خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

چرا نباید خربزه و عسل را با هم بخوریم؟

چکیده :
حتما تا به الان شنیده اید که نباید خربزه و عسل را با یکدیگر خورد و حتی شاید شنیده باشید که خوردن این دو با هم ممکن است منجر به مرگ شود. اما آیا این موضوع واقعیت دارد یا نه. در این مقاله با همراه باشید تا پاسخ این سوال را بیان کنیم.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [5,00 | آراء: 1]Loading…

آیا خوردن خربزه و عسل باعث مرگ می شود؟!

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر عسل و خربزه باعث مرگ نمی شود و این یک باور کاملا غلط است و هیچ گونه مدرک علمی مبنی برا این موضوع وجود ندارد. اما با این حال چه از نظر تجربی و چه از نظر پزشکی توصیه می شود که خربزه و عسل را با یکدیگر مصرف نکنید!!

حقیقت این موضوع این است که وقتی خربزه و عسل با یکدیگر مصرف می شود ترکیبات موجود در این دو ماده با یکدیگر واکنش نشان می دهند و در نهایت منجر به این می شود یک ماده سخت و دیر هضم در معده شکل گیرد. همین عامل باعث بروز مشکلات گوارشی در بدن فرد شده و دل درد های شدید و گاها غیر قابل تحملی را در او بوجود می آورد.

عسل و خربزه- ترکیب خربزه و عسل

عوارض خوردن خربزه به همراه عسل

به طور کلی مواد خوراکی بسیاری هستند که خوردن آن ها با یکدیگر توصیه نمی شود اما در این بین عوارض خوردن خربزه با عسل با چالش ها و نقد های زیادی روبرو است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ترکیب عسل در کنار خربزه نه تنها در بین ایرانیان بلکه در بین مردم سراسر دنیا چالش هایی را ایجاد کرده.

اما با این وجود حقیقت این است که هنوز تحقیقات و گزارشات علمی مورد تاییدی در این زمینه وجود ندارد و هرچه هست بر اساس تجربیات بزرگ تر ها و توصیه های طب سنتی می باشد. به هر حال مهم ترین عوارضی که با خوردن خربزه به همراه عسل در افراد بوجود می آید، مشکلات گوارشی، بد هضمی و دل درد به دلیل ایجاد یک ماده سفت در معده می باشد که هضم این ماده برای سیستم گوارش بسیار مشکل است و در برخی افراد نیز موجب بروز انقباضات قولنجی شدید خواهد شد. این را هم بگوییم که این عوارض 100 درصدی نیستند و حتی می تواند فردی با خوردن خربزه و عسل آن را تجربه نکند.

پر فروش ترین محصولات مجموعه فروردین

عسل کوهستان ویژه (خوشیل) فروردین (850 گرم)

۶۲۹,۰۰۰ تومان

گرده نخل نر اصل (خرید گرده خرما درجه یک)

۲۷۷,۵۰۰ تومان

عسل آویشن سفیر (1350 گرم)

۱,۲۱۷,۰۰۰ تومان

حداقل فاصله خوردن خربزه و عسل

برخی افراد می گویند که در یک روز مشخص عسل با خربزه را با هم مصرف نکنید. اما دسته ای دیگر از افراد و کارشناسان طب سنتی بر این باورند که با فاصله حداقل دو ساعت از خوردن یکی از این مواد می توان ماده دیگر را مصرف کرد.

در صورت مصرف خوردن خربزه با عسل چه کنیم؟

اگر به هر دلیلی خربزه و عسل را با هم مصرف کردید احتمالا این سوال در ذهنتان شکل می گیرد که آیا خوردن خربزه با عسل خطرناک است؟ و پس از مصرف آن چه کنیم؟

بهترین کار پس از مصرف این ترکیب مراجعه به پزشک است زیرا پزشک با اقداماتی که انجام می دهد عوارض مصرف آن را به حداقل می رساند به شما کمک می کند تا درد کمتری را حس کنید، اما اگر در شرایطی بودید که مراجعه به پزشک برای شما امکان پذیر نبود می توانید با استفراغ از درد خود بکاهید. همچنین برخی منابع خوردن عرق نعنا و پونه را نیز پیشنهاد می دهند.

چرا نباید خربزه و عسل را با هم بخوریم؟

مصرف هم زمان عسل و خربزه از نظر طب سنتی

بر اساس نظریه هایی که در طب سنتی وجود دارد نباید چندین ماده غذایی که طبع های مشابهی دارند را با یکدیگر مصرف کرد، به عنوان مثال خوردن چند ماده که طبع گرم دارند یا چندین ماده که طبع سردی دارند نباید همزمان با یکدیگر مصرف شوند، زیرا این امر باعث این می شود که تعادل طبع در بدن به هم بخورد و نتیجه بروز مشکلات مختلفی در بدن می شود.

بنابراین با توجه به مطالب بالا و این نکته که هم طبع خربزه و هم طبع عسل هر دو گرم می باشد، نباید این دو را با یکدیگر خورد زیرا در صورت مصرف با توجه به طبع و وضعیت گوارش هر شخص ممکن است فرد مشکلات مختلفی چون ورم معده، انسداد مجاری بدن، حساسیت و خارش پوستی، بالا رفتن صفرا و … را تجربه کند.

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 693 دیدگاه ها

یک پاسخ

  1. همش الکیه من چندین بار خوردم و علاوه بر اینکه هنوز زنده ام حتی دل درد هم نشدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.