف می کند. فقط باید خیلی جدی از چربی های ترانس پرهیز کنید.

گرده گل زنبورعسل در حدود 6 درصد از چربی هایش، ترکیبات غیر اشباع، اشباع نشده و اشباع شده هستند. خیلی جالب است بدانید که، حدود 44 درصد این اسیدهای چرب C18:3n3 α-linolenic acid (یا همون اسید چرب امگا ۳) می باشند.

ویتامین های گرده گل

گرده زنبورعسل نیز مثل ژل رویال منبع بسیار خوبی از ویتامین هاست که یکی از دلایل اصلی خرید گرده گل توسط ورزشکاران و سالمندان می باشد. گرده زنبورعسل حاوی ویتامین های B complex، C، E، A به شکل کارتنوئید که Zeaxanthin نام دارد، است.

با توجه به این که این ماده بخشی از شبکیه ی چشم را تشکیل می دهد، تامین این ویتامین برای بدن بسیار مهم می باشد.

این ویتامین ها همچنین به عنوان آنتی اکسیدان یا به عنوان کاتالیزور واکنش یا واسطه در تجمع های متابولیکی شرکت می کنند، بنابراین اساساً مصرف گرده زنبورعسل برای بدن ضروری است.

گرده گل کردستان

۲۵۲,۵۰۰ تومان

مواد معدنی (Mineral) گرده زنبورعسل

ماده ی غذایی حیاتی دیگر در این محصول خارق العاده، مواد معدنی هستند. گرده زنبورعسل منبع بسیار خوبی از مواد معدنی است. این مواد برای بدن انسان ضروری هستند و باید با مصرف مواد غذایی مغذی آن را تامین کنیم، چون قادر به تولید آن در بدنمان نیستیم. میزان پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم و زینک در گرده زنبورعسل بالاست که از خواص گرده زنبورعسل می باشد. همه ی این مواد معدنی برای سالم ماندن بسیار ضروری می باشند، زیرا نقش فعالی در مسیرهای متابولیکی دارند. حتی بخشی از آنها در ساختار بدن ما نقش دارند مانند کلسیم در استخوان ها.

ترکیبات فعال زیستی (بیو اکتیو) و فواید گرده گل

خواص گرده زنبورعسل بسیار جالب و عجیب است، چون حاوی ترکیبات زیست فعال یا بایو اکتیو نیز می باشد. یک ترکیب زیست فعال ماده ای نیست که برای زنده ماندن ما حیاتی باشد، اما این مواد وقتی مصرف می شوند، فواید مختلفی برای بدن دارند.

مواد اصلی بیواکتیو، ترکیبات فنلی هستند که در ساختار های گیاه از جمله دانه های گرده گل یافت می شوند. فلاونوئیدها و فنولیک اسیدها، ترکیبات فنلی اصلی موجود در گرده زنبور هستند. نقش اصلی این مواد در کاهش رادیکال های آزادی است که به سلول های ما آسیب می رسانند. اینها به اصطلاح آنتی اکسیدان نامیده می شوند.

فعالیت قابل توجه بسیاری از این مواد در پیشگیری یا بهبود روند التهاب است که از فواید گرده گل زنبورعسل می باشد. همانند محتوای مواد مغذی، توجه به این نکته ضروری است که مقدار و نوع ماده مغذی یا ماده مشخص، به منشا جغرافیایی، زمان سال و سهم نسبی گونه های مختلف گیاهی در دسترس زنبورها بستگی دارد.

ویدیو معرفی گرده گل

گرده گل چیست؟ 10 خواص گرده گل و بررسی عوارض آن

خواص خوردن گرده گل با عسل

عسل خالص و گرده گل زنبورعسل اگرچه توسط زنبورهای عسل از گل جمع آوری می شوند، اما دو محصول متفاوت هستند. گرده زنبورعسل منبع غنی پروتئین و آنتی اکسیدان است، در حالی که عسل حاوی انرژی سریع است. از آنجاییکه عسل طبیعی، کربوهیدرات های زیادی دارد و پروتئین ندارد، پس، برای نهایت بهره بردن از فواید هر دوی آنها، بهتر است که گرده گل و عسل را بصورت مخلوط و یا جدا از هم، به طور منظم در رژیم خود مصرف کنید.

طریقه مصرف گرده گل با عسل طبیعی

بهترین روش مصرف گرده گل با عسل استفاده از مخلوط هر دوی آن هاست. به این صورت که گرده زنبورعسل را با آسیاب یا هر وسیله دیگری، پودر کرده و سپس آن را با عسل طبیعی مخلوط نمائید و آن را به خوبی هم بزنید تا جا بیفتد. حالا می توانید از این معجون سلامتی میل نمائید.

خواص خوردن گرده گل با عسل-طریقه مصرف گرده گل با عسل-خواص گرده گل برای پروستات-خواص گرده گل برای دیابت--عسل فروردین
گرده گل چیست؟ 10 خواص گرده گل و بررسی عوارض آن

خواص گرده گل زنبورعسل

پرتکرارترین سوال در مورد محصولات زنبورعسل این است که آیا گرده گل زنبورعسل برای کاهش وزن مناسب است؟ آیا گرده زنبورعسل برای شما مفید است؟ و آیا گرده گل زنبورعسل به آلرژی کمک می کند؟ در این قسمت ما به پاسخ تمام پرسش های شما در مورد خواص گرده گل می پردازیم.

زمانی گرده زنبورعسل برای کاهش وزن مفید است که بخشی از یک سبک زندگی سالم، یک رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و سطح کم استرس باشد. این ماده خوراکی به دلیل ترکیبات خاص و سودمند موجود در آن به حفظ تعادل و تنظیم احساسات فرد کمک می‌کند و توان مقابله با استرس‌های روزانه را افزایش می‌دهد. همچنین انرژی، قدرت و توان جسمی را افزایش می‌دهد. ورزشکاران معتقدند که مصرف گرده زنبورعسل به سرعت و چابکی را می‌افزاید و انرژی کافی را برای انجام تمرینات ورزشی در اختیار آنان قرار می‌دهد.

خاصیت گرده گل برای کنترل وزن و...

فایده مهم دیگر گرده زنبورعسل تاثیر آن در کنترل وزن است. این ماده خوراکی با تاثیرگذاری بر غده هیپوتالاموس در کنترل وزن نقش مهمی ایفا می‌کند و به تحریک متابولیسم به تنظیم، متعادل‌سازی و کنترل وزن کمک می‌کند. گرده زنبورعسل فعالیت روده را عادی کرده و تنظیم کننده قابل توجهی برای آن میباشد. مخصوصاً گرده هایی که توسط زنبورداران جمع آوری می شوند نوعی ماده غذایی عالی برای روده محسوب شده و گاهی اوقات آن را “پلیس روده” می نامند.

گرده زنبورعسل در درمان یبوست تاثیر بسزایی دارد. افراد مبتلا به یبوست بهتر است دو بار در سال و هر بار به مدت یک ماه از گرده برای درمان استفاده کنند. میزان مصرف آن 30 گرم (دو قاشق سوپ خوری) در روز میباشد. افرادی که قادر به مصرف این مقدار در یک وعده نیستند می توانند چند وعده در روز استفاده کنند.

هم چنین در دوران باستان، مصریان و چینی‌ها معتقد بودند که گرده منبعی برای حفظ جوانی است. امروزه نیز تاثیر این ماده فراسودمند تایید شده است، زیرا نه تنها برای استحکام بدن فرد تاثیر مثبت دارد بلکه زیبایی پوست، مو و ظاهر بدن را بهبود می‌دهد. به تقویت حافظه، تمرکز و توانایی ذهن کمک می‌کند که از این جهت برای سالمندان ماده غذایی مفیدی می باشد.

گرده گل چیست؟ 10 خواص گرده گل و بررسی عوارض آن

خواص گرده گل برای زنان

گرده زنبورعسل یک ماده طبیعی فوق العاده عالی با خواص بی نظیر برای بانوان و آقایان به صورت همزمان است. به هیچ وجه نمی توانیم خواص این ماده ارزشمند را تنها در یک خاصیت یا برای یک جنسیت محدود کنیم. گرده زنبورعسل می تواند تاثیرات زیادی برای طیف گسترده ای از بانوان داشته باشد. این فواید از سنین نوجوانی گرفته تا دوران میانسالی به ویژه در محدوده یائسگی برای بانوان فوق العاده خواهد بود.

خواص گرده گل برای زنان-خواص گرده گل برای مردان-خواص گرده گل برای زنان باردار-طریقه مصرف گرده گل برای باردار شدن-نحوه مصرف گرده گل برای ناباروری-خواص گرده گل برای زنان باردار-خواص گرده گل برای پوست و مو-گرده گل برای چاقی صورت-عسل فروردین

خواص گرده گل برای زنان باردار

گرده زنبور عسل حاوی ۹۶ ماده مغذی حیاتی است که برای داشتن سبک زندگی سالم به آن نیاز خواهید داشت. ۴۰ درصد از گرده، منبع پروتئین‌هایی می باشد که بدن انسان می‌تواند بدون داشتن متابولیسم از آن‌ها استفاده کند. همچنین، گرده دارای بسیاری از مواد معدنی مفید مانند کلسیم، آهن، مس، روی، منیزیم، پتاسیم، مس و منگنز است که برای سلامتی بدن و تقویت باروری در زنان باردار بسیار مفید و موثر است.

مادران باردار باید تحت‌نظر پزشک رژیم غذایی سالم و حاوی گرده زنبورعسل را مصرف کند. مقدار مصرف این ماده برای افراد سالم ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری بصورت روزانه می باشد. ذکر این نکته لازم هستش که سیستم بدن افراد در دوران بارداری با هم متفاوت می باشند. اگر قبل از بارداری از گرده استفاده نکرده اید، مصرف این محصول را از میزان کم شروع کنید. اگر مشکلی بابت مصرف گرده وجود نداشته باشد، صبح‌ ها قبل از صبحانه بهترین زمان برای مصرف گرده زنبورعسل می باشد.

نکته مهم دیگر این که برخی افراد به صورت ژنتیکی به نیش زنبور، بوئیدن گل و استفاده از گیاهان دارویی آلرژی و حساسیت دارند. پس اگه شما نیز به این موارد آلرژی دارید باید هنگام مصرف گرده جوانب احتیاط را رعایت کنید و مراقبت‌های بیشتری در پیش بگیرید.

خواص گرده گل برای پوست و مو

یک شرکت خارجی از سال 1952 شروع به استخراج عصاره گرده کرده و از آن برای تهیه کرم های نرم کننده پوست صورت استفاده نموده است. گرده بصورت کرم زیبایی ساخته شده و مانند پوششی روی پوست صورت قرار میگیرد. از اثرات مفید این محصول ارزشمند رفع چین و چروک و لک پوست است. گرده بعنوان کرم نرم کننده دارای خاصیت جذب سریع رطوبت و حفظ آن بوده و باعث مرطوب نگهداشتن سطح پوست میشود.

آرامش بخش اعصاب

در بیماریهای هیپرتونیک و بیماریهای سخت دستگاه عصبی و ترشح غدد داخلی تغذیه مخلوط عسل و گرده به نسبت 1 به 1 و یا 2 به 1 نتیجه رضایت بخش داده است.

رفع کم خونی

گرده گل در کم خونی های شدید، خطرناک مفید می باشد و در کاهش فشار خون موثر است. هم چنین هموگلوبین واریتروسیت خون را افزایش میدهد که در درمان کم خونی با گرده گل تاثیرگذار است.

اشتهاآور

گرده زنبورعسل اشتها را تحریک می کند و آمادگی برای کار را افزایش می دهد.

رفع حساسیت

بیماران حساس به گرده گل در صورت خوردن عسل و یا درپوشهای مومی شان عسل، به خاطر داشتن مقداری گرده در آن ها، به تتدریج درجه حساسیت شان کاهش یافته و بهبود می یابند.

گرده گل چیست؟ 10 خواص گرده گل و بررسی عوارض آن

خواص گرده گل برای مردان

گرده زنبورعسل یکی از مواد طبیعی فوق العاده عالی برای درمان بیماری های تخصصی در مردان و زنان است. در این میان، مردان فقط به یکی از خواص گرده توجه می کنند که آن هم برای درمان پروستاتیت است. در حالی است که خواص گرده گل برای مردان فراتر از این یک خاصیت است. گرده در زمینه های دیگر نیز می تواند به صورت تخصصی به مردان کمک کند. به نظر می رسد این ماده می تواند نقش مهمی در بهبود و ارتقاء سلامت مردان ایفا کند، البته به شرطی که از گرده گل زنبورعسل به صورت هوشمندانه و منظم استفاده شود.

خواص گرده گل برای مردان-خواص گرده گل برای پروستات-طریقه مصرف گرده گل برای بدنسازی-عسل فروردین

خواص گرده گل برای پروستات

بعضی محققین معتقدند که مصرف گرده گل برای سلامتی غدد پروستات موثر است. آزمایش ها نشان می دهد، افرادی که پروستات دارند دارای مقدار روی کمی میباشند و از طرفی گرده دارای روی قابل توجهی است. زیرا برای رشد لوله ی زاینده گرده نیاز به روی دارد. آلن کایاس از بزرگان تحقیق روی گرده میابشد وی مصرف روزانه حداقل 15 گرم گرده گل را برای هر مرد بالای 50 سال توصیه میکند.

مصرف گرده گل تاثیر بسیار زیادی بر هیپرتروفی پروستات (بزرگ شدن پروستات) دارد که در مردان مسن بیشتر رایج است. Alain caillas (فرانسوی) به هر شخص بالای 50 سال، مصرف 15 گرم (یک قاشق چای خوری) گرده در روز را برای اجتناب از بیماری ورم پروستات توصیه می کند. به عقیده وی با مصرف منظم و روزانه گرده، می توان از ناراحتی های شدید پروستات که با هیچ داروی دیگر قابل درمان نیست جلوگیری نمود و مصرف آن را به خصوص در مراحل اولیه ورم پروستات موثر می داند.

نامبرده همچنین روزانه یک قاشق قهوه خوری گرده زنبورعسل به بیمارانی که معده آن ها قادر به هضم نان نیست و مبتلا به ناراحتی روده و معده هستند همراه با نان توصیه می کند.

خواص گرده گل برای سرطان

گرده زنبور برای درمان و پیشگیری از انواع سرطان موثر است. با استناد به تحقیقات انجام شده در مورد خواص گرده گل برای سرطان، این ماده مهارکننده رشد تومور و تحریک آپوپتوز (مرگ برنامه ریزی شده سلول ها) در سرطان های پروستات، روده بزرگ و لوسمی می‌ باشد. گرده حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان‌ها از جمله فلانوئیدها، کوئرستین، کامپرفرول و گلوتاتیون است. این آنتی اکسیدن‌ها بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد که باعث بیماری‌های مزمن مانند سرطان یا دیابت نوع ۲ می‌شود، محافظت می‌کند.

آزمایشات به عمل آمده نشان می‌دهد که حتی می‌تواند التهاب را کاهش دهد، باکتری‌های مضر را از بین ببرد، با عفونت‌ها مبارزه کند و همچنین از رشد و گسترش تومورها نیز جلوگیری کند. میزان آنتی اکسیدانی بودن گرده گل به نوع گیاه آن بستگی دارد.

گرده گل عکس گرده گل تصویر گرده گل Bee Pollen عسل فروردین | دانشنامه و فروشگاه عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل | عسل فروردین

خواص گره گل برای روده و درمان بیماری های کبدی

Danwaiter Stamblu بر اساس مشاهدات بالینی خود عقیده دارد که عسل به ویژه آمیخته با ژله رویال و گرده گل وسیله درمانی نیرومندی در درمان بیماریهای گوناگون کبدی است.
به بیماران مبتلا به بیماری کبد که از بیما رستان مر خص می شوند توصیه می شود هر روز در صبحانه تقریباً 50 گرم عسل، 50 میلی گرم ژل رویال و بعد از ظهر یک قاشق مربا خوری مخلوط گرده و عسل استفاده نمایند.
سایر خواص درمانی گرده گل عبارتند از: تحریک متابولیسم، سم زدایی از بدن، تقویت و رساندن مواد معدنی به بدن می باشد.

ادعاها و گزارشات از فوائد، بهبودها یا درمان های حاصله از مصرف گرده گل

درمانهابهبودها

سرطان در حیوانات، سرماخوردگی‌ها

جوش صورت

نازائی‌ نرها

کم خونی

فشار خون بالا

اختلالات مزاجی و عصبی

زخم‌ها

عملیات ورزشی، هضم و جذب

جوان سازی

قدرت عمومی

طراوت پوست

اشتها

ظرفیت هموگلوبین

نیروی جنسی

گرده برای بیماری های عصبی

ضعف اعصاب وضعیتی است که بر اثر ضعف عمومی بدن به وجود میاید و عصبی بودن اغلب همراه با کم خوابی است. افسردگی نیز ناشی از ضعف عمومی بدن است.گرده در درمان تعدادی از بیماری های سیستم عصبی موثر می باشد. افرادی که به مدت یک هفته از گرده استفاده کرده اند عصبی نشده و به زندگی خوش بین تر و فعال تر شده اند بطوریکه این اشخاص علاقه زیادی به کار داشته و حالت افسردگی در آنها بهبود یافته است.

افزایش طول عمر

تستیسین عضو فرهنگستان بن اظهار می دارد زنبورداران بدلیل مصرف عسل صاف نشده که معمولا  دارای ته نشینی از گرده میباشند طول عمر زیادی دارند. گرده سوخت و ساز را آسان نموده و تاثیردرمانی رضایت بخشی در بدن انسان دارد. بطور مثال افرادی که در کشور شوروی بالاتر از 125 سال عمر دارند معمولا زنبوردارانی هستند که از گرده زنبورعسل در رژیم غذایی خود استفاده کرده اند.

در ادبیات عوام گرده بعنوان منبع غنی از ویتامین ها و اسید های آمینه مشهور بوده که در بدن انسان تاثیر شگفت انگیزی بخصوص بر روی تجدید قدرت جوانی و افزایش نیروی جنسی در مرد ها دارد. اعراب در زمانهای قدیم برای درمان ناتوانی های جنسی از گرده استفاده می کرده اند.

ثابت شده است که گرده گل زنبورعسل حاوی هورمن های تحریک کننده جنسی می باشد و احتمالاً برای درمان ناباروری و نازایی کمک می کند. میزان مصرف گرده گل برای افراد سالم دو الی سه قاشق غذا خوری بصورت روزانه و ناشتا قبل از صرف صبحانه می باشد.

خواص گرده گل برای ریزش مو

گرده گل سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و پروتیین ها می باشد. البته ریزش مو دلایل متفاوتی دارد، اما اگر استرس موجب ریزش مو باشد گرده زنبورعسل باعث تقویت اعصاب و جبران کمبود مواد غذایی بدن می شود و می تواند تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد.

مخلوط گرده با عسل کنار، کپسول ژل رویال و جینسینگ گزینه های دیگری می باشند که برای ریزش مو مفید و موثر واقع می شوند.

گرده گل چیست؟ 10 خواص گرده گل و بررسی عوارض آن

طریقه مصرف گرده گل

طریقه مصرف گرده گل برای دیابت

پزشکان گرده را در درمان علایم دیابت موثر تشخیص داده اند بر اساس نتایج حاصل از تحقیقات دکتر گاموسکا در یک مرکز تحقیقاتی لهستان مصرف روزانه 32 گرم گرده به مدت دو هفته میزان قند ادرار را در یک لیتر 41.8 درصد کاهش داده است. همچنین به نظر می رسد گرده در بعضی از مراحل بیماری دیابت اثر مثبت داشته باشد.

طریقه مصرف گرده گل برای بدنسازی

گرده گل دارای ارزش غذایی بالایی می باشد و سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که می تواند به داشتن یک رژیم غذایی سالم کمک کند و کمبود بسیاری از ویتامین ها در بدن را جبران کند. از آن جایی که گرده گل کمی طعم خاص و تلخ دارد، می توان آن را با شیر مصرف نمود. هم چنین می توان گرده را درون یک اسموتی مخلوط نمایید و یا در تهیه دسرهای خود استفاده کنید.

خواص گرده گل برای ریزش مو-خرید گرده گل-قیمت گرده گل-خواص گرده گل-خاصیت گرده گل-عسل فروردین

مدارک علمی

مشاهدات طولانی مدت در مورد اثرات دارویی گرده گل تنها به مشکلات پروستات و حساسیت‌ها مربوط می‌شود. دهها سال مشاهده اثرات گرده گل در کشورهای اروپای غربی و تعدادی آزمایشات بالینی در معالجه مشکلات پروستات ناشی از عفونتها و تومورهای سرطانی موثر نشان داده است.

مکمل جیره‌های غذایی حیوانی با استفاده از گرده گل برای بدست آوردن اضافه وزن و اثرات مفید دیگر در مورد خوکچه‌ها، گوساله‌ها، جوجه‌های گوشتی و محیط کشت آزمایشگاهی حشرات نتایج مثبتی نشان داده است.

اثرات مربوط به میکروب‌شناسی هم مشاهده گردیده است ولی این موضوع به گلوکز اکسیداز اضافه که (همان آنزیمی که برای عمل ضد باکتریایی در عسل طبیعی استفاده می‌شود) به وسیله زنبور عسل قبل از اینکه عسل یا شهد با دانه گرده مخلوط شود، نسبت داده می‌شود.

بنابراین این ویژگی در دانه‌های گرده و بیشتر در نان گرده نمود پیدا می‌کند. اثر ضد میکروبی گرده گل روی دست به طورخیلی جزئی آشکار است. برخی مدارک وجود دارد که گرده گل می‌تواند حیوانات و انسانها را در مقابل اثرات زیان آور اشعه ایکس و تشعشعات محافظت نماید.

گرده گل چیست؟ 10 خواص گرده گل و بررسی عوارض آن

عوارض گرده گل

در حالی که گرده گل زنبورعسل دارای برخی از پتانسیل ها برای استفاده در درمان انواع بیماری ها است، اما برخی از عوارض جانبی نادر نیز در مورد این ماده طبیعی گزارش شده است. در هر صورت بهتر است تا جای ممکن در مصرف گرده گل به ویژه در شرایط خاص، احتیاط انجام شود تا مشکلی به وجود نیاید. بطور کلی افرادی که به نیش زنبورعسل، بوئیدن گل و استفاده از گیاهان دارویی آلرژی و حساسیت دارند در مصرف گرده احتیاط کنند. پس اگه شما نیز به این موارد، آلرژی دارید باید هنگام مصرف گرده گل جوانب احتیاط را رعایت کنید و مراقبت‌های بیشتری در پیش بگیرید.

از آنجا که هیچ دوز توصیه شده ای از گرده گل زنبور عسل وجود ندارد، سخت است که بدانید چه مقدار مفید است و چه مقدار می تواند یک واکنش خطرناک را ایجاد کند. قبل از افزودن گرده زنبور عسل یا هر نوع مکمل گیاهی دیگر به رژیم غذایی خود حتماً با پزشک یا طبیب طب سنتی مشورت کنید.

10 پاسخ

  1. من که هر وقت خوردم،روزی یه قاشق یا ۲ قاشوق چایخوری،کلا گوارشمو میریخت بهم،سوزش ته دل و انگار هی گرسنه ام،یا راه نایم انگار کیپ میشه،البته انگار یرای بیناییم واقعا موثر بوده

    1. سلام اگر بخوایم برای ریزش مو از گرده گل استفاده کنیم باید به چه صورت و چه مقدار مصرف کنیم تا زودتر جواب بگیریم؟

  2. بنده از مطالب شما برای تولید محتوا در پیجم استفاده میکنم انشاللع که راضی باشید

  3. درود بر شما
    گرده گل برای کم خونی و برای خانم 55 ساله رو چطور توصیه می کنید که مصرف کنن و چه مقدار ؟
    در ضمن ایشون دیابت هم دارند و اصلا براشون مضر نیست ؟

    1. سلام
      می تونید روزانه یک قاشق غذاخوری گرده گل که بهتره بصورت آسیاب شده باشه همراه با ماست یا آبمیوه یا شربت عسل استفاده کنید ، منع یا مشکلی هم برای دیابتی ها ندارد و می تونید در سه وعده اول برای اطمینان بیشتر بعد از خوردن گرده گل قند خون رو اندازه بگیرید و تغییرات احتمالی رو چک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *