خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

آب هندوانه و عسل طبیعی؛ معجونی پرخاصیت با کاربردهای متفاوت

چکیده :
هندوانه حاوی ماده ایست که باعث افزایش گردش خون در بدن می شود. عسل نیز قابلیت ترکیب با بسیاری از خوراکی ها را دارد. آب هندوانه و عسل طبیعی یکی از جذاب ترین نوشیدنی هایی است که در کل دنیا مورد توجه بوده است.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,75 | آراء: 4]Loading…
آب هندوانه و عسل طبیعی؛ معجونی پرخاصیت با کاربردهای متفاوت

خواص معجون آب هندوانه و عسل طبیعی

عسل به عنوان یکی از خوشمزه‌ترین مواد، قابلیت ترکیب با بسیاری از مواد خوراکی را دارد. اسموتی هندوانه و عسل یکی از جذاب ترین نوشیدنی هایی است که هم در ایران و هم در کل دنیا مورد توجه بوده است. این نوشیدنی در هوای گرم تابستان و یا پس از ورزش کردن و حتی برای رفع تشنگی بسیار مفید است.

محققان آمریکایی دریافته‌اند آب هندوانه به محض وارد شدن به بدن، به یک نوع اسید به نام اسید نیتریک تبدیل می‌شود. همچنین هندوانه حاوی ماده دیگری به نام سیترولین است که این ماده نقش باز کنندگی عروق را نیز به همراه دارد و باعث افزایش گردش خون در بدن خواهد شد.

این تنها بخشی از خواص هندوانه است که اتفاقا اضافه شدن عسل طبیعی به آن می تواند باعث بهبود این خواص شود.

روش های متعددی برای تهیه نوشیدنی عسل با هندوانه وجود دارد. فرقی نمی کند از کدام روش استفاده می کنید، در هر صورت بهتر است تا جای ممکن از اضافه کردن مواد مضر به آب هنداونه خودداری نمایید. در ادامه سعی کرده ایم تا طرز تهیه عسل هندوانه را با هم مورد بررسی قرار دهیم و هم به خواص این معجون خوشمزه اشاره کنیم.

آب هندوانه و عسل طبیعی-اسموتی هندوانه و عسل-طرز تهیه عسل هندوانه-آیا هندوانه با عسل بد است-هندوانه را با چی بخوریم- عوارض خوردن هندوانه و عسل-عسل فروردین

هندوانه را با چی بخوریم؟

آب هندوانه و عسل طبیعی خواص فراوانی دارند. با این حال برخی از این خواص بسیار شاخص و مورد توجه بوده و بیشتر می توانیم آن را در نظر بگیریم. بسیاری از خواص هنداونه با عسل طبیعی تکمیل می شود و برخی مضرات هنداونه نیز با ترکیب عسل، خنثی خواهد شد.

با این حال توجه داشته باشید که مصرف هندوانه محدودیت زمانی دارد! یعنی وقتی از خواص هندوانه می گوییم، منظور خوردن هندوانه نهایتا تا روزهای ابتدایی پاییز است.

پس از آن، مصرف هندوانه نه تنها خاصیت چندانی برای بدن ندارد؛ بلکه می تواند دلیلی برای بیماری های مختلف در بدن انسان باشد. هندوانه میوه ای تابستانی برای شرایط فصل تابستان است و نباید در غیر از این فصل خورده شود.

این یعنی رسم خوردن هندوانه در شب یلدا، متاسفانه یکی از رسوم اشتباهی است که طب سنتی آن را رد می کند. مگر در مناطقی خاص و برای افرادی خاص؛ نه برای همه افراد در هر سنی با هر نوع مزج و شرایط بدنی!!!

البته برخی محققان بر این باورند که ممکن است اضافه شدن عسل طبیعی به آب هندوانه بتواند آن را در ماه های ابتدایی پاییز نیز بدون مشکل کند. در ادامه سعی شده تا به برخی خواص آب هندوانه و عسل طبیعی اشاره شود.

آیا هندوانه با عسل بد است؟ عوارض خوردن هندوانه و عسل؟

خواص آنتی اکسیدانی آب هندوانه و عسل

هندوانه دارای آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است. لیکوپن سبب از بین رفتن رادیکال‌های آزاد و مضر خواهد شد. به همین دلیل از بروز سکته های قلبی جلوگیری می‌کند. با مصرف هندوانه می‌توان خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش داد.

عسل طبیعی نیز یک آنتی اکسیدان فوق العاده عالی است که به هیچ وجه نمی توانیم از خواص آن چشم پوشی کنیم. این دو ماده طبیعی در کنار هم می توانند بسیاری از مشکلات قلبی و عروقی را برطرف کنند.

خواص هندوانه در مقابل اشعه UV

مصرف هندوانه به دلیل داشتن آب فراوان، فیبر و رادیکال‌های آزادی مانند لیکوپن در کاهش 40% جذب اشعه UV موثر است. همین امر باعث می‌شود پوست در مدت طولانی‌تری شفاف و روشن بماند. ترکیب عسل با هندوانه کمک بزرگی برای جلوگیری از بروز مشکلات پوستی است. به همین علت در برخی ماسک های پوستی از ترکیب هندوانه با عسل طبیعی استفاده می شود.

رفع تشنگی و عطش با اسموتی هندوانه و عسل

یکی از مهمترین خواص هندوانه رفع عطش تابستانه است. در تابستان هیچ ماده خوراکی مثل هندوانه نمی تواند عطش را برطرف کند. آب هندوانه نیز یکی از بهترین نوشیدنی ها برای رفع عطش محسوب می شود.

با توجه به اینکه عسل طبیعی نیز خواص فراوانی برای رفع عطش دارد؛ در نتیجه می توانید عسل را نیز به آب هنداونه اضافه کنید تا یک معجون فوق العاده عالی برای درمان عطش داشته باشید. برای رفع گرمازدگی نیز این معجون توصیه می شود.

اگرچه آب هندوانه به تنهایی نیز می تواند باعث رفع عطش شود. با این حال به دلیل طبع سرد هندوانه، ممکن است مشکلات معده و سیستم گوارش بر شما غلبه کند. اضافه شدن عسل هم باعث بهبود هضم آب هنداونه می شود و هم می تواند خواص این معجون برای رفع عطش را افرایش دهد.

آب هندوانه و عسل طبیعی؛ معجونی پرخاصیت با کاربردهای متفاوت-اسموتی هندوانه و عسل-اسموتی عسل و هندوانه-آب هندوانه و عسل-عسل با هندوانه-عسل فروردین

ماسک عسل و هندوانه برای پوست مختلط

در پوست‌های مختلط فعالیت غدد در برخی نقاط مخصوصا در نواحی پیشانی، بینی و چانه بیشتر است. در حالی که سایر نقاط بسیار خشک هستند. افرادی که دارای پوست مختلط هستند، هم خشکی را تجربه می‌کنند و هم جوش‌هایی روی پوست خود دارند.

برای کاهش چربی در نقاط پیشانی و بینی و چانه و همچنین آبرسانی در بقیه نقاط می توان از هندوانه استفاده نمود. یکی از خواص هندوانه آن است که این دو حالت را با هم می‌تواند پوشش دهد. یعنی هم می‌تواند چربی پوست را کاهش دهد و هم آبرسانی به سلول‌ها را به صورت عمیق افزایش داده و مولکول‌های آب را داخل سلول‌ها به دام می اندازد.

عسل نیز خاصیت ضد باکتریایی دارد و می‌تواند باکتری‌های مولد جوش را از بین ببرد. همچنین عسل در برطرف کردن لکه‌های صورت و سفیدتر کردن پوست صورت و پاکسازی منافذ آن بسیار موثر است.

روش تهیه ماسک هندوانه و عسل

مواد لازم عبارتند از:

  • 2 قطعه برش هندوانه
  • 1 یا 2 قاشق عسل

 

برش های هندوانه را داخل مخلوط کن ریخته و سپس عسل را به آن اضافه نموده و با یک برس تمیز ماسک را روی صورت بزنید. ماسک هندوانه و عسل را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست گذاشته و بعد از آن صورت را با آب سرد بشویید.

آب هندوانه و عسل طبیعی؛ معجونی پرخاصیت با کاربردهای متفاوت

طرز تهیه عسل هندوانه

همانطور که گفته شد روش های مختلفی برای تهیه نوشیدنی دلچسب آب هنداونه با عسل وجود دارد. در این مطلب به چند نمونه از روش های تهیه اسموتی هندوانه و عسل به صورت های مختلفی مثل دسر، نوشیدنی و… اشاره می کنیم.

آب هندوانه و عسل طبیعی، ساده ترین معجون تابستانی

ساده ترین روش مصرف آب هندوانه و عسل طبیعی، اضافه کردن عسل به آب هندوانه است. فرقی ندارد به چه روشی آب هندوانه را می گیرید. در هر صورت به ازای هر 1 لیوان آب هندوانه یک یا دو قاشق عسل طبیعی به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید.

به دلیل اینکه عسل طبیعی در دمای آب هندوانه مخلوط شود، از چنگال برای مخلوط کردن آن استفاده کنید یا به کمک مخلوط کن یا همزن برقی، عسل را در آب هندوانه حل کنید.

دسر یخی هندوانه و عسل طبیعی

دسر یخی هندوانه با عسل مناسب برای تمام فصول است و در میهمانی‌ها می‌توان به عنوان یک دسر سالم و خوشمزه از آن استفاده نمود. حتی بسیاری از این دسر برای فصل زمستان استفاده می کنند.

آب هندوانه و عسل طبیعی؛ معجونی پرخاصیت با کاربردهای متفاوت-عوارض خوردن هندوانه و عسل-آیا هندوانه با عسل بد است-هندوانه را با چی بخوریم-عسل فروردین

روش تهیه دسر یخی عسل با هندوانه

مواد لازم جهت تهیه دسر یخی هندوانه و عسل طبیعی عبارتند از:

  • نصف فنجان عسل
  • یک فنجان آب
  • هندوانه بدون هسته 6 فنجان ( یک هندوانه 2 کیلویی)
  • آبلیمو تازه 2 قاشق غذاخوری

عسل طبیعی را در آب حل کنید. برای حل شدن آسان‌ تر عسل را با آب ولرم حل کنید و پس از آن به مدت یک ساعت داخل یخچال قرارداده تا سرد شود.

تکه های هندوانه را با آبلیمو مخلوط کرده و از صافی رد کنید تا مواد اضافی و هسته های ریز هندوانه کاملا جدا شوند. آب هندوانه را با شربت عسلی که از قبل آماده کرده بودید ترکیب کنید. معجون عسل با هندوانه را داخل ظرف مناسبی ریخته و به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار دهید.

کم‌کم کریستال‌های یخی اطراف ظرف تشکیل می‌شود. کریستال‌های تشکیل شده به دور ظرف را به مرکز هدایت کنید و مجددا داخل فریزر قرار دهید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا روی ظرف کاملا از کریستال‌ها پر شود. دسر بدست آمده را می‌توان بالافاصله مصرف کرد و یا در فریزر قرار داد و به صورت بستنی یخی استفاده نمود.

اسموتی هندوانه و عسل

اسموتی هندوانه و عسل، یخ در بهشتی به رنگ قرمز و با طعمی بسیار خوشمزه است. انواع اسموتی‌های هندوانه را می‌توانید به راحتی در منزل تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. با افزودن گیاهان و میوه‌هایی مانند موز به همراه بستنی ، کیوی، لیمو و توت فرنگی طعم بی نظیر را خلق کنید.

اسموتی هندوانه و لیمو و عسل

برای تهیه این اسموتی، هندوانه و لیمو ترش تازه را با پوست، عسل و گلاب و یا عرق هل و یخ را در مخلوط کن ریخته و کاملا باهم ترکیب کنید. این اسموتی به قوی‌تر شدن سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس و اضطراب و بالا رفتن گردش خون کمک می‌کند.

اسموتی هندوانه و موز و بستنی

برای تهیه اسموتی هندوانه و موز و بستنی، باید هندوانه و بستنی وانیلی را با عسل، موز و برگ نعنا مخلوط کرده و در یخچال قرار دهید و سپس میل نمایید. البته می‌توان به جای بستنی از ماست کم چرب یا پرچرب استفاده نمود.

این اسموتی به دلیل داشتن بافت خامه‌ای و غلیظ، برای رفع تشنگی در تابستان بسیار مفید است. موز موجود در این اسموتی به هضم غذا و سلامتی قلب و حتی در کاهش وزن موثر است. عسل نیز خواص فراوانی به این اسموتی اضافه می کند.

آب هندوانه و عسل طبیعی؛ معجونی پرخاصیت با کاربردهای متفاوت

سخن آخر

معجون عسل با هندوانه به صورت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این معجون به صورت خوراکی بسیار پر طرفدار است؛ چراکه هم خوشمزه است، هم رفع عطش می کند و هم خواص فراوانی برای بدن به همراه دارد. در این مطلب به برخی خواص آب هنداونه و عسل و روش های تهیه آن اشاره کردیم.

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 690 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.