خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

10 ماسک عسل برای مو: جلوگیری از ریزش، رشد سریع و تقویت موها

چکیده :
شاید برایتان عجیب باشد که عسل برای مو، این ماده چسبنده می تواند اثرات بسیار مثبتی را در جهت سلامت، درخشندگی و رشد موها برایتان به ارمغان آورد و زیبایی را به شما هدیه دهد. در این مقاله قصد معرفی این خواص و طرز تهیه انواع ماسک عسل برای مو را به ساده ترین روش ها برایتان آورده ایم.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [5,00 | آراء: 7]Loading…

آیا عسل برای مو مفید است؟

درست است که عسل یک ماده چسبنده می باشد اما در جواب این سوال که آیا “عسل برای مو مفید است؟” باید بگوییم بله. قرن هاست که عسل طبیعی علاوه بر مصرف خوراکی، مصرف دارویی و زیبایی نیز دارد. زمانی که بدانید عسل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله آهن، کلسیم، مس، فسفر، روی، منیزیم، پتاسیم و کلسیم می باشد متوجه خواص این ماده مفید برای موها خواهید شد، همچنین عسل برای پوست نیز می تواند یک ماده موثره و مفید باشد.

آیا می‌دانستید که می‌توانید ماسک‌های عسل را در خانه درست کنید وسلامت و درخشندگی را به موهایتان هدیه دهید. همچنین از آنجایی که عسل سرشار از آنتی اکسیدان ها است به بهبود سلامت پوست سر نیز کمک می کند، علاوه بر این ها با کاهش شکستگی و تقویت فولیکول های مو باعث رشد بهتر مو ها و همچنین رشد رشته های جدید مو نیز می شود.

عسل برای مو- خواص عسل برای مو

یک گزارش (Healthline) در سال 2013 نشان داد که عسل رشد سلول های پوست (اپیتلیال) را تحریک می کند که پوست سر  مملو از این سلول ها است و به همین دلیل است که افزودن عسل به ماسک های موی خانگی می تواند به رشد مو ها کمک کند، علاوه بر کاربرد و خواص آن برای زیبایی همچنین می توان از عسل برای تقویت مو حفظ سلامتی موها نیز بهره گرفت.

خواص عسل برای مو

  • عسل رنگ موها را روشن می کند: عسل حاوی ترکیبات گلوکز، گلوکز اکسید و آنزیم است. هنگامی که آنزیم گلوکز را می شکند، پراکسید هیدروژن را تشکیل می دهد که به عنوان یک روشن کننده مو عمل می کند. به همین جهت می توانید از عسل برای مو به عنوان جایگزینی برای روشن کننده های شیمیایی رنگ مو بهره بگیرید.
  • جلوگیری از عفونت پوست سر با عسل: عسل همچنین می تواند از عفونت پوست سر جلوگیری کند. خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی عسل باعث از بین رفتن آلودگی ها و چربی ها می شود. علاوه بر این از ایجاد شوره سر جلوگیری می کند و به پیشگیری از سایر عفونت ها نیز کمک می کند.
  • عسل به موها درخشندگی می بخشد: خواص مرطوب کنندگی و نرم کنندگی عسل آن را به یکی از بهترین مواد برای آبرسانی به فولیکول ها و تارهای مو تبدیل کرده است. عسل به رفع تیرگی مو کمک می کند و به موها درخشندگی می بخشد. بنابراین اگر می خواهید موهای خشک و کدر خود را صاف و براق کنید، می توانید از ماسک های خانگی با عسل استفاده کنید. همچنین به عنوان یک عامل ضد موخوره نیز عمل می کند.
  • جلوگیری از شکنندگی موها با عسل: کراتین یک پروتئین ضروری است که رشته های مو شما را سالم نگه می دارد و عسل اساساً سرشار از اجزای پروتئینی است و می تواند به مبارزه با شکنندگی کمک کند، رشته های آسیب دیده را ترمیم کند و آنها را سالم و براق نشان دهد.

پر فروش ترین عسل ها در مجموعه فروردین

10 ماسک عسل برای مو: جلوگیری از ریزش، رشد سریع و تقویت موها

10 ماسک عسل برای مو در خانه

اگر به دنبال بهترین راه هایی هستید که بتوانید از عسل برای مو استفاده کنید، ما چند ماسک طبیعی ساده و در عین حال موثر را به شما معرفی می کنیم که می توانید آن ها را به راحتی در خانه امتحان کنید و با مشکلات موهای خود خداحافظی کنید. ماسک های مو که می توان آن ها را با عسل تهیه کرد انواع مختلف و متعددی دارند، در ادامه به چند ماسک مو با عسل می پردازیم و روش تهیه هر کدارم را برایتان توضیح می دهیم.

1. ماسک روغن زیتون و عسل برای مو : درمان مو های خشک

ماسک مو روغن زیتون و عسل بهترین ترکیب برای درمان موهای کدر، خشک و آسیب دیده شماست. این ترکیب پوست سر و موهای شما از ریشه تا نوک موها تغذیه و مرطوب می کند.

مواد لازم: ½ فنجان عسل _ ¼ فنجان روغن زیتون

طرز تهیه: عسل و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و به مدت 30 ثانیه در مایکروویو گرم کنید، مخلوط به دست آمده را به طور یکنواخت و با حرکات دایره ای روی تمام موهای خود بمالید و اجازه دهید حدود 30 دقیقه بماند سپس آن را با آب ولرم و شامپو به صورت ملایم بشویید. برای نتیجه بهتر حداقل دو بار در هفته این کار را تکرار کنید.

1. ماسک آب پیاز و عسل برای مو : درمان مو های خشک

از آجایی که ریزش مو یکی از دغدغه ها و نگرانی های اساسی افراد در سنین مختلف می باشد پس چه بهتر است که با استفاده از درمان ها و روش های خانگی سالم و تاثیر گذار به آن پاسخ دهیم. از بهترین مواد سالم و طبیعی برای این مشکل آب پیاز است، این ماده حاوی سولفور است که گردش خون را بهبود می‌دهد و فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند، همچنین به رویش مجدد مو نیز کمک می کند.

اضافه کردن عسل نیز به این ترکیب خاصیت ضدباکتریایی را به این ماسک اضافه می‌کند و به پوست سر کمک می‌کند تا سالم بماند و همچنین ریزش مو را کاهش می‌دهد. از طرفی، تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۲ در نشریه دارماتولوژی منتشر شد، نشان داد که استفاده روزانه از این ماسک برای یک ماه، باعث رویش مجدد موی سر در افرادی که دچار ریزش و طاسی موی سر بودند مشاهده شده است.

مواد لازم: 40 گرم عسل طبیعی – 10 گرم آب پیاز 

طرز تهیه: برای تهیه این ماسک باید آب پیاز را به مقدار گفته شده از عسلی که دمای آن تقریبا گرم است اضافه کنید و کاملا آن دو را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس ترکیب بدست آمده را به موی سر خود بمالید و پس از گذشت 20 الی 30 دقیقه موهای خود را با آب ولرم و شامپو بشویید.

2.ماسک مو عسل و موز : نرم کننده طبیعی مو

یک نرم کننده طبیعی مو می خواهید؟ ماسک مو عسل و موز را برای پوست سر و موی خود امتحان کنید و عمیقاً موهای خود را تغذیه و هیدراته کنید.

مواد لازم: 2 عدد موز رسیده (له شده) _ ½ فنجان عسل _ ¼ فنجان روغن زیتون

طرز تهیه: همه مواد را با هم در یک کاسه مخلوط کرده و خمیری یکدست درست کنید سپس به طور یکنواخت در تمام پوست سر و مو بمالید و بگذارید 20-30 دقیقه بماند، نهایتا آن را با آب و شامپوی به صورت ملایم بشویید، حداقل یک بار در هفته برای نتایج دلخواه تکرار کنید.

3.ماسک تخم مرغ و عسل برای مو : درمان شوره سر

اگر برای شوره سر و ریزش مو خود نیاز به یک درمان ساده خانگی دارید تخم مرغ و عسل را امتحان کنید که نه تنها به مبارزه با مشکل شوره سر کمک می کند، بلکه فولیکول های مو را تقویت می کند و باعث رشد موهای قوی می شود.

مواد لازم: 2 عدد تخم مرغ کامل _ ½ فنجان عسل

طرز تهیه: 2 تخم مرغ را در یک کاسه بزنید و ½ فنجان عسل به آن اضافه کنید، آنها را خوب هم بزنید تا مخلوطی یکدست به دست آید، مخلوط را روی پوست سر و ریشه مو ماساژ دهید و به طور یکنواخت در تمام سر پخش کنید. بگذارید 30 دقیقه بماند سپس آن را با آب و شامپو بشویید.

ماسک تخم مرغ و عسل برای مو- ماسک عسل برای مو

4.ماسک ماست و عسل برای مو : جوانسازی مو ها

ماسک موی ماست و عسل یک درمان موثر برای شوره سر و ریزش مو است. اسید سیتریک موجود در ماست به مبارزه با شوره سر و جوانسازی موهای شما کمک می کند در حالی که عسل آنها را تقویت می کند و باعث رشد موهای ضخیم و قوی می شود.

مواد لازم: 1 فنجان ماست _ ½ فنجان عسل

طرز تهیه: این دو ماده را با یکدیگر ترکیب کنید تا مخلوطی یکدست به دست آید، سپس آن را به طور یکنواخت روی تمام موها و پوست سر بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند سپس آن را با آب ولرم و شامپو به صورت ملایم بشویید،حداقل یک بار در هفته، در یک دوره زمانی، برای نتایج بهتر تکرار کنید.

5.ماسک روغن نارگیل و عسل برای مو : بهبود کیفیت و بافت مو

روغن نارگیل یک عامل حیاتی برای رشد و تغذیه مو است، این روغن سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای فولیکول های مو و بهبود کیفیت و بافت مو ضروری هستند.

مواد لازم: ½ فنجان روغن نارگیل _ ½ فنجان عسل

طرز تهیه: دو ماده را در یک کاسه با هم مخلوط کنید و آن را به روی موها و پوست سر را به خوبی ماساژ دهید و بگذارید 20 دقیقه بماند سپس با آب سرد و شامپو ملایم بشویید.

6.ماسک آلوئه ورا و عسل برای مو: تسکین دهنده پوست سر

سعی کنید برای یک بار هم که شده است ترکیب آلوئه ورا و عسل را برای موهای خود امتحان کنید، زیرا آلوئه ورا، حاوی ویتامین‌های A، C و E است که همگی در بازسازی سلولی نقش دارند و به رشد سلولی سالم و موهایی براق کمک می‌کنند.

همچنین، ویتامین B12 و اسیدفولیک نیز در این ژل حضور دارند که هر دو می‌توانند از ریزش مو ها جلوگیری کنند. علاوه بر آن آلوئه ورا پوست سر را تسکین می دهد و به مبارزه با شوره سر کمک می کند. 

مواد لازم: 1 قاشق غذاخوری عسل _ 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا _ 2 قاشق غذاخوری ماست _ 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه: همه مواد را با هم در یک کاسه مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید سپس مخلوط را با حرکات دایره ای روی تمام موها و پوست سر ماساژ دهید و بگذارید 20-30 دقیقه بماند و نهایتا آن را با آب سرد و شامپو بشویید.

ماسک عسل و آلوئه ورا برای مو- ماسک عسل برای مو

7.ماسک شیر نارگیل و عسل برای مو: کمک به ضخیم شدن مو

این ماسک موی شگفت انگیز به صورت عمیق به پوست سر کمک می کند، آسیب مو را از ریشه تا نوک از بین می برد و به ضخیم شدن آنها کمک می کند.

مواد لازم: 4 قاشق غذاخوری شیر نارگیل _ 2 قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه: در یک کاسه این دو ماده را با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید سپس شروع به ماساژ این مخلوط روی پوست سر خود کنید و بگذارید به مدت 1 ساعت در پوست سر بماند نهایتا آن را با آب و یک شامپو به صورت ملایم بشویید.

8.ماسک سرکه سیب و عسل برای مو : پاکسازی پوست سر

سرکه سیب به پاکسازی پوست سر از انواع ناخالصی ها و کثیفی ها کمک می کند. همچنین به محافظت از آن در برابر عفونت های باکتریایی و قارچی کمک می کند و در نتیجه پوست سر شما را پاکیزه و موهای شما را صاف، نرم و زیبا می کند.

مواد لازم: 5 قاشق غذاخوری سرکه سیب _ 2 قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه: عسل و سرکه سیب را در یک کاسه مخلوط کنید تا مخلوطی یکدست به دست آید سپس مخلوط را به آرامی روی پوست سر ماساژ دهید، بگذارید به مدت 45 دقیقه روی پوست سر بماند سپس آن را با آب سرد و شامپو به صورت ملایم آبکشی کنید.

9.ماسک مو سیب زمینی، زرده تخم مرغ و عسل : داروی عالی برای رشد مو

آب سیب زمینی یک داروی عالی برای رشد مو است. آن را به خوبی با زرده تخم مرغ و عسل ترکیب کنید و استفاده کنید در نتیجه موهایی ضخیم، نرم، طبیعی و بدون آسیب را داشته باشید.

مواد لازم: 3 قاشق غذاخوری آب سیب زمینی تازه رنده شده _ زرده تخم مرغ 1 عدد _ 2 قاشق غذاخوری عسل
طرز تهیه: زرده تخم مرغ و عسل را به آرامی در آب سیب زمینی بریزید آنقدر هم بزنید تا همه مواد با ه م مخلوط شوند و یک  ترکیب یکدستی تهیه شود. سپس آن ترکیب را در سراسر ناحیه سر و مو بمالید و به مدت 1 ساعت بگذارید تا خشک شود، نهایتا سر و موهای خود را با آب ولرم و شامپو بشویید.

10.ماسک روغن کرچک و عسل برای مو : ضد ریزش

استفاده از این ماسک مو موثر به معکوس کردن اثرات ریزش مو، تحریک رشد موهای ضخیم و نرم و مرطوب نگه داشتن پوست سر برای مدت طولانی تری کمک می کند.

مواد لازم: روغن کرچک 3 قاشق غذاخوری _ 2 قاشق غذاخوری عسل _ 4-5 قطره آب لیمو
مواد لازم: هر سه ماده را در یک کاسه با هم مخلوط کرده و خمیر یکدستی به دست آورید سپس مخلوط را به آرامی روی پوست سر و موهای خود به مدت حدود 5 دقیقه ماساژ دهید، بگذارید حدود یک ساعت استراحت کند و نهایتا آن را با یک شامپوی ملایم بشویید.

محصولات خاص و پر فروش مجموعه فروردین

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 658 دیدگاه ها

2 پاسخ

  1. سلام چه عسلی برای درخشندگی و مو خوره مناسب تره ؟ میشه زودتر جواب بدید ممنونم

    1. درود بر شما
      برای درخشندگی مو با عسل بهتون عسل های رنگ تیره رو پیشنهاد میدیم که از مواد مینرال بالاتری برخرودارند ( مثل منیزیم ) و دوتا عسل که اگرچه تیره نیستن ولی مواد مینرال بالایی دارند مثل عسل یونجه و عسل گون
      در مورد مو خوره نکته ی علمی یا تجربی خاصی رو تا به حال بنده ندیدم که بهتون پیشنهادی داشته باشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.