خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

7خواص چکاندن عسل برای چشم + خطرات ریختن عسل در چشم

چکیده :
مصرف موضعی عسل طبیعی می تواند التهاب و سوزش چشم شما را بهبود و یا کاهش دهد. ما در این مقاله به نکات چکاندن عسل در چشم و هم چنین روش ریختن عسل در چشم پرداخته ایم.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,70 | آراء: 30]Loading…
7خواص چکاندن عسل برای چشم + خطرات ریختن عسل در چشم

تاریخچه چکاندن عسل در چشم و منابع تاریخی

تاریخچه ی چکاندن عسل در چشم برای بهره گیری از خواص عسل برای چشم انسان باز می گردد به یونان باستان و فیلسوف معروف ” ارسطو ” که تقریبا در 2500 سال قبل از ما در کتاب معروف ” تاریخ حیوانات ” اینگونه نوشت : عسل طبیعی مرهمی التیام بخش برای شفای زخم و درد چشم است.

از آنجا که در یونان به استفاده از عسل در پزشکی و موارد زیادی تاکید می شد و بعد ها در طب ایرانی و اسلامی نیز عسل جایگاه ویژه ای پیدا کرد. کم کم خواص عسل برای چشم مورد توجه اطبا و پزشکان آن زمان نظیر ابو علی سینا نیز قرار گرفت و ریختن عسل در چشم برای مدت زمان زیادی بسیار رایج شد.

بیشتر از ریختن عسل در چشم به منظور رفع عفونت ، رفع خشکی چشم، دید یا بینایی تار ، قرمزی و التهاب چشم ، درد چشم و زخم چشم استفاده می شده است. چکاندن عسل در چشم می تواند التهاب و سوزش چشم شما را کاهش دهد. همچنین عسل طبیعی می تواند باکتری های مضری را که باعث عفونت چشم می شوند را از بین ببرد و از طرفی این شهد طلایی به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد التهابی بعنوان التیام بخش و تسکین دهنده چشم نیز استفاده می شود.

کتاب تاریخ حیوانات از ارسطو_خواص عسل برای چشم

در یک روش یا مکتب معروف دیگر نیز بنام “آیورودا ” که سیستم پزشکی سنتی و تاریخی در شبه قاره هند است و در کشورهای هند ،نپال ، مالی و … هنوز هم بسیار پر طرفدار است و حدود 80 درصد مردم از توصیه های این طب برای درمان استفاده می کنند ، ریختن عسل در چشم بسیار چشمگیر است و خواص عسل برای چشم را (مخصوصا رفع عفونت و درمان گل مژه ) نیز بسیار می دانند.( آیورودا : سنت طبیعی شفابخش )

در ادامه در مورد : 1.مهمترین خواص عسل برای چشم 2.چکاندن عسل در چشم به روش درست 3.عسلها یا عسل مناسب برای ریختن در چشم 4.خطرات چکاندن عسل در چشم و در نهایت 5.دروغ ها و واقعیت های معروف در مورد چکاندن عسل طبیعی در چشم صحبت می کنیم.

پادکست چکاندن عسل در چشم

ریختن عسل در چشم_خواص عسل برای چشم

به خواندن ادامه دهید تا با نحوه ریختن عسل در چشم آشنا بشید و هم چنین بدانید که تاکنون در مورد استفاده از عسل طبیعی به عنوان درمان برای چشمان شما چه می دانیم.

7خواص چکاندن عسل برای چشم + خطرات ریختن عسل در چشم

مهم ترین خواص عسل برای چشم

تا کنون کارهای علمی و درمانی زیادی روی عسل طبیعی و خواص آن و تاثیرات درمانی احتمالی آن انجام شده است و در همه ی این پروژه ها و مقالات علمی بر خواص ضد میکروبی ، ضد التهابی و تسکین دهندگی عسل تکیه شده است.خواص عسل برای چشم و تاثیرات آن بر پایه ی این سه مورد مهم گفته شده فراوان است ولی در این بین مواردی بین مردم نیز شایع یا معروف شده است که باید به صحت آنها نیز پرداخت که شاید مهمترین آن تغییر رنگ چشم با عسل باشد.

در یک مطالعه علمی معتبر که شامل 60 شرکت‌کننده بود و روی اشک مصنوعی حاوی عسل طبیعی بعنوان یک درمان موثر برای بیماری یا عارضه کراتوکنژنکتیویت (التهاب قرنیه به دلیل خشکی) انجام شد نتایج نشان داد که این اشک مصنوعی می تواند علائم این بیماری مزمن را که با شروع آلرژی های فصلی ظاهر  تشدید می شود را بشدت کاهش دهد.

