خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

عسل کنار چیست ؟ و همه چیز در مورد این درخت

چکیده :
سعی داریم تا به سوال عسل کنار چیست و چه خواصی دارد پاسخ دهیم و به تمام جزییات و نکات مهم در مورد عسل کنار وحشی ، میوه کنار ، کف کنار و تاثیرات زیست محیطی درخت کنار بصورت کامل بپردازیم
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [5,00 | آراء: 11]Loading…

عسل کنار چیست ؟

عسل کنار ( کُنار یا سدر ) که در کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس بسیار محبوب است و با نام سِدر نیز شناخته می شود به عنوان معروف ترین عسل و پرمصرف ترین عسل برای ” تقویت قوای جنسی و کیفیت نعوظ” در دنیا معروف می باشد.

کشورمان ایران بزرگترین تولید کننده عسل کنار است و بهترین نوع این عسل نیز در استان های جنوبی ما و در استان بوشهر و استان فارس تولید می شود. شاید مهم ترین خصیصه های جذاب عسل کنار ابتدا طعم جادویی و خاص آن و دوم خاصیت کف کنندگی یا همان کف سفید رنگی که غالبا روی عسل مشاهده می شود باشد.

شکوفه درخت کنار ایرانی

جاذبه های عسل کنار ایرانی

علاوه بر طعم عسل کنار که این عسل جنوبی را بسیار محبوب کرده است خواص عسل سدر برای تقویت قوای جنسی خاص در آقایان از دیگر ویژگی هایی است که باعث شده این عسل بسیار محبوب و شناخته شده باشد. برای تقویت قوای جنسی در آقایان و خانم ها می توانید از دیگر موهبت جنوب کشور یعنی “گرده نخل خرما” نیز در کنار عسل کنار استفاده کنید تا تاثیرگذاری و نتیجه بهتری بگیرید.

ما در ایران عزیز سالانه در ابتدای فصل پاییز در استان های جنوبی کشور شاهد تولید عسل خوش رنگ و عقیقی کُنار هستیم که از قوام و کشسانی خوبی نیز برخوردار است و به فراخر زمان رنگ این عسل به مرور پرده پرده تیره تر نیز می گردد.

درخت کنار_میوه درخت کنار_درخت سدر_عسل فروردین

خرید عسل کنار وحشی فروردین (Persian sidr honey)

عسل کنار ایرانی (Persian Sidr Honey)

متاسفانه با توجه به محدودیت ها و تحریم ها عسل کنار ایرانی نتوانسته جایگاه خود را در بازار های جهانی کسب کند و بصورت کامل شناخته شده نیست و مورد اعتماد و استقبال کشورهای همسایه قرار نمی گیرد. نبود برند معتبر و با کیفیت نیز بر بی اعتمادی نسبت به عسل های تولیدی ایران افزوده است.

درخت کنار یا درخت سدر که به دو صورت وحشی و باغی در کشور وجود دارد و میوه ی کوچک و شیرینی نیز دارد که بسیار شبیه به میوه عناب است، نا گفته نماند این دو درخت یعنی درخت کُنار و درخت عناب از یک خانواده هستند و نام علمی هر دو نیز با JUJUBE آغاز می گردد. نکته مهم درباره درخت کنار و عسل آن این است که عسل تولیدی از درختان وحشی کنار تولید می گردد که هیچگونه آفت کشی یا سمپاشی روی آن صورت نمی گیرد و اگر زنبورداران نیز به زنبور در طول دوره تولید داروهای غیر مجاز و غیر ارگانیک ندهند میتوانیم عسل درجه یک و ارگانیک کنار را داشته باشیم.

درخت کنار_کُنار_درخت سدر
محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 661 دیدگاه ها

6 پاسخ

  1. عالی بود مطلب تون و کاش جای درخت کهور که یک گونه مهاجم و بی استفاده س از این درختان کنار و پر خاصیت کاشته بشه

  2. بعضی از میوه های کنار اندازه سیب هستش و سبز رنگه ولی بعضیاش کوچیکه و قرمز و خیلی هم خوشمزه س

  3. من خودم جنوبی هستم و عسل کنار هم تولید می کنیم ولی رنگ عسل کنار منطقه ما بسیار روشنه دلیلش چیه ؟

    1. درود
      رنگ عسل کنار معمولا بخاطر گیاهانی که همزمان گلدهی دارند و زنبور روی اونها هم کار می کنه تیره تر میشه مثل گیاه کنجد و در غالب مناطق رنگ کنار خالص در ابتدای فصل تولید تیره و یا قرمز عقیقی نیست ولی به مرور تیره تر و قرمز تر میشه بصورت طبیعی

    1. درود بر شما
      کف عسل کنار تفاوت چندانی با خود عسل کنار نداره و بعد از یک مدت اگر در دمای معمولی اتاق بمونه دوباره تبدیل به عسل خواهد شد ولی توصیه های زیادی برای استفاده از کف عسل کنار برای سر درد و میگرن وجود داره که مربوط به توصیه های طب سنتی و گیاهی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.