خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

خواص درمانی ژل رویال

چکیده :
ژل رویال یکی از محصولات طبیعی زنبورعسل است که برای سلامت بدن و درمان بیماری ها مفید است. در این مقاله سعی داریم از خواص درمانی ژل رویال صحبت کنیم.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,88 | آراء: 8]Loading…
خواص درمانی ژل رویال

ژل رویال چه ترکیب شیمیایی و ارزش تغذیه ای برای انسان دارد؟

ژل رویال یکی از محصولات طبیعی زنبورعسل با ساختار شیمیایی پیچیده است که خواص درمانی ژل رویال را بهبود بخشیده و طیف بسیار متنوعی از مواد مؤثر مفید و ضروری بدن را تامین می کند.

این فرآورده حاوی آب (60 تا 70 درصد)، پروتئین ها (9-18 درصد)، قندها (7-18 درصد)، چربی ها (3-8 درصد)، آمینواسیدهای ضروری ویتامین ها و مواد معدنی است.

خواص درمانی ژل رویال

اثرات داروئی ژل رویال

از مهم ترین اثرات دارویی ژل رویال، می توان به فعالیت ضد باکتریایی و آنتی بیوتیکی بالا، اثر ضد التهابی، اثر آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی، افزایش سیستم ایمنی بدن و تحریک تولید گلبول های سفید خون، درمان دیابت و تأثیر مثبت بر سلول های عصبی و بهبود حافظه اشاره نمود.

جلوگیری از پیری، افزایش انرژی، کاهش اضطراب، کاهش فشارخون بالا، تنظیم سیستم قلب و عروق از طریق افزایش تعداد سلول های گلبول قرمز خون و درمان کم خونی، اثرات درمانی در مشکلات جنسی خانمها و آقایان و درمان ناباروری نیز از خواص درمانی ژل رویال می  باشد.

مصارف انسانی ژل رویال به صورت مکمل غذایی، ترکیب در فرآورده های دارویی و شیک دارویی و ترکیب در محصولات آرایشی و بهداشتی است. هنگان خرید ژل رویال از فروشگاه ژل رویال از کیفیت و تازه بودن ژل رویال مطمئن شوید و یا با اطمینان از فروشگاه عسل فروردین خریداری نمائید. 

خواص درمانی ژل رویال
خواص درمانی ژل رویال

مهم ترین مواد موثره ژل رویال چیست و چه خواص داروئی و درمانی دارد؟

ژل رویال طیف بسیار متنوعی از مواد فعال بیولوژیکی دارد که خواص دارویی و درمانی متعددی به آن بخشیده است. به همین دلیل می تواند در تغذيه و درمان انسان مورد استفاده قرار گیرد.

از مهم ترین مواد مؤثر ژل رویال با خواص آنتی باکتریال و ضد سرطانی می توان اسیدهای چرب و به ویژه؛ 10-هیدروکسی 2-دینوئیک اسید (10HDA) را نام برد که از خواص درمانی ژل رویال می باشد.

خواص درمانی ژل رویال

از دیگر اثرات مهم 10HDA، می توان به توسعه و افزایش کلاژن و محافظت از پوست، درمان دیابت، کاهش فشار و چربی خون، بهبود دهنده زخم، ضد افسردگی و ضد رماتیسمم اشاره كرد. توجه به میزان 10HDA در هنگام خرید ژل رویال بسیار مهم است.

پروتئین ها و پپتیدها (Peptide) از دیگر مواد فعال بیولوژیک ژل رویال محسوب شده که موجب اثرات متعددی از جمله تنظیم فشارخون، خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی، تقویت سیستم ایمنی و تکثیر کلاژن در بدن انسان می شود.

استیل کولین در ترکیب ژل رویال یک میلی گرم بر گرم وزن خشک وجود دارد که با دارا بودن اثرات شبه هورمونی در سیستم عصبی مرکزی و محیطی، یک انتقال دهنده عصبی محسوب می شود. حضور هورمون های جنسی مختلف از جمله تستوسترون، پروژسترون، پرولاکتین و استرادیول در افزایش قدرت و استقامت جنسی مردان و زنان و درمان ناباروری تأثیرات اعجاز انگیز دارد.

ویتامین های مختلف بخصوص ویتامینهای گروه B از جمله ویتامین B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B3 (نیاسین)، B5 (پنتوتنیک اسید)، B6 (پیریدوکسین) و ویتامین H (بيوتين) به طور قابل ملاحظه ای در ژل رویال وجود داشته و ارزش تغذیه ای بسیار بالایی به آن بخشیده است و در افزایش خواص درمانی ژل رویال موثر است.

باید این نکته را یاد آورد شد که کیفیت بالا و تازه بودن این محصول در موثر بودن خواص درمانی ژل رویال بسیار مهم می باشد. پس در هنگام خرید ژل رویال از فروشگاه ژل رویال حتماً به میزان 1-هیدروکسی 2-دینوئیک اسید (10HDA) توجه کنید و ژل رویال تازه و باکیفیت را خریداری نمائید.

دانستنی های محصولات زنبورعسل، مهندس رفاهی، مهندس بهزاد رفاهی، محمد رفاهی، دانستنی های محصولات زنبورعسل، مهندس رفاهی، مهندس بهزاد رفاهی، محمد رفاهی،دانستنی های محصولات زنبورعسل، مهندس رفاهی، مهندس بهزاد رفاهی، محمد رفاهی

منبع

کتاب دانستنی های محصولات زنبورعسل؛ تالیف مهندس بهزاد رفاهی

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 691 دیدگاه ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.