زخم قرنیه، زخمی در سطح لایه بیرونی چشم است. عسل طبیعی می‌تواند با عفونت‌هایی که ممکن است باعث ایجاد این زخم شوند، مبارزه کند و همچنین بهبود آن را تسریع کند. خواص عسل در ترمیم زخم و همچنین اثرات ضد میکروبی آن این ماده طبیعی و شفابخش را به طور منحصر به فردی برای درمان این نوع زخم ها در چشم مناسب می کند.

خشکی چشم زمانی اتفاق می افتد که غدد اشکی که چشمان شما را مرطوب و روان می کنند به اندازه کافی اشک تولید نمی کنند. در حالی که درمان خشکی مزمن چشم با اشک مصنوعی تقریبا امکان پذیر است، اما هرگز روش پیشنهادی برای درمان کامل این بیماری در همه افراد و سنین وجود نداشته است.

اخیرا دو محصولِ ” اشک مصنوعی  با عسل مانوکا ” و ژل چشم با عسل مانوکا در حال حاضر به عنوان یک درمان خشکی چشم در حال بررسی هستند. در مطالعه‌ای که روی 114 نفر انجام شده است، درمان‌های همراه با عسل، قرمزی و التهاب را در افراد مبتلا به خشکی مزمن چشم کاهش داده است.

در ادامه به مهمترین خواص عسل برای چشم می پردازیم و 7 خواص مهم عسل طبیعی برای چشم انسان که حمایت علمی ، تجربی و طب سنتی را داراست ، توضیح خواهیم داد ولی قبل از آن خیلی کوتاه و سریع به موضوع تغییر رنگ چشم با عسل می پردازیم.

تغییر رنگ چشم با عسل طبیعی
7خواص چکاندن عسل برای چشم + خطرات ریختن عسل در چشم

آیا عسل می تواند رنگ چشم را روشن کند؟

ملانین رنگدانه ای است که رنگ چشم شما را تعیین می کند. هرچه ملانین بیشتری در چشمان خود داشته باشید، رنگ چشمانتان تیره تر به نظر می رسند.

برخی از افراد بر این باورند که استفاده از مخلوط عسل و آب می تواند به مرور زمان رنگ چشم شما را تغییر دهد. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این درمان خانگی موثر است. بعید است که عسل بیشتر از لایه های بیرونی قرنیه شما نفوذ کند، جایی که هیچ رنگدانه ای وجود ندارد.

عسل در چشم خواص عسل برای چشم روش ریختن عسل در چشم | دانشنامه و فروشگاه عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل | عسل فروردین

تحقیقات زیادی برای حمایت از استفاده از عسل رقیق شده در قطره های چشمی برای برخی بیماری های چشمی وجود دارد. تقریبا هیچ داده حمایتی برای ترویج این ایده وجود ندارد که ریختن عسل در چشم شما می تواند رنگ چشم شما را تغییر دهد.

همچنین عسل را به جای دارویی که چشم پزشک تجویز کرده است، جایگزین نکنید و همیشه در مورد هر دارویی که برای چشم خود در نظر می گیرید با پزشک خود مشورت کنید.چاپ ایران فردا

3 نمونه از بهترین عسل مناسب برای چکاندن در چشم

نحوه ریختن عسل در چشم ( روش چکاندن عسل طبیعی در چشم)

برای ساخت محلول عسل (جهت روش ریختن عسل در چشم) این مراحل را دنبال کنید:

  1. مقدار مساوی عسل خام را با آب مقطر مخلوط کنید تا یک محلول درست شود. در هنگام خرید عسل طبیعی از فروشگاه عسل به کیفیت و طبیعی بودن عسل توجه کنید یا از فروشگاه عسل فروردین خرید نمائید.
  2. با استفاده از قطره چکان، دو تا سه قطره از محلول را داخل چشم بچکانید.
  3. دو تا سه بار در روز استفاده کنید تا زمانی که عفونت برطرف شود.

خطرات ریختن عسل در چشم ( عوارض چکاندن عسل طبیعی در چشم )

لطفا به یاد داشته باشید که امروزه ما چه از نظر طب و روش های سنتی و چه از نظر پزشکی روز چیزهای زیادی در مورد کاربردها و درمان های بالقوه با عسل طبیعی برای بیماری های مربوط به چشم می دانیم اما در مورد خطرات ریختن عسل در چشم و عوارض جانبیِ احتمالی آن اطلاعات کافی و زیادی نداریم.

و صرفا به این دلیل که یک ماده یا چیزی مثل عسل ” تماما طبیعی ” یا ” ارگانیک ” است به این معنی نیست که استفاده از آن ایده خوبی باشد.و حتما و لطفا جانب احتیاط را رعایت کرده و با متخصصین مشورت کنید.

خطرات ریختن عسل در چشم به دلیل عسل بی کیفیت یا آلوده می تواند منجر به عفونت چشم ، التهاب چشم ، سیاه شدن دور چشم ، کاهش بینایی یا تار بینی شود.هنگام خرید عسل به منظور استفاده در درمان های مربوط به چشم از سلامت ، طبیعی بودن و ارگانیک بودن عسل اطمینان حاصل کنید.

ریختن عسل در چشم دکتر روازاده

در مورد استفاده و ریختن عسل در چشم دکتر روازاده معتقدند که بیمارانی که دچار ورم قرنیه هستند فقط با مصرف قطره چشم همراه با پماد عسل و سولیفیدین نتیجه خواهند گرفت.در آینده نزدیک علم پزشکی متوجه خواهد شد که عسل خود دارای خواص درمانی عالی در درمان بیماری های چشم است.

امروزه با توجه به داروهای جدیدی که در این زمینه در دسترس هستند نظیر سولفامیدها ، آنتی بیوتیک ها و … عسل اهمیت خود هنوز از دست نداده و اغلب با توجه به تجویز پزشکان در درمان بیماری های چشمی و غیر چشمی مورد استفاده قرار می گیرد.دکتر روازاده توصیه می کنند که برای درمان بیماری های مربوط به چشم باید تنها از “عسل استریل شده ای که مستقیما از شان عسل برداشته می شود استفاده کرد ” و این کار و فرایند انجام آن نیز باید تحت نظر پزشک صورت گیرد.

درمان پیری چشم با عسل_درمان ضعیفی چشم با عسل 

عسل برای برق زدگی چشم

در دست نگارش …

عرق رازیانه و عسل برای چشم

شاید شما هم در مورد ترکیب عسل و رازیانه برای چشم شنیده باشید.

عسل و گلاب برای چشم

در دست نگارش …

طبیعی، ارگانیک و تازه بودن عسل در موثر بودن خواص عسل برای چشم مهم است، پس هنگام خرید عسل طبیعی از فروشگاه عسل به این نکته توجه کنید یا می توانید با اطمینان از فروشگاه عسل فروردین خرید نمائید.

درمان خشکی چشم باعسل طبیعی فروردین
پیشنهاد مطالعه:
7خواص چکاندن عسل برای چشم + خطرات ریختن عسل در چشم

از چه عسلی برای چشم استفاده کنم؟

عسل مناسب برای چشم

عسل خام که کاملا حرارت ندیده و فرآوری نشده باشد، عسل مناسب برای چشم است (هنگام خرید عسل طبیعی از فروشگاه عسل به این نکته توجه نمائید). هیچ گونه گل خاصی از عسل مورد نیاز نیست، اما اگر به دنبال عسلی هستید که سطح نسبتاً بالایی از آنتی باکتریال داشته باشد، عسل مانوکا با گرید دارویی یک گزینه است.کلینیک زیبایی استرتند مارکتچاپ ایران فردا
نحوه ریختن عسل در چشم-چکاندن عسل طبیعی در چشم-طریقه ریختن عسل در چشم-خطرات ریختن عسل در چشم-عسل فروردین

از هر نوع عسلی که استفاده می شود، مطمئن شوید که 100% خالص، بدون تقلب و بدون آلودگی است. در میان عسل های تک گل ایرانی بهترین عسل هایی که برای چشم و بیماری های چشمی مناسب است میتوان از عسل آویشن، عسل ترنجبین خراسان، عسل کنار و عسل گون گز نام برد.

آب مصرفی برای رقیق کردن عسل نیز باید 100% خالص و تمیز باشد. همیشه محلول را درست قبل از استفاده آماده کنید تا فقط قطره های چشمی تازه روی آن ریخته شود.

چشمان شما عضوی حساس از بدن می باشند. هنگام ساخت محلول عسلی جهت ریختن عسل در چشم برای پاکسازی چشم باید از عسل طبیعی و خالص استفاده نمائید تا مشکلی پیش نیاید. پس در هنگام خرید عسل طبیعی از فروشگاه عسل دقت کافی را داشته باشید.

دو نمونه از عسل هایی که مناسب برای چکاندن در چشم می باشند

چکاندن عسل طبیعی در چشم
محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 116 نوشته ها
  • 615 دیدگاه ها

10 پاسخ

  1. در مورد طب آیورودا اگر می تونید بیشتر بنویسید یا اطلاعات بدید ، ممنون

      1. من یه کندو عسل تو باغ تو درخت بادام پیدا کردم نیم کیلو عسل داشت طعمش عالیه یه بو یی خوبی میده آدم کیف می کنه

    1. درود 🙂
      اگر منظورتون بهترین عسل برای چکاندن در چشم است فکر میکنم بهترین عسل عسلی هستش که ارگانیک باشه در بحث سلامت ، خام باشه در بحث حرارت و خواص انتی بیوتیکی و انتی باکتریال بیشتری داشته باشه مثل عسل آویشن ، ترنجبین ، کنار و اکالیپتوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *