خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

8 روش خانگی و سریع درمان سرماخوردگی و گلودرد با عسل و گیاهان دارویی

چکیده :
هیچ دلیل واضحی برای اینکه جهت درمان آنفولانزا و سرماخوردگی اقدام به خرید دارو نمایید، نیست. همراه باشید تا با بهترین دارو برای آنفولانزا و نحوه درمان سرماخوردگی با عسل و آبلیمو آشنا شوید.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [4,92 | آراء: 12]Loading…

درمان سرماخوردگی با عسل و دارچین

درمان سرماخوردگی با عسل و دارچین یکی از موثر ترین و پرطرفدار ترین روش های درمان خانگی برای سرماخوردگی به حساب می آیند. که این ترکیب دارای خواص فوق العاده ای می باشد، و زمانیکه این دو ماده با یکدیگر ترکیب شوند فواید چشمگیر آنها نیز افزایش می یابد.

دارچین یک منبع فوق العاده آنتی اکسیدانی می باشد که حاوی ویتامین های A، E، D و K است، علاوه بر این از خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارچین نیز نباید غافل ماند.

در راستای این امر کافیست یک قاشق غذاخوری عسل را به همراه نصف قاشق چایخوری پودر دارچین در یک فنجان آب گرم ترکیب کرده و میل کنید.

درمان سرماخوردگی در پنج دقیقه

می توان ادعا کرد که بره موم قوی ترین آنتی اکسیدان و آنتی بیوتیک طبیعی و بدون عوارض دنیا است. امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا از بره موم به عنوان یک داروی طبیعی استفاده می شود. مواد درونی موجود در بره موم به گونه ای هستند که اثرات خوبی را به روی پیشگیری و درمان سرماخوردگی می گذارند.

فواید این ماده تنها به درمان سرماخوردگی محدود نمی شود و برای مشکلات دستگاه تنفس، بیماری های شبیه آنفلوانزا، ترمیم جراحات پوستی و بیماری های اعصاب نیز مؤثر است. محققان بر این باورند که بره موم علاوه بر اینکه دارای اثرات ضدباکتریایی و ضدقارچی است، خاصیت ضدویروسی علیه تعدادی از ویروس ها به ویژه ویروس آنفلوانزا را نیز دارا می باشد و مانع تکثیر آنها می شود. همچنین تقویت سیستم ایمنی توسط بره موم هم در پژوهش های مختلف ثابت شده است.

اگر قصد دارید که از بره موم برای پیشگیری از سرماخوردگی استفاده کنید، می بایست که آن را به یک ماده روتین در خوراکی های روزانه خود تبدیل نمایید. این به این معناست که می توانید از این ماده به صورت قرص، کپسول، عصاره بره موم و یا حتی از استفاده کنید، توجه داشته باشید که برای دستیابی به بهترین نتیجه بره موم را به هر شکلی که مایل هستید به صورت منظم و متداوم مصرف نمایید.

از مهم ترین ویژگی های بره موم این است که این ماده طبیعی عوارض جانبی زیادی را در مصرف متعادل نداشته. این به این معناست که شما می توانید بدون هیچ نگرانی روزانه 2 عدد کپسول بره موم یا قرص بره موم و یا یک یا دو قاشق چایخوری از عسل بره موم را مصرف نمایید و هیچ ضرری را در کوتاه مدت یا بلند مدت مشاهده نکنید.

سرماخوردگی با بره موم درمان خانگی سرماخوردگی درمان آنفولانزا | دانشنامه و فروشگاه عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل | عسل فروردین

روشی آسان برای درمان سرماخوردگی با نمک

سرماخوردگی های معمولی که دارای علائم خفیف می باشند را می توان با آب و نمک درمان کرد.

غرغره کردن این محلول باعث می شود که طول اثرگذاری ویروس به دو روز کاهش یابد. به این منظور یک قاشق پایخوری نمک را در یک فنجان آب ریخته و آن را مخلوط کنید، سپس 4 مرتبه در روز از این محلول غرغره نمایید.

بهترین عسل ها برای تقویت قوای دفاعی، سیستم ایمنی بدن، گلودرد و عفونت های داخلی

8 روش خانگی و سریع درمان سرماخوردگی و گلودرد با عسل و گیاهان دارویی

شربت آبلیمو و عسل؛ بهترین دارو برای آنفولانزا

هیچ دلیل واضحی برای اینکه با بروز یک سرماخوردگی کوچک به داروخانه مراجعه کنید و اقدام به خرید دارو نمایید نیست. در واقع این داروها ممکن است مشکلی کوچک را در بدن شما درمان کنند؛ اما در دراز مدت عوارض جانبی آن ها مشکلات جدید در بدنتان ایجاد خواهند کرد.

شاید بهتر باشد استفاده از داروهای شیمیایی مضر را به وقت های خاص موکول کنیم و برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزای ساده، از روش های خانگی برای درمان بیماری بهره ببریم. عسل و لیمو یکی از بهترین این درمان ها است.

می توانید در اولین علائم یک ویروس ساده و در چندین مورد دیگر، به خواص شگفت انگیزی که طبیعت به محصولاتی همچون لیمو، عسل، و… اختصاص داده است اعتماد کنید.

افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف عموماً مستعد ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا هستند. به ویژه با فرارسیدن فصل سرد سال و با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، اهمیت بالا بردن سیستم ایمنی بدن با استفاده از مواد طبیعی بسیار ضروری است.

خواص لیمو و عسل در درمان سرماخوردگی

با شروع فصل پاییز و زمستان آنفولانزا و سرماخوردگی شیوع بیشتری پیدا می کنند. بسیاری از افراد بر این باورند که ترکیب این دو ماده یعنی عسل طبیعی و لیمو به صورت اضافه شده در آب، می تواند به لیست طولانی بیماری های شایع مانند مشکلات گوارشی، آکنه و افزایش وزن نیز کمک کند.

مواد تشکیل دهنده موجود در این شربت طبیعی دارای خواص ضد درد و آنتی بیوتیک است که به تسکین علائم آنفولانزا کمک می کند. همچنین ترکیب ویتامین ها می تواند به تقویت بدن شما کمک نماید. این شربت طبیعی یک داروی سنتی و خانگی عالی برای درمان مشکلات تنفسی است که قرن ها از آن به عنوان معالجه و جلوگیری از شیوع این بیماری استفاده شده است.

مصرف شربت عسل و آبلیمو برای درمان سرماخوردگی کمک می کند تا بسیاری از مشکلات ناشی از آنفولانزا برطرف شود. هرچند هنوز تحقیقات کاملی در مورد اثرگذاری این شربت خوشمزه و مفید برای درمان کرونا وجود ندارد؛ اما به نظر می رسد، با تقویت سیستم ایمنی بدن، حتی شربت عسل و آبلیمو بتواند به عنوان ماده پیشگیری از کرونا نیز مطرح باشد.

لیمو خاصیت اسیدی دارد. اسید سیتریک موجود در لیمو باعث از بین رفتن خستگی و کسالت موجود در بدن می شود. به خاطر قدرت ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده بدن، به شما در کاهش التهاب و مبارزه با عفونت کمک می کند. حالا وقتی یک آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان فوق العاده عالی به نام عسل طبیعی در کنار لیمو قرار بگیرد، قطعا با معجونی بی نظیر مواجه هستیم.

وجود مونوساکاریدها یا همان قندها در عسل طبیعی، به سرعت جذب بدن شده و باعث به وجود آمدن انرژی در بدن می شود. آزاد شدن انرژی در بدن باعث رفع خستگی و کسالت می کند.

توجه داشته باشید که بهترین زمان برای مصرف شربت عسل و آبلیمو، هر روز در اوایل صبح با معده خالی است. اما همچنین می توانید آن را در اولین نشانه آنفولانزا میل کنید.

با دیدن علائم اولیه آنفولانزا، به هیچ وجه تعلل نکنید و درمان سرماخوردگی با شربت آبلیمو و عسل را پیش ببرید. مطمئنا هرچه زمان از دست برود، وخامت بیماری شما بیشتر خواهد شد. سعی کنید این راه حل را برای کل خانواده خود بخصوص در پاییز و زمستان پیگیری کنید.

بهترین دارو برای آنفولانزا-درمان سرماخوردگی با عسل و آبلیمو-شربت آبلیمو و عسل-درمان آنفولانزا با عسل-عسل فروردین

بهترین دارو برای آنفولانزا و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و درمان این بیماری ها، شربت عسل و آبلیمو است. این دو ماده در کنار هم خواص فوق العاده ای دارند که یکی از مهمترین آن ها درمان سرماخوردگی، سرفه و گلودرد است. کافی است شربت خوشمزه عسل طبیعی و آبلیمو به ویژه با آبلیمو تازه را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا از ابتلا به بیماری های ویروسی در امان باشید.

در این مطلب به صورت مختصر در مورد خواص لیمو و عسل در درمان سرماخوردگی به صورت مجزا صحبت می کنیم و به خواص ترکیب این دو ماده طبیعی و باکیفیت با هم می پردازیم.

8 روش خانگی و سریع درمان سرماخوردگی و گلودرد با عسل و گیاهان دارویی

لیموترش؛ اسیدی برای درمان سرماخوردگی

خانگی سرماخوردگی درمان سرماخوردگی درمان آنفولانزا | دانشنامه و فروشگاه عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل | عسل فروردین

یکی از بهترین مرکباتی که میتوان از آن در درمان بسیاری از بیماری ها نام برد، لیموترش است. این میوه هم خاصیت درمانی و هم خاصیت زیبایی دارد و همیشه توسط پزشکان و دانشمندان توصیه به مصرف شده است.

خواص لیموترش بسیار زیادند و نیاز به مطالبی تخصصی دارند. با این حال به این دلیل که می خواهیم خواص شربت عسل و لیمو را بررسی کنیم، به صورت خلاصه می توان به مهمترین خواص لیموترش اشاره کرد:

  • لیمو خاصیت میکروب زدایی دارد
  • لیمو به درمان بیماری یبوست کمک می کند
  • بهترین دارو برای تقویت سیستم ایمنی بدن است
  • لیمو ترش میوه ای ضد سرطان است که هم پوست و هم آب آن مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است
  • یکی از منابع سرشار از ویتامین C بوده که می توانیم با مصرف لیموترش میزان ویتامین ث مورد نیاز بدن را تامین کنیم. ویتامین C موجود در لیموترش باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و به همین علت یکی از داروهای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا است.
  • طعم ترش آن به خاطر اسیدی بودن لیمو است. هنگامی که غذای چرب میل می کنید استفاده از لیمو می تواند چربی های اشباع شده در بدنتان را از بین ببرد.
  • یکی دیگر از کاربرد های مهمی که لیمو دارد این است که خانم هایی که باردار هستند می توانند در طول زمان بارداری در هنگام حالت تهوع و یا استفراغ از لیمو استفاده کنند.

عسل طبیعی، معجونی برای درمان آنفولانزا

عسل مایعی شیرین و غلیظ است که توسط زنبورها از شهد گل ها گرفته می شود. از عسل می توان به عنوان جایگزین مناسبی برای قند استفاده کرد. با این حال خود عسل نیز نوعی داروی طبیعی و بدون عوارض جانبی است که برای درمان سرماخوردگی با عسل و آبلیمو مورد استفاده قرار می گیرد.

مزه و طعم عسل بستگی به گل هایی دارد که از آن شهد برداشت می شود. عسل خواص درمانی بسیار فراوانی دارد. با این حال باید در هنگام خرید عسل طبیعی دقت لازم را به کار ببندید. متاسفانه عسل های تغذیه ای، عسل های تقلبی و عسل های پختنی یا همان مصنوعی، به وفور در بازا وجود دارد که خاصیت چندانی برای بدن انسان به همراه ندارند.

عسل طبیعی نیز ممکن به دو صورت عسل خام و عسل گرمادیده یا پاستوریزه روانه بازار شود. عسل طبیعی با کیفیت فیلتر نشده و پاستوریزه نشده، حاوی مواد مفید بیشتری نسبت به عسل فرآوری شده و فیلتر شده است. به همین علت توصیه می شود برای درمان سرماخوردگی حتما از عسل خام استفاده کنید تا تمامی خواص عسل به ویژه خواص آنتی اکسیدانی عسل طبیعی به شما برسد.

به تازگی محققان دانشگاه آکسفورد اعلام کرده اند که به نتایجی مبنی بر اثربخش بودن عسل طبیعی برای درمان سرفه و گلودرد دست یافته اند.

اگرچه طب سنتی ایرانی، طب اسلامی و طب چینی از سال ها پیش به استفاده از عسل برای درمان سرماخوردگی و عوارض جانبی آن مثل سرفه اشاره داشته است. با این حال جای خوشحالی است که طب نوین نیز به این موضوع مهم دست پیدا کرده و به صورت رسمی اعلام می شود.

درمان سرماخوردگی با آبلیمو و عسل؛شربت عسل آبلیمو به همراه زنجبیل و دارچین

خواص زنجبیل و دارچین برای درمان بیماری های مختلف بر هیچ کس پوشیده نیست. همچنین معجون شربت عسل با دارچین و معجون شربت عسل با زنجبیل نیز خواص گسترده ای برای درمان بیماری های مختلف دارند که تنها یکی از آن ها اثرگذاری بر روی سرماخوردگی و آنفولانزا است.

حالا اگر می خواهیم یک معجون فوق العاده عالی برای درمان آنفولانزا تهیه کنیم، یکی از بهترین گزینه ها ترکیب زنجبیل، دارچین و آبلیمو تازه با شربت عسل طبیعی است.

البته تاکید می کنیم که برای تهیه شربت عسل، از آب جوش استفاده نکنید. بگذارید آب از دما بیافتد و به دمای زیر 40 درجه برسد. پس از آن عسل و دیگر ترکیبات را به آب اضافه کنید. مطمئن باشید این معجون اثرات فوق العاده ای بر روی درمان بیماری های شما خواهد داشت که تنها یکی از آن ها، پیشگیری و درمان آنفولانزا و رفع سرماخوردگی است.

خانگی سرماخوردگی درمان انفولانزا | دانشنامه و فروشگاه عسل طبیعی و خرید ژل رویال اصل | عسل فروردین
8 روش خانگی و سریع درمان سرماخوردگی و گلودرد با عسل و گیاهان دارویی

سخن آخر

شربت عسل و آبلیمو تازه یکی از بهترین نوشیدنی ها برای پیشگیری از سرماخوردگی و بهترین دارو برای آنفولانزا است. اگرچه در شرایط فعلی زدن واکسن آنفولانزا در فصل پاییز و زمستان به بسیاری از گروه ها توصیه شده است؛ اما می توان از شربت عسل طبیعی و آبلیمو نیز به عنوان یک واکسن طبیعی آنفولانزا یاد کرد.

البته این به معنای نفی نیاز برخی گروه های در خطر ابتلا به کرونا به واکسن انفولانزا نیست. با این حال می توان از عسل طبیعی و آبلیمو نیز در کنار این واکسن استفاده کرد. تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز بیماری هایی شبیه به سرماخوردگی و آنفولانزا، وظیفه مشترک واکسن آنفولانزا و شربت عسل طبیعی و آبلیمو است!

اگر تجربه ای از درمان سرماخوردگی با شربت عسل و آبلیمو داشته اید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. به نظر شما بهترین روش برای مقابله با آنفولانزا چیست؟

8 روش خانگی و سریع درمان سرماخوردگی و گلودرد با عسل و گیاهان دارویی

بهترین قرص برای درمان سرماخوردگی

بر اساس نظر عموم مردم و از نظر دسترسی می توان گفت قرص های آنتی هیستامین، استامینوفن و ایبوپروفن بهترین قرص برای درمان سرماخوردگی در بزرگسالان می باشند.

اما از نظر کارشناسان طب سنتی عسل فروردین قرص یا حب بره موم زنبور عسل به عنوان یک آنتی بیوتیک و آنتی اکسیدان طبیعی که بدون هیچ عوارضی است می تواند در درمان سرماخوردگی بسیار موثر باشد، چرا که تاثیر بره موم در درمان عفونت ها، خشونت سینه و سرماخوردگی اثبات شده است.

بهترین عسل ها جهت تقویت قوای دفاعی، سیستم ایمنی بدن، گلودرد و عفونت های داخلی

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 118 نوشته ها
  • 655 دیدگاه ها

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.