خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

همه چیز در مورد عسل مانوکا نیوزلندی + 10 خواص مهم

چکیده :
عسل مانوکا چیست؟ عسل مانوکای نیوزلندی که این روزها عنوانِ پر فروش ترین و محبوب ترین عسل دنیا را به خود اختصاص داده و این بدلیل خواص عسل مانوکا و تبلیغات گسترده و همچینین حضور این عسل دارویی در داروخانه ها است.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,89 | آراء: 27]Loading…

عسل مانوکا چیست؟

عسل مانوکا (mānuka) نوعی عسل تک گل منحصر به فرد است که در نیوزلند تولید می شود و دارای خواص درمانی بی نظیری است. عسل مانوکا اصل ( مَنوکا ) توسط زنبورهایی تولید می شود که از شهد درخت مانوکا که بومی نیوزلند است تغذیه می کنند. این عسل به دلیل خواص درمانی قدرتمندی که دارد در دنیای سلامت و تندرستی محبوبیتِ زیادی پیدا کرده است.

هر کسی در زندگی خود به کمی شیرینی نیاز دارد. عسل مانوکای نیوزلندی هم یک شیرین کننده طبیعی است که طبیعت به انسان ها هدیه داده و یکی از سالم ترین راه ها برای افزودن کمی ایمنی طبیعی به رژیم غذایی است. بسیاری از متخصصان به دلیل داشتن مواد مغذی ضد باکتریایی و ضد ویروسی این عسل، آن را یک «ابر غذا» می نامند.

این عسل فوق العاده همانطور که قبلا ذکر کردیم بومی کشور نیوزلند است. با این حال، اکنون می توان آن را در بسیاری از نقاط استرالیا نیز یافت. گونه استرالیایی لپتوسپرموم پلی گالیفولیوم* است. نوع استرالیایی عسل مَنوکا طعم و بافت متفاوتی دارد. فقط عسل نیوزلند از لپتوسپرموم اسکوپاریوم، مانوکا بوش است.(Leptospermum polygallifolium)

عسل مَنوکا از نظر طعم و بافت یکی از غنی‌ترین عسل‌های جهان است و از زمین‌های محلی و مستقل جمع‌آوری می‌شود.

یکی از اجزای کلیدی که عسل شفابخش مانوکا را خاص می کند سطوح بالای متیل گلیوکسال* (MGO) آن است که به آن خاصیت ضد باکتریایی قوی می دهد. هر چه غلظت MGO بیشتر باشد، اثر ضد باکتری قوی‌تر است. (Methylglyoxal)

در ادامه بخوانید تا در مورد اینکه چرا عسل مَنوکا جایگزینی ایده آل برای شکر تصفیه شده با قدرت تقویت سیستم ایمنی می باشد. 

عسل مانوکا مانوکا هانی Manuka honey | دانشنامه و فروشگاه عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل | عسل فروردین
عناوین مهم این مطلب
عسل مانوکا خرید عسل مانوکا اصل قیمت عسل مانوکا | دانشنامه و فروشگاه عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل | عسل فروردین

مهمترین خواص عسل مانوکا چیست؟

در ادامه به مهمترین خواص این عسل شفابخش بصورت خلاصه پرداخته ایم :

1.کمک به بهبود زخم ها: عسل مَنوکا در تقویت روند بهبود بافت نرم بسیار مفید است.

2.سلامت دهان را افزایش می دهد: این نوع عسل می تواند به شما در حفظ سلامت دندان کمک کند. باکتری های مضر دهان را که باعث ایجاد پلاک یا التهاب لثه می شوند، از بین می برد.

3.به پیشگیری از زخم معده کمک می کند: نشان داده شده است که این عسل هلیکوباکتر پیلوری، باکتری عامل زخم معده را در شرایط آزمایشگاهی از بین می برد.

4.بهبود هضم: عسل مَنوکا کمک خوبی برای مقابله با مشکلات گوارشی است.

خواص عسل مانوکا برای سلامتی

خواص عسل مانوکا برای سلامتی طبق مقالات و تحقیقات بسیار است .این عسل دارای خواص ضد باکتریایی بسیاری است که کارشناسان معتقدند از نظر تغذیه ای سالم تر از سایر انواع سنتی عسل می باشد. همچنین دارای خواص ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی فراوانی است. 

برخی از فواید سلامت این عسل طبیعی:

  • به بهبود سریعتر زخم ها کمک می کند
  • گلودرد و سوزش را تسکین می دهد
  • سلامت دهان و دندان را ارتقا می دهد
  • هضم کلی را بهبود می بخشد
  • به پیشگیری از زخم معده کمک می کند
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند
  • شیوع آکنه را درمان و تسکین می دهد
  • از شرایط تنفسی فوقانی پشتیبانی می کند
  • به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند

خواص مختلف مرتبط با این محصول، آن را به انتخابی عالی برای کودکان (بالای 1 سال) و بزرگسالان تبدیل کرده است. می توان آن را در یک دستور غذا میل کرد، برای شیرین کردن چای یا نوشیدنی های دیگر یا فقط مستقیماً از قاشق برای افزودن مواد مغذی اضافی به رژیم غذایی خود، از جمله خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی، که ما همیشه می توانیم بیشتر از آنها استفاده کنیم، و اکنون بیش از همیشه!

مانوکا بافت عسل مانوکا رنگ عسل مانوکا طعم عسل مانوکا | دانشنامه و فروشگاه عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل | عسل فروردین

خواص عسل مانوکا در مراقبت از پوست

عسل مَنوکا به دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی که دارد به یک ماده محبوب در محصولات مراقبت از پوست تبدیل شده است. نشان داده شده است که این عسل به تسکین و آبرسانی پوست کمک می کند و آن را به یک درمان طبیعی عالی برای پوست های خشک و تحریک شده تبدیل می کند.

علاوه بر این، یک مطالعه منتشر شده در کتابخانه ملی پزشکی نشان داد که این عسل در درمان زخم های عفونی و جلوگیری از رشد باکتری ها موثر است.

هر نوع عسل طبیعی یک جایگزین شیرین کننده عالی است. با این حال، اگر به دنبال عسلی هستید که از نظر تغذیه ای نیز مفید باشد، این نوع عسل ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.در ایران شاید دسترسی به این عسل دشوار یا گران باشد ولی عسل های با کیفیت زیادی تولید می گردد که حتی در مواردی بسیار با کیفیت تر از عسل مَنوکا هستند.

بعنوان مثل دو عسل کنار ایرانی و عسل ترانگبین یا ترنجبین دو عسل بسیار با کیفت و از لحاظ آنتی بیوتیکی هم رده یا قوی تر از عسل مانوکای اصل هستند.باید گفت صنعت سبز عسل و زنبورداری در ایران متولی دلسوز و مشخصی ندارد از این رو بسیاری از پتانسیل های این بخش نادیده یا مغفول مانده است.

هر آنچه امروز از این عسل میدانیم یا می خوانیم و بعنوان تبلیغات این عسل استفاده می شود بخاطر حمایت های دولتی کشور نیوزلند و تحقیفات محقق و دانشمند بزرگی بنام پروفسور پیتر مولان است.

دو خاصیت اصلی عسل مانوکای نیوزلندی ( درخت مانوکا )

در حالی که عسل مَنوکا به دلایل مختلف در بخش پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد – تمام ویژگی های آن به سه مزیت خلاصه می شود.

خواص ضد باکتریایی: در حالی که همه انواع عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی خود شناخته شده اند، مانوکا متفاوت است. و دلیل اصلی آن، فراوانی متیل گلوکسال طبیعی (MGO) است. و دلیل وجود تعداد زیادی از این عناصر در عسل مَنوکا، ویسکوزیته بالایی است که مانع از شکستن آنها می شود. به همین دلیل عسل مَنوکا برای مقابله با گلودرد و حتی التیام بخش مفید است.

خواص ضد التهابی: عسل مانوکا اصل علاوه بر ضد باکتری بودن، ضد التهاب نیز هست و برای مقابله با پوست های تحریک پذیر مناسب است. این عسل برای سرکوب عفونت های باکتریایی و قارچی که باعث تحریک پوست می شوند با خواص ضد باکتریایی خود شناخته شده است.

علاوه بر این، همچنین مشخص شده است که این عسل برای مقابله با بیماری های خود ایمنی مانند پسوریازیس مفید است.با این حال، این عسل علاوه بر خواص فوق، به دلیل محتوای ماکرو موجود با عسل سنتی متفاوت است.

عسل مانوکا اصل ، خواص عسل مانوکا ، روش مصرف عسل مانوکا

چه چیزی عسل طبیعی و خاص مانوکا را با عسل معمولی متفاوت می کند؟

عسل پرخاصیت مانوکا به دلایل زیادی با سایر انواع عسل های تک گل متفاوت است. یکی از دلایل اصلی این است که حاوی مواد فعال و بیواکتیو است. برای عسل درمانی و دارویی مانوکا یک الزام و اجبار پایش آزمایشگاهی دقیق وجود دارد.

ابتدا تشخیص می دهند که این عسل تک گل است یا چند گل. سپس، سطح فعالیت بیواکتیو عسل را بررسی می کنند که به نام متیل گلیوکسال یا MGO نیز شناخته می شود. هرچه این عدد این شاخص (MGO)بیشتر باشد، قدرت آن نیز بیشتر است.

علاوه بر این، یک شاخص کیفیت سنجی مستقل به نام UMF، فاکتور منحصر به فرد مانوکا وجود دارد که تضمین می کند این عسل در بسته بندی بالاترین استانداردها را برآورده کرده است، که با در نظر گرفتن قیمت مانوکا بسیار مهم است.

پیشتر گفتیم که قیمت عسل طبیعی مانوکا توسط اتحادیه تولیدی این عسل در نیوزلند و بعد از گذراندن تست ها و آزمایشات مشخص تعیین می گردد.پس، قبل از خرید عسل طبیعی مانوکا از چگونگی رتبه بندی کیفی و تناسب قیمت این عسل مطلع شوید.

اعداد UMF (5+، 10+ و 15+) قدرت کلی را در مورد ویژگی های ضد باکتریایی آن نشان می دهند. هرچه درجه UMF بالاتر باشد، این عسل از نظر مواد مغذی قوی تر است. UMF 10+ زمانی ایده آل است که به دنبال چیزی قوی تر هستید، در حالی که UMF 15+ زمانی که احساس ناخوشی می کنید یا می خواهید فعال ترین گزینه را داشته باشید، بهترین گزینه است.

برای اطمینان از خرید عسل مانوکا آزمایش شده واقعی، عسل آن باید حداقل امتیاز MGO و در حالت ایده آل، همچنین درجه بندی UMF را  نیز نشان دهد. اگر این مورد در برچسب وجود نداشته باشد، مقایسه آن با سایر محصولات موجود در قفسه دشوار است.

در نظر داشته باشید با بالا گرفتن تب خرید عسلهای مانوکا در ایران و دنیا انواع تقلبی یا بی کیفیت آن نیز فراوان شده است.

اطلاعات عسل مانوکا در پیج اینستاگرام عسل فروردین

عسل مانوکا- قیمت عسل مانوکا-خرید عسل مانوکا-

خواص عسل مانوکا

عسل مَنوکا بسیار منحصر به فرد است و طعم و بافت آن تازه شروع کار است. در حالی که بیشتر عسل های محلی می توانند سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی سالم باشند، این عسل حاوی مقدار کمی چیز اضافی است که متیل گلیوکسال است. این ماده فعالی است که خواص ضد باکتریایی این نوع عسل را فراهم می کند.

این عسل را می توان در دستور العمل ها به عنوان جایگزین شکر استفاده کرد، اما اعتقاد بر این است که عسل فعال مانوکا (UMF5+، 10+ یا 15+) در دمای اتاق بسیار موثر است یا در مایعات گرم و نه در حال جوش حل می شود. چون مانند برخی دیگر از انواع عسل پاستوریزه نمی شود، تمام مواد مغذی خود را به ظرف یا سفره شما می آورد.

 

چه این نوع عسل را در دستور العمل های مورد علاقه خود بگنجانید، چه به اسموتی خود اضافه کنید و چه شروع به خوردن یک قاشق از آن در روز کنید، از مزایای آن بهره مند خواهید شد. عسل مَنوکا به عنوان مکملی برای روتین مراقبت از پوست با خواص درمانی شناخته شده آن به طور فزاینده ای محبوب می شود.

اگرچه به دلیل نداشتن آنزیم‌های گوارشی مناسب، عسل برای نوزادان بی‌خطر نیست، اما می‌توان با خیال راحت به کودکان بالای 2 یا 3 سال داد. مقدار کم آن در روز می‌تواند سیستم ایمنی آنها را تقویت کند.

مشابه ترین عسل های ایرانی به عسل مانوکا از نظر کیفیت و خواص دارویی

MGO ، عسل مانوکا در ایران ، خرید عسل مانوکا در ایران

پروفسور پیتر مولان (پدر عسل درمانی مدرن)

پروفسور پیتر مولان (پدر عسل درمانی مدرن) متولد 1943 در ولز انگلستان – وفات در 2015 در همیلتون نیوزلند پروفسور مولان یک چهره بین المللی شناخته شده در زمینه معرفی عسل به عنوان دارو است که تحقیقات چهار دهه ای ایشان در گرید بندی کیفی و اثرات دارویی و درمانی عسل ها به وِیژه این نوع عسل بسیار حائزاهمیت بوده است.

تحقیقات بالینی و آزمایشگاهی پروفسور مولان در ارتباط با مواد موثره عسل ها و اثرات درمانی عسل به ویژه درمان زخم و اثرات ضدباکتریایی، ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی عسل منجر به معرفی عسل مانوکای نیوزلندی در گرید دارویی و راهیابی عسل به داروخانه ها گردید.

مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری در انگلستان و در رشته بیوشیمی صورت گرفت و بیش از 41 سال در دانشگاه وایکاتو نیوزلند منحصرا بر روی اثرات درمانی عسل ها به ویژه عسل خاص مانوکا به تحقیق و پژوهش پرداختند و در نهایت در سال 2014 با تصمیم شخصی و به جهت کهولت سن و بیماری بازنشسته شدند و یک سال بعد در 15 سپتامبر 2015 در سن 72 سالگی در شهر همیلتون نیوزلند در نهایت بهت همکاران و علاقه مندان فوت کردند.

در حدود یک پنجم عسل های عرضه شده در بازار استرالیا تقلبی هستند. براساس یک مطالعه پایش کیفی عسل ها در استرالیا، 100 نمونه عسل از 38 برند مختلف عسل در استرالیا نمونه برداری شد و به وسیله دستگاه پیشرفته NMR در آلمان مورد بررسی قرار گرفت.

مولان و عسل مانوکا | دانشنامه و فروشگاه عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل | عسل فروردین

در این مطالعه مشخص شد که یک پنجم عسل های نمونه برداری شده خالص نیستند و تقلبی گزارش شد.بیش از 50 درصد عسل های وارداتی از آسیا به ویژه چین تقلبی گزارش شد. آقای پیتر مک دونالد ، رئیس شورای صنعت زنبور عسل استرالیا (AHBIC) عنوان کردند که مصرف کنندگان دقت بیشتری در انتخاب نوع عسل مصرفی داشته باشند.

نکته جالب توجه این گزارش های مشخص کرد که سالانه در حدود 1700 تن از این عسل در نیوزلند تولید می شود اما بیش از 10 هزار تن عسل طبیعی مانوکا در بازار جهانی به فروش می رسد. پایش بازار، بررسی کیفی عسل ها در سطح عرضه و شفافیت در گزارش ها منجر به ارتقا کیفی و سخت شدن عرضه عسل های تقلبی در بازار می شود.

همه چیز در مورد عسل مانوکا نیوزلندی + 10 خواص مهم

عسل مانوکای نیوزلندی معیار است نه استرالیایی

با وجود  اینکه برداشت یا تولید عسل Manuka در کشور استرالیا نیز انجام می شود. اگر بدنبال عسل مانوکای نیوزلندی خالص و اصل هستید توصیه می شود که عسل طبیعیِ مانوکای نیوزلندی را تهیه کنید. چرا که بیشتر خواص عسل مانوکای نیوزلندی را به نوع تولید شده از گونه ی نیوزلندی درخت مانوکا نسبت می دهند.

در حالی که اکنون می توان عسل معروف و خاص مانوکا را از استرالیا نیز برداشت کرد، اگر به دنبال خلوص هستید، باید به دنبال نوع برداشت شده آن در کشور نیوزلند باشید. این یک نیاز اولیه برای هر عسل مَنوکا صادراتی به خارج از کشور، طبق قوانین و مقررات وضع شده توسط وزارت صنایع نیوزیلند است.

همه چیز در مورد عسل مانوکا نیوزلندی + 10 خواص مهم

قیمت عسل مانوکا در بازارهای جهانی

قیمت این عسل که بسیار خاص و دارای فواید دارویی است شاید مهمترین عامل کنترل کننده تقاصای آن در بازار باشد. به این معنی که در حالیکه میانگین قیمت عسل های موجود در فروشگاه در سراسر جهان بین 5 تا 20 دلار است در حالیکه قیمت این عسل با رنج قیمتی بین 500 تا 900 دلار بفروش می رسد.

این عدد یعنی یک تفاوت قیمتی حدود 50 برابر بیشتر از نرم جهانی قیمت و بهای عسل ها که بسیار قابل توجه است.گفتنی است عسل مَنوکا با این قیمت و میزان تقاضا در بازار انواع تقلبی بسیاری نیز داراست و آمار ها نشان میدهد فروش عسل مانوکا طبیعی و دارویی در بازار تقریبا 3 تا 5 برابر بیشتر از میزان تولید واقعی این است.

پس بسیار مهم است تا قبل از اقدام به خرید این عسل شناخت کافی و اطلاعات لازم را داشته باشیم.اگرچه نهادهای دولتی در کشور نیوزلند و همچنین اتحادیه زنبورداران این جزیره زیبا هر ساله متقلبان را تحت پیگرد قانونی قرار داده و از طرفی ضوابطی را ایجاد کرده اند تا خریداران به راحتی به عسل اصل و با کیفیت دسترسی پیدا کنند. 

نکات مهم در خرید عسل مانوکا نیوزلندی

تنها در صورتی می توانید به این مزایا و خواص دسترسی داشته باشید که عسل اصلی و با کیفیت را تهیه کنید. در سال 2019، نیوزیلند اولین مورد جعلی از این عسل را تحت تعقیب قرار داد. با این حال،این اقدام جعل کنندگان را از ایجاد محصولات تقلبی برای فروش منع نکرده است. بنابراین، هنگام انتخاب و خرید این نوع عسل باید چندین پارامتر را در نظر بگیرید.

عسل مانوکا اصل ، خواص عسل مانوکا ، روش مصرف عسل مانوکا

MGO و UMF

MGO مخفف methylglyoxal، ترکیب طبیعی است که عسل های مَنوکا را بسیار خاص می کند.از این رو تبدیل به شاخص کیفیت سنجی این عسل شده است.

همه عسل های مانوکا از نظر کیفیت و سلامت و طبعا قیمت برابر نیستند و سطوح MGO در آنها می تواند بسیار متفاوت باشد. هر شیشه عسل Manuka Health MGO Manuka برای محتوای طبیعی MGO آزمایش و تایید شده است و MGO موجود در عسلی که شما تهیه کرده اید مستقیماً با قدرت آن مرتبط است.

هر دو MGO و UMF سیستم های درجه بندی عسل Manuka قابل اعتماد هستند و هر دو محتوای MGO (methylglyoxal) را اندازه گیری می کنند. آزمایش سطوح MGO بسیار مهم است، زیرا آنها می توانند بسیار متفاوت باشند .در ادامه در غالب عکس این سطوح کیفی را برایتان آورده ایم .  (Unique Manuka Factor)

MGO ، عسل مانوکا در ایران ، خرید عسل مانوکا در ایران

UMF در عسل مانوکا چیست ؟

UMF فاکتور منحصر به فرد مانوکا یک سیستم رتبه بندی است که برای اندازه گیری قدرت و خواص ضد باکتریایی این عسل استفاده می شود. رتبه بندی UMF بر اساس میزان MGO و سایر ترکیبات فعال موجود در عسل است.

هر چه امتیاز UMF بالاتر باشد، عسل قوی تر است. هنگام خرید عسل مانوکا، مهم است که به دنبال رتبه بندی UMF باشید تا مطمئن شوید که عسل با کیفیت و متناسب یا توجه به قیمت پرداختی خود را دریافت می کنید.

چرا که قیمت این نوع عسل با توجه به دو شاخص گفته شده یعنی MGO و UMF تعیین می گردد.

نکات مهم در هنگام خرید Manuka Honey

امتیاز MGO را بررسی کنید :

هرچه رتبه MGO بالاتر باشد، حضور ترکیبات زیست فعال در محصول شما بیشتر است – که نشان دهنده کیفیت محصول در مورد خواص سلامتی است. بنابراین، هنگام خرید عسل مانوکا، چه به صورت آنلاین و چه از فروشگاه های خرده فروشی، حواستان به بررسی برچسب و اطلاعات آن باشد.

عسل مانوکا ، عسل مانوکای نیوزلندی ، عسل مانوکا اصل ، خواص عسل مانوکا

باید عسل تک گل مانوکا باشد نه چندگل

منظور از ” فقط شهد شکوفه مانوکا باید در عسل باشد ” این است که عسل باید تک گل باشد.رتبه بندی MGO نشان می دهد که عسل چند گل یا تک گل است. یعنی عسل فقط باید از یک گل – بوته مانوکا – تهیه شود. هر گونه اختلاف در آن را می توان در رتبه بندی MGO محصول مشاهده کرد.

مانوکا در اواسط دسامبر در نیوزیلند شکوفا می شود، که چه باور کنید چه نه، شروع تابستان آنها است. گل‌های منفرد فقط به مدت پنج روز باز می‌شوند، که این امر برای شرکت‌هایی که جمع‌آوری می‌کنند بسیار مهم است که مراقب باشند.

علاوه بر این، عسل ذخیره شده باید در یک محیط کنترل شده نگهداری شود، زیرا اثر بخشی آن می تواند توسط عوامل خاصی کاهش یابد.

فروش عسل مانوکا ، قیمت عسل مانوکا ، گیاه مانوکا

قوام و غلظت عسل مانوکا

عسل طبیعی مانوکا ویسکوزیته یا قوام بیشتری نسبت به عسل های معمولی دارد. یعنی هر وقت بسته بندی را باز کردید با شربت آبکی یا عسل روان و رقیق مواجه نخواهید شد. آبکی یا رقیق بودن عسل مَنوکا نشان دهنده مقدار زیاد قند و حضور کمتر سایر مواد بیوشیمیایی مانند MGO و پراکسید هیدروژن است.

خرید عسل نیوزلندی مانوکا از فروشگاه های معتبر

همیشه قبل از خرید عسل تحقیق کاملی انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که شرکتی که از آن خرید عسل را انجام می دهید  قابل اعتماد است و سابقه بدی در حوزه عسل طبیعی ندارد. همچنین مهم است که بدانیم آیا عسل مَنوکا از نظر اعتبار مورد تایید اتحادیه زنبورداران نیوزلند هست یا خیر و اینکه از مجوزهای معتبر این مجموعه ها داراست یا نه ؟!

همچنین اگر تمایل داشتید از نظر علمی و آزمایشگاهی خودتون این عسل را مورد آزمون قرار بدید پیشنهاد ما به شما آزمون آکواگرام است.آکوا گرام یکی از روش‌های بی‌خطر برای تمایز بین عسل های طبیعی مانوکا و شربت شکر معمولی است.

نتیجه

عسل مانوکای نیوزلندی فواید زیادی دارد که ناشی از خاصیت ضد باکتریایی آن است. با این حال، برای به دست آوردن آن مزایا، باید بدانید که آیا معتبر است یا خیر. این مقاله به شما این پاسخ و اطلاعات بیشتری در مورد این عسل  داده است. برای اطلاعات بیشتر می توانید با آزمایشگاه مانوکا تماس بگیرید.

:Manuka honey

Manuka honey (mānuka) is a unique single flower honey that is produced in New Zealand and has unique healing properties. Original manuka honey (manuka) is produced by bees that feed on the nectar of the manuka tree, which is native to New Zealand. This honey has become very popular in the world of health and wellness because of its powerful healing properties

In the following, we have summarized the most important properties of this healing honey

Helping to heal wounds: Manuka honey is very useful in strengthening the healing process of soft tissue

 Increases oral health: This type of honey can help you maintain dental health. Eliminates harmful oral bacteria that cause plaque or gingivitis

 It helps prevent stomach ulcers: It has been shown that this honey destroys Helicobacter pylori, the bacteria that causes stomach ulcers, in laboratory conditions

Improve digestion: Manuka honey is a good help to deal with digestive problems

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 658 دیدگاه ها

12 پاسخ

  1. ای کاش بجای بزرگ کردن این عسل ها جناب رسولی روی عسل های ارزشمند ایرانی و معرفی اونها کار می کردید

  2. آقااای رسولی من اینقدر کنجکاو بودم نسبت به این عسل و هفته پیش تهیه کردم و جالب بود طعم و بافت عسلش ولی دیگه دلم نمیاد استفاده کنم بخاطر قیمتش :)))

  3. سلام عسل های ایرانی خودمون بنظرم خیلی درجه یک و خوب هستن بشرط اینکه از جای درست و مناسبی تهیه بشن ولی این عسل مانوکا هم خدایی عسل خاص و قوی هستش و من ازش بشدت راضی بودم مخصوصا برای مادر که تهیه کردم در زمستون و فصل سرمای بعدش بنیه و توان مادر بالا رفته بود و اون سال سرما نخوردن خدا رو شکر

    1. درود بر شما
      خدا رو شکر که راضی بودید ، در خدمتتون هستیم
      عسل های مشابه ایرانی رو هم پیشنهاد میدم می تونید تست بفرمائید

  4. چرا اینقدر گرونههه چه خبره آقا ؟!! فکر نکنک از این عسل گرون تر هم داشته باشیم

    1. درود بر شما
      بله میتونیم بگیم معروف ترین عسل دنیاست و تنها عسلی که در داروخانه های سراسر جهان قابلیت عرضه رو داره ولی از لحاظ قیمت چند عسل دیگه داریم که از قیمت عسل مانوکا گرانتر و بالاتر هستند مثل عسل سیاه ترکیه

  5. دیدم عسل مانوکا رو برای فروش قرار دادید و امکان خرید هست و حالا اینکه واقعا موجوده ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.