خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

آیا واقعا عسل برای لاغری مفید است؟ از حقیقت تا دروغ

چکیده :
زمانیکه صحبت از اضافه وزن و چاقی است اکثر مردم به دنبال جایگزینی سالم و طبیعی برای رژیم های مختلف غذایی می باشند. یکی از محصولاتی که در این میان نامش مطرح می شود عسل برای لاغری است.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [5,00 | آراء: 12]Loading…

عسل برای لاغری | از معجزه تا دروغ

در یک بررسی علمی و به دور از تعصب تاثیرات عسل برای لاغری را بررسی می کنیم و تمام نکات مهم در قرار دادن عسل طبیعی و ژل رویال در رژِیم غذایی را برای کاهش وزن ،افزایش وزن و بعنوان مکمل برای ورزشکاران را بصورت کامل بررسی می کنیم.

باید با این واقعیت روبرو شد که عسل طبیعی یک محلول اشباع از قندها است که علاوه بر ساکارز که همان قند معروف عسل است و در چغندر و نیشکر نیز یافت می شود دارای انوع دیگری از قندها نظیر مالتوز، لاکتوز، فروکتوز ،گلوکز ،ساکارز و… نیز می باشد و اصلا شاید بتوان گفت این موضوع که می گویند عسل برای لاغری موثر است یک دروغی بزرگ باشد، پس با من همراه باشید تا این موضوع را بصورت دقیق و علمی مورد بررسی قرار دهیم.

عسل برای لاغری_عسل فروردین برای لاغری

شاخص گلیسمی (GI)

در ابتدا باید اشاره کنیم که تحقیقات نشان می‌دهد عسل نسبت به قند معمولی دارای شاخص گلیسمی پایین‌تر و فروکتوز بالاتری است که باعث افزایش آهسته‌تر و ثابت‌تر سطح قند خون می‌شود که این عامل می تواند به جلوگیری از افزایش سطح انرژی، کاهش و کنترل اشتها کمک کند.

شاید بپرسید شاخص گلیسمی (GI) چیست و به چه معناست ؟شاخص گلیسمی ، شاخص و معیاری است برای مناسب دانستن یک ماده غذایی برای افراد دیابتی.از این معیار برای اندازه گیری میزان تاثیرگذاری و افزایش قند خون توسط مواد غذایی استفاده می‌شود.

طبق این شاخص مواد غذایی به سه دسته‌بندی‌ غذاهای با گلیسمی پایین، متوسط ​​و بالا طبقه بندی می‌شوند و در مقیاس 0 تا 100 رتبه بندی می گردند. هرچقدر GI یا شاخص گلیسمی یک ماده غذایی خاص کم باشد، کمتر ممکن است بر میزان قند خون شما تاثیر بگذارد و درنهایت برای شما سالم تر محسوب می شود.

این نکته حائز اهمیت است که وقتی بدن شما متابولیسم کندی دارد، مهم نیست چقدر اشتهای خود را کنترل می کنید، کالری های دریافتی در طول روز همچنان به صورت چربی جمع می شوند و کاهش وزن را برای شما دشوار می کنند.

اما وقتی متابولیسم تسریع شود، می توانید بدون تلاش زیاد وزن کم کنید و همچنین به شما کمک می کند بدنی سالم، متعادل و زیباتری داشته باشید. که در این زمینه عسل طبیعی به افزایش متابولیسم و سوزاندن چربی بیشتر کمک می کند.علاوه بر این، عسل حاوی مقادیر کمی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که می تواند به سلامت و تندرستی کلی کمک کند.

عسل برای ورزشکاران_عسل برای کاهش وزن

آیا واقعا عسل به عنوان یک مکمل می تواند برای لاغری به ما کمک کند ؟!

 آیا واقعا عسل به عنوان یک مکمل می تواند برای لاغری به ما کمک کند یا خیر؟! آیا دریافت کالری مشخص و موجود در عسل با تلاش ها برای کاهش وزن مقابله نمی کنند؟

در واقع ” شکر معمولی ” که در خانه همه ما موجود است حاوی میزان کالری ای است که به هیچ وجه برای ما مفید نیست و ارزش تغذیه ای بسیار کمی را به ما می دهد، یا حتی می توان گفت اصلا ارزشی ندارد و باید با عنوان ” کالری پوچ” از آن یاد کرد.

بدن نیز لازم دارد تا بواسطه ی مصرف عسل طبیعی از مواد مغذی ضروری استفاده کند تا بتواند چربی های غیر ضروری را حل کند بنابراین بیشتر مواد مغذی و ویتامین های مهم در این راستا مصرف می شوند، در حالیکه قند حاصل از شیرین کننده ها باقی مانده و ارزش غذایی خاصی ندارد و باعث اضافه وزن می شود. از این رو عسل به عنوان منبع خوبی برای مواد مغذی جایگزین خوبی برای شکر و شیرین کننده های مصنوعی و در نتیجه کاهش وزن می باشد.

عسل به این دلیل که دارای ترکیب طبیعی و فواید بالقوه ای برای سلامتی می باشد، اغلب جایگزین سالم تری برای شکر تصفیه شده در نظر گرفته می شود. با این وجود که عسل حاوی کالری و کربوهیدرات است، اما ویژگی های خاص و منحصر به فردی را نیز ارائه می دهد که در فرآیند تلاش برای کاهش وزن موثر می باشد.

چربی سوزی با عسل برای ورزشکاران

نتایج یک مطالعه نشان داده است ورزشکارانی که غذاهای غنی از فروکتوز مانند عسل مصرف می‌کنند، چربی بیشتری را می‌سوزانند و همچنین سطح استقامتشان نیز افزایش می‌یابد. عسل به عنوان سوخت برای تولید گلوکز در کبد عمل می کند و این گلوکز سطح قند مغز را بالا نگه می دارد و آن را وادار به ترشح هورمون های چربی سوز می کند.

زمانیکه عسل مصرف می کنیم، بدن شروع به سوزاندن چربی بیشتری می کند و هنگامی که با جایگزین کردن شکر با عسل یک قدم فراتر میروید، سیگنال های مغزی که شما را وادار به مصرف بیشتر مواد شیرین می کند، دوباره متعادل می شوند.علاوه بر این، عسل حتی شیرین‌تر از شکر است، به این معنی که حتی مقدار کمی از آن کمک زیادی به رفع هوس‌های شیرین می‌کند.

از اولین نفراتی که خواص عسل برای لاغری را مورد بررسی قرار داد مایک مکیننس (داروساز و متخصص تغذیه) بود، که در کتاب خودش با عنوان رژِی عسل گفته است: عسل نه تنها یک ماده غذایی عالی می باشد، بلکه به کاهش وزن و چربی سوزی نیز کمک می کند.

" عسل طبیعی با کاهش وزن بدن، BMI، ترکیب چربی بدن، شاخص چاقی، هیپرتروفی چربی و هیپرپلازی چربی در مطالعات علمی اثرات ضد چاقی دارد."

عسل ارگانیک فروردین_عسل طبیعی فروردین_محمد رسول رسولی

بهترین عسل ها و توصیه عسل فروردین برای کاهش وزن و چربی سوزی

رژیم لاغری با عسل ، بسیار ساده و کار آمد

رژیم لاغری با عسل که مناسب برای کاهش وزن ، سم زدایی و درمان نفخ معده است.یک راه عالی برای استفاده از عسل برای کاهش وزن، مصرف یک قاشق چایخوری از آن با یک لیوان آب گرم و نصف آب یک لیموی تازه است. نوشیدن این مخلوط اول صبح به سم زدایی بدن و انرژی بخشیدن به اندام ها کمک می کند. همچنین در طول روز کمتر احساس نفخ می کنید و فعالیت موثر بیشتری خواهید داشت.

رژیم لاغری با عسل طبیعی و مداومت در استفاده از آن سوخت و ساز بدن شما را سرعت می بخشد، احساس سیری را طولانی می کند، فشار خون را کاهش می دهد و چربی شکم را کاهش می دهد.

5 دلیل برای اینکه چرا عسل بهترین مکمل رژیمی برای کاهش وزن است!!

 1.طبیعی و ایمن بودن: برخلاف سایر مکمل های کاهش وزن که با مواد شیمیایی و مصنوعی پر شده اند، عسل ماده ای کاملا طبیعی است که با اطمینان خاطر می توان از آن استفاده کرد.

2.کمک به کاهش کلسترول: کلسترول بالا یکی دیگر از موانع در مسیر کاهش وزن برای بسیاری از افراد است. داشتن کلسترول بد بیش از حد در افراد دارای اضافه وزن نیز بیشتر است. هر 4.53 کیلوگرم اضافه وزن باعث می شود بدن روزانه 10 میلی گرم کلسترول اضافی تولید کند و در نتیجه خطر ابتلا به مشکلات قلبی و سایر مشکلات سلامتی نیز افزایش پیدا می کند.

مشخص شده است که عسل دارای خواص کاهش دهنده کلسترول است. حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به جلوگیری از تجمع پلاک در رگ ها کمک می کند. بنابراین یکباره با کلسترول و چاقی خداحافظی می کنید.

مضرات شکر

3.متابولیسم را افزایش می دهد: متابولیسم سریعتر به این معنی است که بدن شما کالری را به طور موثرتری می سوزاند، که می تواند منجر به کاهش وزن شود و عسل نیز در این راستا می تواند به این فرآیند سرعت ببخشد.

4.چربی سوز طبیعی: یکی از بزرگترین چالش ها در مسیر کاهش وزن، کنترل هوس و پرخوری است. جای تعجب نیست که عسل دارای خواص چربی سوزی طبیعی است و می توانید از آن برای کنترل اشتهای خود و کاهش کالری دریافتی خود استفاده کنید که نهایتا منجر به کاهش وزن بدون گرسنگی خواهد شد.

شاید تعجب می کنید که عسل چگونه این کار را می کند؟ عسل به طور طبیعی به کاهش مقدار غذای مصرفی کمک می کند. از این رو، بدن مجبور است برای انرژی به چربی های ذخیره شده تکیه کند که منجر به کاهش وزن می شود. همچنین به هضم مناسب کمک می کند که برای کاهش وزن و بهبود سلامت روده ضروری است.

5.انرژی را فراهم می کند: در نهایت، استفاده از عسل به عنوان یک مکمل کاهش وزن می تواند انرژی مورد نیاز را تامین کند. هنگام تلاش برای کاهش وزن، حفظ یک رژیم غذایی متعادل و انجام فعالیت بدنی منظم بسیار مهم است. با این حال، رژیم شما بدون وجود یک مکمل که انرژی شما را تامین کند ناقص است.

عسل یک منبع طبیعی انرژی است و می‌تواند از طریق تمرینات و فعالیت‌های روزانه شما را تامین کند. با افزودن آن به رژیم غذایی خود، می توانید سطح انرژی خود را افزایش دهید و تناسب اندام خود را بهبود بخشید.

بهترین جایگزین شکر عسل طبیعی است

چگونه از عسل برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

بسیاری از مردم یک قاشق چای خوری شکر را به فنجان های چای یا قهوه روزانه خود اضافه می کنند بدون اینکه بدانند این عادت چگونه می تواند در دراز مدت بر سلامتی آنها تأثیر بگذارد. جایگزینی چنین «کالری های خالی» با عسل یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامت و تناسب اندام می باشد.عسل همچنین می تواند به عنوان جایگزین در دسرها یا جایگزینی برای شربت ها و شیرین کننده های مختلف استفاده شود.

در نتیجه، در حالی که عسل می تواند جایگزین سالم تری برای شکر تصفیه شده باشد و دارای برخی مزایای بالقوه برای مدیریت وزن باشد، اما به تنهایی یک راه حل جادویی برای کاهش وزن نیست، در واقع گنجاندن عسل در یک رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی سالم می تواند برای شما در فرآیند کاهش وزن مفید باشد.

در ادامه چند روش خوشمزه و موثر برای گنجاندن عسل در رژیم غذایی کاهش وزن آورده شده است:

1.شیر و عسل برای لاغری

اگر از نوشیدن شیر به دلیل فواید آن برای سلامتی لذت می برید، افزودن یک قاشق غذاخوری عسل به بدن شما کمک می کند تا فواید آن را حتی سریعتر دریافت کند.با خوردن شیر و عسل در واقع شما علاوه بر یک رژیم غذایی، “یک روزه غذایی” نیز گرفته اید، زیرا این ترکیب علاوه بر کاهش وزنی که در شما شکل می دهد خواص و فواید بسیار زیاد دیگری نیز دارد.این دو ماده هرکدام به تنهایی خواص زیادی را برای بدن دارند اما در صورت مصرف آنها با یکدیگر شاهد معجزه شیر و عسل خواهید بود.

نوشیدن عسل با شیر در شب متابولیسم شما را افزایش می دهد و ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین ضروری بدن را تامین می کند. با بهبود سیستم گوارش، روز بعد احساس انرژی بیشتری خواهید کرد. نوشیدن عسل با شیر به کاهش وزن به تدریج کمک می کند. برای ابتدا مقداری شیر را به دلخواه بجوشانید و صبر کنید تا شیر خنک تر گردد و ولرم شود و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را هم بزنید و میل کنید.

2.سیاهدانه و عسل برای لاغری

سیاهدانه و عسل ترکیب دیگری است که می تواند در فرآیند کاهش وزن به شما کمک کند، زیرا هر دو ماده دارای ویژگی های ضد چاقی هستند می توانند به سرکوب کردن اشتهای شما و در عین حال کاهش سطح گلوگز و چربی خون کمک کند.

(طرز تهیه این ترکیب)

3.عسل و دارچین برای کاهش وزن

یکی از داغ ترین روند ها برای کاهش وزن گنجاندن عسل و دارچین در رژیم غذایی است. همانطور که می دانید دارچین ادویه ای است که به خاطر فوایدی که برای سلامتی و تغذیه دارد، چندین سال است که از آن در زمینه های مختلف بهره گرفته می شود. یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت تناسب اندام، استفاده از دارچین و عسل برای کاهش وزن است.

خواص متابولیسمی این دو ماده به شما کمک می کند تا در طول روز انرژی بگیرید. این مخلوط همچنین به حفظ اشتها و جلوگیری از پرخوری نیز کمک می کند. برای این منظور می توانید به دو شکل از این ترکیب استفاده نمایید:

در روش اول ابتدا آب را بجوشانید و چوب دارچین را در یک قوری بریزید و آب جوش را درون آن بریزید. اجازه دهید آب حدود 10 دقیقه بماند. چوب دارچین را دور بریزید و عسل را در آب مخلوط کنید و آن ترکیب گرم را بنوشید.همچنین می توانید نصف قاشق چایخوری دارچین را به دو قاشق غذاخوری عسل اضافه کرده و از این ترکیب برای صبحانه میل کنید.

4.سیر و عسل برای کاهش وزن

ترکیب سیر و عسل برای کاهش وزن یک راه عالی برای حفظ سلامت و تناسب اندام است.مصرف سیر خام با یک قاشق چای خوری عسل اول صبح به سم زدایی و بهبود هضم کمک می کند. این ترکیب همچنین برای تقویت ایمنی مفید است و به کاهش استرس، فشار خون بالا و سطح کلسترول کمک می کند.به طور کلی سیر و عسل به دو شکل می‌توانند در فرآیند لاغری به ما کمک کند:

1-به بهبود سیستم گوارش و هضم غذا کمک 2- کاهش اشتها در طول روز.

به این منظور کافیست یک حبه سیر را ریز خورد کرده و آن را با عسل مخلوط نمایید و اجازه دهید چند ساعت بماند و سپس آن را مصرف کنید، بهتر است این ترکیب را شب قبل آماده کرده و صبح به صورت ناشتا از آن استفاده نمایید.

5.عسل و لیمو برای کاهش وزن

یک راه عالی برای استفاده از عسل و لیمو برای کاهش وزن، مصرف نصف قاشق چایخوری از آن با یک لیوان آب گرم و آب نصف لیمو است.نوشیدن این مخلوط اول صبح به سم زدایی بدن و انرژی بخشیدن به اندام ها کمک می کند. همچنین در طول روز کمتر احساس نفخ و تحرک بیشتری خواهید داشت.

علاوه بر آن این ترکیب می تواند بدن ما را به خوبی آبرسانی کند و به هضم غذا نیز کمک کند، همچنین مصرف این ترکیب به صورت ناشتا باعث کاهش اشتها در طول روز می شود.برای مشاهده تاثیرات بیشتر این ترکیب، می توانید این مواد را نیز به بطری آب خود اضافه کنید و در طول روز از این مخلوط بنوشید. این مخلوط همچنین به عنوان یک راه خوشمزه و با طراوت برای نوشیدن آب و افزایش متابولیسم بدن عمل می کند.

از ترکیب عسل و لیمو برای کاهش وزن و همینطور افزایش قوای دفاعی بدن نیز استفاده می شود و در هنگام سرماخوردگی یکی از درمان های بی نظیر و پاک کننده عفونت های ویروسی است.

6.عسل و چای سبز برای کاهش وزن

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که پیگیر رژیم های لاغری و کاهش وزن می باشید حتما آوازه ترکیب عسل و چای سبز برای کاهش وزن به گوشتان خورده است. چای سبز جزو آن دسته از نوشیدنی هایی است که به دلیل وجود کافئین در آن برای لاغری بسیار موثر است، اما به خاطر طعم خاصی که دارد معمولا به تنهایی با ذائقه اکثر افراد سازگار نیست و درکنار آن از قند و یا شکر استفاده می شود، که این امر با خاصیت چربی سوزس چای سبز در تضاد است.

بنابراین می توان از ترکیب عسل و چای سبز برای لاغری کمک گرفت که هم موجب افزایش متابولیسم می شود و از طرفی طعمی دلچسب را به شما ارائه می دهد. برای تهیه این ترکیب کافیست یک فنجان آب را جوشانده، به مدت 1 الی 2 دقیقه کیسه چای را درون آن قرار دهید و به محض خنک شدن چای عسل را به آن اضافه کنید

7.سیب و عسل برای لاغری

از ترکیب ساده سیب و عسل برای لاغری غافل نشوید.این یک واقعیت است که سیب جزو غنی ترین میوه ها است و از قدیم هم گفته شده که یک سیب در روز، شما را از دکتر دور نگه میدارد. این میوه خوش طعم حاوی چندین ماده معدنی، پروتئین، آنتی اکسیدان و مقدار زیادی فیبر است، به همین دلیل در زمینه کاهش وزن موثر می باشد.

برای اینکه شاهد کاهش وزن خود باشید، سیب و عسل را با هم مصرف نمایید. به این روش که یک سیب را به کرده و با عسل مخلوط نمایید و یا اینکه مقداری عسل را به روی برشی از سیب ریخته و میل نمایید. با اینکار علاوه بر اینکه از فواید سیب و عسل به طور جداگانه بهره مند می شوید میل شما به قند نیز کنترل می شود و برای مدت طولانی احساس سیری می کنید در نتیجه آسان تر می توانید کالری های دریافتی خود را کنترل نمایید.

8.عسل و آب گرم برای لاغری

از دیگر ترکیبات مفید برای لاغری، ترکیب عسل و آب گرم است که شما می توانید عسل را با مقداری آب گرم مخلوط نمایید و به صورت منظم از آن استفاده کنید، و یا اینکه به صورت ناشتا صبح به صبح و یا شب ها 30 دقیقه قبل از خواب از این

ترکیب موثر میل نمایید. فقط باید دقت داشته باشید که نباید عسل را در آب داغ حل کرد، بنابراین پس از جوشاندن آب اجازه دهید تا آب کمی خنک شود شود.

و نهایتا یکی از بهترین و آسان ترین راه‌های مصرف عسل برای کاهش وزن، خوردن یک قاشق چای‌خوری عسل قبل از خواب است، انجام این کار به بدن کمک می کند تا در ساعات اولیه خواب شما چربی بیشتری بسوزاند.آنتی اکسیدان های عسل به دفع سموم کمک می کند و خواص ضد باکتریایی آن از بدن در برابر عفونت محافظت می کند.

بهترین عسل ها و توصیه عسل فروردین برای کاهش وزن و چربی سوزی

نتیجه گیری تاثیرات عسل برای لاغری

عسل یک مکمل عالی برای کاهش وزن است. طبیعی، بی خطر و دارای فواید سلامتی متعددی است که می تواند به کل فرآیند کمک کند. با ایجاد تغییرات کوچک در رژیم غذایی و سبک زندگی خود می توانید به نتایج دلخواه خود برسید.

تا به اینجا ترکیبات مهم عسل که می توانند در روند کاهش وزن به شما کمک کنند را ذکر کردیم اما نکته ی کلیدی که باعث ثمر بخشیدن مصرف این ترکیبات شوند اعتدال است. زیرا همانطور که گفته شد عسل حاوی کالری و کربوهیدرات است و شاخص گلیسمی بالای آن ممکن است بر سطح قند خون تأثیر بگذارد، بنابراین برای دستیابی به کاهش وزن موفق، تمرکز بر مصرف کلی کالری، کنترل وعده غذایی، فعالیت بدنی منظم و رویکردی جامع به تغذیه بسیار مهم است که نباید نادیده گرفته شوند.

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 705 دیدگاه ها

7 پاسخ

  1. کدوم از عسل های موجود رو شما پیشنهاد میدین که برای ترکیبات استفاده کنیم؟؟

      1. عسل و دارچین رو به نحوی مصرف کنیم تا تاثیر بیشتری داشته باشه؟

    1. چه مدت باید عسل رو استفاده کنیم تا حداقل ۵ کیلو کاهش وزن داشته باشیم

  2. شاخص گلیسمی عسل ها رو از کجا میشه متوجه شد ؟ راهنمایی بفرمایید

    1. درود بر شما
      شاخص گلیسمی عسل ها با توجه به نوع تک گل اونها متقاوته یعنی عدد یا مقدار این شاخص در عسل کنار جنوب با عسل آویشن البرز فرق می کنه و این بستگی به مقدار فروکتوز در اون عسل تک گل خاص داره. به عنوان مثال، عسل هایی که حاوی 35 تا 45 درصد فروکتوز هستند، از نظر شاخص گلیسمی بین 35 تا 48 امتیاز دارند. در نظر داشته باشید که شاخص گلیسمی شکر 60 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.