خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

آیا عسل مدفوع زنبورعسل است؟

چکیده :
بعضی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که عسل مدفوع زنبورعسل است. مدفوع زنبور عسل ماده‌ای است آجری رنگ تا قهوه‌ای که عموماً خارج از کندو دفع می‌شود و به‌هیچ‌ وجه قابل استفاده نیست.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,85 | آراء: 20]Loading…

بعضی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که عسل مدفوع زنبورعسل است و معمولاً در هنگام خرید عسل به شوخی سعی دارند این مورد رو متذکر بشن و اطلاعات بیشتری کسب کنند و از اون جایی که در برخی جوامع شوخی رایجی شده است این تصور در برخی افراد شکل گرفته که نکنه آیا عسل مدفوع زنبوره و همین شروع داستانی است که باعث میشه زنبوردار توضیحات مفصلی بده که عسل مدفوع زنبورعسل نیست و این یک باور غلط است که متأسفانه در بین عموم مردم رایج شده است.

عسل مدفوع زنبوره-مدفوع زنبور-مدفوع زنبور عسل-خواص مدفوع زنبورعسل-عسل فروردین
آیا عسل مدفوع زنبورعسل است؟

آیا عسل مدفوع زنبوره؟

یک باور اشتباه که بین خیلی از افراد رایج است در مورد عسل این است که تصور می شود عسل مدفوع زنبور عسل است در حالیکه عسل طبیعی بعد از نوشیدن شهد گلها توسط زنبور و فعل و انفعالات در معده عسلی یا معده دومِ زنبور( زنبور دوتا معده داره ) تبدیل به عسل می شود و در نهایت از طریق خرطوم زنبور داخل حجره های شش ضلعی تخلیه می شود.

البته باید بگم که زنبور بارها و بارها این عسل را نوشیده و روی آن مجدد کار می کند تا غلظت یا قوام مناسب و طعم و عطر مورد نظرش را به عسل بدهد. در نهایت زمانیکه از محصول نهایی خود راضی شود روی خانه های شش ضلعی را با نوعی موم سبک و با کیفیت بنام موم سرپولک می پوشاند یا به نوعی پلمپ می کند.

سه طعم بی نظیر از عسل های موجود در مجموعه فروردین

پیشنهاد مطالعه:
آیا عسل مدفوع زنبورعسل است

در صورتی که عسل طبیعی محصول داخلی کندو و یک ماده غذایی با منشأ شهد گیاهان است که با فرآوری و تغلیظ و در نهایت ذخیره در داخل حجره‌های شان تولید می‌شود و با مدفوع زنبور قابل مقایسه نیست؛ بنابراین عسل نه‌تنها مدفوع زنبور نیست بلکه هیچ رابطه‌ای بین عسل و مدفوع زنبور وجود نداشته و ندارد.

زنبورعسل دارای دو معده است، معده اول که به کیسه دان عسلی یا عسلدان معروف است محل ذخیره شهد و عسل می باشد و معده دوم محل هضم و دستگاه گوارش زنبورعسل است و این موضوع بسیار مهم که زنبورعسل دارای دو معده است در قرآن نیز به آن اشاره شده است.

به‌ هر حال باید دانست که عسل ماده حیات‌ بخشی است که از مواد بی‌شمار زنده گل و گیاه ترکیب یافته است نه از فضولات زنبورعسل و یا گل.

مدفوع زنبورعسل

مدفوع زنبورعسل ماده‌ای است آجری رنگ تا قهوه‌ای که عموماً خارج از کندو دفع می‌شود و به‌هیچ‌وجه قابل استفاده نیست.

زنبورعسل بعد از مصرف عسل و گرده گل و هضم اون در سیستم گوارش، فضولات و مواد دفعی ایجاد میشود که زنبورعسل برای دفع آن بایستی حتما به بیرون کندو مراجعه نماید و امکان دفع آن در داخل کندو وجود ندارد.

حتی در زمستان که امکان خروج و پرواز در روزهای سرد فراهم نیست؛ مواد دفعی زنبورعسل در روده ذخیره شده تا در یک روز آفتابی که شرایط پرواز به بیرون از کندو فراهم است این دفع فضولات انجام شود.

یکی دیگر از عجیب ترین و خاص ترین نکات در مورد این ماده شاید بحث خواص مدفوع زنبور عسل باشد که برخی افراد به این ماده نسبت می دهند که همگی غیر علمی و نادرست است.

خواص مدفوع زنبور عسل که توسط برخی تبلیغ یا گفته می شود تماما گزافه گویی است و در پزشکی روز یا طب سنتی هیچکدام هیچ ارزش یا خواصی برای آن در نظر نگرفته اند.

سه طعم بی نظیر از عسل های موجود در مجموعه فروردین

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 692 دیدگاه ها

2 پاسخ

  1. منم فکرمیکردم که عسل همان مدفوع زنبوره حتی باهمسرم شرط بندی کردم که متٱسفانه باختم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.