خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

قیمت ژل رویال و بررسی 3 عامل مهم در قیمت

چکیده :
قیمت ژل رویال به مراتب از عسل طبیعی بالاتر است و این موضع در سالهای اخیر با توجه به میزان تولید و کیفیت حداقلی ژل رویال ایرانی افزایش زیادی نداشته است و تحقیقات ما نشان میدهد قیمت هر گرم ژل رویال خالص در ...
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [5,00 | آراء: 15]Loading…
قیمت ژل رویال و بررسی 3 عامل مهم در قیمت

قیمت ژل رویال زنبورعسل

اجازه بدید خیلی زود و سریع و مستقیم بریم سراغ پاسخ به این سوال که چرا قیمت ژل رویال زنبورعسل اینقدر بالاست؟

ژل رویال یا شاه انگبین خالص ایرانی که میانگین تولیدش در هر کندو در هر سال در کشورمون تقریبا یک کیلوگرم هستش در مقایسه با تولید عسل که میتونه در هر دوره ی یک ماهه تقریبا بین 2 تا 10 کیلوگرم باشه مشخصا بسیار ناچیزه. از طرفی تولید ژل رویال به نیروی انسانی بیشتر و مقدمات و شرایط خاصی نیاز داره.

بهتره بدونید که زنبوردار می تونه کلنی ها یا زنبورستان خودش رو برای مدت زمان طولانی رها کنه و زنبور میتونه خودش مدیریت کلنی رو با توجه به غریزه و سیستم جامعه زنبوری به خوبی پیش ببره.

اما در تولید ژل رویال خالص شما باید هر سه روز آماده سرکشی و برداشت ژل رویال از سلولهای ملکه یا شاخون (شاخون یا شاه خونه به سلول های مخصوص ملکه گفته میشه که ژل رویال خالص رو زنبورها برای مصرف ملکه در اون قرار میدن) باشید. اون هم به شکلی که گرم به گرم باید این ژل رویال خالص رو از شاخون خارج کنید با دقت و قبل از اون هم باید با ابزار مخصوصی لارو ملکه رو از اون سلول خارج کنید.

البته این کار جزییات زیادی داره که من نخواستم بیشتر از این شما رو درگیر کنم.

اما چون این سلول ها ریز هستند و البته بسیار زیاد در تعداد، شما نیاز به نور کافی، ابزار مناسب و چشم و گردن و کمرِ درست و حسابی دارید که بتونه فرایند چندین ساعته ی تولید و استخراج ژل رویال خالص رو تحمل کنه.

معمولاً با توجه به تعداد کلنی ها (کندو) این فرایند یا یک روز زنبورداری برای تولید ژل رویال میتونه بین 3 تا 7 ساعت طول بکشه مثلا برای مدیریت 40 تا کندو شما تقریبا نیاز به 4 الی 5 ساعت کار مداوم و حداقل سه نیروی کار حرفه ای و آموزش دیده دارید.

در ضمن خیلی مهمه که بدونید دارید با یک موجود زنده کار می کنید که هر روزش یه داستان و شرایط ویژه است.

از طرفی هربار که باهاتون حال نکنه یا فکر کنه دارید اذیتش می کنید یا احتمالا زیاده روی کردید و آرامشش رو بهم زدید میتونه شما رو به بی شمار نیش دردناک و البته گاهی خطرناک مهمون کنه.

پس اولین نکته در تعیین قیمت ژل رویال ایرانی و خارجی سختی تولید و شرایط تقریبا پیچیده اون هستش که من بعنوان یک زنبوردار سعی کردم تا اونجایی که ممکنه براتون تعریف کنم. دومین نکته در مورد قیمت ژل رویال بحث نگهداری و حفظ سلامت اونه. یعنی چی؟!

یعنی من بعنوان یک زنبوردار در جنگل یا کوهستان یا کوهپایه و دشت تونستم ژل رویال خالص و با کیفیت تولید کنم اما اینجا این سوال مطرح که می تونم سلامت و کیفیت و تازگی اون رو حفظ کنم تا زمانیکه به دست مصرف کننده یا بیمار می رسه؟

قیمت ژل رویال و بررسی 3 عامل مهم در قیمت

ژل رویال خالص

اصلا چرا ژل رویال خالص اینقدر حساسه و حفظ کیفیت و سلامت اولیه اون چجوری انجام میشه و چه ربطی به قیمت ژل رویال داره؟

رویال ژلی بعنوان غنی ترین ماده بیولوژیک و یک غذای کامل خیلی به جریان هوا، دما و نور حساسه. یعنی نباید در معرض هوا قرار بگیره و از طرفی باید در یخچال یا بهتر بگم در فریزر و در ظرفی بسته بندی یا نگهداری بشه که نور بهش نرسه یا اصطلاحا دو جداره یا دیواره ی مات داشته باشه و از همه مهمتر فلزی مثلا استیل نباشه.

خب آیا همه ی این شرایط در دل طبیعت یا جاهای دور افتاده فراهمه؟ زنبوردار باید فراهم کنه و میکنه چرا چون به ارزش و حساسیت محصول تولیدیش آگاهه حداقل می تونم بگم غالب زنبورداران متعهد و زحمتکش ایرانی این دقت و حساسیت رو دارند.

معمولا زنبورداران از پنل های آفتابی یا موتورهای برق که با بنزین یا نفت کار می کنه برای تامین برق مناسب زنبورستان استفاده می کنند تا بتونن حداقل دما رو برای نگهداری ژل رویال تامین کنند.

در انتخاب ظرف اگرچه بهترین انتخاب بنظرم ظروف شیشه ای هستش که انواع مات یا رنگی اون هم موجودِ در بازار. ولی بخاطر حساسیت های خودش مثل شکستن یا خطرات حمل به جاهای دور در زمان ارسال یا خود نگهداری این ظروف در کوچ های متعدد زنبورداران از ییلاق به قشلاق یا دشت های جدید برای ادامه زنبورداری معمولا استفاده نمیشه.

از طرفی قیمت این ظروف هم در ابعاد کوچیک با توجه به ظرافتی که دارند بسیار بالاست و همه ی اینها باعث شده تا غالب زنبورداران از ظروف پلاستیکی مخصوص و فودگرید (Food Grad) استفاده کنند که البته به این ظروف هم نقدهایی وارده ولی در مجموع بهترین انتخاب هستش.

نحوه بسته بندی ژل رویال-یخچال ژل رویال-ژل رویال باکیفیت
یخچال مخصوص یونولیتی یا فیبری جهت بسته بندی ژل رویال

نکته سوم در مورد رویال ژلی بحث ارسال اون به جاهای دور یا حتی مسافت هایی که ممکنه بالای 6 ساعت طول بکشه تحویلش و با توجه به اینکه هوا بسیار گرم شده و هر روز هم گرمتر میشه.

خیلی خلاصه و سریع بهتون میگم که برای مسیرهایی که 24 تا 72 ساعت زمان میبره ارسال و تحویل ژل رویال به شما حتما باید ژل رویال خالص رو در یخچال های مخصوص یونولیتی یا فیبری قرار بدید و در کنارش هم یخ به اندازه کافی یا به اندازه ی حجم یخچال بزارید.

حتما و حتما بسته بندی نهایی رو با سلفون کاملا بپیچید تا هوا وارد یا خارج نشه از یخچال و دور لبه ها رو با چسب کاملا ببندید و به نوعی عایق کنید. حالا این بسته بندی حتی در صورت باز شدنِ کامل یخِ داخلش میتونه تا 72 ساعت سلامت و کیفیت ژل رویال رو باز هم حفظ کنه.

یه توضیح ریز ولی ضروری هم بدم بهتون که مهمترین عوامل فساد مسئولین نه ببخشید فساد ژل رویال خالص دو عامل جریان هوا و نور هستش. مادامی که این دو رو با اون حداقل یخ و یخچال حفظ کنیم به ژل رویال یه فرصت حداقلی 3 روزه دادیم تا بتونه در خارج از فریزر دووم بیاره و کیفیتش رو نگه داره.

خب تا همین جای کار که بررسی کردیم دیدیم که چه عواملی در بالا رفتن قیمت ژل رویال ایرانی و خارجی و ارزشمند کردن این محصول زنبور عسل تا بدست شما برسه موثر و تعیین کننده است. لطفا با خرید ژل رویال از افراد متخصص و دغدغه مند و تولیدکنندگان و عرضه کنندگان قدیمی و با انصاف به صنعت سبز زنبورداری و سلامت خودتون و جامعه کمک کنید.

قیمت هر گرم ژل رویال چقدر است؟

از همه ی این موارد که بگذریم زنبوردار یا تولید کننده با آگاهی از اینکه دارد چه محصولی ، با چه رده ی کیفی و تاثیرگذاری و چه میزان کمیاب بودن رو در بازار عرضه می کنه سعی بر تعیین قیمت حداقلی و منصفانه ی گرمی 15 هزار تومان تا 35 هزار تومان برای مصرف کننده نهایی دارد که معمولا شامل هزینه های ارسال، یخچال و یخ هم می شود.

دقت کنید قیمت های بالاتر از این مقدار با هر کیفیت و درجه ی سلامتی به هیچ وجه قابل قبول نیست و بیشتر از عرف و انصاف است. دقت بفرمایید این مقاله و تعیین قیمت در ابتدای تابستان 1401 نگارش و پیشنهاد شده است.

با توجه به نکات ذکر شده در این مطلب “قیمت هر گرم ژل رویال چقدر است؟”، قیمت حداقلی پیشنهادی ژل رویال خالص رو برای مصرف کننده گرمی بین 15 هزار تا 35 هزار تومان می توان در نظر گرفت. باید توجه کنید که قیمت های بالاتر از این مقدار گفته شده با هر کیفیتی به هیچ وجه قابل قبول نیست و به دور از انصافه.

خرید ژل رویال ایرانی-ژل رویال طبیعی-قیمت ژل رویال طبیعی

در سالهای اخیر با توجه به افزایش تولید ژل رویال خالص در کشور و از طرفی قاچاق رویال ژل از آسیای دور یعنی چین، تایلند، مالزی و اندونزی باعث شده ما شاهد روند ثابت یا افزایش بسیار کم قیمت ژل رویال در کشور باشیم. در این بین ژل رویال ارگانیک و با کیفیتی از اروپا و از کشورهایی مثل آلمان و انگلیس هم بصورت محدود وارد میشه که از کیفیت و سلامت بالایی برخوردارند.

قیمت ژل رویال و بررسی 3 عامل مهم در قیمت

6 راز و واقعیت علمی درباره ژل رویال

در پایان میخوام 6 راز و واقعیت علمی درباره ژل رویال بهتون بگم که نمی دونید:

1. ژل رویال خالص فقط مخصوص ملکه نیست!!

جالبه بدونید ما در کندو دو نوع ژل رویال داریم ژل رویالی که به ملکه داده میشه و بهش شاه انگبین یا ژل سلطنتی میگن و ژل رویالی که به زنبورهای کارگر داده میشه و معروفه به ژل کارگری :/. یعنی اینجا در جامعه ی زنبوری هم تبعیض داریم؟

در ادامه باید بگم که این ژل کارگری رو فقط در 3 روز نخست زندگی به زنبورهای کارگر میدن که اتفاقا تو همین 3 روز بیشترین رشد کل عمرشون رو دارند ولی ملکه از ژل سلطنتی تا پایان عمر استفاده می کنه، بعله :/

2. ژل رویال خالص دو تا ماده خاص رو در خودش داره که بسیار منحصر بفرد هستن!

اولین ماده که یک نوع لیپید هستش به نوعی قوی ترین ماده ی ضد سرطانی هستش که در هیچ ماده غذایی دیگه مشابه نداره و در محیط آزمایشگاهی هم قابل ساخت و پایدار نیست.

اون ماده با نام 10HDA بعنوان مهم ترین شاخص کیفیت سنجی ژل رویال هم شناخته میشه.

دومین ماده یک پروتئین بسیار مهمه و قبلش بهتون بگم که رویال ژلی 9 تا از پروتئین های ضروری بدن یا مهمترین اسید آمینه های مورد نیاز بدن رو در خودش داره و این پروتئین مهم که در موردش صحبت کردم اسمش MRJPS است.

تولید ژل رویال در شاخون-ژل رویال فروردین-ژل رویال عسل فروردین

3. رویال ژل یک آنتی اکسیدان قوی است.

همراه با بسیاری از محصولات دیگری که توسط زنبور در کندو تولید میشه، مانند عسل طبیعی، ژل رویال خالص یک آنتی اکسیدان قوی است. مطالعات نشان داده است که ژل سرشار از فلاونوئیدها و پلی فنول هاست که این دو ماده خواص آنتی اکسیدانی قابل توجهی دارند.

این به این معناست که می تواند به مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد، از جمله ظاهر چین و چروک ها، و شرایط مرتبط با پیری مانند دیابت و زوال عقل کمک کند. محققان معتقدند مزایای افزایش طول عمر ژل رویال همان دلیل اصلی است که به ژل خاصیت ضد پیری می دهد.

4. رویال ژلی برای پوست خشک معجزه میکند.

بسیاری از مرطوب‌کننده‌ها به تسکین پوست خشک و آسیب ‌دیده کمک می‌کنند، اما یک اسید چرب خاص که فقط در ژل رویال خالص یافت می‌شود، می‌تواند به طور فعال سطح آبرسانی پوست را افزایش دهد.

شواهد نشان می دهد که 10-هیدروکسی2-دسنوئیک اسید (10HDA) می تواند لایه های آبی پوست را بازگرداند، التهاب را کاهش دهد و رطوبت را در لایه بالایی پوست به میزان قابل توجهی افزایش دهد – طبق یک مطالعه تا 60 درصد آبرسانی بیشتر فقط در 21 روز.

خرید ژل رویال-خرید ژل رویال اصل-ژل رویال خالص
5. می تواند سطح کلاژن پوست شما را افزایش دهد.

کلاژن، “الاستیکِ” داخلیِ پوست است، اما سطح آن به طور طبیعی با افزایش سن شروع به کاهش می کند. قدم به جلو ژل رویال – محققان کره ای کشف کردند که ژل رویال خالص می تواند به افزایش سطح کلاژن در سلول های پوست کمک کند.

در حالی که یک مطالعه کره ای دیگر نشان داد که می تواند باعث تسریع بازسازی سلول های پوست، افزایش تولید کلاژن و کمک به محافظت در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش شود.

6. شاه انگبین یک مبارز طبیعی با آکنه است.

رویال ژل خالص همچنین دارای «خواص ضد باکتریایی قابل توجهی» است. بر اساس بررسی عمده آزمایش‌ های بالینی و این امر آن را به یک ماده مؤثر ضد آکنه تبدیل می کند – یکی از دلایل ایجاد آکنه روی صورت ما باکتری ‌های خاصی هستند که روی پوست زندگی می‌کنند.

خواص ضد التهابی شاه انگبین (ژل رویال) همچنین می تواند به آرام کردن و تسکین لکه های آکنه کمک کند، در حالی که می تواند سلول های پوست را برای مقابله با اسکارهای آکنه (خراش یا جای جوش) نیز بازسازی کند.

اگر همه این حقایق و نکات علمی و تجربی باعث شده است که شما مشتاق استفاده از ژل رویال باشید، من به شما ژل رویال خالص ایرانی مجموعه زنبورستان فروردین رو پیشنهاد می کنم که برای بهبود پوست و زیبایی و جوانسازی بسیار موثر و عالیه و بعنوان یک محصول طبیعیِ مراقبت از پوست در بالاترین سطح سلامت، کیفیت و تاثیرگذاری است.

قیمت ژل رویال اصل-قیمت ژل رویال طبیعی-ژل رویال ایرانی

توصیه من برای شما عزیزان با توجه به قیمت ژل رویال ایرانی و خارجی اینه که هر فرد اگر بتونه در سال سه دوره مصرف رو انجام بده لطف زیادی به خودش، سلامتیش و حفظ شادابی و جوانیش کرده اما شما نیاز ندارید هزینه زیادی انجام بدید و کافیه در هر دوره ی مصرف روزانه دو گرم به مدت 40 روز استفاده کنید. این برای شما کافی و موثر خواهد بود.

تذکر مهم در مورد قیمت ژل رویال برای مصرف کنندگان این هستش که قیمت های زیر گرمی 15 هزار تومان برای مقادیر زیر نیم کیلو گرم به هیچ عنوان توجیه نداره و در خرید تامل بیشتری بکنید. از طرفی قیمت های بین گرمی 5000 تومان تا 10000 تومان مربوط به ژل رویال های با کیفیت بسیار پایین و حتی نا مناسب چینی و مالزیایی است.

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 662 دیدگاه ها

8 پاسخ

  1. اخه این همه گرونی ، توی ژل رویال هم گرونی ؟
    ژل رویال هم با قیمتی که داره به یکی از مواد مصرفی غیر قابل خرید در توان جامعه اضافه شده ! با این حال که ژل رویال خیلی گرونه باشم شما قیمت مناسبی دارین، فقط توان خرید مردم پایینه !!! 🙁

    1. درود بر شما
      ما سه نوع ژل رویال اصلی با کیفیت های متفاوت رو برای شما مهیا کردیم و به صورن 7 ستاره تا 3 ستاره و ارگانیک و معمولی دسته بندی کردیم تا هنگام خرید ژل رویال راحت باشید
      ارادت

  2. سلام
    بنده زاهدان هستم و ژل رویال از کرمان خریدم برای خانومم خریدم گرمی ۴۵ هزارتومن اونم دو سال پیش ولی الان می بینم شما می فرمائید برای امسال حداکثر ۳۵ تومن
    فقط میتونم بگم از ماست که بر ماست

    1. درود
      متاسفانه همینطوره که می فرمایید و البته باید بگم خود ما مردم هم در بزرگنمایی و یا خاص کردن یه چیزی در حدی که اون رو نایاب یا کمیاب جلوه میدیم خیلی مقصریم
      با افتخار در خدمتتون هستیم جناب میربلوچی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.