خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

طرز تهیه دوسین در منزل

چکیده :
معجون دوسین از فرآورده‌های دارویی بسیار شناخته‌شده در طب سنتی است و از ترکیب عسل و سیاه‌دانه تهیه می‌شود. این عسل فایتوژنیک خواص بی‌نظیری دارد که از گذشته تا امروز از آن به‌عنوان یک دارو در بهبود بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود و در طب سنتی بسیاری از کشورها کاربرد آن رایج است.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,69 | آراء: 13]Loading…

طرز تهیه دوسین

اینکه طرز تهیه دوسین به چه شکل است شاید اولین سوالی باشد که پس از مطلع شدن از خواص این معجون سیاه به ذهن هر فردی می رسد، در این باره باید بگوییم که شما برای درست کردن دوسین به هیچ ماده خاصی نیاز ندارید و می توانید به راحتی و با مواد در دسترس اقدام به آماده سازی آن کنید.

برای این کار تنها به عسل طبیعی و سیاه دانه نیم کوب شده نیاز دارید تا پس از مخلوط کردن این دو، یک معجون بسیار سودمند و مقوی داشته باشید اما این کار نیاز به یک سری جزئیات و باید و نباید هایی دارد که در ادامه به طور کامل و دقیق به آن خواهیم پرداخت.

همچنین بهتر است که در همین ابتدای کار بگوییم که اگر تا به حال در مورد اینکه دوسین چیست و چه خواصی را دارد به طور کامل و علمی اطلاعاتی را ندارید می توانید با مراجعه به مقاله دوسین چیست اطلاعات کافی را به دست آورید.

معجون دوسین چیست و چه خواصی دارد؟

مواد لازم برای تهیه دوسین:

سیا دانه: 1 واحد

عسل: 3 واحد 

سیاه دانه ای که برای تهیه این معجون نیاز دارید باید به صورت نیم کوب یا آسیاب شده باشد، اما نکته بسیار حائز اهمیت اینجاست که سیاه دانه پس از آسیاب شدن اگر در معرض اکسیژن هوا قرار بگیرد اکسیده می شود، یا به عبارت دیگر به سرعت آلودگی های محیطی را جذب کرده و به یک ماده سمی تبدیل می شود.

بنابراین پس از اینکه آن را نیم کوب کردید به سرعت آن را با عسل مخلوط نمایید تا در مجاورت هوا قرار نگیرد و خاصیت آن به طور کامل حفظ شود. عسل علاوه بر اینکه از اکسیده شدن سیاه دانه پیگشیری می کند، خواص دارویی آن را نیز دو چندان می کند. درست است که ما در مورد ترکیب دو ماده طبیعی با خواص مجزا صحبت می کنیم؛ اما تحقیقات نشان داده که خواص دوسین بیشتر از مصرف جداگانه هر کدام از این مواد دارد. یکی از معجزات دوسین همین است که ترکیبی ساده از دو ماده طبیعی به معجونی بدل شده که برای درمان بیماری های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه مصرف دوسین

به طور کلی نحوه مصرف دوسین با توجه به نوع بیماری و یا هدف درمانی که آن را مصرف می کنید متفاوت است و بهتر است که برای این موضوع که دوسین را چه زمانی و به چه مقدار مصرف کنید با یک پزشک طب سنتی مشورت نمایید.

اما کارشناسان طب سنتی در یک دستور عمومی پیشنهاد می کنند که اگر دوسن به صورت ناشتا مصرف شود بهترین نتیجه را خواهد داشت و خواص آن به شکل بهتری خود را نشان خواهند داد. در بزرگسالان روزی 2 تا 3 قاشق مرباخوری در روز و در کودکان بالای 6 سال نیز مصرف روزانه نصف قاشق چای‌خوری توصیه می شود.

 

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 695 دیدگاه ها

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *