خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

رنگ عسل طبیعی و اهمیت رنگ عسل در هنگام خرید

چکیده :
رنگ عسل طبیعی اولین و شاید مهم ترین شاخصه ای است که در هنگام خرید بهش توجه می کنیم و خیلی مهمه که بدونیم رنگ عسل چقدر و چطور در کیفیت نهایی عسل و سلامتش موثره
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,89 | آراء: 9]Loading…
رنگ عسل طبیعی و اهمیت رنگ عسل در هنگام خرید

چرا رنگ عسل طبیعی با هم تفاوت دارند؟

رنگ عسل طبیعی بستگی به عوامل رنگزای شهد (گزانتوفیل، کلروفیل، کاروتن و غیره) دارد. به همین علت رنگ عسل طبیعی مربوط به منبع گیاهی آن است. رنگ عسل می تواند از روشن تا تیره متغیر باشد.

بر اساس زمان جمع آوری شهد، عسل بهاره روشن تر عسل پاییزه تیره تر است. رنگ عسل وقتی که جمع آوری شهد، سریع و میزان آن فراوان باشد، روشن تر است. زمانی که جریان شهد کم و جمع آوری آن طولانی مدت باشد تیره تر است.

رنگ عسل طبیعی همچنین بسته به نژاد زنبور و کیفیت شانها متفاوت است. بر اساس غلظت مواد رنگزا عسل ممکن است بدون رنگ، زرد کم رنگ (کهربایی)، روشن یا تیره باشد.

 

رنگ های مختلف از زرد تا قهوه ای معمولا رنگ های متداول عسل هستند.

پیشنهاد مطالعه:
رنگ عسل طبیعی
رنگ عسل طبیعی و اهمیت رنگ عسل در هنگام خرید

رنگ انواع مختلف عسل طبیعی

به ندرت عسل به رنگ های سبز و قرمز متمایل به سیاه و کرم موجود است. رنگ عسل طبیعی بعد از دانه ای شدن (شکرک زدن) روشن تر می شود. انواعی از عسل های روشن از جمله آکاسیا، پنبه، تمشک و گل بید بی رنگ هستند.

عسل شهد گل خیار و درختان سیب به رنگ زرد روشن است. عسل حاصل از شهد گل آفتابگردان و بابونه ی گاوی، طلائی روشن و عسل حاصل از بید تمشک، بابا آدم، گل قاصد، کدو و پیاز، زرد طلایی است.

عسل حاصل از گل هویج و خلنگ به رنگ زرد تیره است. عسل حاصل از مریم گلی و شبدر شیرین طلایی و کهربایی روشن است. عسل حاصل از یونجه، تنباکو و نعناع، به رنگ کهربایی است.

رنگ عسل حاصل از گندم سیاه از زرد تیره تا قهوه ای تیره متغير است، عسل حاصل از گل ذرت، افرا و درخت نمدار، به رنگ سبز است. رنگ عسل خلنگ، لاله، زبان گنجشک و زغال اخته، معمولا قرمز است. رنگ عسل، نخود و نخود فرنگی نیز ممکن قرمز تیره باشد.

عسل حاصل از عسلک، به رنگ سبز تیره است. عسل حاصل از صنوبر نقره ای، به رنگ زرد طلایی و عسل به دست آمده از کاج سیاه، به رنگ زرد لیموئی یا قهوه ای روشن است.

اگر عسل به مدت طولانی ذخیره شود و یا حرارت بالا ببیند، رنگش تیره تر می گردد.

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 692 دیدگاه ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.