خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

ذخیره سازی و نگهداری ژل رویال

چکیده :
عمر نگهداری ژل رویال و ذخیره سازی آن محدود می باشد و بصورت ژله ای و غلیظ است که رنگ روشن آن مایل به زرد است و این رنگ زرد با توجه به گزارشات علمی و تجربی با گذشت زمان در دوره ی نگهداری آن پررنگ تر می شود.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,70 | آراء: 10]Loading…

ژل رویال عمر نگهداری ژل رویال و ذخیره سازی محدودی دارد و بصورت ژله ای و غلیظ است که رنگ روشن آن مایل به زرد است و این رنگ زرد با توجه به گزارشات علمی و تجربی با گذشت زمان در دوره ی نگهداری آن پررنگ تر می شود. ژل رویال بوی ترش تند و قوی دارد و طعم آن ترش و شیرین و مایل به اسیدی است و پس از خوردن آن روی زبان و در ناحیه گلو احساس سوزش می کنید. نشانه های ظاهری گفته شده مهمترین معیار کیفیت ژل رویال می باشد.

ژل رویالی که تازه و مربوط به سال جاری نباشد و یا بصورت مناسبی ذخیره و نگهداری نشده باشد دارای رنگ تیره تر و بوی فساد و ماندگی می دهد. برای حصول بهترین کیفیت و حفظ آن ژل رویال باید حتما فریز شود.

ژل رویال با توجه به میزان آب یا رطوبت اولیه و سن ژل، زمانی که در دمای اتاق یا در قسمت پایین یخچال نگهداری می شود به آرامی شروع به غلیظ تر شدن می کند. این میزان افزایش غلظت به نظر می رسد که به افزایش اجزای نیتروژنه ی غیر قابل حل همراه با کاهش نیتروژن قابل حل و آمینو اسید های آزاد در آب ژل رویال مربوط باشد.

این تغییرات ظاهرا بواسطه ی فعالیت های آنزیمی و تداخل بین لیپید و پروتیین ادامه پیدا می کند. گفتنی است هیچ استانداردی برای ژل رویال وجود ندارد در حالیکه تا به حال بعضی کشورها مثل برزیل بلغارستان ژاپن اسکاتلند و اروگویه استانداردهای ملی داخلی برای خودشان ایجاد کرده اند.

نگهداری و ذخیره سازی ژل رویال
ذخیره سازی و نگهداری ژل رویال

نحوه ی نگهداری ژل رویال

ژل رویال تازه و خام

  • 6 ماه اگر در یخچال نگهداری شود (در دمای بین 3 تا 5 درجه سانتیگراد)
  • 2 سال اگر در فریزر نگهداری شود (در دمای زیر منفی 18  درجه)

ژل رویال پودر

  • یک سال اگر در یخچال نگهداری شود (در دمای بین 3 تا 5 درجه سانتیگراد)
  • حداقل دو سال اگر در فریزر نگهداری شود (در دمای زیر منفی 18  درجه)

ژل رویال تازه و پودر اگر مخلوط با عسل باشد

نتایج ونظرات بدست آمده از مقالات متفاوت است و از عمری بین 3 ماه تا دو سال را تخمین می زنند. گفته می شود اگر مخلوط ژل رویال و عسل رطوبتش کمتر از 18% باشد تا دو سال هم ماندگاری دارد. ولی تحقیقات جدید نشان می دهد بهترین تاریخ مصرف ژل رویالی که با عسل مخلوط شده حداکثر 15 روز است.

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 734 دیدگاه ها

یک پاسخ

  1. سلام و ارادت
    چرا تو بعضی جاها نوشتن بهترین دمای نگهداری منفی ۲۱ درجه س ؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *