خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

عسل خامه ای یا عسل سفید چیست؟ معرفی 5 خاصیت مهم آن

چکیده :
احتمالا تا به الان نام عسل سفید به گوشتان خورده است و برایتان سوال شده که عسل سفید چیست؟ عسل خامه ای یا عسل سفید نوعی عسل است که بافتی خامه ای داشته و بسیار خوش خور می باشد، تا حدی که همه افراد به خصوص کودکان عاشق آن می شوند.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,87 | آراء: 38]Loading…

عسل سفید چیست؟

عسل سفید چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم عسل خامه ای یا عسل سفید که در انگلیسی به آن (Creamy honey) گفته می شود یک عسلی است که یک بافتی خامه ای و بسیار نرم و خوشخوری دارد. این عسل به خاطر نامی که دارد برخی تصور می کنند در ترکیب آن، خامه یا کره موجود است، در حالیکه این باور کاملا غلط است و هیچ گونه ماده اضافی جز عسل در آن موجود نیست.

در واقع به سوال عسل سفید چیست به این شکل هم می توان پاسخ داد که عسل خامه ای همان عسل طبیعی است که در زمان شکرک زدن یا همان رس بستن به صورت یکنواخت و به سرعت هم خورده است و به همین دلیل به رنگ تقریبا سفید و بافتی نرم و خامه ای شکل درآمده است. این عسل خوش خور به دلیل طعم خاص، ظاهر متفاوت و حالت کرمی که دارد در بین اکثر مردم به خصوص کودکان بسیار محبوب و پرطرفدار است.

عسل سفید چیست

پادکست عسل خامه ای

این عسل برای خیلی از دوستداران عسل یک تجربه ای بسیار جدید و دوست داشتنی می باشد، پس اگر از طرفداران عسل طبیعی هستید حتما این عسل را تست کنید زیرا طعم جدیدی از عسل را خواهید چشید و اگر آنچنان عسل خور نیستید و به خوردن آن علاقه ای ندارید حتما یک بار هم که شده این عسل خامه ای را تست کنید زیرا قطعا نظر شما را در مورد عسل تغییر می دهد.

خواص عسل سفید چیست؟

در باب خواص عسل سفید باید بگوییم که این عسل مانند تمام عسل های طبیعی دیگر همه خواص عمومی عسل ها را دارا می باشد، اما فواید آن به همین موارد عمومی محدود نمی شود.

این عسل دارای خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی است، همچنین مصرف آن به سیستم ایمنی بدن کمک شایانی را می کند و شما می توانید با خوردن آن بدن خود را در برابر انواع بیماری های ایمن نگه دارید. این عسل در بهبود سلامت پوست نیز موثر عمل کرده و علاوه بر آن در بهبود عملکرد قلب نیز تاثیر مثبتی را می گذارد.

عسل رس بسته قیمت عسل رس بسته عسل سفید ارمنی عسل سفید اقاقیا عسل روسی خواص عسل روسی عسل فروردین | دانشنامه و فروشگاه عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل | عسل فروردین

از دیگر خواص عسل سفید ارگانیک این است که شما همچنین می توانید برای بهبود سلامت دستگاه گوارش، سلامت مغز و اعصاب، بهبود سلامت استخوان ها، بهبود و درمان انواع زخم، بهبود علائم سرماخوردگی و سرفه، بهبود سلامت دستگاه تنفسی و…. از آن بهره مند شوید

عسل های پاستوریزه که عمدتا رنگ شفافی دارند به دلیل فرآوری شدن بخشی از مخمرهای طبیعی و در نتیجه آنزیم های مفید خود را از دست می دهند اما در عسل سفید یا خامه ای، هیچ یک از این مؤلفه های مفید حذف نشده است و تمام خواص آن حفظ می شود.

1- منبع غنی از آنتی اکسیدان ها

وجود آنتی اکسیدان از دیگر خاصیت عسل سفید ارگانیک می باشد که این آنتی اکسیدان ها به دلیل مبارزه با رادیکال های آزاد از بدن در برابر آسیب های سلولی محافظت می کنند. علاوه بر آسیب های سلولی رادیکال های آزاد یکی از عمده دلایل پیری زودرس می باشند، بنابراین به تاخیر افتادن پیری نیز یکی از جمله خواص عسل سفید می باشد.

وجود آنتی اکسیدان ها در عسل سفید ممکن است در پیشگیری از انواع سرطان ها و بیماری های قلبی نیز موثر باشد. همچنین وجود پراکسید هیدروژن نیز در عسل سفید به عنوان یک ضدعفونی کننده قوی برای زخم ها عملکرد مثبتی را دارد.

2- خواص عسل سفید برای درمان انوع زخم ها

از گذشته های دور از عسل به عنوان یک ماده طبیعی برای درمان و التیام زخم ها استفاده می شده و هم اکنون نیز بخش های زیادی از صنعت لوازم های زیبایی و آرایشی از این ماده برای تهیه محصولات خود بهره می گیرند. بنابراین مورد بعدی که می توانیم به عنوان خواص عسل سفید از آن یاد کنیم تاثیر مثبت آن در درمان انواع زخم ها و مشکلات پوستی می باشد، زیرا این عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی که دارد درمان زخم ها را سرعت می بخشد.

3- خواص عسل سفید برای درمان سرفه

حتما یک بار هم که شده است از خواص عسل سفید ارگانیک برای درمان سرفه، علائم گلو درد و سرما خوردگی استفاده کنید. می توانید در این دوران عسل سفید را به همراه چای و یا دمنوش های گیاهی ولرم که برای سرماخوردگی مفید هستند مصرف کنید تا از شر سرفه های پی در پی که به دلایل مختلف به آن گرفتار شده اید خلاص شوید.

4- خواص عسل سفید برای درمان بیماری های گوارشی

خواص عسل سفید برای درمان انواع مشکلات گوارشی نیز قابل بررسی است، مصرف این عسل می تواند برای درمان معده درد مفید واقع شود و گفته می شود که خوردن 1 تا 2 قاشق چایخوری از این عسل با معده خالی درد های معده را تا حد زیادی کاهش می دهد. همچنین این عسل در حفظ و بهبود سلامت روده ها نیز موثر است و می تواند مشکلات گوارشی اعم از یبوست و اسهال را درمان کند. 

چه عسل هایی برای تهیه عسل خامه ای مناسب هستند؟

عسل ها از نظر تمایل به رس بستن یا شکرک زدن و سرعت انجام این فرایند به سه دسته تقسیم می شوند :

عسل های دیر رس، عسل های میانه رس و عسل های زود رس که در صورت علاقه مند بودن به داشتن اطلاعات کامل تر راجب رس بستن عسل ها می توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید. حال گفتنی است که در این میان عسل هایی که اصطلاحا به آن ها عسل های میانه رس و زود رس گفته می شود برای تولید عسل خامه ای مناسب هستند.

در صورت علاقه مند بودن به طرز تهیه عسل سفید می توانید با مراجعه به ویدئو مربوطه مراحل آن را همراه با توضیحات مشاهده کنید.

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 692 دیدگاه ها

8 پاسخ

  1. من تو خونه چندبار درست کردم ولی مثل مال شما نشد انگار اون فوت کوزه گری شو به ما نمیگید

  2. خیلی خوب بود و ممنون برای ویدئو عسل خامه ای چون تا مدت ها تصور درستی از این عسل نداشتم و میخوام توی خونه درست کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.