خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

طعم ژل رویال چگونه است؟ مزه ژل رویال رو با هم بررسی کنیم

چکیده :
طعم ژل رویال بسیار پیچیده و دارای دو یا سه نت متفاوت است. می توان گفت مزه ژل رویال به سختی قابل توصیف است. ژل رویال طعمی ترش، تند، اسیدی و کمی شیرین دارد.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [5,00 | آراء: 26]Loading…
طعم ژل رویال چگونه است؟ مزه ژل رویال رو با هم بررسی کنیم

مزه و طعم ژل رویال

طعم ژل رویال بحثی است که در این مقاله قصد پرداختن به آن را داریم. ژل رویال یک محصول مغذی و پیشرفته از ترشحالت زنبورعسل است که یک حالت ژلاتینی و سفید رنگ دارد. ژل رویال در میان فرآورده های زنبور عسل بالاترین میزان ارزش غذایی را داراست. همینطور که میدانید قیمت ژل رویال بسیار بالاتر از عسل می باشد.

افرادی که عسل طبیعی خورده اند و از طعم خوشایند آن راضی بودن ولی ژل رویال مصرف نکردند فکر میکنند چون ژل رویال هم یک محصول زنبور عسل است، طعمی مشابه عسل دارد. اما باید گفت که طعم ژل رویال هیچ ربطی به عسل ندارد و کاملا متفاوت با آن است. در واقع باید گفت مزه ژل رویال خیلی خوشایند و مناسب نیست.

همه محصولات زنبور عسل طعم خوبی ندارند. افرادی که ژل رویال خورده‌اند می‌دانند که طعم ژل رویال اصل با عسل غیر قابل مقایسه است. طعم عسل شیرین و خوشمزه است ولی طعم ژل رویال ویژه است و دارای طعمی پیچیده و همراه با دو یا سه نت متفاوت است.می توان گفت طعم ژل رویال به سختی قابل توصیف است و افراد به فراخور ذائقه خود توصیفات مختلفی از طعم و مزه ژل رویال دارند.دانستن طعم ژل رویال می تواند یکی در خرید و تعیین قیمت این ژل کمک کننده باشد و در تشخیص خرید ژل رویال اصل و تقلبی به شما کمک کند.

پادکست طعم ژل رویال

طعم ژل رویال بر اساس موقعیت جغرافیایی که کندوهای عسل در آن قرار دارند دارای طعم، رنگ، مزه و بوی متفاوتی است اما بطور کلی می توان گفت که ژل رویال طعمی ترش، قابض، تند، اسیدی و کمی شیرین دارد، اما شیرینی آن اساساً در سه طعم اول غوطه ور است. هر کسی ذائقه و طبع متفاوتی دارد و با توجه به این موضوع تجربه افراد یا پذیرش طعم و مزه ژل رویال در هر شخص منحصر بفرد است. بهتر است در ابتدا و برای اولین بار مقدار بسیار کمی رو استفاده کنید و سریع هم قورت ندید تا فضای دهان شما با این ماده آشنا شود.

عوامل موثر بر طعم ژل رویال

از عواملی که در مزه و طعم این ژل می توانند تاثیرگذار باشند می توان به کیفیت و ترکیبات موجود در این ژل اشاره کرد. به همان شکل که مواردی چون منبع شهد و نوع گلی که زنبور از آن تغذیه می کند در طعم عسل تاثیرگذار است، در ژل رویال نیز عواملی چون شرایط آب و هوایی، منطقه برداشت و پوشش گیاهی در طعم این ژل اثر خواهند گذاشت.

طعم ژل رویال از نظر بیماران

با توجه به خصوصیاتی که برای طعم ژل رویال گفته شد ممکن است که خورردن این ژل برای بیماران به خصوص بیمارانی که دارای مشکلات گوارشی می باشند خوشایند نباشد. با این وجود این موضوع دلیل درستی برای این نمی باشد که این بیماران خود را از چنین ماده ای که سرشار از خاصیت می باشد منع کنند. بنابراین توصیه می شود که اگر بیماران با خوردن ژل رویال خالص مشکل دارند برای بهره مندی از خواص فراوان این ژل آن را با عسل مخلوط کرده و میل نمایند.

همچنین می توانید مقداری از ژل رویال را در کمی آب اضافه کرده و آن را میل کنید. اما دقت کنید که این ترکیب نهایتا زیر 10 دقیقه مصرف شود.

طعم ژل رویال از نظر بانوان

مزه ژل رویال به سبب تندی و زنندگی که دارد به راحتی برای بانوان قابل تحمل نیست اما با توجه به خواصی که ژل رویال برای بانوان دارد نظیر:

  • بهبود دهنده ی سندرم پیش از قاعدگی
  • ایجاد تعادل هورمونی
  • کنترل ریزش مو در بعضی موارد
  • افزایش توان بارور

نمی توان به راحتی از مصرف آن چشم پوشی کرد. بنابراین بانوان عزیز برای بهره مدی از این خواص می توانند از ترکیب عسل به علاوه ژل رویال و یا عسل به علاوه آب(توجه داشته باشید که این ترکیب نهایتا زیر 10 دقیقه پس از مخلوط شدن مصرف شود) استفاده کنند تا طعم قابل تحمل تری از ژل رویال را تجربه نمایند.

طعم ژل رویال از نظر کودکان

همانطور که گفته شد ژل رویال دارای طعمی ترش، تند و زننده می باشد که قطعا این طعم از نظر کودکان غیر قابل تحمل می باشد و نمی توان به سبب بهره مندی از خواص این ژل آنها را به راحتی وادار به خوردن این ژل کرد، ولی از آنجایی که ژل رویال برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها بسیار سودمند است تحمل این مزه زننده بسیار ارزمند می باشد. بر همین اساس پیشنهاد ما این است که کودکان این ژل را به دو صورت مصرف نمایند تا طعم قابل تحمل تری را تجربه کنند.

روش اول ترکیب ژل رویال با عسل می باشد، که می بایست در یک کیلوگرم عسل مقدار 30 الی 1000 گرم ژل رویال اضافه نمایید. و برای روش دوم شما می توانید از آب استفاده نمایید و مقداری از ژل را در کمی آب حل کرده و به کودک خود بدهید؛ اما توجه داشته باشید که پس از ترکیب ژل رویال با آب نهایتا ظرف مدت 5 الی 10 دقیقه آن ترکیب می بایست مصرف شود.

توجه: مصرف ژل رویال برای کودکان زیر یک سال و نیم ممنوع می باشد و نباید از این ژل استفاده نمایند. کودکان یک سال و نیم الی پنح سال نیز نباید روزانه بیش از یک وهده از این ژل استفاده کنند و در هر وعده نهایتا باید 300 الی 500 میلی گرم( به اندازه یک عدس درشت) ژل رویال مصرف کنند.

رویال ژلی سرشار از مواد مغذی است و اثرات سلامتی بهتری نسبت به عسل دارد. دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی، کاهش قند خون، تنظیم کننده چربی خون، تقویت ایمنی، محافظت از کبد، بهبود کفیت خواب، زیبایی و حفظ جوانی، تنظیم کننده غدد درون ریز زنانه، اثر ضد التهابی و عقیم کنندگی است.

برای افرادی که ضعیف هستند و اغلب مستعد سرماخوردگی هستند، مصرف ژل رویال می تواند آمادگی جسمانی آنها را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد و علائم سرماخوردگی را برطرف کند.

بنابراین بهتر است ژل رویال را اینگونه توصیف کنیم که «داروی خوبِ تلخ و نافع بیماری است». اگر می خواهید از فواید ژل رویال برای سلامتی بهره مند شوید، باید طعم ژل رویال را بپذیرید. با این حال، اگرچه ژل رویال طعم خوبی ندارد، اما هنوز راه حلی برای پذیرش طعم و مزه ژل رویال وجود دارد.

طعم ژل رویال چگونه است؟ مزه ژل رویال رو با هم بررسی کنیم

روش مصرف ژل رویال

روش یا راه هایی وجود دارد که می توانیم طعم و مزه ژل رویال را بهتر کنیم. روش های مصرف متفاوتی هم برای خوردن ژل رویال هست که با توجه به افراد می تونیم یکی رو انتخاب کنیم. علاوه بر استفاده مستقیم رویال ژل بصورت خالص و زیر زبانی می تونیم ژل رویال رو همراه با آب یعنی با کمی آب مخلوط و رقیق کرده و بعد استفاده کنیم البته در این روش هنوز هم تندی طعم ژل رویال رو احساس خواهیم کرد ولی سبک تر.

روش دیگری که برای مصرف ژل رویال اصل و بهره گیری از خواص ژل رویال پیشنهاد میشه که طعم اون رو هم قابل تحمل تا گاهی خوشایند می کنه مخلوط ژل رویال با عسل هستش. عسل تا حد زیادی طعم ترش و گس ژل رویال رو تسکین میده و ژله رویال هم شیرینی عسل رو تا حد زیادی خنثی می کنه.

یک قاشق چایی خوری ژل رویال خالص رو با حدود دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و برای هر وعده میل کنید. می تونید برای کاهش میزان اسیدی بودن اون این ترکیب گفته شده رو با کمی آب ولرم که دمای اون کمتر از 40 درجه سانتیگراد مخلوط کنید، هم بزنید بصورت کامل و بعد میل کنید.

ژل رویال اصل-طعم و مزه ژل رویال اصل-تولید ژل رویال-عسل فروردین-زنبورستان فروردین-زنبورستان عسل فروردین
تولید ژل رویال اصل با کیفیت در زنبورستان فروردین
طعم ژل رویال چگونه است؟ مزه ژل رویال رو با هم بررسی کنیم

مخلوط ژل رویال با عسل

مخلوط ژل رویال معمولا یک راه برای بالا بردن ماندگاری کوتاه مدت ژل رویال است که بیشتر در مواقع حمل برای مسافت های طولانی که امکان کنترل دمای مناسب برای ژل رویال نیست استفاده می شود. شما هم میتونید اگر قصد سفر دارید یا برای چند روز به فریزر دسترسی ندارید و از طرفی نمیخواین رژیم یا دوره ی مصرف ژل رویال رو بشکنید از این مخلوط استفاده کنید. البته باید بگم و تاکید کنم که ماندگاری مخلوط ژل رویال از نظر فساد پذیری تقریبا حدود 3 ماه است ولی بهترین تاریخ مصرف ژل رویال با هدف درمانی یا بهره گیری از خواص تغذیه ای آن حداکثر 15 روز است. یعنی به مقداری از این ترکیب آماده کنید که حداکثر در طول 15 روز مصرف می کنید. یک نکته در مورد ظاهر این ترکیب اینه که رویال ژل بعد از مخلوط شدن با عسل باعث رقیق شدن ترکیب نهایی میشه پس تعجب نکنید و بهتره از عسل های با قوام استفاده کنید و بعد از گذشت چند روز معمولا این ترکیب دو فاز خواهد شد یعنی ژل رویال شما به سطح عسل میاد و بهتره که در هر بار استفاده مخلوط ژل رویال و عسل رو هم بزنید. اما به چند دلیل مشخص ترکیب ژل رویال و عسل رو به شما پیشنهاد نمیدم:
طعم ژل رویال-مصرف ژل رویال-طعم ژل رویال چیست-عسل فروردین
اول اینکه چون فروش این ترکیب ژل رویال و عسل بسیار زیاده، برای مصرف کننده مشخص نیست چه مقدار ژل رویال با عسل مخلوط شده است. دوم اینکه نمی دونیم چه ژل رویالی با چه کیفیت و مشخصات ظاهری در این ترکیب استفاده شده است. سوم اینکه مصارف اصلی رویال ژلی بیشتر برای بیماری های خاص و صعب العلاج هستش و باید دوز مصرف روزانه برای درمان و تاثیر کافی کاملا مشخص باشه و مخلوط ژل رویال با عسل دقیق نیست و اگر دو فاز هم بشه ممکنه در ابتدای دوره میزان بیشتری ژل رویال استفاده کنید و در روزهای پایانی دوز کمتری به شما برسه. چهارمین نکته اینه تاریخ مصرف این ترکیب محدوده و معمولا دوره مصرف حداقل 40 روزه س یعنی ترکیب شما حالت ایده آل اولیه رو نداره.

برای نگهداری ژل رویال زمانیکه فریزر در دسترس نیست از مخلوط ژل رویال و عسل طبیعی استفاده میشه تا ماندگاری ژل رو بالا ببرن میتونید در یک کیلوگرم عسل از 30 تا 100 گرم ژل رویال استفاده کنید.

برای استفاده های درمانی و طولانی مدت توصیه ما استفاده از ژل رویال بصورت خالص است نه ترکیب با هیچ ماده ی دیگری. میتونید بعد از میل کردن ژل رویال از عسل طبیعی استفاده کنید تا بتونید طعم و مزه ژل رویال را تحمل کنید.

آیا ژل رویال را با معده خالی می توان خورد؟ بهترین زمان و بهترین روش مصرف ژل رویال چیه؟

رویال ژل یک ماده مغذی پیشرفته بین غذا و دارو است. به همین دلیل افراد زیادی ژل رویال را در رژیم غذایی روزانه ی خودشون قرار میدهند تا از خواص، فوائد و تاثیرات مثبت آن بهره مند شوند.حال سوال اینجاست، بهترین روش مصرف ژل رویال چیه و چه زمانی و برای چه مدت؟!

زمان مصرف ژل رویال محدود نیست، اما با مصرف صبح و عصر با معده خالی به راحتی جذب بدن می شود. اما اگر ناراحتی های گوارشی دارید معمولاً خوردن مستقیم با معده خالی توصیه نمی شود و خوردن آن بعد از غذا توصیه می شود. اگرچه خوردن ژل رویال بعد از غذا به اندازه معده خالی موثر نیست، اما می تواند از ایجاد ناراحتی بیشتر جلوگیری کند.

بنابراین زمان مصرف ژل رویال باید با توجه به شرایط جسمانی فرد مشخص شود و زمان مناسب مصرف ژل رویال می تواند نقش بهتری داشته باشد. علاوه بر این روش غذا خوردن نیز بر نقش رویال ژلی تاثیر خواهد گذاشت. روش مصرف ژل رویال معمولا به این صورت است که رویال ژل را از یخچال خارج کرده و به مقدار مناسب بردارید و بعد از ملایم شدن مستقیما میل کنید، اما طعم و مزه ژل رویال ترش، تند، اسیدی و قابض است، بنابراین ممکن است برای برخی از افراد خوشایند نباشد و خوردن مستقیم و خالص آن میسر نشود. اما خوردن مرتب و چند روزه آن می تواند به مرور تحمل طعم خاص این معجزه زنبورعسل را آسان می کند. رویال ژل را می توان با آب گرم هم مصرف کرد اما نه با آب جوش تا مواد موثره ژل رویال از بین نرود و خواص خود را از دست ندهد.
مزه ژل رویال-طعم و مزه ژل رویال-مخلوط ژل رویال با عسل-ترکیب ژل رویال و عسل-عسل فروردین

رویال ژلی (Royal Jelly) را می توان برای مدت طولانی مصرف کرد و مصرف مرتب و طولانی آن نیز برای تاثیر بیشتر و بهره بردن از نهایت خواص ژل رویال بسیار مهم است. در مورد مقدار به طور کلی، اگر برای تقویت بدن از رویال ژلی استفاده می شود، آن را یک بار در روز، هر بار حدود 2 تا 5 گرم مصرف کنید.

اگر از خواص ژل رویال برای کمک به بهبود بیماری ها استفاده می شود، می توانید آن را دو بار در روز، 5 تا 8 گرم صبح و عصر مصرف کنید. اگر برای کمک به بیماری های خاص و مزمن استفاده می شود، می‌توانند 4 تا 12 گرم در روز مصرف کنند.

مصرف ژل رویال باید با توجه به شرایط جسمانی شخصی مانند قدرت بدنی، طول مدت بیماری و از همه مهمتر کیفیت و گرید ژل رویال تنظیم شود. مقدار توصیه شده برای مصرف ژل رویال در این مقاله برای ژل رویال با گرید 2.5 هست.

همچنین ژل رویال میتواند 4 مزه زیر را هم با خود به همراه داشته باشد ؛

  •  شیرینی: ژل رویال ترکیبی از قندها و کربوهیدرات‌های دیگر است که می‌تواند طعم شیرینی داشته باشد. این شیرینی معمولاً نسبتاً ملایم و متعادل است و بسته به منبع ژل رویال، ممکن است شیرینی ملایمی مانند عسل یا شیرینی ملایمی مانند آب میوه داشته باشد.
  • طعم عسل: به دلیل اینکه ژل رویال توسط زنبورهای عسل تولید می‌شود و در کنار آن تغذیه ملکه زنبورعسل استفاده می‌شود، ممکن است طعمی مانند عسل داشته باشد. در برخی موارد، افراد ممکن است شباهتی به طعم عسل در ژل رویال تشخیص دهند.
  • طعم ملایمی: برخی افراد می‌گویند که ژل رویال طعم ملایمی دارد که نسبتاً متفاوت از طعم‌های دیگر است. این ملایم بودن می‌تواند یک طعم نیمه شیرین و نیمه تلخ باشد و به طور کلی، طعمی متوازن و خنک‌کننده داشته باشد.
  • طعم گیاهی: ژل رویال ممکن است طعم و مزه‌ای ملایم و گیاهی داشته باشد. این به دلیل تغذیه زنبورها از گیاهان مختلف است که می‌تواند به طعم و بوی متفاوتی در ژل رویال منجر شود. زنبورها در طول جمع‌آوری مواد تشکیل‌دهنده ژل رویال، میوه‌ها، گیاهان، گل‌ها و سایر منابع طبیعی را تغذیه می‌کنند. این باعث می‌شود که ژل رویال طعمی ملایم از گیاهانی که زنبورها از آن‌ها تغذیه می‌کنند، بدست آورد. به عنوان مثال، اگر زنبورها از گل‌های بادام، آفتابگردان یا لوزیانا تغذیه کرده باشند، ممکن است ژل رویال طعمی ملایم از این گیاهان داشته باشد. این طعم معمولاً به عنوان توصیف “ملایم گیاهی” استفاده می‌شود و به ژل رویال کیفیت و طعم متنوعی می‌بخشد.
محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 116 نوشته ها
  • 636 دیدگاه ها

12 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر ممنون بابت این مطلب مفید. من همیشه بخاطر طعم زننده این ژل در مصرف این ژل مشکل داشتم

  2. سلام من گرفتم و طعم خوبی داره بنظرم درسته خاص هست ولی طعم بدی نداره

  3. خیلی خیلی ممنونم امروز با خوندن این مطلب تصمیم گرفتم یه مقدار ژل رویال تهیه کنم قبل از این تصورم این بود که نمی تونم ژل بخورم و طعم بسیار بد و غیر قابل تحملی داره

    1. درود بر شما
      بسیار خوشحالیم و براتون آرزوی سلامتی دارم

    1. سلام خسته نباشید
      ببخشید من طعم ژل رویال رو به تنهایی نمیپسندم و نمیتونم ازش استفاده کنم، شما پیشنهاد میکنید این ژل رو به همراه چی مصرف کنم؟

  4. جامع و کامل
    فکر میکنم بهترین جا برای آگاه سازی در این مورد خود زنبورداران که اونها آگاه شن و بتونن مشتریانشان رو هم آگاه کنم.
    تجربیات عالی ای کشورهای شرقی داشتن تو بحث ژل.کشور ژاپن برای افزایش میانگین قدی کشورش این رو در شیر مدارس اضافه کرد و نتایج فوق العاده ای گرفت بعد ۲۰ سال

    1. درود
      بسیار ممنونم از به اشتراک گذاشتن این موضوع با ما
      کشور ژاپن بزرگترین وارد کننده و مصرف کننده ژل رویال در دنیاست و به طبع کارهای پزشکی و درمانی زیادی رو بر پایه ژل رویال رقم زدند که در یک مطلب جدا کامل بهش می پردازیم

  5. بنظرم اگر ژل رویال طعم اینجوری نداشت خیلی خیلی محبوب میشد جناب رسولی چون واقعا پر خاصیت و کامله ، ای کاش یه فکری براش بکنید
    ممنونم

    1. سلام و احترام
      بله درسته ولی بعد از مصرف چند روزه ژل رویال با طعم اون هم کنار خواهید اومد و براتون ناخوشایند نیست و از طرفی همیشه می تونید از مخلوط عسل با ژل رویال استفاده کنید و البته دقت کنید که مخلوط رو همون لحظه مصرف آماده کنید نه قبلش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *