خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

عسل گون گز-خرید عسل گون گز-عسل گزانگبین-عسل گون گزانگبین-عسل فروردین

عسل گون گز سفیر

عسل پونه کوهی-خرید عسل پونه کوهی-خواص عسل پونه کوهی-عسل فروردین

عسل پونه کوهی فروردین

عسل اقاقیا-خرید عسل اقاقیا-قیمت عسل اقاقیا-خواص عسل اقاقیا-عسل فروردین

عسل اقاقیا فروردین

خرید هدفمند

عسل یونجه چیست؟

چکیده :
اگر شما هم با سوال عسل یونجه چیست مواجه هستید در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ سوال خود برسید و دز مورد خواص عسل یونجه، تولید و برداشت آن نیز اطلاعاتی بدست آورید.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [5,00 | آراء: 3]Loading…
عسل یونجه چیست-دشت یونجه

عسل یونجه چیست؟

وقتی اسم عسل یونجه به گوشتان می خورد در وهله اول شاید تعجب کنید که “عسل یونجه چیست؟” یونجه ای که روستایی ها آن را یک خوراکی با پروتئین بالا برای دام ها می دانند. اما همین گل های یونجه که در دو رنگ ارغوانی یا زرد رنگ هستند این قابلیت را دارند که به زنبورها شهد و گرده دهند و به نوبه خود یک عسل سرشار از خاصیت را تولید کنند.

زنبورداران برای جمع آوری و برداشت عسل یونجه کندوهای خود را در مناطق وسیعی از کشتزار های یونجه نگهداری می کنند. در پاسخی دیگر به عسل یونجه چیست باید بگوییم که عسلی کهربایی رنگ با طعم ملایم است که شیرینی زیاد و زننده ای ندارد و می توان گفت یک عسل همه پسند می باشد که فواید و خواص فراوانی را دارد.

عسل یونجه چیست- تولید عسل یونجه

متاسفانه یونجه گیاهی است که امروزه در نظر خیلی از افراد تنها به عنوان علوفه برای خوراک دام ها و دیگرحیوانات اهلی بنظر می رسد، در حالیکه در گذشته استفاده‌های فراوان از این گیاه پرفایده می‌شده است.این گیاه که عمدتاً در آسیا کشت می‌شود از اولین گیاهان دارویی شناخته‌شده برای بشر است.

خرید عسل یونجه فروردین از بهترین دشت های یونجه قم و همدان

عسل یونجه فروردین

۳۷۸,۰۰۰ تومان

خواص عسل یونجه چیست؟

خواص عسل یونجه به دلیل تاثیرات مثبت و ثابت شده ای که از گذشته تا کنون داشته است باعث شده تا این عسل مورد استقبال بسیاری از افراد قرار بگیرد، این عسل خواص فوق العاده ای را برای تسکین گلو درد و کاهش سرفه، ناراحتی های معده، کاهش فشار خون و کاهش سطح تری گلیسیرید دارد.

همچنین از دیگر خواص عسل یونجه می توان به این مورد اشاره کرد که این عسل عسل به دلیل اینکه حاوب مقادیر زیادی فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها است، به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده و ضد باکتری به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. 

از این عسل می توان برای درمان موضعی سوختگی و زخم و سایر آسیب ها استفاده کرد. عسل یونجه آب را جذب می کند، و این عامل به نوبه خود به روند خشک شدن زخم ها و در عین حال به مهار رشد باکتری های مضر کمک می کند..

تولید عسل یونجه

میزان تولید عسل یونجه در سال به دلیل سطح زیر کشت بالای گیاه یونجه بسیار بالاست که در واقع کشت این گیاه ، علوفه ی دامپروری ها را تامین می کند.عسل یونجه در مناطق و کشتزارهایی که کشاورزان اجازه دهند این گیاه ارزشمند و استراتژیک به گل بنشینید یا شکوفه بدهد ممکن است و زنبور عسل این فرصت غنیمت شمرده و با شهدآوری و استفاده از گرده آن به تولید عسل یونجه و افزایش جمعیت کندو می پردازد.

اما چرا باید اجازه داد گیاه یونجه به گل بشیند یا شکوفه بدهد ؟ مهم ترین دلیل این کار این است که گیاه یونجه بعد از گلدهی غنای بیشتری خواهد داشت و ارزش غذایی بالاتری را داراست از این رو برای مصرف انواع دام بسیار ارزشمند تر و مفید تر خواهد بود و از طرفی با توجه به تراکم مزارع و کشتزارهای یونجه مخصوصا در استان و شهر قم فرصت بسیار مناسبی برای تولید و برداشت عسل یونجه طبیعی و با کیفیت خواهد بود.

استان قم یکی از تامین کننده های اصلی علوفه برای مراکز مهم و اصلی دامپروری در استان تهران و قزوین است. هنگام برداشت عسل یونجه بواسطه گیاهان خودرویی که در کناره یا میانه های کشتزار وجود دارد شما شاید طعم دیگر گیاهان را در این عسل حس کنید که میتوان به گیاه ارزشمند مریم گلی اشاره کرد.

عسل یونجه چیست- دشت یونجه

خرید عسل یونجه

برای خرید عسل یونجه اصل و با کیفیت از بهترین کشتزارهای یونجه استان قم که دسترنج تلاش بی وقفه زنبورداران مجموعه فروردین است می توانید از سایت فروردین اقدام بفرمایید یا بصورت مستقیم با ما ارتباط بگیرید تا عسل عناب درجه یک و خوش طعم فروردین را در بسته بندی های شیشه ای ، سالم و ارگانیک در دو سایز عسل یونجه 650 گرم و عسل یونجه 850 گرم هر کجای ایرانِ عزیز بصورت رایگان و سریع دریافت بفرمائید.

سوالات مهم و پر تکرار شما پیرامون سوال " عسل یونجه چیست؟ "

از مهم ترین خواص عسل یونجه می توان به غنی بودن از مواد معدنی مثل آهن ، مناسب بودن برای افزایش شیر مادر ، مناسب برای افراد با میزان فعالیت فیزیکی طولانی ، عسل مناسب صبحانه و بسیار مقوی نام برد.

مهم ترین و بزرگترین مناطق تولید عسل یونجه به ترتیب استان قم ( قمرود ، محمدیه و …) ، همدان ( نهاوند ، رزن و … ) ، استان فارس و استان آذربایجان شرقی است.

بله ، عسل یونجه جز عسل های ” زود رُس ” محسوب می شود و زمانیکه در جای خنک و دمای زیر 20 درجه قرار بگیرد به تدریج شروع به رس زدن می کند.

عسل یونجه که عمدتاً از شهد گل‌های ارغوانی یونجه تهیه می‌شود رنگ کهربایی بسیار روشن و طعم ملایمی دارد.

لحظه ای که زنبور عسل شهد یونجه را جمع آوری می کند با آنزیمی در دهان خود دارد عسل را مخلوط می کند. 

بافت صاف و طعم ملایم یونجه شبیه عسل شبدر است. اما از نظر طهم و شیرین بودن یونجه کمی شیرین تر از عسل شبدر است.

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 125 نوشته ها
  • 686 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما همراه باشید