خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

عسل اقاقیا-خرید عسل اقاقیا-قیمت عسل اقاقیا-خواص عسل اقاقیا-عسل فروردین

عسل اقاقیا فروردین

خرید هدفمند

عسل عناب چیست ؟

چکیده :
عسل عناب چیست ؟ همه چیز درباره عسل عناب و خواص این عسل ارزشمند و دارویی و تمام ریز نکات و جاذبه هایی که در مورد عسل عناب خراسان جنوبی وجود دارد را با شما در میان خواهیم گذاشت
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [5,00 | آراء: 14]Loading…

عسل عناب چیست ؟ ( Jujube )

در پاسخ به ” سوال عسل عناب چیست ” فقط می توان گفت شهد شیرین و سرخ فام کویر که از دره های سرسبز در مناطق نیمه کویری و محروم خراسان جنوبی در فصل زیبای بهار برداشت می شود.عسل عناب یکی از شاخص ترین عسل های ایران و یکی از چند عسل محدود است که می توان در خراسان جنوبی با توجه به آب و هوای خشک و کم بارش آنجا برداشت کرد.

عسل عناب فروردین

عسل ارزشمند عناب که به نوعی عموزاده ی عسل کنار محسوب می شود، هر دو از یک تیره هستند و نام علمی آنها نیز با واژه “jUJUBE” آغاز می شود و از لحاظ فرم برگ ها، میوه، وجود خار روی شاخه ها و خواص عسل مشابه هم بوده و مشترکات زیادی دارند و از آنجا که هر دو به نوعی در مناطق گرم و حاشیه کویر دیده می شوند نشان از خویشاوندی و نزدیکی بیش از حد این دو درخت ارزشمند و با محبت است.

میوه عناب که در دنیا به خرمای قرمز یا چینی نیز معروف است را می توان به صورت خام یا خشک نیز مصرف کرد. عناب را میتوان به عنوان یک میان وعده تهیه کرد، در آشپزی استفاده کرد، به عنوان دارو استفاده کرد و موارد دیگر. برخی از محصولات رایج با عناب عبارتند از: چای عناب، سرکه عناب، نوشیدنی عناب، فرنی عناب ، پودر عناب و قند یا حب عناب که با انواع چای میل می شود.(Red Chineas date)

به طور خاص اخیرا، محصولات ساخته شده از عناب و عسل آن در چین، ژاپن ، اروپا و ایران محبوبیت پیدا کرده است.

خواص عسل عناب چیست ؟

از خواص بی نظیر عسل عناب باید به مهم ترین ها یعنی درمان استرس، ضد پوکی استخوان و درد مفاصل، تقویت قوای رئیسه بدن، خونسازی، درمان معده درد، بهبود کیفیت خواب و کاهش قند خون اشاره کرد.

خواص عسل عناب

خرید عسل عناب اصل از باغات خراسان جنوبی

تولید عسل عناب فروردین و زمان برداشت و مناطق تولیدی

برای تولید عسل عناب ، زنبورداران پر تلاش زنبورستان خود را در باغات گسترده عناب در شهرستان های نظیر بیرجند ، قائنات ، گناباد ، بشرویه ، زیرکوه و …مستقر می کنند و در اندک فرصتی که زمان شکوفه دهی این در خت پر محبت است ( حدود 15 الی 25 روز ) امکان تولید این عسل فراهم می گردد.

عسل عناب با توجه به محدودیت های زیاد طبیعی و منطقه ای که وجود دارد بسیار اندک است و سهم کمی از تولید کلی عسل در کشور را داراست ولی بسیار ارزشمند و کمیاب است و از این رو از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

خرید عسل عناب زنبورستان فروردین ( بهار 1403 )

برای خرید عسل عناب اصل و با کیفیت از بهترین باغات عناب خراسان جنوبی که دسترنج تلاش بی وقفه زنبورداران مجموعه فروردین است می توانید از سایت فروردین اقدام بفرمایید یا بصورت مستقیم با ما ارتباط بگیرید تا عسل عناب درجه یک و خوش طعم فروردین را در بسته بندی های شیشه ای ، سالم و ارگانیک در هر کجای ایرانِ عزیز بصورت رایگان و سریع دریافت بفرمائید.

عسل عناب چیست- عسل عناب فروردین

جاذبه های عسل عناب خراسان جنوبی

طعم عسل عناب شاید اولین خصیصه ای باشد که در این عسل بشدت جذاب خود نمایی می کند. طعم لطیف، خوش خور و میوه ای که دارد و بسیار شبیه به طعم عسل کنار وحشی در جنوب ایران است. دومین جاذبه شاید رنگ این عسل باشد که معمولا رنگی سرخ فام و تیره رنگ دارد که نشان از غنی بودن این عسل از موادمعدنی و مینرال است.

محبوب ترین عسل های فروردین در سال 1402

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 124 نوشته ها
  • 679 دیدگاه ها

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *