خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

درمان با نیش زنبورعسل، زنبور درمانی یا بی تراپی

چکیده :
درمان با نیش زنبورعسل برای درمان بیماری های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از زنبورعسل برای درمان، بی تراپی (bee therapy) نام دارد.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,57 | آراء: 7]Loading…
درمان با نیش زنبورعسل، زنبور درمانی یا بی تراپی

بی تراپی (bee therapy)

درمان با نیش زنبورعسل برای درمان بیماری های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از زنبورعسل برای درمان (زنبور درمانی)، بی تراپی (bee therapy) نام دارد.

(اسم فرد) قبل از اینکه چندین کلینیک در (اسم مکان) باز کند، یک زنبوردار بوده است. اولین بار او در (اسم مکان) کارش را شروع کرد و ابتدا در اسپانیا و سپس در سطح بین المللی شناخته شد.

این رازی است که طبیعت در نیش های زنبور نگه می دارد. اما وقتی زنبور نیش می زند دیگر رمزو رازی وجود ندارد. این یعنی ما درواقع درمورد زیست پزشکی (biomedicine) صحبت می کنیم. 40 ترکیب فعال بیولوژیکی با بالاترین پتانسیل عملکرد در ارگانیسم های موجود زنده، در نیش زنبورعسل وجود دارد.

درمان با نیش زنبورعسل، زنبور درمانی یا بی تراپی

معجزه نیش زنبورعسل

در میان این عناصر، تسکین دهنده ی درد، ضد التهاب و 400 ماده موثر دیگر برای درمان در نیش زنبور وجود دارد. همه ی کلینک ها دارای کندوهای زنبورعسل هستند که از زنبورهایشان برای درمان بیماران استفاده می شود. این کندویی است که (اسم آدم) از آن برای درمان بیش از 50 مورد مختلف استفاده می کند. زنبور مورد استفاده برای درمان باید بالغ و در آخرین مرحله از زندگیش باشد.

ما با دو، سه نیش در اولین جلسه شروع کردیم. برای مواردی مانند: مشکلات کمر و گردن، آرتروز، آرتروزِ مفاصل…، اما اول از همه هر بیمار باید از نظر حساسیت به زنبور تست شود.

(اسم آدم) مدتی است که تحت درمان است و پیشرفت خوبی داشته است. او مدت هاست که از بیماری Fibromyalgia (بیماریی که باعث درد در همه بدن شود) رنج میبرد.

آن ها به خوبی شروع به درمان کردند و این کارو ادامه دادند. تا جایی که اگر وضیعت من ادامه پیدا می کرد به بی حسی کامل تبدیل می شد. من دستم را تا اینجا میتونستم بالا ببرم و حالا بعد درمان تا اینجا بالا میاد.

من بعد از بی تراپی (bee therapy) درد کمتری حس میکنم. و حالا بیشتر کارها را می توانم با دستم انجام دهم، من دیگر کمتر احساس خستگی مفرط دارم.

وقتی نیش جدا می شود زنبور می میرد ولی برای هر درمان مشخص در کلینیک 100 زنبور پرورش داده میشود، چون برای این روش درمانی، پرورش زنبور نیز درنظر گرفته شده است.

زنبور درمانی، بی تراپی، درمان با نیش زنبورعسل
درمان با نیش زنبورعسل، زنبور درمانی یا بی تراپی

دستگاه نیش زنبورعسل و خصوصیات آن

دستگاه نیش زنبورعسل شامل غده، مجرا، کیسه و نیش است که این اجزاء باعث تولید، محافظت، ذخیره و مکانیزم تزریق زهر می شود. زنبورهای تازه متولد شده میزان کمی زهر دارند. با تغذیه مواد پروتئینی غنی و میزان زیاد گرده گل، کیسه زهر به تدریج پر می شود.

بیشترین میزان زهر در زنبورهای 18 تا 20 روزه مشاهد میشود. کیسه زهر زنبورعسل 0.3 میلیگرم زهر را در خود جای میدهد.زهر زنبور مایعی است بی رنگ، با مزه تند و بویی شبیه به موز رسیده است.

ph آن کمی اسیدی (5 – 5.5) می باشد و به واسطه واکنش اسیدی، باعث تغییر رنگ کاغذ تورنسل از آبی به قرمز می شود. با این وجود محلول آبی زهر زنبورعسل این اثر را نشان نمی دهد. این پدیده به سبب فرار ترکیبات اسیدی از زهر خشک است.

وقتی یک زنبورعسل نیش می زند حدود یک سوم از زهرش را تزریق می کند که در دمای معمولی تقریباً بعد از 20 دقیقه خشک می شود و 65 تا 70 درصد وزنش را از دست می دهد.

درمان با نیش زنبورعسل، زنبور درمانی یا بی تراپی

جمع بندی و نتیجه گیری

استفاده از فراورده های زنبورعسل همچون عسل طبیعی، زهر زنبورعسل، گرده گل، بره موم، ژل رویال، موم عسل طبیعی و نان زنبورعسل جهت زنبور درمانی به گذشته باستان برمی گردد. استفاده از مواد طبیعی در درمان بیماری ها بطور قابل ملاحظه ای گسترش پیدا کرده است.

اطلاعات ما درباره عسل طبیعی بسیار زیاد است اما در مورد زهر زنبورعسل به سبب عدم شناخت کامل این ماده اندک می باشد. زهر زنبور، یکی از مواد تولیدی زنبورعسل است که کمک بسیار زیادی به پیشگیری و درمان بیماری ها (زنبور درمانی) کرده است که ما نباید در استفاده از این فراورده زنبورعسل غفلت کنیم.

استفاده از نیش زنبورعسل برای درمان بیماری‌هایی مانند آرتریت، التهابات مفصلی، ام‌اس، درد عضلانی و مفصلی، زخم‌های مزمن، درمان عوارض آلرژیک و کاهش التهابات مربوط به برخی بیماری‌های پوستی مطرح است. علاوه بر این، برخی مطالعات نشان داده‌اند که درمان با نیش زنبورعسل می‌تواند به کاهش درد، بهبود عملکرد ایمنی سیستم بدن و حتی بهبود کیفیت زندگی بیماران کمک کند

نیش زنبورعسل شامل مواد مختلفی مانند آنزیم‌ها، پپتیدها، آمین‌ها و مواد ضد باکتری و ضد التهاب است. این مواد می‌توانند خواص ضد التهابی، ضدباکتریایی، ضد ویروسی و ضدآلرژیک داشته باشند. به همین دلیل، درمان با نیش زنبورعسل به عنوان یک روش طب سنتی درمانی در برخی از بیماری‌ها و عوارض مختلف استفاده می‌شود

قبل از شروع درمان با نیش زنبورعسل، مهم است که مشکلات و ضرورت درمان را با پزشک خود مطرح کنید. همچنین، باید از احتمال واکنش‌های آلرژیک نسبت به نیش زنبورعسل آگاهی داشته باشید. برخی افراد ممکن است به نیش زنبورعسل حساسیت داشته باشند و واکنش‌های آلرژیک جدی را تجربه کنند. در صورتی که به هرگونه واکنش آلرژیک نسبت به نیش زنبورعسل دچار شدید، باید فوراً به پزشک مراجعه کرده و در صورت لزوم درمان مناسب را انجام دهید.

 

در نهایت، باید به این نکته توجه کنید که درمان با نیش زنبورعسل یک روش طب سنتی است و هنوز به طور کامل توسط علم پزشکی مدرن تأیید نشده است. برای درمان بیماری‌ها و عوارض مختلف، همچنان به روش‌های معتبر و تأیید شده توسط جامعه پزشکی متخصص رجوع کنید و در مورد استفاده از روش‌های سنتی، با پزشک خود مشورت کنید.

 

همچنین، در صورتی که تمایل به امتحان درمان با نیش زنبورعسل دارید، باید از منابع معتبر و موثق استفاده کنید و همواره به راهنمایی و توصیه‌های تراپیست یا پزشک خود پایبند باشید

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 116 نوشته ها
  • 616 دیدگاه ها

3 پاسخ

  1. سلام چرا پژوهش درمورد درمان بانیش زنبورر عسل اینقدر کم است و هیچ مرجع علمی انرا پیگیری نمی کند

  2. درود بر شما
    بنده 57 سالم هستش و میخواستم بدونم چطور میشه از نیش زنبور عسل استفاده کنم چون در انگلیس هم دیده بودم که این کار رو انجام میدن ولی خب امکانش رو ندارم فعلا لذا می تونید در ایران مرکزی رو برای انجام این کار معرفی کنید
    سپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *