خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

درمان نیش زنبورعسل و 9 راهکار موثر درمانی

معرفی روش های درمان نیش زنبورعسل و9 راهکار موثر درمانی که بسیار ساده و در خانه قابل انجام هستند. این روش های درمان خانگی شما را از حساسیت و خطرات احتمالی نیش زنبور حفظ می کنند.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,74 | آراء: 27]Loading…

برای ورم نیش زنبوری چه کنیم؟

برای درمان نیش زنبور عسل تمام راهکار های موثر و تجربه شده را در غالب یک مقاله کامل با تمام جزئیات موجود برایتان آورده ایم.

گفتنی است که اولین و بهترین کار موثری که بعد از نیش خوردن می توانید انجام دهید مراجعه به مراکز درمانی است، در ضمن شدت درد و عوارض ناشی از نیش زنبور در زنبورهای عسل و زنبورهای زرد یا زنبور های گاوی یا قرمز کاملا متفاوت است.

یکی از رایج ترین اشتباهات در هنگام گزش مکیدن محل گزش یا بریدن محل به منظور خارج کردن زهر حشره مورد نظر است.

روش های درمان نیش زنبور عسل

در ادامه قصد داریم تا بهترین و موثر ترین روش های خانگی برای درمان نیش زنبور عسل را معرفی کنیم.

درمان خارش نیش زنبورعسل با سیر و پیاز

استفاده از سیر و پیاز به دلیل خواص ضد عفونی و ضد التهابی که دارند، از بهترین روش های درمان ورم نیش زنبورهای عسل در طب سنتی هستند.

یک حبه سیر را به مدت 10 دقیقه در آب جوش بیندازید و بگذارید بجوشد. از وسط به دو نیم کرده و بر روی نیش زنبور بگذارید تا درد را کاهش دهد. یک برش پیاز را به آرامی جای نیش زنبور بگذارید و پس از 15 دقیقه با آب بشویید.

نیش زنبور عسل bee sting برای بیشتر افراد فقط آزار دهنده است. ممکن است دچار درد شدید موقتی، تورم، قرمزی، گرما و خارش در محل نیش شوید، اما هیچ عارضه جدی نداشته باشید. در این ویدئو با روش های درمان نیش زنبورعسل آشنا خواهید شد.

اگر به نیش زنبور حساسیت دارید یا محل نیش چندین بار گزگز می شود، این نیش ها می توانند مشکل ساز شوند. حتی این نیش می تواند زندگی فرد را تهدید کنند. وقتی زنبور عسل شما را نیش می زند، زهر آن در پوست شما آزاد می شود. این زهر در نهایت زنبور عسل را از بین می برد.

زنبورهای عسل تنها نوع زنبورهایی هستند که پس از نیش زدن می میرند. سایر زنبورها و گونه ها کیسه زهر خود را از دست نمی دهند. این زنبورها ممکن است بیش از یک بار شما را نیش بزنند. اگر یک زنبور عسل شما را نیش بزند، سمی را در محل نیش به جا می گذارد که می تواند باعث درد و علائم دیگر شود. برخی از افراد به این سم حساسیت دارند. واکنش های حساسیتی خفیف ممکن است باعث قرمزی شدید و افزایش تورم در محل نیش شود. ما در این مقاله سعی داریم روش های موثر درمان نیش زنبورعسل را معرفی کنیم.

های درمان نیش زنبور عسل درمان ورم نیش زنبور عسل درمان گزیدگی درمان نیش زنبور های زرد | دانشنامه و فروشگاه عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل | عسل فروردین

یخ

شاید ساده ترین و در عین حال موثر ترین روش درمان نیش زنبورعسل استفاده از یخ باشد که باعث کاهش التهاب شده و به درمان درد و ورم نیش زنبور کمک می کند. یک قطعه یخ را لای یکی حوله یا دستمال پارچه ای تمیز قرار داده و به مدت 15 دقیقه جای نیش زنبور بگذارید.

درمان ورم نیش زنبورهای عسل با جوش شیرین

نیش زنبور عسل حاوی اسید فرمیک است و در نتیجه یک ماده ی قلیایی مانند جوش شیرین می تواند اثر آن را خنثی کرده و به درمان نیش زنبورعسل کمک کند. جوش شیرین به درمان درد، خارش و تورم ناشی از زنبور گزیدگی کمک می کند.

یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را در مقداری آب بریزید تا خمیر سفتی به دست آید، این خمیر را به مدت 15 دقیقه بر روی نیش زنبور بگذارید و سپس با آب گرم خوب بشویید.

سرکه سیب

سرکه سیب دارای خاصیتی قلیایی است که به خنثی کردن زهر زنبور و درمان نیش زنبورعسل کمک کرده و درد، خارش و ورم نیش زنبور را درمان می کند. دو قطره سرکه سیب را به آرامی جای نیش زنبور بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب سرد خوب بشویید.

درمان نیش زنبور عسل با خمیر دندان

خمیر دندان یکی از آسان ترین و ارزان ترین روش خانگی برای درمان نیش زنبورعسل به حساب می آید؛ خمیر دندان به دلیل مقادیر بالای مواد با خاصیت قلیایی که دارد، سم اسیدی زنبور عسل را خنثی کرده و به درمان درد، ورم و خارش جای نیش زنبور کمک می کند.

درمان خانگی نیش زنبورهای عسل با عسل طبیعی

عسل به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کننده که دارد، یکی از بهترین روش های طبیعی درمان نیش زنبورعسل محسوب می شود.

مقداری عسل طبیعی را بر روی یک گاز استریل بریزید و به مدت یک ساعت بر روی جای نیش زنبور ببندید تا درد، ورم و خارش نیش درمان شود.

در روشی دیگر یک قاشق غذا خوری عسل طبیعی را با یک قاشق غذا خوری پودر زردچوبه ترکیب کنید و بر روی نیش زنبور قرار دهید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

برای تهیه عسل های مناسب جهت درمان گزیدگی انواع زنبور از طریق این لینک اقدام کنید

نیش زنبور عسل | دانشنامه و فروشگاه عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل | عسل فروردین

نعناع

نعناع و روغن نعناع دارای خواص ضد التهابی و ضد درد بوده و یکی از بهترین روش های درمان خانگی نیش زنبورهای عسل محسوب می شود.

1 یا 2 قطره روغن نعناع را مستقیما بر روی نیش زنبور بمالید. (اگر پوست حساسی دارید، روغن نعناع را با یک روغن حامل مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید.) در روشی دیگر پوست را با آب سرد بشویید و سپس آب برگ های تازه نعناع را بگیرید و جای نیش زنبور بمالید.

درمان نیش زنبور عسل با سیب زمینی

برای انجام این روش کافیست سیب زمینی خام را نصف کنید و به روی محل تورم و گزیدگی زنبور عسل قرار دهید. نشاسته موجود در سیب زمینی می تواند باعث کاهش درد و سوزش محل گزش شود و به کاهش التهاب و تورم آن کمک کند.

همچنین می توانید از جعفری تازه له شده نیز برای کاهش درد و تورم روی محل گزدیگی استفاده نمایید.

روش های درمان پزشکی

اگر فرد نیش خورده علائم التهاب موضعی در محل نیش خوردگی دارد می بایست به پزشم مراجعه کند و معمولا پزشکان داروهای : کالاندولا، کالامیندی، دکسپانتنول را تجویز می کنند. اگر درد شدید باشد می توانید برای کاهش درد مخصوصا در کودکان و افراد با حساسیت بالا از اسپری لیدوکائین استفاده کنید.

اگر علائم سیستماتیک نظیر کهیر، التهاب زیاد، گرفتگی شکم و خارش خفیف وجود دارد می توانید از انواع آنتی هیستامین های خوراکی مانند سیتروزین و لوراتادین(10MG) و در صورتی که علائم از نوع شدید آن باشد بهتر است از آنتی هیستامین های نسل اول مانند هیدروکسیزین (هر 8 ساعت) البته با مشورت پزشک مصرف کنید.

عسل های مناسب برای درمان ورم و نیش ناشی از زنبور عسل

ویدئوهای پیشنهادی
محصولات عسل فروردین

3 پاسخ

  1. من زنبور نیشم زد و سعی کردم نیش رو با زبون و مکیدن خارج کنم اولش چیزی نشد ولی بعد از تقریبا 10 یا 15 دقیقه داخل دهنم میسوخت و یکم ورم کرد

    1. سلام من‌ تو این زمینه شنیدم که میشه از خاک هم استفاده کرد شماهم این راه رو تایید میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.