خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

بازار ژل رویال در مناطق مختلف جهان

چکیده :
هیچ آمار رسمی از فروش بازار ژل رویال وجود ندارد فقط تخمین ها و ارزیابی های تقریبی از بازار مطرح میشود اما اجماعاً و به اتفاق آرا کشور چین بعنوان بزرگترین تولیدکننده و صادر کننده ژل رویال دنیا شناخته می شود.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,70 | آراء: 10]Loading…

هیچ آمار رسمی از فروش بازار ژل رویال وجود ندارد فقط تخمین ها و ارزیابی های تقریبی از بازار مطرح میشود اما اجماعاً و به اتفاق آرا کشور چین بعنوان بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده ژل رویال دنیا شناخته می شود. تخمین زده می شود که تولید سالانه ی چین بین 400 تن تا 500 تن میباشد که بیشتر آن به ژاپن، اروپا و آمریکا صادر می شود. کشور چین به تنهایی تقریبا 60% از تولید جهانی را عهده دار است.

کشور های دیگر در جنوب شرقی آسیا نظیر کره، تایلند، تایوان و ژاپن مهمترین تولیدکننده ها و صادر کننده به شمار می آیند. در سایر نقاط جهان میتوان گفت مهمترین مرکز اصلی تولید ژل رویال اروپای شرقی است که کشور بلغارستان بنظر پیشرو است.

قیمت بین المللی عمده فروشی مبتنی بر قیمت در چین بعنوان بزرگترین تولید کننده بین 25-150 دلار آمریکا است. قیمت های محلی در کشورهای مختلف می توانند بطور چشمگیری متنوع و بسیار بالاتر از این مقدار باشند.

در اروپا تولید کننده های محلی در کشور فرانسه قیمت تقریبی بین 260-450 دلار آمریکا یا در ایتالیا بین 200 -400 دلار آمریکا یا در نیوزلند تقریبا هر 10 گرم ژل رویال خالص 65 دلار آمریکا محاسبه و بفروش می رسد.

ژاپن احتمالاً بزرگترین مصرف کننده ی داخلی رویال ژل است (180تن) که بخش بزرگی از این مقدار از دیگر کشورهای آسیایی وارد می شود. بجز آسیا، بازارهای اصلی ژل رویال در صنایع آرایشی بهداشتی اروپا و آمریکای شمالی و بخش کمی از آن در صنعت غذایی سالم بکار میرود.

اگر خواص دارویی ژل رویال و دیگر مزایای آن که در قیمت ژل رویال که موقع خرید ژل رویال اهمیت دارد بصورت علمی و دقیق مورد بررسی قرار می گرفت و ثابت میشد این بازار برای رویال ژلی با توجه به ارزش افزوده آن پتانسیل فوق العاده زیادی داشت.

پیشنهاد مطالعه:

درمان دیابت

بازار ژل رویال در مناطق مختلف جهان
بازار ژل رویال در مناطق مختلف جهان

بازار ژل رویال

بازار آسیا بصورت بالقوه بسیار بزرگ است و با بازاریابی مناسب سودآوری فوق العاده ای بهمراه خواهد داشت. در آسیا ترجیح مصرف کنندگان و سنت های آنها متفاوت است با غالب مردم در اروپا و امریکای شمالی و با توجه به همین عادات مصرف و سنت ها بازاریابی برای ژل رویال تسهیل شده و تولید افزایش پیدا کرده است.

بطور خاص صنایع آرایشی بهداشتی محلی پتانسیل بسیار عالی در رشد بازاریابی و ارتقاء کیفیت دارند و روز به روز از لحاظ بسته بندی به رقبای غربی خود نزدیک تر می شوند. کاربرد ماده ی خاصی مثل رویال ژل در مواد آرایشی بهداشتی باعث رسیدن و بدست آوردن چند محصول بسیار خاص و موفق در این حوزه شده است.

در یک مورد، در کشور تایلند یک کسب و کار در حوزه ی آرایشی بهداشتی بر پایه ژل رویال و دیگر محصولات زنبور عسل بقدری موفق بوده و رشد کرده است که هم اکنون یک شرکت بزرگ با سرمایه ی چند میلیون دلاری است.

در حالیکه شرکت هایی از این قبیل عملکرد های خوبی را از خود نشان داده و در بازار جایگاه مناسبی پیدا کرده اند ولی هنوز هم ظرفیت ها و قابلیت های زیادی برای کسب و کار های محلی در حوزه ی های مختلف مربوط به ژل رویال و دیگر محصولات زنبور عسل وجود دارد و بیشتر از این بر نیاز به بسته بندی با کیفیت بالا و بازاریابی هوشمند تاکید نمی کنم.

به این ترتیب با بیانیه ای از اینویه محقق و دانشمند بزرگ ژاپنی که میگوید: ما معتقدیم که تقاضا برای رویال ژلی افزایش خواهد یافت اگر و تنها اگر ارزش قابل اعتماد درمانی برای انسان توسط تحقیقات علمی و معتبر ایجاد شود و بعنوان یک مدرک رسمی توسط وزارت بهداشت و درمان شناخته شود.

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 116 نوشته ها
  • 631 دیدگاه ها

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *