خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

همه ی آنچه باید در مورد خواص گرده گل زنبورعسل بدانیم

چکیده :
گرده زنبورعسل منبع خوبی از مواد معدنی است. این مواد برای بدن ما ضروری هستند چون قادر به تولید آن در بدنمان نیستیم. در این مقاله از خواص گرده گل زنبورعسل صحبت خواهیم کرد.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,50 | آراء: 10]Loading…

خواص گرده گل

خواص گرده گل زنبور عسل به دلیل ترکیبات موجود در آن بسیار مورد اهمیت قرار دارد. این محصول حاوی تمام مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان می باشد بنابراین می توان به چشم یک مکمل غذایی کامل و طبیعی به آن نگاه کرد. حتی شاید برایتان جالب باشد که بدانید پروتئین های موجود در گرده گل از منابع حیوانی نیز بیشتر می باشد.

خواص گرده گل برای انسان به قدری زیاد است که پزشکان و متخصصان که آن را به عنوان یکی از کامل ترین غذای های موجود در دنیا به مردم پیشنهاد می دهند، در ادامه به بررسی فواید گرده گل خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید. (pollen bee)

گرده گل زنبور عسل- خاصیت گرده گل چیست

خواص گرده گل برای زنان

خواص گرده گل برای زنان از جمله موضوعات مورد توجهی است که به عنوان یک راه حل طبیعی برای بهبود زیبایی و سلامت پوست و بدن مطرح است. گرده گل به عنوان یک منبع غنی از ترکیبات مغذی و ویتامین ها، می تواند بهبود جوانی و شادابی پوست را تسریع بخشیده و مشکلاتی مانند آکنه، جوش و لکه های پوستی را کاهش دهد.

همچنین، این ماده می تواند در مواردی مانند سندرم پیش از قاعدگی، کم خونی و برطرف کردن مشکلاتی که با دوران قاعدگی زنانه همراه است، مفید باشد. به علاوه، گرده گل می تواند به افزایش باروری در زنان کمک کرده و مشکلاتی مانند سرد مزاجی جنسی را تسکین دهد. همچنین، برخی از تحقیقات نشان داده است که مصرف منظم گرده گل می تواند به کاهش وزن و تناسب اندام کمک کند. در نتیجه، بهره مندی از خواص گرده برای زنان به عنوان یک راهکار طبیعی و موثر برای ارتقای زیبایی و سلامت آنان حائز اهمیت می باشد.

فواید گرده گل برای چاقی صورت

از دیگر عجایب گرده گل خواص آن برای چاقی صورت است. ترکیبات موجود در گرده گل وجود از جمله پروتئین و چربی می تواند به چاقی صورت کمک کند و به پوست رطوبت بخشند. این ترکیبات با کلاژن‌سازی پوست، از چین و چروک جلوگیری می‌کنند و طراوتی برای پوست ایجاد می‌کنند.

همچنین، ویتامین C و عناصر معدنی مانند مس و روی که در گرده گل حضور دارند، به حفظ سلامت پوست کمک می‌کنند. به طور کلی، مصرف گرده گل می‌تواند به سلامت و زیبایی پوست و همچنین به چاقی صورت کمک کند.

گرده گل برای چی خوبه؟

در دهه‌های اخیر، تحقیقات گسترده‌تری درباره این ماده ارزشمند صورت گرفته و اهمیت آن در صنایع داروسازی بیشتر به نمایش درآمده است. از دیرباز هم گرده گل در طب سنتی ایران و چین جایگاه ویژه‌ای داشته و پزشکان آن را به عنوان دارویی تقویت کننده به مراجعان خود توصیه کرده‌اند. در ادامه، برخی از خواص مشهور گرده گل را معرفی خواهیم کرد.

در این مقاله از جایی که مطالب در بخش اول درمورد فواید و خواص گرده گل زنبورعسل برای سلامتی ناتمام ماند ادامه میدهیم. اگر هنوز آن را نخوانده اید، حتماً این کار را انجام دهید وگرنه قسمت دوم قابل درک نخواهد بود.

این فقط یک شوخی بود! اگر شما هم می خواهید در مورد گرده گل زنبورعسل و نکاتی برای خرید گرده زنبورعسل اطلاعاتی کسب کنید، حتماً این مقاله را بخوانید. خوب، اکنون به مواد مغذی موجود در گرده گل زنبورعسل میپردازیم.

همه ی آنچه باید در مورد خواص گرده گل زنبورعسل بدانیم

پروتئین در گرده زنبور عسل

برای شروع درمورد حقایق مواد مغذی گرده زنبورعسل، بیایید با پروتئین شروع کنیم. همانطور که در بخش اول دیدیم، گرده زنبورعسل پروتئین بالایی دارد. مقدار آن بسته به خواستگاه گیاهی، از حدود 19 درصد تا 30 درصد می باشد.

اما مقدار پروتیئن فقط نیمی از ماجراست. نکته ی بسیار حیاتی برای هر ماده ی غذایی کیفیت پروتئین آن است. حالا اگر یک قدم عقب تر برویم، پروتئین ها از آمینواسیدها تشکیل شده اند. 20 نوع آمینواسید استاندارد وجود دارد (آنهایی که توسط کد ژنتیکی رمزگذاری می شوند). اگرچه در طبیعت بسیار بیشتر از این ها وجود دارد، ما به همه ی آن 20 نوع نیاز داریم.

ما انسان ها در بدنمان 11 تا از این اسیدهای آمینه را با کمک آمینواسیدهای دیگر که نقش سازنده دارند، می سازیم. ما به آن ها آمینواسیدهای غیرضروری می گوییم.

اما 9 آمینواسید دیگر را باید از طریق غذایی که مصرف می کنیم به دست بیاوریم، چون بدن ما قادر به ساختن آن ها نیست. این ها آمینواسیدهای ضروری نامیده می شوند. بنابراین کیفیت یک پروتئین به تعداد آمینواسید ضروری و غیرضروری و مقدار نسبی آن ها در پروتئین بستگی دارد.

تا اینجا من مطمئنم شما میدانید من با گفتن این حرف ها میخواهم به کجا برسم. بله درست حدس زدید، گرده گل زنبورعسل همه ی آن 20 نوع آمینواسید را داراست. هنگام خرید گرده زنبورعسل در فروشگاه عسل از کیفیت و تازه بودن گرده مطمئن شوید یا با اطمینان از فروشگاه عسل فروردین خریداری نمائید.

همچنین میزان نسبی آمینواسیدهای موجود در گرده زنبورعسل بسته به منشا گیاهی آن ها متفاوت است. علاوه براین، هیچ پروتتئین کاملی وجود ندارد، بنابراین شما باید رژیم غذایی متنوعی داشته باشید تا بتوانید آمینواسیدهایی که در یک غذای مشخص کم هستند را هم دریافت کنید.

مطمئن شوید که گرده بخشی از رژیم غذایی شماست تا آمینواسیدهای ضروری را دریافت کنید و از خواص گرده گل زنبورعسل بهره مند شوید.

همه ی آنچه باید در مورد خواص گرده گل زنبورعسل بدانیم
پیشنهاد مطالعه:
همه ی آنچه باید در مورد خواص گرده گل زنبورعسل بدانیم

چربی موجود در گرده زنبورعسل

یک بخش اساسی ویژگی ها و خواص گرده گل زنبورعسل، چربی ها هستند. شما که در حال خواندن این مطلب هستید، احتمال دارد در مورد چربی ها چیزهایی بدانید و اینکه باید از هر دو نوع چربی اشباع و غیراشباع مصرف کنیم و همچنین اینکه همه چربی ها به یک میزان وجود ندارند.

خب، این اسیدهای چرب امگاسه است. روزانه یک قاشق پر از گرده زنبور عسل، حدود نیمی از نیاز روزانه ی شما به امگاسه را برطرف می کند.

فقط باید خیلی جدی از چربی های ترانس پرهیز کنید.

گرده گل زنبورعسل حدود 6 درصد از چربی هایش ترکیبات غیر اشباع، اشباع نشده و اشباع شده هستند. خیلی جالب است، حدود 44 درصد این اسیدهای چرب C18:3n3 α-linolenic acid (اسید چرب امگا ۳) هستند.

خب، این نوع اسید، اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. روزانه یک قاشق پر از گرده ی زنبورعسل، حدود نیمی از نیاز روزانه ی شما به اسید چرب امگا ۳ را برطرف می کند. هنگام خرید گرده گل زنبورعسل در فروشگاه عسل از کیفیت و تازه بودن گرده گل مطمئن شوید تا از تمام خواص گرده گل زنبورعسل بهره مند شوید.

همه ی آنچه باید در مورد خواص گرده گل زنبورعسل بدانیم

مواد معدنی (Mineral) گرده

ماده ی غذایی حیاتی دیگر در این محصول، مواد معدنی هستند. گرده زنبورعسل منبع خوبی از مواد معدنی است. این مواد برای بدن ما ضروری هستند چون قادر به تولید آن در بدنمان نیستیم. میزان پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم و زینک در گرده ی زنبورعسل بالاست که از خواص گرده گل زنبورعسل می باشد.

همه ی این ها برای سالم ماندن بسیار ضروری هستند، زیرا نقش فعالی در مسیرهای متابولیکی دارند. حتی بخشی از آنها در ساختار بدن ما نقش دارند مانند کلسیم در استخوان ها.

همه ی آنچه باید در مورد خواص گرده گل زنبورعسل بدانیم

ترکیبات فعال زیستی (بیو اکتیو) و فواید سلامتی گرده گل

خواص گرده گل زنبورعسل بسیار جالب است، چون حاوی ترکیبات زیست فعال نیز می باشد. یک ترکیب زیست فعال ماده ای نیست که برای زنده ماندن ما حیاتی باشد، اما این مواد وقتی مصرف می شوند، فواید مختلفی دارند.

همه ی آنچه باید در مورد خواص گرده گل زنبورعسل بدانیم

مواد اصلی بیواکتیو، ترکیبات فنلی هستند که در ساختار های گیاه از جمله دانه های گرده یافت می شوند. فلاونوئیدها و فنولیک اسیدها، ترکیبات فنلی اصلی موجود در گرده زنبور هستند.

نقش اصلی این مواد در کاهش است که رادیکال های آزاد که به سلول های ما آسیب می رسانند را مهار می کنند. اینها به اصطلاح آنتی اکسیدان نامیده می شوند.

فعالیت قابل توجه بسیاری از این مواد در پیشگیری یا بهبود روند التهاب است که از خواص گرده زنبورعسل می باشد.

همانند محتوای مواد مغذی، توجه به این نکته ضروری است که مقدار و نوع ماده مغذی یا ماده مشخص، به منشا جغرافیایی، زمانِ سال و سهم نسبی گونه های مختلف گیاهیِ در دسترس زنبورها بستگی دارد.

همه ی آنچه باید در مورد خواص گرده گل زنبورعسل بدانیم

ویتامین ها در گرده زنبورعسل

یکی از دلایل اصلی خرید گرده توسط ورزشکاران و سالمندان

نکته ی آخر اینکه گرده زنبور منبع خوبی از ویتامین هاست. گرده گل زنبورعسل حاوی ویتامین های B complex، C، E، A به شکل کارتنوئید که Zeaxanthin نام دارد، است. از آنجا که این ماده بخشی از شبکیه ی چشم را تشکیل می دهد بسیار مهم می باشد.

این ویتامین ها همچنین به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند یا به عنوان کاتالیزور واکنش یا واسطه در تجمع های متابولیکی شرکت می کنند، بنابراین اساساً مصرف آنها ضروری است. کیفیت بالا و تازه بودن گرده، موجب افزایش خواص گرده گل زنبورعسل می باشد که موقع خرید گرده گل از فروشگاه عسل باید به آن توجه کرد.

همه ی آنچه باید در مورد خواص گرده گل زنبورعسل بدانیم

آیا گرده گل زنبورعسل برای حساسیت های فصلی مناسب است؟

هنگام خرید گرده زنبورعسل دقت کنید

به طور سنتی از این محصول برای درمان آلرژی فصلی، کهیر یا حساسیت به گرده استفاده می شود. مورد دوم کمی متناقض به نظر می رسد، درمان آلرژی به گرده با گرده زنبور عسل؟

پاسخ را می توان در این مقاله تحقیقاتی یافت که نشان می دهد این ماده یک آنتی اکسیدان موجود در گرده گل زنبورهای عسل است که مسئول عملکرد ضد حساسیت این محصول می باشد.

باور رایج این است که شما باید گرده زنبورهای عسل را از همان منطقه ای که در آن زندگی می کنید (گرده گل زنبورعسل محلی) مصرف کنید. این موضوع درست نیست، زیرا این خواص از آنتی اکسیدان موجود در همه گرده های زنبور عسل حاصل می شود.

بنابراین می توانید از هر منطقه ای در دنیا گرده استفاده کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید. مطمئن شوید که آن را به طور منظم مصرف می کنید، چون خواص گرده گل زنبورعسل و فواید سلامتی آن هنگام استفاده مکرر حاصل می شود.

در اینجا ما نتیجه گرفتیم گرده زنبورعسل یا بی پالن (bee pollen) یا همان خاویار ارزشمند گیاهی مجموعه ای از فواید سلامتی برای انسان است.

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 696 دیدگاه ها

یک پاسخ

  1. سلام
    بنظرم این موضوع که گرده گل برای پروستات مفیده یا درمان میکنه صحت نداره و بیشتر یا شایعه س یا کپی اطلاعات با منابع اشتباه, اگر ممکن بود نظرتون رو در مورد خواص گرده گل برای درمان پروستات بهم بگید
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.