خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

درمان سریع گرفتگی صدا | 14 روش خانگی درمان گرفتگی صدا

چکیده :
برای همه اتفاق افتاده که با گرفتگی صدا بخصوص در فصول سرد مواجه شده باشیم. با ما همراه باشید تا با درمان سریع گرفتگی صدا و روش های کاربردی و اثرگذار خانگی درمان گرفتگی صدا با عسل که معجزه برای گرفتگی صدا است آشنا شوید.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,75 | آراء: 20]Loading…

شگفتی‌های عسل طبیعی برای درمان سریع گرفتگی صدا

برای درمان سریع گرفتگی صدا ابتدا باید بدانیم که دلیل این اتفاق چیست تا برای درمان گرفتگی صدا بتوانیم بدرستی اقدام کنیم.شاید دلیل این تغییر در صدای شما بلند صحبت کردن یا داد زدن برای مدت طولانی در یک مکان شلوغ یا مثلا در یک استادیوم در طول بازی فوتبال باشد یا ممکن است به دلیل سرماخوردگی ، گلودرد یا حساسیت به ماده ای که اخیرا خورده اید.

در حالت معمول گرفتگی صدا باید حداکثر تا 3 هفته رفع و تمام شود ولی اگر بیشتر از سه هفته طول بکشد باید به پزشک متخصص گوش حلق و بینی مراجعه کنید.اما اکثر ما راه های درمان خانگی گرفتگی صدا را ترجیح می دهیم به انواع قرص و شربت های شیمیایی. خب الان سوال اینجاست که برای گرفتگی صدا چی خوبه ؟

ما در ادامه به 14 روش خانگی ، موثر و کاربردی برای درمان گرفتگی صدا به صورت کامل پرداخته ایم.با ما همراه باشید.

درمان گرفتگی صدا با عسل

روش های درمان خانگی گرفتگی صدا با عسل

شاید بتوانیم بگوییم عسل طبیعی موثرترین درمان برای گرفتگی صدا و رفع خشونت سینه است.عسل بهترین ضد عفونت ، نرم کننده حنجره و سینه و رفع گلو درد و سرماخوردگی است. از این رو اگر عسل را همراه با آب لیمو و آب ولرم یا برخی مواد غذایی مثل دارچین و غیره که در ادامه به تفصیل و کامل توضیح خواهیم داد ، میل کنید در واقع بهترین روش درمان خانگی گرفتگی صدا را انجام داده اید که بسیار کاربردی و معجزه آساست.

عسل دارای خاصیت ضد باکتریایی بوده و قادر است آلودگی‌ها را از گلو پاک نماید. همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی عسل به برطرف کردن مشکلات احتمالی در سیستم تنفسی کمک می کند. یکی از راه‌های درمان گرفتگی صدا مصرف “عسل” به تنهایی است. پیشنهاد می‌شود چندین بار در طول روز عسل مصرف شود. مصرف عسل به همراه چای در درمان گرفتگی صدا موثر است.

با این حال می توانید عسل طبیعی را درون یک لیوان آب جوشیده ولرم شده بریزید و میل کنید. قطعا اثرات فوق العاده ای برای رفع گرفتگی صدا مشاهده خواهید کرد. علاوه بر عسل طبیعی به تنهایی، ترکیب عسل با دیگر مواد نیز می تواند برای رفع گرفتگی صدا موثر باشد. در ادامه به برخی از این ترکیبات اشاره کرده ایم.

بهترین عسل ها برای درمان گرفتگی سریع صدا و گلو به ترتیب اولویت : عسل گشنیز نهاوند ، عسل آویشن ، عسل اکالیپتوس ، عسل آفتاب گردان ، عسل پنبه خراسان شمالی هستند.

برای گرفتگی صدا چی بخوریم

برای همه ما اتفاق افتاده است که با گرفتگی صدا بخصوص در فصل پاییز و زمستان مواجه شده باشیم. گرفتگی صدا بر اثر التهاباتی است که در گلو ایجاده می‌شود. ترکیبات عسلی؛ معجزه برای گرفتگی صدا می باشند. در بیشتر مواقع گرفتگی صدا زودگذر است. با این حال ممکن است در برخی مواقع این گرفتگی روی صدا بماند و تا مدت ها درگیر آن باشیم.

در نتیجه بهتر است خیلی زود برای رسیدگی به این مشکل، دست به کار شویم. درمان گرفتگی صدا با ترکیب مواد طبیعی و عسل می‌تواند بسیار موثر باشد.گرفتگی صدا در بیشتر مواقع به خاطر ایجاد سرماخوردگی، عفونت گلو و فریاد زدن زیاد است و منجر به آسیب رسیدن به تارهای صوتی می‌شود.

سیگار کشیدن، استنشاق تنباکو، آلودگی هوا، سرفه های طولانی مدت، بیماری‌هایی مانند سل و سیفلیس باعث ایجاد گرفتگی صدا می‌گردد.گرفتگی صدا به طور معمول 2 هفته طول می‌کشد. ما می‌توانیم با درمان‌های رایج خانگی که با مصرف عسل همراه است به رفع گرفتگی صدا و معجزه برای گرفتگی صدا می باشد، کمک کنیم.

در این مطلب تلاش کرده ایم به برخی معجون های عسلی برای درمان گرفتگی صدا و برطرف کردن این مشکل رایج بپردازیم. این معجون ها و ترکیبات عسلی در واقع جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی رایجی هستند که معجزه برای گرفتگی صدا می باشند. سعی کنید در شرایط فعلی به دلیل فراگیری زیاد ویروس آنفولانزا و ویروس کووید 19 بیشتر از این معجون ها استفاده کنید.

معجزه برای گرفتگی صدا-درمان گرفتگی صدا با عسل-معجزه برای گرفتگی صدا کودکان-درمان سریع گرفتگی صدا-عسل فروردین

عسل: معجزه برای گرفتگی صدا

حتما با این سوال مواجه شده اید که برای گرفتگی صدا چی بخوریم؟ همانطور که گفته شد علاوه بر اینکه می توانید عسل طبیعی را به تنهایی مصرف کنید تا از معجزه آن برای گرفتگی صدا بهره مند شوید، ترکیباتی از عسل نیز وجود دارند که شما را در این راستا کمک می کنند. در ادامه به این ترکیبات پرداخته شده است:

1.معجزه برای گرفتگی صدا کودکان با عسل و لیمو

آب لیمو خاصیت اسیدی دارد و به همین دلیل مانع رشد میکروب‌ها شده و از خشک شدن گلو جلوگیری می‌کند. البته مصرف آب لیموی غلیظ سرعت درمان گرفتگی صدا را بالا می‌برد.

اضافه شدن آبلیمو به عسل طبیعی می تواند یکی دیگر از معجزات عسل برای گرفتگی صدا باشد. می توانید شربت عسل طبیعی درست کرده و به آن آبلیمو اضافه کنید. شربت آبلیمو عسل علاوه بر خواص زیادی که برای گلو دارد، می تواند به رفع بیماری های دیگر نیز کمک کند. می توانید با خیال راحت از این ترکیب برای درمان گلو درد در کودکان و بزرگسالان استفاده نمایید و شاهد تاثیرات آن باشید.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که معده حساسی دارید و نمی‌توانید به میزان زیادی آب لیمو مصرف کنید توصیه می‌شود آن را با عسل بیشتری مصرف کنید؛ زیرا این ترکیب در بهبود گرفتگی صدا بسیار موثر است.

بهترین عسل ها و توصیه عسل فروردین برای گرفتگی صدا و خشونت سینه

عسل آویشن فروردین (850 گرم)

۷۱۶,۰۰۰ تومان

عسل گشنیز فروردین (850 گرم)

۴۲۰,۰۰۰ تومان

2.درمان گرفتگی صدا با عسل و سرکه سیب

سرکه سیب خاصیت ضد میکروبی داشته که معجزه برای گرفتگی صدا می باشد. ترکیب عسل، فلفل کاین و دو قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک فنجان آب می‌تواند در درمان گرفتگی صدا مفید باشد. از این ترکیب دو بار در روز مصرف نمایید تا زمانی که مشکل گرفتگی صدایتان برطرف شود.

3.درمان گرفتگی صدا با عسل و آب پیاز ( پیاز برای گرفتگی صدا )

چگونه از پیاز برای گرفتگی صدا استفاده کنیم ؟ آب پیاز قرمز خاصیت ضد التهابی قوی دارد و در درمان گرفتگی صدا مفید است. آب پیاز را با چند قطره آب لیمو و عسل ترکیب نمایید. در طول روز چند قاشق غذاخوری از این ترکیب را مصرف کنید. اگر معده حساسی دارید ممکن است پیاز باعث نفخ در بدن شما شود. در این صورت بهتر است از این ترکیب استفاده نکنید.

4.درمان گرفتگی صدا با عسل و سیر

سیر نیز یکی از مواد طبیعی است که در درمان گرفتگی صدا تاثیرگذار است. یک حبه سیر را خرد کرده و با سرکه، عسل و آب مخلوط نمایید و هر 6 ساعت یکبار 2 قاشق چای خوری از این محلول را میل نمایید. البته دقت داشته باشید که سیر یک داروی گیاهی است و برای هر فردی مفید نیست. در نتیجه باید با متخصص طب سنتی در این زمینه مشورت کنید.

5.درمان گرفتگی صدا با فلفل و عسل

در برخی منابع آمده که دو قاشق سوپ‌خوری عسل را با کمی فلفل سیاه و یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و در طول روز چندین بار میل نمایید. از این روش برای مصرف فلفل قرمز نیز استفاده می‌شود. البته این روش برای همه مناسب نیست.

با این حال اگر طبع گرمی دارید یا به فلفل حساس هستید، به هیچ وجه از این روش استفاده نکنید. روش های زیادی برای رفع گرفتگی صدا وجود دارد که بهتر است از آن ها استفاده کنید. همچنین اگر گرفتگی صدا شما به دلیل بیماری هایی مثل آنفولانزا، کرونا یا بیماری های مختلف دستگاه تنفسی تحتانی است، بهتر است به هیچ وجه خودسرانه از این روش های بهره گیری نکنید.

برای گرفتگی صدا چی بخوریم؟

درمان گرفتگی صدا

6.بهبود گرفتگی صدا با عسل و عرق شاهسپرم

گیاه شاهسپرغم از خانواده ریحان است. عرق شاهسپرم و عسل را به مقدار مساوی مخلوط کنید و روزی 3 بار مصرف نمایید. این معجون نیز برای رفع گرفتگی صدا فوق العاده عالی عمل می کند.نام دیگر گیاه خوش بو و معطر شاهسپرغم که در غرب کشور معروف است “ریحان عروسان” است.

7.زنجبیل و عسل؛ معجزه برای گرفتگی صدا

یک قاشق سوپ‌خوری زنجبیل را با یک فنجان آب به مدت 10 دقیقه جوشانده و سپس آن را صاف کنید. مایع به دست آمده را با عسل ترکیب کرده و این دمنوش را روزی 3 بار را مصرف کنید. این معجون یعنی معجون زنجبیل و عسل خواص بسیار زیادی برای سلامتی انسان دارد که درمان گرفتگی صدا تنها یکی از این خواص است.

8.درمان گرفتگی صدا با انجیر و عسل

در این روش می‌توان انجیر خشک را با مقداری آب بپزید تا آب انجیر به حالت ژله در بیاید. محلول بدست آمده را صاف کنید و با عسل مخلوط کرده تا قوام پیدا کند و سپس آن را میل کنید. این روش برای درمان صدای خشن و نرم کردن سینه موثر است.

9.معجزه برای گرفتگی صدا کودکان با شلغم و عسل

شلغم به دلیل آنکه خاصیت ضد میکروبی دارد در درمان سرماخوردگی و از بین بردن عفونت موثر است. حتی بسیاری از افراد شلغم را به تنهایی نوعی آنتی بیوتیک برای درمان بیماری های ویروسی می دانند. اضافه شدن عسل طبیعی به شلغم می تواند باعث افزایش خواص ضدمیکروبی و ضد ویروسی شلغم شود.

روش های مختلفی برای درست کردن شلغم و عسل وجود دارد. یکی از روش ها این است که شلغم را تکه کنید، روی آن عسل بمالید و آن را داخل آب گرم قرارداده و روزی سه بار از آن‏ مصرف کنید.

روش دیگری که اثرات فوق العاده ای هم برای رفع گرفتگی صدا و هم برای تقویت سیستم ایمنی و درمان آنفولانزا دارد، ریختن عسل درون حوضچه ایجاد شده درون شلغم و گذاشتن آن درون قابلمه ای است که تا وسط شلغم آب دارد. بعد از اینکه شلغم به آرامی پخت، هم شلغم و هم عسل آب شده درون شلغم مثل یک معجون و شربت ضد گرفتگی صدا عمل می کند.

درمان گرفتگی صدا با عسل

10.برطرف کردن گرفتگی ایجاد شده صدا با عسل و عرق آویشن

آویشن نیز یکی از مواد طبیعی است که در درمان گرفتگی صدا و سرماخوردگی مفید است. عرق آویشن را با عسل ترکیب نموده و محلول به دست آمده را غرغره نمایید. می توانید به شربت عسل خود نیز پودر آویشن باکیفیت اضافه کنید.

11.درمان ضخیم شدن صدا با عسل و گل محمدی

در برخی منابع آمده است که یکی از راه‌های درمان ضخیم شدن و گرفتگی صدا استفاده از پودر گل محمدی است. ‏25 گرم از پودر گل محمدی را به‌ همراه 100 گرم عسل ترکیب کرده و سه بار در طول روز مصرف نمایید.

12.درمان گرفتگی صدا با عسل و سیاهدانه یا دوسین

برای درمان گرفتگی صدا می‌توان از سیاهدانه کمک گرفت. 30 گرم سیاه دانه را بکوبید و با 100 گرم عسل و مقداری آب گرم مخلوط کرده و در طی روز چندین بار استفاده شود البته عسل سیاهدانه مورد بهتری خواهد بود. این ترکیب که نسبت عسل به سیاه دانه 3 به 1 است را دوسین می نامند. با این حال حتی ترکیب مساوی عسل و سیاه دانه نیز معجزه برای گرفتگی صدا خواهد بود.

درمان گرفتگی صدا با عسل و سیاهدانه یا دوسین_ درمان گرفتگی صدا

13.عسل و دارچین؛ معجزه برای گرفتگی صدا

دارچین از بوجود آمدن عفونت جلوگیری می‌کند. زیرا خاصیت ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده دارد و در درمان گلو درد مفید خواهد.

از ترکیب عسل و دارچین سه تا چهار بار در طول روز استفاده گردد.حتی می‌توان به این ترکیب کشمش و آب جوش اضافه نمود و دمنوش حاصله را بنوشید. عسل و دارچین خواص بی نظیری دارند که برطرف کردن مشکلات حنجره ای و گلو تنها یکی از این خواص است.

14.درمان گرفتگی صدا با عسل و آلوئه ورا

آلوئه ورا نیز دارای خاصیت ضد التهابی دارد و برای درمان گرفتگی صدا موثر است. برای این منظور ژل آلوئه ورا را با عسل مخلوط کرده و روزی یکبار مصرف کنید.

سخن آخر

درمان گرفتگی صدا با عسل بهترین گزینه است؛ اما اضافه کردن برخی مواد طبیعی دیگر به عسل نیز می تواند روند بهبود را سرعت بخشد. با این حال بهتر است با رعایت برخی دستورات از بروز گرفتگی صدا جلوگیری کنید.

بهترین راه برای آنکه دچار گرفتگی صدا نشویم استفاده از رژیم غذایی مناسب است. از خوردن غذاهای چرب، شور و تند بپرهیزید زیرا به حنجره آسیب می‌رساند. همچنین از خوردن چای پر رنگ و آب یخ جددا خودداری نمایید زیرا تارهای صوتی را تحریک می‌کند. مصرف سیگار و استعمال دخانیات بر روی دستگاه تنفس و صدا تاثیر منفی می‌گذارد.

بهترین و ساده‌ترین روش برای سلامت تارهای صوتی نوشیدن آب فراوان است. خوردن میوه‌های شیرین مانند گلابی، سیب، هندوانه و مصرف سبزی‌هایی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد برای تقویت تارهای صوتی موثر است.

یکی از علل گرفتگی صدا خشکی هوا است که باعث به وجود آمدن خشکی گلو می‌شود. هر زمان دچار گرفتگی صدا شدید باید به طور مرتب گلو را مرطوب کنید. برای این‌ کار باید آب میوه طبیعی و دمنوش‌های گیاهی را با عسل مخلوط کرده و مصرف نمایید.

عسل های آویشن، پنبه، گشنیز، اکالیپتوس، خارشتر و آفتابگردان از بهترین عسل ها برای درمان گرفتگی صدا هستند.

بهترین عسل ها و توصیه عسل فروردین برای گرفتگی صدا و خشونت سینه

شما تا به حال تجربه گرفتگی صدا داشته اید؟ برای درمان آن از چه روشی استفاده کرده اید؟ روش های بالا برای شما مفید بود؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 692 دیدگاه ها

8 پاسخ

  1. بیشتر گرفتگی های صدا عفونت گلو هستش و استفاده از سیر یا شلغم واقعا موثره همراه با عسل

    1. درود بر شما
      ممنون که تجربتون رو با ما به اشتراک گذاشتید

  2. با اختلاف کاربردی ترین مطلبی که در مورد گرفتگی صدا خوندم ، ممنون واقعا

  3. درود بر شما
    بهترین عسلهایی که برای گرفتگی صدا ، خشونت سینه ، عفونت و درد گلو و سرفه پیشنهاد میشه عسل گشنیز ، عسل آویشن ، عسل اکالیپتوس و عسل آفتابگردان هستند

  4. سلام بهترین عسلی که برای گرفتگی صدا و نرم شدن سینه پیشنهاد میدید چیه ؟ ممنون میشم سریع تر جواب بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.