خواص جینسینگ برای زنان

چکیده :
خواص جینسینگ برای زنان بعنوان یک تقویت کننده قوای رئیسه بدن و قوای جنسی و جسمی بی شمار است.خواص جینسینگ برای زنان و تنبلی تخمدان ، علائم یائسگی ، باروری و بارداری ، تنظیم هورمونها و اعصاب و یک ضد خستگی امروزه ثابت شده است.
خواص جینسینگ برای زنان

مهمترین خواص جینسینگ برای زنان

از جینسینگ قرمز فوائد و خواص بی شماری برای مردان گفته می شود اما زنان چطور ؟! آیا فقط مردان از این گیاه کهن و فراسودمند بهره می برند ؟ به هیچ وجه ما در این مقاله به مهمترین خواص جنیسینگ برای زنان بصورت علمی و دارویی می پردازیم و پیشنهادات و توصیه های روز ، پزشکی و تجربی از سراسر دنیا را در اختیار شما قرار می دهیم.

شاید اگر بصورت سریع و اشاره بخواهیم از مهم ترین ” خواص جینسینگ قرمز برای زنان ” که تا به امروز مورد بررسی قرار گرفته اند نام ببریم بتوانیم به مواردی نظیر :

>> افزایش میل جنسی ، افزایش کیفیت رابطه جنسی ، رفع خشکی واژن ، بهبود علائم یائسگی ، رفع کم خونی ، بهبود گرگرفتگی ، بهبود خلق و خو ، رفع خستگی مفرط و بی حالی ، افزایش کیفیت خواب و … نام ببریم که تک تک این موارد مورد بررسی علمی و تحقیقاتی قرار گرفته اند و ثابت شده هستند.

جینسینگ برای زنان

8 خواص اثبات شده جینسینگ برای زنان

در ابتدای مقاله به 8 خواص جینسینگ قرمز برای زنان که در مقالات علمی و پزشکی مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته اند می پردازیم و در انتها تاثیر معجزه آسا ، فوائد و خواص جینسینگ برای قاعدگی ،پریودی و دردهای این دوره را بصورت کامل توضیح خواهیم داد.

1.خواص جینسینگ برای زنان در تقویت عملکرد جنسی

فواید جینسینگ برای برانگیختگی و عملکرد جنسی زنان از مواردی است که به خوبی به آن پرداخته شده است. به عنوان مثال این مطالعه در سال 2006 را در نظر بگیرید که در مجله جنسیت و درمان زناشویی منتشر شده است:

محققان 108 زن را با وضعیت یائسگی متفاوت انتخاب کردند و آنها را به طور تصادفی به دو گروه تقسیم کردند: گروه یک مکمل جینسینگ و گروه دو دارونما دریافت کردند. پس از چهار هفته، محققان دریافتند که همه زنانی که مکمل جینسنگ دریافت کرده‌اند صرف نظر از وضعیت یائسگی بهبود قابل توجهی را در موارد زیر داشته اند:

1.فراوانی میل جنسی

2.فراوانی آمیزش

3.رضایت از رابطه جنسی

اما در مقایسه با گروه دوم که دارونما را دریافت کردند هیچ یک از این نتایج مشاهده نشده، همچنین مطالعات دیگری پس از این مطالعه در سال های 2019 (منتشر شده در Complementary Therapies in Medicine) و 2020 (منتشر شده در Women & Health) انجام شده که این نتایج را تایید می کند.

2.خواص جینسینگ برای زنان در سلامت تخمک

برای افزایش شانس داشتن یک نوزاد سالم، به دو چیز نیاز دارید: یک تخمک سالم و یک اسپرم سالم. شاید برایتان سوال شود که چه راهی برای سالم بودن تخمک ها وجود دارد؟ با توجه به این نکته که هیچ تضمینی وجود ندارد، اما مطالعات حیوانی متعددی در سال های اخیر وجود دارد که نشان می دهد که جینسینگ قرمز یا طلایی می تواند به محافظت از فولیکول های تخمدان (کیسه هایی پر از مایع در تخمدان هستند که هر کدام حاوی یک تخمک نابالغ هستند.) در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کند. 

تاثیر خواص جینسینگ برای زنان در سلامت تخمک به این شکل است که مصرف آن باعث این می شود سلامت فولیکولیِ تخمدان ها بالا می رود و احتمال آزاد شدن تخمک سالم در طول تخمک گذاری (و در عوض، یک نوزاد سالم در دوران بارداری) افزایش می یابد.

3.خواص جینسینگ برای زنان در بهبود علائم یائسگی

بر اساس تحقیقات، 75 درصد از افرادی که در سن یائسگی هستند علائمی مانند میگرن، گرگرفتگی و تعریق شبانه را تجربه می کنند و 60 درصد از آن ها تغییراتی را در میل جنسی یا واژن خود (مانند خشکی واژن) دارند. علاوه بر این در 45 درصد از آن ها نیز مشکلات خلقی و روحی مانند افسردگی، اضطراب یا مشکلات خواب مشاهده شده و متاسفانه آمار ها در زنان بالای 40 سال و یائسه از وضعیت نامناسب سلامت روحی و جسمی خبر می دهند .

اما خوشبختانه مصرف جینسینگ برای زنان باعث می شود تا نگرانی ها از این بابت کمتر شود، یک بررسی سیستماتیک در سال 2022 از 15 آزمایش تصادفی کنترل شده منتشر شده در Complementary Therapies in Clinical Practice به این نتیجه رسید که جینسینگ می تواند به طور قابل توجهی گرگرفتگی، علائم یائسگی (از بی خوابی تا خشکی واژن تا اختلالات عاطفی) و بی حالی و میل کم جنسی را در زنان یائسه بهبود دهد.

4.خواص جینسینگ برای درمان اندومتریوز در زنان

آیا در حین رابطه جنسی، ادرار کردن یا اجابت مزاج، ناگهان احساس درد می کنید؟ دردهای قاعدگی که باعث دردهای شدید و خنجری در شکم و کمر می شود؟! برای اغلب خانم ها آشنا بنظر می رسند؟ در این صورت شاید به اندومتریوز مبتلا شده باشید، یک بیماری مزمن – که با رشد بافت رحم در خارج از رحم مشخص می شود – که 10٪ از افرادی که دردهای قاعدگی و دوره های نامنظم دارند را تحت تاثیر قرار می دهد.

در حالی که هنوز هیچ درمان اثبات شده ای برای این اختلال وجود ندارد، تحقیقات در حال انجام امیدی را برای کسانی که در حال مبارزه هستند فراهم می کند. مطالعات اخیر نشان داده است که ترکیبات موثر موجود در جینسینگ آمریکایی و آسیایی ممکن است به سرکوب رشد غیرطبیعی پوشش رحم کمک کند و به نوبه خود به طور بالقوه تسکین درد بسیار مورد نیاز را برای افراد مبتلا به اندومتریوز ارائه دهد.

این ترکیبات موجود در جینسینگ شامل :

پروتوپاناکسادیول (PPD)

پروتوپاناکستریول (PPT)

جینسنوزید-Rg3 (G-Rg3)

جینسنوزید-Rh2 (G-Rh2)

ریشه جینسینگ اصل کره ای 6 ساله و تونیک یا شربت جینسینگ

خواص جینسینگ برای زنان

5.خواص جینسینگ برای کلاژن سازی در زنان ( پوست و زیبایی )

جینسینگ گیاهی با طیف وسیعی از فواید سلامتی است.یک مطالعه قدیمی در سال 2012 نشان داد که جینسینگ میزان کلاژن را در جریان خون افزایش می دهد.جینسینگ دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. محققان همچنین خاطرنشان می کنند که ممکن است به جلوگیری از پیری در سلول های پوست کمک کند.

نتایج یک بررسی آزمایشگاهی در سال 2020 نشان می دهد که جینسینگ قرمز ممکن است سفتی فیبروبلاست ها، بخشی از ساختار کلاژن را کاهش دهد. نویسندگان به این نتیجه رسیدند که ممکن است به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند.

مردم می توانند از پودر یا عصاره جینسینگ در چای یا دمنوش، سالاد و مکمل های غذایی و ورزشی روزانه خود استفاده کنند.

انواع جینسینگ کره ای اصل | همراه با قارچ گانودرما

جینسینگ هاگین

۹۸۰,۰۰۰ تومان

جینسینگ جنتامین

۹۸۰,۰۰۰ تومان

جینسینگ جکاریس

۹۸۰,۰۰۰ تومان

5.خواص جینسینگ برای بهبود علائم یائسگی در زنان

آیا جینسینگ می تواند به بهبود علائم یائسگی در زنان کمک کند؟ (تحقیقات می گوید بله)

تاری دید و احساس سرگیجه و مه مغزی  ،عرق شبانه. گرگرفتگی، پوکی استخوان، تغییرات خلق و خو، خشکی واژن ، کم خونی ، خستگی مفرط… لیستی از علائم ناراحت کننده – و گاهی کاملاً ناتوان کننده – یائسگی ادامه دارد.غالبا افراد در اولین مراجعه به پزشک با پیشنهاد هورمون درمانی (HRT) مواجه می شوند که ثابت شده است با خطرات جدی سلامتی نیز همراه است.که میتوان به افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ، سرطان سینه و زوال عقل اشاره کرد.

این بدان معناست که کسانی که معتقدند خطرات HRT بسیار بیشتر از مزایای آن است، در حال افزایش هستند. ولی در این میان اگر به شما بگوییم یک راه کاملا طبیعی و مؤثر برای کاهش تقریباً همه علائم یائسگی وجود دارد، چه؟
>> جینسینگ باعث افزایش عملکرد مغز و حافظه می شود. حافظه شما قبلاً 10/10 ثابت بوده است.اما اکنون، هنگام صحبت کردن، کلمات خاصی را فراموش می کنید. همین امر در مورد فهرست کارهای روزانه شما نیز صدق می کند – اگر آنها را یادداشت نکنید، شاید هرگز انجام نشوند و فراموش کنید.

اگر این نشانه ها و مشکلات آشنا به نظر می رسد، شما تنها نیستید !

تحقیقات نشان می دهد که مسائل شناختی و مربوط به حافظه بر دو سوم افراد یائسه و قبل از یائسگی تأثیر می گذارد. در حالی که دانشمندان و پزشکان هنوز مطمئن نیستند که چرا یائسگی بر مغز تأثیر می گذارد، آنها معتقدند که نوسانات در سطوح استروژن و پروژسترون عامل احتمالی آن است.

صرف نظر از اینکه چرا این اتفاق می افتد، یک چیز برای ما مشخص است: شما چیزی می خواهید که به جلوگیری از زوال عقل ، آلزایمر و مه مغزی(Brain-fog) کمک کند.

بر اساس یک مطالعه در سال 2015 که در Human Psychopharmacology منتشر شد، شرکت کنندگانی که 200 میلی گرم جینسینگ مصرف کردند، پس از سه ساعت بهبود قابل توجهی در حافظه کاری نسبت به گروه دارونما تجربه کردند.

و حتی تحقیقات امیدوارکننده تری نیز وجود دارد.یک مطالعه در سال 2018 که در Alzheimer’s Research & Therapy منتشر شد، نشان داد که مصرف منظم جینسینگ برای حداقل پنج سال با بهبود عملکرد شناختی در مراحل بعدی زندگی مرتبط است.در نتیجه جینسینگ می تواند به شما کمک کند زوال عقل و مه مغزی مرتبط با یائسگی را شکست دهید.

>>جینسینگ عملکرد جنسی در زنان را بهبود می بخشد.در دوران یائسگی می توانید زندگی جنسی سالم و رضایت بخشی داشته باشید. اما… چگونه؟ وقتی با خشکی واژن و میل جنسی کم سر و کار دارید؟ جواب : انواع جینسینگ قرمز و پاناکس

در یک مطالعه در سال 2019 که در Complementary Therapies in Medicine منتشر شد، محققان دریافتند که زنان یائسه که 500 میلی گرم جینسینگ دو بار در روز به مدت چهار هفته مصرف می کردند، بهبود قابل توجهی در عملکرد جنسی خود داشتند.

به طور خاص، افزایش میل جنسی، برانگیختگی، روان‌سازی، ارگاسم و رضایت کلی را تجربه کردند.

خواص جینسینگ برای زنان و پریودی | دانشنامه و فروشگاه عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل | عسل فروردین

سوالات مهم و پر تکرار شما پیرامون سوال " جینسینگ برای زنان "

یک بررسی سیستماتیک  و علمی در سال 2022 از 15 آزمایش بالینیِ تصادفی و کنترل شده منتشر شده در Complementary Therapies in Clinical Practice به این نتیجه رسید که جینسینگ می تواند به طور قابل توجهی گرگرفتگی، علائم یائسگی (از بی خوابی تا خشکی واژن تا اختلالات عاطفی) و کیفیت زندگی را در زنان یائسه کاهش دهد.

در مطالعات اخیر در مجموع جینسینگ قرمز را برای تسکین گرفتگی عضلات، سیکل های قاعدگی نامنظم، پریودهای نادر، سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و علائم یائسگی پیشنهاد می شود.

مطالعات مختلف نشان داده اند که جینسینگ دارای فعالیت استروژنی است، اگرچه هیچ آزمایش بالینی اثربخشی واقعی را به عنوان یک درمان جایگزین استروژن نشان نداده است. عصاره های جینسینگ قادر به تحریک رشد سلول های گیرنده استروژن (ER) مثبت هستند.

در طول سال ها، چای جینسینگ به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان گرفتگی های دردناک قاعدگی استفاده شده است. چای جینسینگ خاصیت خنک کنندگی دارد که می تواند به کاهش علائم دردهای قاعدگی کمک کند. مصرف منظم چای جینسینگ همچنین می تواند به کاهش درد معده مرتبط با دردهای قاعدگی کمک کند.

تحقیقات نشان داده اند که جینسینگ و جین سنوزیدهای پاناکس از پیری پوست جلوگیری می کنند. دو کارآزمایی بالینی جداگانه نشان داد که عصاره جینسینگ چین و چروک صورت را بهبود می بخشد. اعتقاد بر این است که جینسینگ قرمز تخمیر شده در مقایسه با جینسنگ قرمز تخمیر نشده در کاهش چین و چروک و افزایش سفیدی موثرتر است.

ثابت شده است که جینسینگ بر سیستم هورمونی تأثیر می گذارد. یکی از هورمون هایی که به این روش تنظیم می شود، استروژن است، یک هورمون جنسی که به عنوان آگونیست در مغز، استخوان ها و قلب عمل می کند.

در حالی که پزشکان طب سنتی چینی معمولا مصرف داروهای مقوی را پس از پایان قاعدگی توصیه می کنند، برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف جینسنگ قرمز کره ای در طول دوره قاعدگی می تواند به کاهش درد قاعدگی و حفظ چرخه های ماهیانه منظم کمک کند.

جینسنگ پاناکس فرآوری شده با تنظیم بیان MMP-1 و TIMP-1 در فیبروبلاست های پوستی انسان، کلاژن نوع I را افزایش می دهد. این مقاله و کار علمی در ژاپن انجام شده است.

جینسینگ با بازگرداندن سد محافظ طبیعی و کاهش التهاب به پوست کمک می کند تا ظاهری جوان داشته باشد.عصاره قوی جینسینگ به کاهش علائم پیری، روشن کردن پوست و محافظت در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند.

جینسینگ خاصیت خنک کنندگی کمی دارد که لب های شما را بدون چربی مرطوب می کند.و از خشکی و ترک پوست لب جلوگیری می کند.

منابع علمی این مقاله | sources of this article

https://www.medicalnewstoday.com/articles/317151

https://www.healthline.com/nutrition/ginseng-benefits

https://www.webmd.com/diet/supplement-guide-ginseng

9 پاسخ

  1. من خانومم طبعش بسیار سرده و … بهترین جینسینگ برای قوای جنسی زنانه و میل جنسی کدومشه و با چی میشه قوی ترش کرد ؟ هزینه اش برام مهم نیست

    1. جنسینگ. قزمز رو آسیاب کن با عسل مخلوط کن یه قاشق چای خوری تو قوری چای بریز که بخوره بعد از چند روز اثرش رو میبینی

    2. درود بر شما
      می تونید از ترکیب عسل ، جینسینگ قرمز 7 ساله و گرده نخل که برای قوای جنسی و جسمی خانمها و قدرت بخشی با باروری بسیار موثره استفاده کنید
      هر 3 محصول در سایت موجود هستند و اگر نکته یا سوالی دارید می تونید با شماره های مشاوره ارتباط بگیرید

      1. درود بر شما
        تمام انواع جینسینگ قرمز و سفید برای خانمها مفید هستند فقط تنها جینسینگی که توصیه نمی کنیم جینسینگ های پرورشی چینی نخ پیچ یا دختر پیج موجود در عطاری هاست که بسیار بی کیفیت و ناسالم هستند البته نه تمام عطاری ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *