خرید حرفه ای
عسل گون گز-خرید عسل گون گز-عسل گزانگبین-عسل گون گزانگبین-عسل فروردین

عسل گون گز سفیر

عسل پونه کوهی-خرید عسل پونه کوهی-خواص عسل پونه کوهی-عسل فروردین

عسل پونه کوهی فروردین

عسل اقاقیا-خرید عسل اقاقیا-قیمت عسل اقاقیا-خواص عسل اقاقیا-عسل فروردین

عسل اقاقیا فروردین

قطع ریزش مو با قرص فیتو، مکمل های دارویی و روش های خانگی

چکیده :
در این مقاله بهترین مکمل‌ها برای قطع ریزش مو و راه‌های خانگی موثر برای جلوگیری از ریزش مو را بشناسید. از مکمل‌های داروخانه‌ای تا درمان‌های طبیعی.

قطع ریزش مو : معرفی مکمل ها و روش های خانگی

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند و این موضوع می‌تواند تأثیرات روانی و احساسی عمیقی در آن ها داشته باشد. بسیاری از افراد با دیدن ریزش مداوم موهای خود به دنبال راه‌حل‌های سریع و موثر برای قطع ریزش مو می‌گردند. از مکمل‌های شیمیایی تا درمان‌های خانگی، روش‌های مختلفی برای مقابله با این مشکل وجود دارد. اما کدام یک از این روش‌ها واقعاً موثر هستند؟

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی جامع‌ترین روش‌های موجود و موثر برای جلوگیری از ریزش مو بپردازیم. از معرفی بهترین مکمل‌های داروخانه‌ای مثل قرص فیتو و هیرتامین که توسط متخصصان پوست و مو توصیه می‌شوند، تا راهکارهای خانگی طبیعی مثل آب پیاز، رزماری و ژل رویال که می‌توانند در کاهش ریزش مو به شما کمک کنند.

قطع ریزش مو

در همین ابتدا مقاله قصد داریم به یک سری نکات عمومی اما بسیار تاثیرگذار اشاره از کارشناسان و متخصصان بنام این حوزه اشاره کنیم که به کار بستن این نکات می تواند تا حد بسیار زیادی شما را در داشتن موهای سالم، پرپشت کمک کند، همچنین تا حد زیادی نیر می تواند برای درمان ریزش مون نیز تاثیرگذار باشد.

نکته اول: استحمام با آب سرد می باشد، زیرا آب سرد باعث بسته شدن کوتیکول‌های مو می‌شود که این امر از آسیب به مو و شکنندگی آن جلوگیری می‌کند. همچنین، افزایش جریان خون به پوست سر می‌تواند تغذیه مو را بهبود بخشد.

نکته دوم: ریختن شامپو روی کف دست و کف کردن آن قبل از استفاده بر روی سر است این روش از تمرکز زیاد مواد شوینده در یک نقطه جلوگیری کرده و باعث کاهش خشکی و آسیب به پوست سر و مو می‌شود.

نکته سوم: برای بهبود جریان خون به پوست سر و تقویت فولیکول‌های مو، هنگام آبکشی نشسته و سر را در پایین‌ترین حالت ممکن قرار دهید. استفاده از نوک انگشتان و پنجه‌ها در حین آبکشی به ماساژ ملایم پوست سر کمک کرده و از آسیب‌های ناشی از کشیدن موها جلوگیری می‌کند.

نکته چهارم: 99 درصد از شامپو ها تنها جنبه بهداشتی داشته و برای کاهش ریزش مو کارایی ندارند به همین بابت توصیه می شود که شامپو نهایت 2 دقیقه به روی موها قرار داشته باشد زیرا در صورتی که شامپو مدت طولانی تری روی سر بماند ساقه موها را نازک و ریشه مو را خشک می کند.

بهترین محصولات برای تقویت و قطع ریزش مو

معرفی 5 مورد از بهترین مکمل ها برای ریزش مو

یکی از راهکار ها برای قطع ریزش مو استفاده از مکمل های داروخانه ای است که می تواند در راستای قطع ریزش مو و تقویت آن کمک کننده باشد. ما در ادامه به معرفی 5 نمونه(1- قرص فیتو فانر 2- هیرتامین 3- یونی زینک 4- قرص اکتی درم 5- قرص هیرویت) از بهترین، معروف ترین و موثرترین مکمل هایی که برای ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد را معرفی کرده ایم.

درمان ریزش مو- قطع ریزش مو

قرص فیتو ایتالیایی یکی از بهترین مکمل‌های تقویت مو است که به دلیل ترکیبات منحصر به فرد و طبیعی خود، به عنوان یک راه‌حل موثر برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو شناخته می‌شود. این مکمل از ترکیباتی تشکیل شده که به طور خاص برای تقویت و تغذیه فولیکول‌های مو طراحی شده‌اند.این مکمل با تامین مواد مغذی لازم، به رشد موهای سالم، درخشان و قوی کمک می‌کند. اگر به دنبال یک راه‌حل موثر برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن هستید، قرص فیتو می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای شما باشد.

قرص فیتو شامل مجموعه‌ای از ترکیبات موثر و طبیعی است که به سلامت مو کمک می‌کنند. برخی از مهم‌ترین این ترکیبات عبارتند از: عصاره گیاه دم اسب، روی (زینک)، بیوتین، ویتامین B6: ویتامین B6 و عصاره‌های گیاهی و دیگر ویتامین‌های مختلف. همه این ترکیبات گیاهی منجر به این می شود که مکمل فیتو برای رشد و تقویت مو، جلوگیری از ریزش مو، افزایش درخشندگی و سلامت مو یک گزینه بسیار مناسب باشد.

2- قرص هیرتامین

قرص هیرتامین ادونس فرمولا یک مکمل طبیعی و تخصصی است که به منظور تقویت رشد و جلوگیری از ریزش مو طراحی شده است. این مکمل شامل ترکیبی از ویتامین‌ها، املاح معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است که اثربخشی آن‌ها در رشد مو از نظر بالینی تأیید شده است. 

علاوه بر این، ترکیبات گیاهی موجود در فرمولاسیون هیرتامین توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید شده‌اند. قرص هیرتامین با تأمین مواد مغذی مورد نیاز فولیکول‌های مو، به افزایش رشد طولی مو، تقویت ضخامت و استحکام تارهای مو کمک می‌کند. همچنین، این مکمل برای بهبود سلامت پوست و ناخن نیز بسیار مفید است. مصرف منظم هیرتامین می‌تواند در بهبود کلی سلامت مو و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مؤثر باشد.

3- قرص یونی زینک

قرص یونی زینک یکی از محبوب‌ترین مکمل‌ها برای پوست و مو در بازار است و توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مکمل شامل فلز روی، ویتامین‌های گروه ب و کلسیم دی است. روی یک عنصر ضروری برای سلامتی بدن به شمار می‌آید و در فرآیندهای بیولوژیکی مختلف مانند رشد و تکامل، بهبود زخم، درمان اگزما و حفظ سلامت پوست و مو نقش مهمی ایفا می‌کند. 

قرص یونی زینک با قابلیت جذب بالا، به عنوان مکملی موثر برای تقویت سیستم ایمنی، افزایش سطح انرژی و بهبود عملکرد مغزی شناخته شده است. همچنین، برای کسانی که رژیم غذایی آن‌ها کمبود زینک دارد، این قرص می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. از ویژگی‌های دیگر این محصول می‌توان به کمک به رفع کم‌خونی، بهبود حافظه، پیشگیری از سفید شدن مو و افزایش انرژی بدن اشاره کرد. 

4- قرص اکتی درم لیبرتی سوئیس

مکمل اکتی درم یک محصول تخصصی است که با ترکیبی غنی از ریزمغذی‌های ضروری مانند آمینواسیدها، ویتامین‌ها و مواد معدنی، به سلامت پوست، مو و ناخن‌ها کمک می‌کند. این مکمل با داشتن متیونین، سیستئین و ویتامین B6 به تقویت ساختار مو و جلوگیری از ریزش آن کمک می‌کند. 

همچنین، وجود مخمر آبجو در اکتی درم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش سلامت عمومی می‌شود. این مکمل موثر می‌تواند با جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ها و حفظ زیبایی پوست، به بهبود ظاهر کلی کمک کند.

5- قرص هیرویت (HairVIT)

قرص هیرویت یکی از بهترین مکمل‌ها برای درمان ریزش مو پس از رژیم‌های غذایی سخت محسوب می‌شود. این مکمل خوراکی حاوی ترکیبات مغذی مانند روی، مس، بیوتین، آهن، سلنیوم و اسیدهای آمینه است که به تقویت و رشد فولیکول‌های مو کمک می‌کند. 

هیرویت می‌تواند کمبود مواد معدنی را که بدن پس از رژیم‌های سخت غذایی دچار آن می‌شود، جبران کرده و از این طریق به کاهش ریزش مو کمک کند. به همین دلیل، این مکمل امروزه یکی از پرطرفدارترین محصولات ضد ریزش مو به شمار می‌آید. علاوه بر این، برخی متخصصان به دلیل ترکیبات غنی و مؤثر این قرص، آن را برای جلوگیری از ریزش مو در زنان توصیه می‌کنند. استفاده منظم از هیرویت می‌تواند به تقویت موها، بهبود سلامت پوست سر و کاهش آسیب‌های ناشی از کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی کمک کند و به عنوان یک راهکار موثر در حفظ سلامت موها پس از رژیم غذایی شناخته می‌شود.

درمان خانگی ریزش مو

راه حل ها برای قطع ریزش مو تنها به استفاده از مکمل های داروخانه ای محدود نمی شود و می توان با استفاده مواد طبیعی و خانگی نیز به ریزش مو پایان داد. برخی از افراد هستند که استفاده از این راه حل های طبیعی را نسبت به مصرف مکمل های شیمیایی ترجیح می دهند، به همین علت در ادامه به معرفی یهترین راه های درمان قطع ریزش مو خانگی که بسیار موثر و پاسخگو نیز هستند پرداخته ایم.

درمان خانگی ریزش مو

1- درمان خانگی ریزش مو با استفاده از ماساژ

ماساژ پوست سر با استفاده از روغن و ماسک مو می‌تواند تحریک پوست سر را افزایش داده و به بهبود ضخامت مو کمک کند. فرآیند کشش در طول ماساژ، رشد و ضخامت مو را در سلول‌های پاپیلای پوستی که در پایین فولیکول‌های مو قرار دارند، تقویت می‌کند. 

این سلول‌ها نقش مهمی در چرخه رشد و بازسازی مو ایفا می‌کنند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که ماساژ پوست سر باعث تقویت رشد مو، بهبود جریان خون و سلامت پوست سر در افراد می‌شود. همچنین، این ماساژ می‌تواند استرس و تنش را که ممکن است به ریزش مو منجر شوند، کاهش دهد. برای ماساژ، از نوک انگشتان خود استفاده کنید و آن‌ها را با فشار ملایم تا متوسط به صورت دایره‌ای روی پوست سر حرکت دهید. 

ماساژ پوست سر تاثیر قابل‌توجهی در کاهش ریزش مو در زنان دارد و با تحریک پوست سر به ترمیم و احیای موها کمک می‌کند، اگر همزمان با ماساژ از روغن‌های مفید مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون نیز استفاده شود، نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

بهترین محصولات زنبور عسل برای تقویت و قطع ریزش مو

2- آلوئه ورا برای درمان خانگی ریزش مو

آلوئه‌ورا با تسکین پوست سر، نرم کردن موها، کاهش شوره و باز کردن انسداد فولیکول‌های مو می‌تواند به درمان ریزش مو کمک کند. می‌توانید ژل خالص آلوئه‌ورا را چند بار در هفته به پوست سر بمالید. استفاده از شامپو و نرم‌کننده حاوی آلوئه‌ورا نیز مفید است. این گیاه اثر شگفت‌انگیزی در کنترل ریزش مو دارد. 

ماده ژلاتینی درون آلوئه‌ورا را استخراج کنید و قبل از حمام آن را به مو و پوست سر خود بزنید. پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، موهایتان را بشویید. معمولاً بعد از ۴ هفته می‌توانید نتایج این روش طبیعی را بر ریزش موی خود مشاهده کنید. مطالعات نشان داده‌اند که آلوئه‌ورا علاوه بر کنترل ریزش مو، خاصیت ضد التهابی نیز دارد که می‌تواند پوست سر را بهبود بخشد و محیط سالم‌تری برای رشد مو فراهم کند.

3- روغن نارگیل برای درمان خانگی ریزش مو

استفاده از روغن نارگیل یکی از روش‌های موثر برای درمان خانگی ریزش مو است. این روغن حاوی اسیدهای چرب به‌ویژه اسید لوریک است که به عمق ساقه مو نفوذ کرده و مانع از دست رفتن پروتئین مو می‌شود. علاوه بر این، طبق مطالعه‌ای در سال 2021، روغن نارگیل می‌تواند میکروبیوم پوست سر را تقویت کرده و سلامت پوست سر و فولیکول‌های مو را بهبود بخشد. 

روغن نارگیل را می‌توان بسته به نوع موها قبل یا بعد از شستشو استفاده کرد. اگر موهای چربی دارید، کافی است روغن نارگیل را چند ساعت قبل از شستشو یا شب تا صبح روی موها بگذارید. اما برای موهای خشک، می‌توانید آن را به عنوان یک نرم‌کننده طبیعی پس از شستشو استفاده کرده و بدون نیاز به شستشو روی موها نگه دارید. ماساژ دادن روغن نارگیل روی پوست سر و موها می‌تواند نه تنها به کاهش ریزش مو کمک کند، بلکه درخشندگی و نرمی موها را نیز افزایش دهد.

4- روغن ماهی برای درمان ریزش مو

مکمل‌های روغن ماهی سرشار از مواد مغذی همچون پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که می‌توانند به بهبود وضعیت موها کمک کنند. طبق مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵، مصرف مکمل‌های امگا ۳ همراه با آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند به افزایش تراکم و ضخامت مو و کاهش ریزش مو کمک کند. 

اسیدهای چرب امگا ۳ همچنین با کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی، به بهبود چرخه رشد موها کمک می‌کنند. برای بهره‌مندی از این مزایا، می‌توان از قرص‌های امگا ۳ استفاده کرد تا نیاز بدن به این اسیدهای چرب مفید تأمین شود. این اسیدهای چرب با ترمیم موها، نقش مؤثری در کاهش ریزش مو دارند.

آب پیاز نیز به عنوان یک روش طبیعی در کاهش ریزش مو شناخته شده است. هرچند بوی آن کمی ناخوشایند است، اما بسیاری از افراد تأثیرات مثبت آن را در تحریک جریان خون در پوست سر و کاهش ریزش مو تجربه کرده‌اند. برای استفاده از آب پیاز، چند پیاز را رنده کنید و پس از صاف کردن، آب آن را روی موها و کف سر اسپری کنید. 

پس از ۱۵ دقیقه، موهای خود را با شامپوی مناسب شستشو دهید. این روش ساده می‌تواند به تقویت موها و جلوگیری از ریزش آنها کمک کند. علاوه بر این، برخی مطالعات نشان داده‌اند که آب پیاز ممکن است به افزایش رشد مو و بهبود سلامت پوست سر کمک کند.

5- آب پیاز برای قطع ریزش مو

آب پیاز نیز به عنوان یک روش طبیعی در کاهش ریزش مو شناخته شده است. هرچند بوی آن کمی ناخوشایند است، اما بسیاری از افراد تأثیرات مثبت آن را در تحریک جریان خون در پوست سر و کاهش ریزش مو تجربه کرده‌اند. برای استفاده از آب پیاز، چند پیاز را رنده کنید و پس از صاف کردن، آب آن را روی موها و کف سر اسپری کنید. 

پس از ۱۵ دقیقه، موهای خود را با شامپوی مناسب شستشو دهید. این روش ساده می‌تواند به تقویت موها و جلوگیری از ریزش آنها کمک کند. علاوه بر این، برخی مطالعات نشان داده‌اند که آب پیاز ممکن است به افزایش رشد مو و بهبود سلامت پوست سر کمک کند.

6- رزماری برای درمان قطع ریزش مو

روغن رزماری به عنوان یکی از معروف‌ترین درمان‌های خانگی برای ریزش شدید مو در زنان شناخته می‌شود. این روغن با تقویت فولیکول‌های مو از ریزش مو جلوگیری کرده و به مرور زمان باعث بهبود سلامت موها می‌شود. برای راحتی بیشتر، می‌توانید آن را به شامپوی روزانه خود اضافه کنید و استفاده کنید.

نویسندگان یک بررسی در سال 2020 پیشنهاد کردند که روغن رزماری می‌تواند به تحریک رشد موهای جدید و جلوگیری از ریزش مو کمک کند. همچنین، مطالعه‌ای در سال 2015 نشان داد که روغن رزماری ممکن است به اندازه ماینوکسیدیل در درمان ریزش موی آندروژنیک مؤثر باشد. 

برای استفاده از این روغن، چند قطره از آن را با یک روغن حامل مانند روغن آرگان یا جوجوبا ترکیب کرده و قبل از آبکشی، آن را به آرامی روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید. این کار را می‌توانید چند بار در هفته تکرار کنید. همچنین می‌توانید چند قطره از روغن رزماری را به شامپو یا نرم‌کننده خود اضافه کنید. به یاد داشته باشید که روغن‌های ضروری مانند روغن رزماری نباید به‌صورت مستقیم روی پوست استفاده شوند و همیشه باید با یک روغن حامل یا شامپو رقیق شوند.

7- تخم مرغ برای قطع ریزش مو

تخم‌مرغ یک منبع غنی از پروتئین و بیوتین است؛ دو ماده حیاتی که برای رشد و تقویت موها ضروری هستند. دریافت پروتئین کافی در رژیم غذایی برای سلامت مو بسیار مهم است، زیرا فولیکول‌های مو عمدتاً از پروتئین ساخته شده‌اند. کمبود پروتئین می‌تواند منجر به ضعف موها و حتی ریزش آن‌ها شود. 

بیوتین نیز که برای تولید کراتین، پروتئین اصلی مو، ضروری است، به وفور در تخم‌مرغ یافت می‌شود. اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید، کمبود بیوتین به ندرت رخ می‌دهد. علاوه بر این، تخم‌مرغ سرشار از مواد معدنی مهمی مانند روی، سلنیوم و سایر مواد مغذی است که به تقویت و سلامت مو کمک می‌کنند.

سوالات مهم پیرامون " قطع ریزش مو و قرص فیتو"

با وارد کردن شناسه برچسب ارائه شده، کد امنیتی و بررسی مهر و موم، شرکا و مصرف کنندگان ما می توانند اصالت محصول را در هر زمان در پلت فرم اصالت محصول Phyto-C بررسی کنند.

2 عدد کپسول سافت ژل ترجیحا با یک لیوانِ بزرگ آب صبح ها مصرف شود. (هر دو عدد با یکدیگر مصرف شود)

ژلاتین / ژلاتین، روغن هویج ترکیب با روغن آفتابگردان، عصاره آسرولا، گلیسرول خالص، روغن دانه گل گاوزبان، روغن سویا هیدروژنه، روغن ماهی، روغن سبوس برنج، مخمر آبجو، روغن، جوانه گندم، لسیتین سویا، اوریزانول گیاهی، پیریدوکسین کلرهیدرات، ریبوفلاوین، بیوتین، تیتانیم .

برای بهترین نتیجه، به مدت 3 ماه استفاده کنید. شرکت فیتو مصرف دو بار در سال و ترجیحا فصول بهار و پاییز را توصیه می‌کند، زمانی که موها به دلیل تغییرات فصول و آب و هوا کندتر رشد می‌کنند.

شایع ترین عارضه جانبی گزارش شده افزایش جوش های پوستی است و این احتمالاً به دلیل مکمل حاوی بیوتین است. در موارد نادر دیگر، کاربران افزایش سطح کلسترول خود را گزارش کرده اند که به احتمال زیاد به روغن سویا هیدروژنه در مکمل، منبع اسیدهای چرب ترانس مرتبط است.

بهتر است کودکان زیر 2 و نیم سال، زنان باردار، بانوان شیرده و افرادی که تحت نظر متخصص هستند و مکمل های زینک و مواد معدنی استفاده می کنند قبل از مصرف با پزشک مصرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *