خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

3 خواص ژل رویال که قبل از خرید ژل رویال باید بدانید

چکیده :
خواص ژل رویال و تقویت قوای جنسی، ژل رویال و دیابت، ژل رویال و آلزایمر، میزان و مدت زمان یا دوره مصرف ژل رویال یا رویال ژلی در این بیماری ها طبق مقالات
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [5,00 | آراء: 16]Loading…
3 خواص ژل رویال که قبل از خرید ژل رویال باید بدانید

مهم ترین خواص ژل سلطنتی ملکه زنبور عسل که قبل از خرید ژل رویال باید بدانید

ژل رویال (شاه انگبین) بصورت گسترده در غالب مکمل های غذایی مورد استفاده قرار گرفته است اما تاثیرات اولیه و ظاهری کمی روی سلامت انسان نشان داده است به همین دلیل فقط سه نتیجه ی قطعی تحقیقاتی از اثرات ژل رویال در مقالات انگلیسی چاپ شده است.

این مقالات شامل: باروری زوج های مبتلا به مشکلات حرکتی اسپرم (asthenozoospermia)؛ بهبود متابولیسم چربی ها و کاهش کلسترول، تنظیم هورمون ها و بهبود کیفیت زندگی زنان در دوران یائسگی.

ثابت شده است که رویال ژلی Royal Jelly (RJ) دارای بسیاری از فعالیت های دارویی منطقی در حیوانات آزمایشگاهی است. از جمله خواص ژل رویال می توان به ضد تومور، آنتی اکسیدان، ضد التهاب، خواص ضد باکتری، ضد حساسیت، ضد پیری و ضد فشار خون اشاره کرد.

طبق مقالات آزمایشگاهی معتبر، مصرف ژل رویال در انسان بصورت خوراکی، متابولیسم لیپوپروتئین را بهبود می بخشد و کلسترول تام (TC) و بصورت مشخص کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد. جامعه ی زنبور عسل دو عضو ماده را در خود جای داده است: زنبور ملکه و زنبورهای کارگر.

این دو شکلی بودن به تفاوتهای ژنتیکی ربط یا بستگی ندارد بلکه نوع تغذیه زنبورها با رویال ژل بستگی دارد. اخیرا محققین دریافته اند که یک پروتیین بنام رویالکتین در ژله رویال باعث تمایز لارو زنبور عسل می شود.

یعنی تغذیه یا عدم تغذیه با ژل رویال باعث میشود یک لارو معمولی به سلطنت در کندو برسد و ملکه یا تبدیل به یه زنبور کارگر معمولی شود. اين ژل سلطنتی نقش مهمـي در تغذيـه ملكه دارد. تغذيه با ژل رويـال عامـل بـزرگ تـر بـودن جثه، قدرت باروري زياد و بيشتر بودن طول عمر ملكه ميباشد.

3 خواص ژل رویال که قبل از خرید ژل رویال باید بدانید
3 خواص ژل رویال که قبل از خرید ژل رویال باید بدانید

ژل رویال و تقویت قوای جنسی

رویال ژل، رویال ژلی یا شاه انگبین (Royal Jelly) غدد جنسی ملکه زنبور عسل را توسعه می دهد که این موضوع بخاطر تاثیرگذاری مستقیم ژل رویال روی هورمون های جنسی است.

در یک مقاله در سال 2012 که توسط محققین ژاپنی انجام شد، رژیم ژل رویال باعث بالا رفتن سطح هورمون جنسی تستوسترون T (تستسترون) در همستر و افزایش تستسترون سِرم (Serum) در خرگوش نر شد. نتیجه ی تحقیقات نشان میدهد ژله رویال می تواند هورمون های جنسی را در انسان تعدیل و بالانس کند.

تحقیقات در دانشکده پزشکی جیفو (GIFU) در ژاپن نشان میدهد هورمون جنسی دهیدرواپی آندروسترون (DHEA) که در طول عمر بصورت طبیعی کاهش می یابد و بعنوان یک شاخص بالقوه طول عمر در انسان شناخته می شود با مصرف مداوم رویال ژلی یا ژل رویال افزایش پیدا می کند و سطح حداقلی خود را حفظ می کند. خواص ژل رویال در تقویت قوای جنسی و افزایش باروری در آقایان نیاز به تحقیقات تکمیلی بیشتری دارد.

مقالات علمی و تحقیقاتی بلند مدت بسیاری افزایش طول عمر آقایانی که دارای سطح بالاتری از هورمون جنسی (DHEA) هستند را ثابت می کنند.

3 خواص ژل رویال که قبل از خرید ژل رویال باید بدانید

ژل رویال و دیابت

رویال ژل یا ژل رویال مقاومت به انسولین را بهبود می بخشد که از خواص ژل رویال است. در زنان یائسه برای حفظ سلامت و جوانی هورمون استروژنی استرادیول (E2) بسیار مهمتر از تستوسترون است که می تواند مقاوت انسولین در بدن خانم ها رو نیز کاهش دهد و مصرف ژل رویال بصورت روزانه و در بلند مدت باعث حفظ و افزایش ترشح هورمون استرادیول (E2) در زنان می شود. 

یک مقاله مروری که در سال 2019 با موضوع تاثیرات ژل رویال روی بیماری دیابت نوشته شده و بیش از 522 مقاله ی معتبر و چاپ شده علمی را بررسی و مقایسه می کند به ما می گوید که دیابت ملیتوس یا شیرین یک خطر اصلی برای سلامت انسان در عصر حاضر است.

شیوع جهانی این بیماری به طور چشمگیری در حال افزایش است. در سال 2015، شیوع دیابت شیرین 415 میلیون نفر در جهان را درگیر کرد و تخمین زده می شود که این بیماری 439 و 642 میلیون نفر را به ترتیب در سال های 2030 و 2040 تحت تاثیر قرار دهد.

امروزه ترکیبات و مکمل های آنتی اکسیدانی به طور گسترده ای مورد توجه قرار گرفته اند تنها بخاطر نقش مهم آنها در کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب که ممکن است به جلوگیری از شروع دیابت یا کاهش عوارض آن در افراد مبتلا به این بیماری کمک کند.

رویال ژلی (Royal Jelly-RJ) به عنوان یک ماده بسیار مغذی شناخته می شود که حاوی درشت مغذی ها، ریز مغذی ها و آنتی اکسیدان ها است و به ویژه منبع پلی فنول هایی با بافت چسبناک و کرمی که توسط غدد فک پایین زنبورهای عسل کارگر تولید می شود و غذای اصلی ملکه زنبور عسل است و خواص ژل رویال برای زنبورعسل و انسان بسیار مشابه است.

رویال ژلی یا ژل رویال و کنترل قند خون در دیابت قندی

اولین و مهمترین هدف در پیشگیری، کنترل و درمان دیابت، بهبود وضعیت قند خون و حفظ آن در محدوده نرمال است. ترکیبات آنتی اکسیدانی می تواند با بهبود هیپرگلیسمی مزمن از عوارض ماکرو عروقی و میکروواسکولار دیابت ملیتوس جلوگیری کند.

مصرف مرتب و روزانه ژل رویال می تواند بهبود وضعیت گلیسمی، پروفایل لیپیدی و استرس اکسیداتیو در دیابت شیرین کمک کند. با این حال، بررسی مکانیسم های زیربنایی مستلزم مطالعات بیشتر است.

گفتنی است میزان میانگین 3000 میلی گرم ژل رویال روزانه دوز مصرفی است که محققان برای کمک به بهبود بیماری دیابت بخصوص دیابت شیرین توصیه می کنند و این دوز مقدار استانداردی برای بهره گیری کامل از خواص ژل رویال است.

3 خواص ژل رویال که قبل از خرید ژل رویال باید بدانید

ژل رویال و درمان آلزایمر

به تازگي مشخص شده اسـت شاه انگبین، رویال ژل یا ژل رويال داراي انواع فعاليتهاي بيولوژيكي در سلولهـا و بافتهاي مختلف بدن و بـه خصـوص سيسـتم اعصاب ميباشد. ژل رويال حاوي تركيبـات فسـفردار به ويژه استيل كولين است كه يكي از ناقلين پيـام هـاي عصبي از يك سلول به سلول بعدي مـي باشـد.

استيل كولين براي شكل گيري و رشـد حافظـه و بازيابي آن لازم و ضروري ميباشد. بنابراين ژل رويال بعنوان یک منبع غنی از این ماده میتواند در درمان اين اختلالات مفيد واقع شود. ژل رويال اكسيژن رساني به بافت مغز را افزايش ميدهـد، اين افزايش اكسيژن رساني در افراد مسني كه مبـتلا بـه برخـي از اخـتلالات مغـزي ناشـي از پيـري عـروق و كاهش اكسيژن رساني به مغز بوده اند، مفيـد مـي باشـد.

همچنين رویال ژلی نوروژنز را تسـهيل كـرده موجـب شاخه زايي و القاي تمـايز نـوروني مـي گـردد. علاوه بر ايـن، مطالعـات نشـان داده انـد ژل رويـال از طريـــق اثـــرات آنتـــي اكســـيداني موجـــب بهبـــود هيپرانسولينمي و مقاومـت بـه انسـولين در مـدل هـاي حيواني مقـاوم بـه انسـولين مـي شـود.

تركيبـات حاصل از هيدروليز آنزيمـي ژل رويـال داراي فعاليـت آنتي اكسيداني بسيار زيـادي در مقابـل انـواع اكسـيژن فعـال از قبيـل راديكـالهـاي آنيـون سـوپر اكسـيد و هيدروكسيل ميباشد. چند مقاله و تحقيقات كلينيكي رابطه اي را ميـان بيمـاري آلزايمـر و مقاومت به انسولين در مغز نشان داده اند. بدین معنا که افرادی که دچار انواع دیابت یا مقاومت به انسولین هستند در معرض ابتلا به آلزایمر هستند.

در یک مقاله ی علمی در سال 2010 که روی موشهای صحرایی نر انجام شد شاهد بهبود اكتساب يا نگهداري اطلاعات در این گروه آزمایشی بودیم که نشان دهنـده ي افزايش توانايي يادگيري و حافظـه بدلیل استفاده از ژل رویال اسـت.

نتايج حاصل از ايـن تحقيـق بيـانگر بهبـود يـادگيري و حافظه بود که محققین بر این باورند که به دليل مهـار اسـترس اكسـيداتيو و بهبـود سـطح ATP توسـط ژل سلطنتی ملکه زنبور عسل می باشـد.

3 خواص ژل رویال که قبل از خرید ژل رویال باید بدانید
تولید ژل رویال با کیفیت در زنبورستان فروردین
3 خواص ژل رویال که قبل از خرید ژل رویال باید بدانید

میزان مصرف و مدت زمان یا دوره ی مصرف ژل رویال

یکی از موضوعاتی که تقریبا در تمام مقالات علمی از آن بعنوان مشکل یا مسئله ی ناشناخته یاد شده میزان مصرف ژل رویال (شاه انگبین) برای انسان بصورت روزانه است. اگرچه مقالات تحقیقاتی و پزشکی زیادی روی جامعه ی آماری بالا با رویال ژلی یا ژل رویال انجام شده ولی محققین به این نکته اعتراف کرده اند که بدلیل عدم آگاهی از دوز دقیق مصرف ژل رویال نتوانسته اند بهترین نتیجه را پس از خرید ژل رویال بگیرند.

با مطالعه مقالات و جمع بندی کارهای تحقیقاتی و بالینی در نهایت میزان حداقلی 1000 میلی گرم تا 3000 میلی گرم ژل رویال بصورت روزانه به مدت 8 هفته دوز مصرفی است که محققان برای کمک به بهبود بیماری دیابت ، آلزایمر و تقویت مغز و اعصاب و قویت قوای جنسی توصیه می کنند.

3 خواص ژل رویال که قبل از خرید ژل رویال باید بدانید

عوارض مصرف ژل رویال

مصرف و خرید ژل رویال (شاه انگبین) برای گروه های زیر، باید با مشاوره پزشک انجام پذیرد:

  • اولین گروه افرادی که درگیر با بیماری آسم، ریوی و تنفسی، افرادی که دچار حساسیت در ناحیه گلو و حنجره هستند و در نهایت افرادی که سرفه های شدید و مکرر دارند.
  • دومین گروه افرادی که دچار بیماری ها یا انواع خاصی از سرطان هستند که پایه ی هورمونی یا استروژنی دارند مثل بعضی از انواع کیست یا برخی از انواع سرطان پستان در خانم ها که پایه هورمونی دارد.باید حتما قبل از مصرف با پزشک معالج مشورت کنند.
  • سومین گروه افرادی هستند که از داروهای مربوط به فشار خون یا رقیق کننده های خون استفاده می کنند. مثل وارفارین (Warfarin)، تری گلیسیرین و یا حتی آسپرین
  • چهارمین گروه خانم های باردار هستند. این دوره حساسیت های خاص خود را بهمراه دارد و اگرچه رویال ژل یا ژل رویال می تواند بسیار به مادر در تامین خود و نوزاد کمک کند و در تقویت بنیه ی مادر و رشد کودک بسیار تاثیرگذار باشد ولی حتما باید با پزشک مشورت شود.
  • پنجمین گروهی که نباید رویال ژلی یا ژل رویال را مصرف کنند، افرادی هستند که از آلرژی یا حساسیت شدید خود نسبت به دیگر محصولات زنبور عسل، مثل عسل یا گرده گل یا نیش زنبور عسل اطلاع دارند. این افراد نیز قبل از خرید ژل رویال و مصرف حتی بصورت استعمال خارجی روی پوست بهتر است با پزشک مشورت کنند.
  • ششمین گروهی که در مصرف ژل رویال (شاه انگبین) باید احتیاط کنند، کودکان زیر یک و نیم سال هستند. این منع مصرف پزشکی و از طرف سازمان های بهداشت و غذا و داروهای مختلف در کشورهای مختلف نظیر آمریکا (FDA) بعنوان منع مصرف عمومی مشخص شده است.
3 خواص ژل رویال که قبل از خرید ژل رویال باید بدانید
3 خواص ژل رویال که قبل از خرید ژل رویال باید بدانید

پرسش و پاسخ

در یک مقاله در سال 2012 که توسط محققین ژاپنی انجام شد، اثبات می کند رژیم ژل رویال باعث بالا رفتن سطح هورمون جنسی تستوسترون T (تستسترون) در همستر و افزایش تستسترون سِرم (Serum) در خرگوش نر شد. نتیجه ی تحقیقات نشان میدهد ژله رویال می تواند هورمون های جنسی را در انسان تعدیل و بالانس کند.

رویال ژل یا ژل رویال مقاومت به انسولین را بهبود می بخشد که از خواص ژل رویال است. در زنان یائسه برای حفظ سلامت و جوانی هورمون استروژنی استرادیول (E2) بسیار مهمتر از تستوسترون است که می تواند مقاوت انسولین در بدن خانم ها رو نیز کاهش دهد و مصرف ژل رویال بصورت روزانه و در بلند مدت باعث حفظ و افزایش ترشح هورمون استرادیول (E2) در زنان می شود.

امروزه ترکیبات و مکمل های آنتی اکسیدانی به طور گسترده ای مورد توجه قرار گرفته اند تنها بخاطر نقش مهم آنها در کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب که ممکن است به جلوگیری از شروع دیابت یا کاهش عوارض آن در افراد مبتلا به این بیماری کمک کند.

به تازگي مشخص شده اسـت شاه انگبین، رویال ژل یا ژل رويال داراي انواع فعاليتهاي بيولوژيكي در سلولهـا و بافتهاي مختلف بدن و بـه خصـوص سيسـتم اعصاب ميباشد. ژل رويال حاوي تركيبـات فسـفردار به ويژه استيل كولين است كه يكي از ناقلين پيـام هـاي عصبي از يك سلول به سلول بعدي مـي باشـد.

ژل رويال اكسيژن رساني به بافت مغز را افزايش ميدهـد، اين افزايش اكسيژن رساني در افراد مسني كه مبـتلا بـه برخـي از اخـتلالات مغـزي ناشـي از پيـري عـروق و كاهش اكسيژن رساني به مغز بوده اند، مفيـد مـي باشـد.

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 710 دیدگاه ها

9 پاسخ

  1. تشکر برای مطلب خوبی که قرار دادید فقط من نمیدونم چرا اینقدر خاصیت و خواص برای ژل رویال شمردن و درسته فرمودید مقالات و تحقیقات علمی شده ولی ما چجوری سریع می تونیم ازش جواب بگیریم مخصوصا برای قوای جنسی

    1. درود بر شما
      باید دوره های حداقلی مصرف رو رعایت کنید و ژل رویال ویاگرا یا سیلدنافیل نیستش که لحظه ای قوای جنسی شما رو بوست و تقویت کنه و بعد از دو الی 4 ساعت از این توانایی خبری نباشه ولی در استفاده ی چندین باره عوارضی مثل طپش قلب و مشکلات نعوظ رو برای شما باقی بزاره و به نوعی شما رو وابسطه کنه به خودش

    1. سلام
      مصرف یک دوره ی 8 هفته ای ، روزانه به مقدار 3 الی 7 گرم ، گرید کیفی حداقل 2 و بصورت صبح ها ناشتا میل کنید
      اگر نکته ای بود باز در خدمتم و حتما مقاله ای که در مورد خواص ژل رویال برای دیابت در سایت قرار داده ایم رو مطالعه کنید

  2. میشه بگید تاثیرات خوب ژل رویال دقیقا بعد از چه مقدار مصرف میشه دید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.