خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

مهم ترین خواص عسل طبیعی

چکیده :
عسل از دیرباز به عنوان یک شیرین کننده ی طبیعی و از آن مهم تر يک ماده ی ارزشمند، داروئی در بسیاری از فرهنگ ها، خواص عسل در طیف وسیعی از بیماری ها مورد استفاده حکما و اطبا قرار می گرفته است.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,80 | آراء: 5]Loading…
مهم ترین خواص عسل طبیعی

مهم ترین خواص دارویی و درمانی عسل

خواص عسل طبیعی، مقوى و انرژی زا بودن به جهت غنی بودن از قندهای متنوع و زود هضم می باشد. استفاده از عسل به عنوان یک ترکیب قندی طبیعی و سالم در تأمین منابع کربوهیدراتی سلول های بدن برای سوخت و ساز و کارکرد طبیعی کلیه ی اندام ها بسیار حائز اهمیت است.

از دیگر خواص عسل طبیعی می توان به درمان زخم ها و سوختگی و ترمیم بافت آسیب دیده است که در طب سنتی و مدرن به آن اشاره شده است، نام برد. استفاده از عسل طبیعی به عنوان التیام دهنده زخم، از خواص عسل طبیعی و قدیمی ترین نسخه ی دارویی بشر از عسل است و در کتب سومریان باستان در ۴۰۰۰ سال قبل به ترکیبی از عسل و گل رودخانه اشاره شده است که می تواند درمان کننده زخم باشد.

در طب مدرن نیز در دهه های اخیر استفاده از خواص عسل در درمان زخم و سوختگی ها و حتی درمان زخم به جهت اثر التیام دهندگی و ترمیم پوست بدون عوارض جانبی افزایش یافته است.

تحقیقات بالینی و گزارش های تجربی پزشکان نشان می دهد که استفاده از پانسمان های حاوی عسل در زخم های پای دیابتی باعث کاهش زمان بهبودی و جلوگیری از نیاز به آنتی بیوتیک ها میشود.

عسل از دیرباز به عنوان یک شیرین کننده ی طبیعی و از آن مهمتر يک ماده ی ارزشمند، دارویی در بسیاری از فرهنگ ها در طیف وسیعی از بیماری ها مورد استفاده حکما و اطبا قرار می گرفته است. در بسیاری از نسخه های دارویی پزشکان، عسل به عنوان یک جز مهم بوده و بر این باور بوده اند که عسل تاثیر بسزایی در افزايش اثر گذاری دارو دارد.

پیشنهاد مطالعه:

خواص درمانی ژل رویال

مهم ترین خواص عسل طبیعی

خواص عسل طبیعی؛ درمان بیماری ها با عسل

درمان سرفه و گلودرد از دیگر خواص عسل طبیعی در بسیاری از منابع و توصیه شده توسط پزشکان است و حتی در برخی از کشورها از جمله نیوزلند و استرالیا و انگلستان استفاده از عسل در نسخه های پزشکان جهت درمان گلودرد و سرفه ارائه می شود.

درمان عفونت های باکتریایی دهان و دستگاه گوارش به ویژه موکوزیت دهانی در اثر عوارض شیمی درمانی و رادیوتراپی در بیماران سرطانی و همچنین درمان زخم معده در اثر باکتری هلیکوباکتری از دیگر خواص عسل طبیعی می باشد.

استفاده عسل در کاهش کلسترول خون، کاهش عوارض و علائم بیماری آسم، آرتریت و کاهش درد در دوران قاعدگی نیز در منابع علمی معتبر به آن اشاره شده است.

اثرات ضدباکتریایی، آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی، تقویت سیستم ایمنی و قوای جسمی و جنسی عسل در پیشگیری و حتی کاهش علائم بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان، بیماری های عفونی، مشکلات دستگاه گوارش از دیگر اثرات دارویی عسل، این محصول ارزشمند میباشد.

مهم ترین خواص عسل طبیعی

آیا به مرور زمان، خواص عسل طبیعی کاهش پیدا می کند؟

طی شرایط انبارداری و به تدریج مواد موثره عسل همچون ویتامین ها، آنزیم ها و پلی فنول ها کاهش یافته و به یک سری مواد حد واسط تبدیل خواهد شد.

در این بین قندهای ساده همچون فروکتوز و گلوگز به ماده هیدروکسی متیل فورفورال تبدیل شده و ترکیب قندی عسل دست خوش تغییرات شیمیایی می شود و رنگ عسل نیز تیره تر می گردد.

از نظر متخصصان طب سنتی، با گذشت زمان، بخصوص چند سال از تولید عسل، مصرف خارجی آن همچون درمان زخم ها بر مصرف خوراکی ترجیح پیدا می کند و بهتر است برای مصارف داخلی (مگر در موارد درمانی خاص) از عسل های تازه استفاده شود.

به معنای واضح تر طی گذشت چند سال، ارزش تغذیه ای عسل کاهش می یابد اما ارزش دارویی عسل طبیعی صرفاً جهت استفاده مصارف خارجی افزایش می یابد پس هنگام خرید عسل طبیعی از فروشگاه عسل به این نکته توجه کنید.

دانستنی های محصولات زنبورعسل، مهندس رفاهی، مهندس بهزاد رفاهی، محمد رفاهی، دانستنی های محصولات زنبورعسل، مهندس رفاهی، مهندس بهزاد رفاهی، محمد رفاهی،دانستنی های محصولات زنبورعسل، مهندس رفاهی، مهندس بهزاد رفاهی، محمد رفاهی

منبع

کتاب دانستنی های محصولات زنبورعسل؛ تالیف مهندس بهزاد رفاهی

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 116 نوشته ها
  • 654 دیدگاه ها

2 پاسخ

  1. سلام و روز شما بخیر
    چه نوع عسل تک گلی مشکلات کبد و کبد چرب رو درمان میکنه
    ممنون از اینکه وقت میگذارید و پاسخ میدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *