خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

تاریخچه ی ژل رویال (شاه انگبین)

چکیده :
گفته می شود که مصریان باستان ژل رویال (شاه انگبین) را می شناختند و معتقد بودند که ژل رویال میتواند بدن فرعون را جوان و زیبا نگه دارد. همچنین در چین کهن از ژل رویال بعنوان تقویت کننده قوای جنسی استفاده می کردند.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,81 | آراء: 16]Loading…

گفته می شود که مصریان باستان شاه انگبین را می شناختند و معتقد بودند که ژل رویال میتواند بدن فرعون را جوان و زیبا نگه دارد. حتی بعد از مرگ وی، کلیوپاترا از رویال ژلی در لوازم آرایشی خود مورد استفاده قرار می داد. همچنین در چین کهن از Royal Jelly بعنوان تقویت کننده قوای جنسی (Aphrodisiac) استفاده می کردند.

تا پایان قرن نوزدهم میلادی ژل رویال (شاه انگبین) بعنوان یکی از محصولات زنبور عسل شناخته شده نبود. با مرور تاریخچه ژل رویال در سال 1888 میلادی “جرمان وان پلانتا” (German Von Planta) متوجه شد که غذای زنبوران کارگر و زنبورهای نر با غذای مصرفی ملکه زنبور عسل متفاوت است که این نظریه مورد حمایت “هایداک” (Haydak) هم قرار گرفت.

در دهه های شصت و هفتاد میلادی یک تحقیق فشرده توسط رمبلد و همکارانش ( Rembold) برای تعیین و مشخص کردن ماده کلیدی ملکه زنبور عسل انجام گرفت. در آن تحقیق مشخص شد که اجزای اصلی غذای ملکه و زنبوران کارگر مثل پروتیین ها، کربوهیدرات ها و لیپید ها مشابه هم هستند در حالیکه شاه انگبین حاوی آمینو اسیدها، نوکلیوتید ها و ویتامین های بیشتری است.

همچنین الگوی اسیدهای چرب ژل رویال (شاه انگبین) ملکه با ژل رویال مخصوص زنبوران کارگر متفاوت است که یکی از آنها هورمون جوان سازی (juvenile hormone) است که نقش مهمی در دگرگونی و دگردیسی زنبور کارگر معمولی به ملکه را دارد.

تاریخچه ی ژل رویال (شاه انگبین)

پاپ پیوس دوازدهم (Pope Pius XII (Italian: Pio XII)) و شاه انگبین

با مرور تاریخچه ژل رویال (شاه انگبین) در دوازدهم فوریه ی سال ۱۹۵۴ میلادی پاپ دوازدهم در حال احتضار بود. در کنار وی گروهی از بزرگترین متخصصان دنیا گرد آمده بودند که هریک به نوبه خود سعی و تلاش فراوانی کرده و هیچگونه نتیجه ای نگرفته بودند.

آنها تمام ذخائر دارویی و تمام فنون خاص خود را به کار برده بودند، ولی باز هم پاپ در حال مرگ بود. او به صورت اسکلتی در آمده بود و با فرو بردن کمترین مقدار از مواد غذایی آن را بالا آورده نمی توانست حتی یک جرعه آب را در معده خود نگه دارد.

بدن او بر اثر بحران های سکسکه که دائما به آن ها دچار می شد درهم شکسته بود. او با هر سرفه خون بالا می آورد و تنها با تزریقاتی، مرگ او را به تاخیر می انداختند. در دوازدهم فوریه شخص دیگری را بر بستر پاپ فرا می خوانند، او پرفسور پل نیهانس واز پیشگامان درمان سلولی، جوان سازی و درمان پیری بود.

پل نیهانس شخصیتی شناخته شده بود که در ساحل دریاچه ی لمان سوئیس در کلینیک لوکس و پیشرفته خود  به نام مرغزار  زندگی می کرد و مهمترین شخصیت های سیاسی و فرهنگی نظیر روسای دولت ها، نویسنده ها، نقاشان و هنرمندان معروف، میلیاردر ها و غیره را می پذیرفت.

تاریخچه ی ژل رویال (شاه انگبین)
پیشنهاد مطالعه:

این ها افرادی هستند که نمی خواهند پیر شوند و سلول درمانی پرفسور نیهانس به آن ها امکان بازیابی یک جوانی تازه را می داد. گفتنی است پروفسور به خاطر یک اقدام باور نکردنی که موجب نجات جان زنی شد که بر اثر اشتباه یک جراح جوان در لوزان به مرگ محکوم شده بود معروف و نام پل نیهانس در تاریخ علم پزشکی ثبت شد.

این جراح جوان در هنگام عمل جراحی گواتر؛ اشتباهاً غده پارا تیروئید بیمار را نیز برداشته بود (چهار غده کوچکی بیضوی شکل که نقش حیاتی در بدن داشته و نسبت کلسیم در خون را تنظیم می کند) و بیمار بعد از عمل جراحی به تشنج عضلانی مبتلا و به حال مرگ افتاد.

پزشکی که مرتکب این اشتباه شده بود، یکی از همکارانش یعنی پل نیهانس را مطلع ساخت. پرفسور با هوشیاری کامل در مورد اورژانسی بودن وضعیت بیمار به کشتار گاه رفت و غده پاراتیروئید یک گوسفند را برداشت.

سپس آن را قطعه قطعه و پودر کرد و آن را از طریق یک سرم فیزیولوژیک به محل جراحی تزریق کرد و بدین ترتیب بیمار نجات یافت و نیهانس سابقه درخشانی از خود به جا گذاشت. پل نیهانس دو ماه نزد پاپ دوازدهم باقی ماند.

در طول این مدت حال پاپ روز به روز بهبود یافت، خون ریزی و سکسکه هایش متوقف و به تدریج نیرو گرفت و وزن وی به حال عادی برگشت. هنگامی که نیهانس در اوسط ماه آوریل به سوئیس برگشت، پاپ تمام فعالیتهای خود را از سر گرفت و ماهها بعد از معالجه ی نیهانس نیز کار و فعالیت شدیدی انجام داد.

اما نیهانس چه روش درمانی را در پیش گرفته بود؟

در سال ۱۹۵۴ سوالات زیادی در محافل پزشکی در باره روش درمانی بکار گرفته شده از طرف او برای پاپ پرسیده میشد و مثل همیشه؛ این مرد اسرار آمیز هیچ نکته ای از روش خود را فاش نکرد. طبیعتاً فرضیه های متعددی در این مورد ارائه می شد.

از میان فرضیه ها، مطبوعات جهان با اصرار زیاد از مصرف ژل رویال (شاه انگبین) نام می بردند. این خبر سوالی را برای ما مطرح می سازد، اگر این موضوع حقیقت دارد که پل نیهانس برای نجات جان پاپ، شاه انگبین را مورد استفاده قرار می داده؛ خواص شاه انگبین چیست و ما درمورد کاربرد های درمانی آن چه می دانیم؟

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 116 نوشته ها
  • 614 دیدگاه ها

2 پاسخ

  1. درود بر شما
    نظر بسیار جالبی بود و تا حدی باهاتون موافقم
    ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید

  2. سلام جسارتا من فکر می کنم بیشتر اونچه که بعنوان تاریخچه ژل رویال یا سابقه اون یا حتی اسم شاه انگبین ایرانی به این ماده نسبت میدن ساختگی و در راستای تبلیغاته کاری ندارم به موثر بودن و خوب بودن ژل رویال ولی هرچیزی اگر تاریخچه نداشته باشه چه ایرادی داره ما که میخریم و اگر راضی باشیم و تاثیر ببینیم ادامه میدیم ولی چرا باید برای همه چیز یه تاریخچه ای هم باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *