خرید حرفه ای

عسل زرشک سفیر

خرید هدفمند

درمان فشار خون

چکیده :
درمان فشار خون با محصولات زنبور عسل از جمله راه های درمان این بیماری است: در این راستا از عسل، ژل رویال و نیش درمانی بهره بگیرید و شاهد تاثیرات آن در کنترل فشار خون باشید.
امتیاز شما: 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره [5,00 | آراء: 1]Loading…

درمان فشار خون

درمان فشار خون جزو دغدغه های بیش از نیمی از مردم جامعه به حساب می آید. پیر یا جوان، زن و یا مرد هم ندارد، هرکسی می تواند درگیر فشار خون شود، اما اینکه چطور آن را کنترل و درمان کنیم مهم است!!

درمان آن تنها محدود به داروهای شیمیایی که خود آن ها نیز پس از مدتی عوارضی را از خود نشان می دهند نمی شود، بلکه راه های موثر و طبیعی دیگری نیز نظیر استفاده از محصولات زنبور عسل نیز وجود دارند که می توانند کمک کننده باشند.

در ادامه همراه ما باشید تا ابتدا به طور قیق تر با فشار خون آشنا شویم سپس به راه های درمان آن با عسل طبیعی، ژل رویال و نیش درمانی بپردازیم.

درمان فشار خون - عسل فروردین

درک عمیقی از فشار خون و اهمیت حفظ تعادل آن

فشار خون چیست؟ در یک توضیح ساده می توان این طور بیان کرد، خون برای این که خون در شریان های (artery) بدن جاری شود و مواد غذایی را به اعضای مختلف بدن برساند نیاز به نیرویی دارد که خون را به گردش در آورد. این نیرو فشارخون نامیده می شود و عامل این فشار، انقباض و انبساط و مولد قلب است.

قلب به طور مداوم خون را به داخل شریانی به نام آئورت (aorta) و شاخه های آن که مسئول رساندن اکسیژن و مواد غذایی به تمام اعضای بدن هستند، پمپ می کند. شریان های بزرگ به صورت لوله هایی با دیواره قابل اتساع وظیفه انتقال خون را از قلب به شریان های کوچک و مویرگها بر عهده دارند.

فِشار خون به دو عامل مهم بستگی دارد: یکی برون ده قلب یعنی مقدار خونی که در هر دقیقه به وسیله قلب به درون شریان آئورت پمپ می شود (حدود ۶- ۵ لیتر) و عامل دیگر مقاومت رگ، یعنی مقاومتی که بر سر راه خروج خون از قلب در رگها وجود دارد. با تغییر برون ده قلب یا مقاومت رگ، مقدار فشار خون تغییر می کند.

حفظ تعادل فشار خون امری بحرانی برای سلامت قلب و عروق است. همان طور که گفته شد فشار خون، نیرویی است که دیواره‌های عروق را تحت فشار قرار می‌دهد. فشار خون بالا (هایپرتانسیون) باعث آسیب دیدن عروق، افزایش خطر بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، و مشکلات کلیوی می‌شود.

از سوی دیگر، فشار خون پایین نیز می‌تواند به مشکلات گوارشی، کم‌خونی، و کاهش جریان خون به اعضاء مهم منجر شود. حفظ تعادل فشار خون تأثیر مستقیم بر عملکرد قلب، توزیع مناسب جریان خون به اعضاء، و پیشگیری از بیماری‌های مزمن دارد.

درمان فشار خون - عسل فروردین

گامی نزدیک‌تر به سکته: شناخت فشار خون بالا

فِشار خون بالا در نتیجه افزایش فشار بیش از حد طبیعی جریان خون بر دیواره شریان ها ایجاد می شود. اگر فِشار خون به طور دائمی بالاتر از حدطبیعی باشد، به آن فِشار خون بالا می گویند. فِشار خون بالاتر از حد طبیعی (پرفشاری خون) موجب عوارض کشنده ای است و از آنجایی که فِشار خون بالا علامت ندارد. تنها راه پی بردن به مقدار فشار خون هر فرد اندازه گیری آن است. متاسفانه فقط 50٪ افرادی که بیماری فشاری خون بالا دارند، از بیماری خود مطلع هستند.

درمان فشار خون

برای کنترل فشار خون بالا چه بخوریم؟

باید بگوییم اگر شما هم درگیر فشار خون هستید و به دنبال راهی موثر و بدون عوارض برای درمان می گردید به سراغ محصولات زنبور عسل بیایید. ژل رویال، نیش زنبور و عسل از فرآورده های زنبور عسل هستند که برای درمان فشار خون می توانند به کمک شما کنند، اما سوال اینجاست که کدام یک از این موارد برای فشار خون بالا و کدام یک برای فشار خون پایین موثر است. در ادامه به نحوه اثرگذاری آنها و چگونگی مصرف هر یک به طور مفصل خواهیم پرداخت.

1. عسل برای فشار خون بالا

برای ارزیابی تأثیر عسل بر فشار خون، یک آزمایش انجام گرفت که به این صورت بود: افرادی که با مشکلات فشار خون روبرو بودند، در یک تحقیق شرکت داده شدند. فشار خون آنها در حالت ناشتا و نشسته پس از ده دقیقه استراحت اندازه گیری شد و ضربان قلب آن ها نیز ثبت شد.

این اندازه گیری‌ها سه بار با یک دقیقه فاصله انجام شدند و میانگین آنها برای بررسی عسل و فشار خون به ثبت رسید. سپس هر فرد مقداری عسل مصرف کرد و فشار خون آنها پس از ۱۵، ۳۰ و ۶۰ دقیقه اندازه گیری شد. نتایج نشان دادند که مصرف عسل به طور چشم‌گیری میانگین فشار خون افراد را کاهش داد.

محققان وجود ترکیبات آنتی‌اکسیدانی در عسل را دلیل ارتباط مصرف آن با کاهش خون می دانند و عسل با تسهیل نمودن گردش خون از لخته شدن خون در عروق نیز جلوگیری کرده و شل کردن دیواره رگ های خونی کاهش فشار خون را به دنبال دارند.

عسل، با تسکین رگ های خونی به کاهش فِشار خون پمپاژ شده از قلب کمک کرده و یک روش موثر در درمان قطعی فشار خون بالا ، محسوب می شود. برای درمان فشار خون با عسل و دیدن اثرات این روش عالی و طبیعی، حداقل دو قاشق چای خوری عسل را به صورت روزانه و بخصوص در هنگام صبح و با معده خالی، بخورید. به جای آن می توانید عسل را با آب ریحان ترکیب کرده و آن را به صورت منظم با معده خالی مصرف کنید.

مصرف عسل خلاف ژل رویال و نیش زنبور عسل که برای فشار خون پایین توصیه نمی شدند، بلا مانع است و افراد درگیر فشار خون پایین می توانند با مصرف عسل سطح فشار خون خود را به حالت عادی و طبیعی باز گردانند.

بهترین عسل ها برای کنترل فشار خون

عسل زرشک فروردین (850 گرم)

۷۶۲,۰۰۰ تومان

عسل مانوکا نیوزلندی (Manuka)

۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان

عسل آویشن فروردین (850 گرم)

۶۲۳,۰۰۰ تومان

2. ژل رویال برای فشار خون

قوی ترین فرآورده زنبور عسل و معجزه ای برای درمان فشار خون ژل رویال یا همان غذای ملکه است، این ماده کارایی شبیه به وارفارین که قوی ترین داروی رقیق کننده خون است دارد. اما دقت داشته باشید که از ژل رویال تنها برای درمان فشار خون خون بالا استفاده کنید و مصرف آن در افرادی که دارای فشار خون پایین هستند ممنوع می باشد. مصرف ژل رویال از قلب و سیستم گردش خون شما با کاهش فشار خون محافظت می کند.

در واقع پروتئین‌های خاص موجود در ژل رویال سلول‌های ماهیچه‌ای صاف را در رگ‌ها و شریان‌ها شل می کند در نتیجه از این طریق فشار خون کاهش پیدا می کند. ژل رویال را باید به طور مداوم و روزانه به مقدار 3 گرم مصرف نمایید تا شاهد نتیجه ارتباط ژل رویال و فشار خون باشید.

تحقیقات نشان داده است که برخی پروتئین های موجود در ژل رویال اثر مستقیم بر سطح فشار خون در انسان دارد. زمانیکه این پروتئین ها با پتاسیم موجود در ژل رویال ترکیب می­شود به عنوان یک گشاد کننده طبیعی عروق عمل می­کند که فشار وارده بر عروق خونی و قلب را کاهش می­دهد. بنابراین از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می­کند.

ژل رویال همچنین با افزایش ترشح آدرنالین و غدد فوق کلیوی، همچنین بهبود عملکرد سیستم عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک موجب تنظیم فشارخون می­گردد. مطالعات دیگری نشان داده است که ترکیب مهم 10HDA موجود در ژل رویال با فشار خون بالا مقابله می­کند.

ژل رویال منبع بی نظیری از آلبومین است که برای عملکرد قلب ضروری است.

ژل رویال های موجود در مجموعه فروردین جهت کنترل فشار خون

ژل رویال سوپر 7 ستاره

۴۹۵,۰۰۰ تومان

ژل رویال ممتاز 5 ستاره

۴۶۵,۰۰۰ تومان

ژل رویال اعلاء 3 ستاره

۴۰۵,۰۰۰ تومان

3. نیش درمانی برای فشار خون

تاکنون، تحقیقات مختلفی در زمینه استفاده از نیش زنبور برای فشار خون صورت گرفته است، اما نتایج برخی از این مطالعات هنوز به قطعیت نرسیده‌اند. در یک تحقیق که اخیرا توسط دکتر فانگ زو، در رابطه با استفاده از زهر زنبور عسل به عنوان درمانی برای کاهش فشار خون انجام شده نتیجه موفقیت‌آمیزی داشته است. 

در این تحقیق یکی از بیماران مبتلا به فشار خون که قبلاً از روش‌های درمانی مختلف استفاده کرده بود و هیچ کدام از آنها در آن نتیجه نداده بود، با استفاده از زهر زنبور عسل به بهبود وضعیت در خود رسید. در این تحقیق این فرد در یک دوره 40 روزه توانست توسط زهر زنبور عسل فشار خون خود را کنترل کند و به زندگی عادی باز گردد.

همچنین، گزارشات دیگر نیز از تأثیر مثبت زهر زنبور عسل بر فشار خون خبر می‌دهند. در دهه 80 قرن بیستم میلادی، دکتر لی از کره نتوانسته 400 بیمار مبتلا به فشار خون را با استفاده از زهر زنبور عسل درمان کند. همچنین، گزارشی از فردی که با مصرف زهر زنبور عسل، فشار خون خود را از 23/17 به 14/11 کاهش داده، نیز مطرح شده است.

بنابراین مشاهده می کنیم که استفاده از نیش زنبور عسل برای کاهش فشار خون راهی کارآمد است و همانند ژل رویال مانند یک داروی رقیق کننده خون عمل می کند. نکته قابل توجه این است که از نیش درمانی نیز همانند ژل رویال فقط می بایست برای درمان فشار خون بالا بهره گرفت.

محمد رسول
نویسنده

محمد رسول رسولی منش

  • 116 نوشته ها
  • 637 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *