خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

عسل اقاقیا-خرید عسل اقاقیا-قیمت عسل اقاقیا-خواص عسل اقاقیا-عسل فروردین

عسل اقاقیا فروردین

خرید هدفمند

عصاره بره موم چیست؟ و 2 روش عصاره گیری

چکیده :
اگر برایتان سوال است که عصاره بره موم چیست و این عصاره چگونه بدست می آید وچه خواصی دارد در این مقاله با ما همرا باشید تا در مورد انواع عصاره آبی و الکی از بره موم زنبور عسل صحبت کنیم.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [5,00 | آراء: 4]Loading…

عصاره بره موم چیست؟

برای توضیح این سوال که “عصاره بره موم چیست؟” باید بگویم که بره موم زنبور عسل به صورت خام قابل مصرف نیست و  دستگاه گوارش نیز قابلیت هضم این ماده را به صورت خام ندارد، همچنین بره موم دارای یک غشای سلولی خاصی است که این غشا اجازه آزاد شدن مواد فعال و بیواکتیو این آنتی بیوتیک قوی و طبیعی را نمی دهد، پس نیاز است که این غشا از بین رفته و یا تا حداقل جای ممکن نازک شود.

بنابراین با توجه به این دلایل نیاز است تا این محصول فرآوری، خالص سازی و عصاره گیری شود که این عصاره گیری به دو شکل آبی و الکلی انجام می شود که این عصاره خالص ترین و پر خاصیت ترین نوع بره مومی است که می توانید از آن استفاده کنید.

عصاره جامد بره موم- عصاره مایع بره موم

به عبارت دیگر هدف از عصاره گیری بره موم، آزاد کردن مواد معدنی آن است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تمام دیگر محصولات بره موم نظیر : قرص بره موم، کپسول بره موم، حب بره موم و … همه و همه با استفاده از عصاره بره موم تهیه می شود زیرا در غیر از اینصورت هیچ گونه خواصی را به بدن نخواهد رساند.

عصاره بره موم چیست؟ و 2 روش عصاره گیری

خواص عصاره آبی بره موم

اگر بخواهیم در مورد مهم تربن، معروف ترین و بارزترین خاصیت بره موم صحبت کنیم باید بگوییم این ماده به عنوان قوی ترین آنتی بیوتیک طبیعی دنیا شناخته می شود، و عصاره بره بوم بیشترین و خالص ترین خواص را در بین تمام محصولات زنبور عسل دارد.

علاوه بر این خاصیت مهم باید به دیگر خواص عصاره بره موم نیز اشاره کرد که عبارتند از:

  • تقویت سیستم ایمنی
  • ضد التهاب و التیام بخش زخم ها
  • درمان عفونت های داخلی
  • رفع سینوزیت و گرفتگی بینی
  • رفع بیماری های گوارشی، زخم های معده
  • رفع بیماری های تنفسی، سرفه های خشک و مزمن
  • رفع التهاب حلقی و مخاطی
  • ضد رفلکس معده و سوزش معده
  • بهبود بیماری سرطان
  • پیشگیری از کرونا
  • آنتی اکسیدان

محصولات بره موم موجود در مجموعه فروردین

روش های عصاره گیری بره موم

حتما شنیده اید که می گویند عصاره آبی بره موم و عصاره الکلی بره موم، آب و الکل در واقع حلال های بره موم هستند و با استفاده از این دو ماده عصاره گیری بره موم انجام می شود. برای این منظور بره موم خام را برای مدت طولانی در حلال مورد نظر می خوابانند تا آزاد سازی مواد معدنی صورت گیرد. که از بین این دو حلال “الکل” انتخاب اول، بهتر و کامل تر است.

در عصاره گیری الکلی شاید برای برخی چالش هایی بوجود بیاید اما باید بگوییم که اگر این عصاره گیری به درستی انجام شود هیچ میزان الکی در بره موم فرآوری شده وجود نخواهد داشت.

در عصاره گیری بره موم با حلال الکل، بره موم خام پس از پودر شدن در الکل 70 درصد خوراکی حل می شود و به مدت 24 ساعت در یک محل تاریک و در دمای اتاق نگهداری می شود و در این مدت چندین بار به خوبی هم می خورد تا مواد موثره بره موم که اغلب ترکیبات فنولی هستند در الکل نیز حل شوند و نا خالصی ها اعم از قطعات بدن زنبور عسل و دیگر مواد حذف شود.

عصاره آبی بره موم نیز به همین شکل است اما چون حلالیت آب کمتر از الکل است باید مدت زمان بیشتری درون آب باقی بماند. این عصاره را باید درون ظروف تیره رنگ و ترجیحا درون یخچال نگهداری کرد.

 

محصولات بره موم موجود در مجموعه فروردین

عسل بره موم (250 گرم)

۳۹۲,۰۰۰ تومان

حَب بره موم (100 گرم)

۴۴۶,۰۰۰ تومان

پیشنهاد مطالعه:

ویژگی ها و خصوصیات ظاهری عصاره بره موم

برای توصیف شکل ظاهری عصاره بره موم باید بگوییم که یک ماده ای مایع طور با کشسانی و قوام بالا است که رنگی تیره و حتی مشکی داشته و بوی خاص بره موم که بویی شبیه به تریاک و الکل می باشد را می دهد.

آیا عصاره بره بوم به تنهایی نیز قابل استفاده است؟

خیر – خود بره موم خام و همچنین عصاره آن هیچ کدام به تنهایی قابل خوردن به صورت خالص نمی باشند زیرا هر دوی آن ها دوز بالا و قوی از بره موم را شامل می شوند و در دهان حالت گسی ایجاد می کنند و حتی امکان سر کردن و بی حس کردن کامل دهان را در کوتاه ترین زمان دارند.

انواع بره موم زنبور عسل

روش استفاده از عصاره آبی بره موم

عصاره ی آبی در غلظت ها و شیوه های مختلفی در کشور تولید میشود و بهترین دوز مصرف نیز بایستی از مندرجات لیبل یا برگه دستورالعمل عصاره ی آبی تولیدی اخذ شود. اما به صورت عمومی میتوان ۵ تا ۱۰ قطره و یا به میزان یک قاشق چای خوری سه بار در روز قبل از غذا استفاده کرد و در صورتی که طعم و مزه آن مطلوب نباشد میتوان همین مقدار را به شربت عسل نوشیدنیها و آب میوه ها اضافه کرد.

روش استفاده از عصاره الکلی بره موم

از آنجایی که عصاره الکلی بره موم خیلی قوی تر، غلیظ تر و تند تر از عصاره آبی آن است به تنهایی قابل خوردن نیست و حتی اگر به نوشیدنی ها و شربت ها نیز اضافه شود باز هم نمی توان آن را مصرف نمود، به همین دلیل پیشهاد می شود که برای این روش از دیگر  مشتقات بره موم مثل: قرص بره موم، کپسول بره موم، حب بره موم و یا عسل بره موم استفاده شود.

بره موم پس از عصاره گیری و فرآوری شدن به سه شکل عصاره بره موم خالص، عصاره بره موم رقیق شده و عصاره بره موم پودری قابل عرضه می باشد.

 

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 124 نوشته ها
  • 679 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *