خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

نیش زنبور عسل و 5 نکته حیاتی

دستگاه نیش زنبور عسل و هر آنچه که باید در مورد ساختار و عملکرد نیش زنبور عسل بدانیم را سعی کردیم در این ویدیو به شما بگوییم
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,20 | آراء: 20]Loading…

دستگاه نیش زنبور عسل و خصوصیات آن


bee venom sac | دانشنامه و فروشگاه عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل | عسل فروردین
نحوه نیش زدن زنبورعسل

دستگاه نیش زنبور عسل شامل غده، مجرا، کیسه و نیش است که این اجزاء باعث تولید، محافظت، ذخیره و مکانیزم تزریق زهر می شود. زنبورهای تازه متولد شده میزان کمی زهر دارند. با تغذیه مواد پروتئینی غنی و میزان زیاد گرده گل، کیسه زهر به تدریج پر می شود.

بیشترین میزان زهر در زنبورهای 18 تا 20 روزه مشاهد میشود. کیسه زهر زنبور عسل 0.3 میلیگرم زهر را در خود جای میدهد.زهر زنبور مایعی است بی رنگ، با مزه تند و بویی شبیه به موز رسیده است.

Bee sting 02 | دانشنامه و فروشگاه عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل | عسل فروردین

ph آن کمی اسیدی (5 – 5.5) می باشد و به واسطه واکنش اسیدی، باعث تغییر رنگ کاغذ تورنسل از آبی به قرمز می شود. با این وجود محلول آبی زهر زنبورعسل این اثر را نشان نمی دهد. این پدیده به سبب فرار ترکیبات اسیدی از زهر خشک است.

وقتی یک زنبورعسل نیش می زند حدود یک سوم از زهرش را تزریق می کند که در دمای معمولی تقریباً بعد از 20 دقیقه خشک می شود و 65 تا 70 درصد وزنش را از دست می دهد.

با نیش خوردن زنبور عسل، ممکن است اتفاقات زیر رخ دهد:

  • 1. درد و تورم: نیش زنبورعسل می‌تواند باعث درد، تورم و حساسیت محل نیش شود. این علائم ممکن است در محدوده نیش و اطراف آن ظاهر شود.
  • 2. واکنش آلرژیک ملایم: برخی افراد ممکن است واکنش آلرژیک ملایم را در پاسخ به نیش زنبورعسل تجربه کنند. این شامل خارش، قرمزی و تورم در منطقه نیش، آبریزش ناشی از آن و یا آبریزش بینی و چشم‌ها می‌شود.
  • 3. واکنش آلرژیک شدید: در موارد نادر، واکنش آلرژیک شدید به نیش زنبورعسل ممکن است رخ دهد. این واکنش‌ها شامل آنافیلاکسی (ضعف تنفسی، تنگی نفس، سرگیجه) و شوک آنافیلاکتیک (فشار خون پایین شدید، عدم تعادل، تشنجات) می‌شود. این نوع واکنش‌ها به شدت خطرناک هستند و نیاز به مراقبت پزشکی فوری دارند.
  • 4. عوارض دیگر: در برخی موارد، خطر عفونت، تحریک سیستم عصبی، عوارض قلبی و عوارض سیستمیک دیگر ممکن است وجود داشته باشد. این عوارض نادر هستند، اما در صورت بروز آنها، نیاز به مراقبت پزشکی فوری دارید.

عسل های مناسب جهت استفاده برای درمان نیش زنبورعسل

ویدئوهای پیشنهادی
محصولات عسل فروردین

2 پاسخ

  1. واقعاً از سازوکار نیش زنبورعسل حیرت زده شدم، گیف داخل متن خیلی عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *